Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Firstpirit schreef:Santano schreef:Kan iemand me vertellen hoe lang de korte vezels zijn?
Ik ben bezig geweest met rondbellen voor kokos:
Op kokovezels.nl staat aardig wat info.
Santano schreef:- Ik heb nog een ander bedrijf gevonden dat relatief goedkoop (ik dacht 575 euro per 1000 kg, heb ongeveer 700 kg nodig) kokosvezels levert. Is eigenlijk niet gericht op paardenbakken, maar het zijn wel dezelfde (kwalitatief goede) vezels. Zij richten zich voornamelijk op tuinbedrijven, mogelijk is de prijs daardoor ook lager. Ze kunnen het echter wel leveren. Zit in baaltjes van 25 kg. Ik heb een proefmonster gekregen, ziet er goed uit. Maar het zijn wel korte vezels: circa 3 cm lang. Heeft iemand ervaring met zulke korte vezels?
Ik moet zeggen dat het heel makkelijk uitpluist en ook best wel stevig is. Daarnaast weet ik wel zeker dat je met deze korte vezels je bak gewoon kunt slepen. Ik vraag me wel af of het stevig genoeg is, omdat de haren een stuk korter zijn. Aan de andere kant: Houtsnippers zijn ook niet erg groot.
Caballos schreef:Dus liever kortere vezels dan de lange als ik zo begrijp/lees van jullie?