Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
runningkawa schreef:Doen ze ook Apple, maar ze leren er niks van
Het was een K..knol
En dan durven ze ook nog te zeggen, ja ik heb altijd pech, want mijn vorige 2 paarden waren ook al van die hete rare paarden, ik val daar zeker op![]()

Apple schreef:Overigens zie ik wel regelmatig dat mensen met een (gedeeltelijk) weidepaard minder vaak komen. Beest staat toch op de wei, is eruit geweest, dus heeft zn beweging gehad.
Stalpaard eigenaren daarentegen moeten gewoon elke dag naar hun paard (of iets regelen voor hun paard) anders staat dat arme beest in zn boks.
Apple schreef:Wat ik mij zo ondertussen af vraag is wat iedereen doet met zn paard(en). 23/7 op stal, 1 uurtje hard aan het werk is namelijk denk ik een uitzondering. Volgens mij is dit ook wel genuanceerder te zien.

Citaat:of vanwege weinig tijd even 20 minuten longeren (dan is hij er toch even lekker uit geweest...)
runningkawa schreef:Citaat:of vanwege weinig tijd even 20 minuten longeren (dan is hij er toch even lekker uit geweest...)
beter iets dan niets
Apple schreef:20 minuten longeren, dan kom je inderdaad aan het absolute minimum dat een paard per dag aan beweging nodig heeft. Dan heb je het nog niet over verdere aandacht.
Cer, je omschrijft eigenlijk zoals mijn stal eruit ziet. Wij zelf doen niet aan 'dagje rust', 'geen tijd' of 'slecht weer', maar inderdaad, er zijn stalgenoten die regelmatig een 'dagje rust' inbouwen waarbij zo'n beest dus inderdaad de hele dag niet uit zn boks komt (of misschien in de paddock komt, maar daar dan 1 uur stil staat en niet beweegt).
Apple schreef:Cer, je omschrijft eigenlijk zoals mijn stal eruit ziet. Wij zelf doen niet aan 'dagje rust', 'geen tijd' of 'slecht weer', maar inderdaad, er zijn stalgenoten die regelmatig een 'dagje rust' inbouwen waarbij zo'n beest dus inderdaad de hele dag niet uit zn boks komt (of misschien in de paddock komt, maar daar dan 1 uur stil staat en niet beweegt).
Sim0ne schreef:Ik ken 1 vrouw die heeft in twee jaar tijd 5 paarden verziekt, en weer verkocht toen ze 'onhandelbaar' bleken... Eentje werd te nerveus (door haar zweepslagen zonder reden), eentje zo hoefbevangen dat ie naar de slacht kon (door extreem overvoeren), een veulen dat helemaal nerveus werd, en nog twee grote paarden die ook onhandelbaar werden met rijden... Lekker bezig.. En reken maar dat de paarden de schuld kregen...
Dit stukje heeft trouwens meer met haar gedrag dan met het op stal staan van de paarden te maken en is puur bedoeld om te illistreren hoe het paard de schuld krijgt (de eerste 3 van deze 5 paarden stonden namelijk wel volop op de wei)
fransje23 schreef:Apple schreef:Cer, je omschrijft eigenlijk zoals mijn stal eruit ziet. Wij zelf doen niet aan 'dagje rust', 'geen tijd' of 'slecht weer', maar inderdaad, er zijn stalgenoten die regelmatig een 'dagje rust' inbouwen waarbij zo'n beest dus inderdaad de hele dag niet uit zn boks komt (of misschien in de paddock komt, maar daar dan 1 uur stil staat en niet beweegt).
Dat zijn dus, in mijn ogen, dingen die als je paard al zoveel op stal moet staan niet voor zouden mogen komen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je weinig tijd etc hebt maar dan zou je toch iets moeten regelen voor je paard.
runningkawa schreef:rashida schreef:van deze 5 paarden stonden namelijk wel volop op de wei)
ik mag toch hopen dat dat mens uit de paarden is. wat een k.....