Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

Re: Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 15:13

robunny schreef:
ik heb tot pag. 6 gelezen en daarna naar de laatste pagina en

Er zou eigenlijk een soort van samenvatting moeten komen ja.. Haha!
Kan ik het zelf ook af en toe eens doorlezen op momenten dat ik vergeet wat we allemaal al doorgemaakt hebben.

Oja, heb nu een gedupeerde uit de USA. Die heb ik bereikt door op een amerikaans "bokt" forum te zetten dat vriendin M niet te vertrouwen is en wat ze allemaal uitgespookt had (in feiten). Vervolgens werd ik zowat gelynchd want zoiets schijnt niet te mogen in Amerika. (zal in nederland ook wel niet)
Mijn initiele post is dan ook verwijderd, maar de replies staan er nog wel. Ik was strafbaar, kon aangeklaagd worden, moest vooral niet denken dat ik anoniem was, ze konden me vinden via mijn IP adres, etc. Ze beginnen nu een beetje af te koelen... Maar het heeft me dus wel een nieuwe gedupeerde opgeleverd.
Ze maakten zich drukker om mij, dan om M. (ik schrijf haar naam niet meer voluit, want ik schreef tijdens engelstalige correspondentie steeds Germandy ipv Germany. Dus uit beveiliging van de engelse taal schrijf ik voortaan maar M.)
Of nee!!!! nog beter!! Ik gebruik voortaan een smiley. Vanaf nu heet ze: Hamer

Dus ze maakten zich drukker om mij dan om Hamer .
Hamer heeft die gedupeerde zowat op 3 manieren opgelicht.
Ze kocht een paard bij Hamer , en betaalde met en cheque. Hamer liet weten dat de bank de cheque niet accepteerde en ze beter via PayPal kon betalen. Dat ging ze doen. Maar omdat ze het toch vreemd vond dat de cheque geweigerd was belde ze naar haar bank. Die verkondigde vrolijk dat de cheque wel gewoon gecasht was. Stoute Hamer !! Gelukkig kon ze de PayPal betaling nog blokkeren anders had ze 2x betaald. (oplichting nummer 1) Dus nu was het paard van haar. Vervolgens beweerde Hamer dat het paard verwond was en zij dus de medische kosten moest betalen voor het paard verstuurd zou worden. Zij vroeg om foto's. En kreeg die. Maar dat paard was in haar ogen van een ander paard dan die ze gekocht had. Ze weigerde de D.A. kosten te betalen. (oplichting nummer 2) Dus stond niets meer in de weg om het paard te ontvangen. Mandy zou hem op transport zetten. Maar het paard heeft ze dus nooit gekregen en Hamer kan ze ook niet meer bereiken. (oplichting nummer 3)

Leuk is nu ook, dat mocht de mol nog steeds meelezen, bovenstaande info vast weer op een opmerkelijke wijze bij Hamer komt. Die dan contact opneemt met de opgelichte vrouw dat het paard eraan komt en dat ze niet naar haar advocaat moet gaan. (niet dat ze hem dan wel verstuurd...maar geeft weer wat tijd om te rekken.)

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:36

Goeie naam voor Hamer

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:11

er zijn echt over de hele wereld gedupeerde hea?!
idd is Hamer een goede naam voor dr... al word het wel irritant in je posts, al die Hamer ! hahahahaha!!

Hamer je gaat eraan Knipoog Tong uitsteken !

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:01

echt ontzettend, wat één persoon kan veroorzaken. het is echt niet meer normaal... aan de ene kant is die flapdrol keidom, maar aan de andere kant is ze eigenlijk juist superslim....

vijfponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:26

Hoi, dit komt niet alleen in Duitsland voor... Maar je staat heel sterk met een vervalst keuringsbewijs. Ze kan het paard pas terugkrijgen op het moment dat ALLE kosten die je gemaakt hebt betaald zijn. Dit gaat heel ver, denk aan stalling, wormkuren, dekens, vervoerkosten maar ook aan geleden emotionele(!!!!) schade. Dit kun je zover opvoeren (volgend gerenomeerd advocaat op paardenzaken) Dat die Duitse blij zal zijn dat je uberhaupt dat paard nog wil kopen voor slachtwaarde ( en dat is bij lange na geen 900,00 -dat moet je volgens mij ook niet bieden, anders denkt ze nog dat íe beter is dan dat je voor doet komen- Ik vind het super dat je dit voor het mooie beestje over hebt, maar ga er geen geld bijleggen, dat sterkt die duitse alleen maar om weer zo'n truck uit te halen. (slecht paard naar Nederland, waar wel weer iemand emotioneel het paard koopt...) SUCCES!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:32

dies wel mooi Bloos Lovers hebbe hebbe hebbe

geen geld Verdrietig

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:01

Ik vecht ook altijd om paarden/pony's +eigenaar met een handicap om te leren gaan, maar soms kan een paard/pony dit echt niet meer, zelfs vrij in de wei is dan een kwelling, dan is het voor mij niet moeilijk en kies ik voor het einde.....is heel hard maar wat is de zin van het leven als je echt niks meer kunt (zowel voor mens als dier!) als pijnlijden?????
Toch merk ik dat veel mensen die laatste stap niet durven/kunnen nemen , gooien het in de wei en wachten tot het gaat.....verkopen het......of wuiven het domweg weg......
Ik kan duidelijk maken wat er aan de hand is maar verder niets en ik weet dat het niet altijd een kwestie van geld is maar het niet durven nemen van de beslissing van leven of dood!!!!!!
Maar in dit geval speelt dus geld de grootste rol (handelaarster) !!! Ik hoop dat jullie het winnen,maar dan ben ik bang dat je je geld kwijt bent én het paard!
Zou je nog een foto willen plaatsen , links en rechts,zonder deken, waar hij helemaal op staat( hoofd,hals,rug,staart,benen,incl.hoeven)????

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 09:47

vijfponys schreef:
Maar je staat heel sterk met een vervalst keuringsbewijs.

Ik had alles in het contract vaststaan. Dat hij 100% goedgekeurd was, dat ze niet op de hoogte waren van andere gebreken, dat het enige probleem met zijn karakter was dat hij zijn oren in de nek legt. Dat ik hem na de proefperiode opnieuw mocht keuren door mijn eigen dierenarts, en dat ik hem zonder reden terug mocht sturen, en pas na de 2de (!) keuring zou beslissen of ik hem kocht. Alles afgedekt.
En dan nog het verbreken van het 2de contract door de borg niet terug te storten. En dan nog alle andere rechtszaken in de wereld. Met paarden met valse papieren, valse checks, niet geleverde paarden, valse rekeningen sturen, etc.
Het "keuringspapier" was een tsjechisch document wat duidelijk over Dak ging, alleen bleek het achteraf het export gezondheidsbewijs te zijn. Dus al die gezondheids OK stempels waren van bloedproeven en lichamelijke onderzoeken dat hij het land uit mocht en een ander land in mocht. Het enige engels was het woord 'Health certificate'. Weet ik veel... En het maakte me ook niet uit want ik zou hem toch door mijn eigen DA nogmaals laten keuren.

>>>Ze kan het paard pas terugkrijgen op het moment dat ALLE kosten die je gemaakt hebt betaald zijn. Dit gaat heel ver, denk aan stalling, wormkuren, dekens, vervoerkosten maar ook aan geleden emotionele(!!!!) schade. Dit kun je zover opvoeren

En dierenarts kosten lopen heel snel op. En die emotionele schade is zowat onbetaalbaar. (en de mensen die hij getrapt heeft.. Dat hij Petra heeft aangevallen.) Zijn borg moet ook terug.
En wat krijgen ze ervoor terug nadat ze de kosten voldaan hebben? Een vals paard met beenproblemen. Voor datzelfde geld (laten we zeggen 20.000,-) koop je iets veel leukers.
Maar wel fijn te horen dat het inderdaad klopt dat ze hem niet zomaar kan opeisen. Want ik weet niet hoe het precies zit. Hij was bij mij voor een proefperiode. En het 2de contract waarin we de koop maakte doordat ik 1000,- betaalde is door haar nooit ondertekend. Maar wel per mail in ingestemd. Is het dan wel of niet mijn paard? Daarbij was zij de tussenpersoon, die tekengerechtigd was voor de eigenaar. Maar de eigenaar heb ik nooit gesproken want die sprak volgens haar geen engels. Nu zegt de advocaat aanleiding te hebben dat de naam van de eigenaar die ze opgegeven had waarschijnlijk niet de eigenaar was. Issie gejat ofzo? Was hij toch van M? (die smileys zijn best irritant ja..) En het feit dat er onwaarheden in het contract staan maakt het volgens mij bij voorbaat al een ongelding contract, dus dan geldt die mondelinge toezegging ook niet.

>>(volgend gerenomeerd advocaat op paardenzaken)

Had je dat nagevraagd? Of wist je die antwoorden "in het algemeen", of waren die specifiek op Dak's geval gericht. Ben wel benieuwd, hoe meer ik van advocaten hoor dat het mijn paard is hoe veiliger ik me voel.

>>>Dat die Duitse blij zal zijn dat je uberhaupt dat paard nog wil kopen voor slachtwaarde

Ze had de proefperiode-borg al binnen, en het plan toch al niet om dat ooit terug te storten. Dus al had ik 1 euro geboden, naaien zou ze me toch. Ik heb 1000,- geboden (ze vroegen 2000,-) omdat ik absoluut niet wilde dat hij met de trailer terug moest. Volgens mijn dierenarts zou dat absoluut zo'n kwelling zijn dat het onder hard core dierenmishandeling viel. Maar daar had het kreng geen boodschap aan. Ze verkocht hem toch wel weer stiekem door zei M. En ze had zelfs al een koper. Chantage dus. Misschien kan ik haar daar ook nog voor aanklagen. Pling

Maar inderdaad: het was een emotionele beslissing. Ik kon mezelf niet meer in de spiegel aankijken als ik hem terug zou sturen. (zodat zij hem weer door zou verkopen.) Hij zou bij mij zijn laatste rustplaats vinden. Hij had al genoeg pijn geleden.

>> slecht paard naar Nederland, waar wel weer iemand emotioneel het paard koopt...

Ze heeft echt een trukkendoos. De variatie en aantallen in oplichting is enorm. Als het wel een goed paard is, weet ze wel weer op een andere manier op te lichten. De paarden die ze heeft zijn erg gewild. En ze vind altijd weer mensen die erin trappen. Ze doet het perfect! En heeft al die tijd haar gang kunnen gaan. Misschien is dat nog wel het meest shocking. Praktisch alle mensen hebben het erbij laten zitten! Geld kwijt, jammer, we kopen er wel eentje ergens anders.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 10:08

broadway schreef:
zelfs vrij in de wei is dan een kwelling, dan is het voor mij niet moeilijk en kies ik voor het einde.....is heel hard maar wat is de zin van het leven als je echt niks meer kunt (zowel voor mens als dier!) als pijnlijden?????

Het is ook zeker niet mijn bedoeling (had ik ook al vaker geschreven) om hem perse in leven te laten. Het is in fases gegaan.
Eerst wilde ik hem perse kopen om in te laten slapen. Dat was ook het advies van de dierenarts. Toen kwam dat gedoe dat we de overdracht niet geregeld kregen. En kon ik niet zomaar beslissen dat ik hem zou inslapen, sterker nog, Dr.van Muiswinkel waarschuwde dat ik hem zelfs niet mocht laten behandelen of pijnstillers mocht geven. Alleen in acute noodgevallen. Vervolgens moesten we wachten op vanalles, en knapte hij steeds meer op. Toen ben ik hem toch gaan behandelen. (kom maar op met je rechtszaak!) En na 2 maanden was hij niet meer kreupel, draafde en galoppeerde sierlijk en ruim door de wei. En vond de DA het niet meer nodig. Die zag opeens een rooskleurige toekomst. Nu ben ik weer een beetje aan het terugkomen. Als ik hem laat inslapen is het om zijn geestelijke problemen. Hij zit momenteel wel erg met zichzelf in de knoop. Ik ben daar heel bewust mee bezig, en de inslaap info staat nog steeds op mijn computer. Het zijn bij hem fases. De eene week is alles goed, is hij vrolijk, blij, vindt hij alles leuk en geweldig. Maar soms valt hij terug en is hij gevaarlijk, verdrietig en zwaar depressief. Dat straalt hij zo uit, daar hoef je geen cursus voor gevolgd te hebben.

>>>Maar in dit geval speelt dus geld de grootste rol (handelaarster) !!!

Naar de slacht brengen bracht minder op dan hem proberen te verkopen. Ik heb daarbij een oplichtster gesponsort en gemotiveerd door te gaan. Maar op dat moment vond ik principes even minder zwaar wegen dan het lot van Dak. Ookal omdat hij er niet mee geholpen zou zijn en ze hem dan wel aan iemand anders zouden slijten. Wie weet hoe hij van hot naar her gesleept zou worden. Daarom ben ik nu ook zo fel om haar te stoppen. (als M ooit hoort waar ik nu mee bezig ben... en wat ik allemaal al gedaan heb. SLIK.) Eerst moest dat paard van mij zijn, dan zou ik haar aanpakken.

>>> Ik hoop dat jullie het winnen,maar dan ben ik bang dat je je geld kwijt bent én het paard!

Ik hou er rekening mee dat het geld weg is. Maar het paard niet. Zoals 5ponys al schreef, degene die hem op komt eisen moet eerst zo flink dokken, dat doet niemand voor een ongeschikt paard. Dan hadden ze hem net zo goed kunnen houden.

>>Zou je nog een foto willen plaatsen , links en rechts,zonder deken, waar hij helemaal op staat( hoofd,hals,rug,staart,benen,incl.hoeven)????

Is dat toevallig omdat je hem wilt "lezen"?
Ik was van plan om hem opnieuw te laten lezen, maar niet nu. Degene die hem de vorige keer las gaf ook aan dat hij in eerste instantie niet eens mee wilde werken, en ook niet geholpen wilde worden. De poging van vrijdag om hem te helpen resulteerde in een extreem boos paard. Als ik nu weer een poging laat doen in dezelfde week, dan sluit hij zich vast helemaal af.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:47

Er komt steeds meer boven water over M.

Ik hoop dat Dak een beetje bijdraaid.Een lezing zou wel weer wat zijn ja en misschien kan die persoon uitleggen wat jij probeert te doen voor hem.Maar net wat jij zegt pas op dat Dak zich niet van je afkeert jij bent eigenlijk zijn enige hoop.Ik hoop ook dat Dak eruit komt en zich laat helpen en dan nog een heerlijk leven tegemoet gaat.
Ook hoop ik voor jou dat dit snel achter de rug is dat je ook verder kan samen met Dak en je niet elke dag zo druk hoeft te maken en zoveel zorgen aan de kop hoeft te hebben.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 14:52

silvana schreef:
Ach de mensen die dat doen zijn toch niet beter dan de oplichster zelf.Ik hoop dat ze dit leest en zichzelf diep schaamt Boos!
Sucses in ieder geval met je zoektocht en ik hoop dat je af en toe nog wat laat weten ,want ik vond het een boeiend verhaal.

Ik ben op dit punt nog maar bij 17 augustus bijgelezen, ga straks snel verder lezen maar wil toch even zeggen dat ik precies hetzelfde in mijn hoofd had. Degene die het opneemt voor een smerige oplichtster verdient het om zelf keihard opgelicht te worden, en ik hoop dat dat zal gebeuren! Ga je schamen ontzettende rat en ik mag lijen dat dat Duitse wijf je een hobbelpaard opstuurt voor vreselijk veel geld!

Zo; dat moest er ff uit. Rivano; ik zit (op m'n werk!) al een uur met m'n mond open van de ene na de andere verbazing. Ongelooflijk wat jij allemaal hebt meegemaakt! Ik hoop ontzettend dat alles op z'n pootjes terecht gaat komen voor je!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:58

hihi, op je werk bokken he?!?!
maar goed, ik kan niet anders dan het volledig met je eens zijn, door dit soort mensen kan het helemaal verkeerd aflopen, en het is ook jammer voor de oprechte meelezers die het hele verhaal wél met de beste bedoelingen volgen.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 10:51

Ze zeggen: "Wie goed doet, goed ontmoet."
Bij deze wil ik melden dat dit gezegde niet klopt.

Er komt ongetwijfeld een dag dat ik het hier allemaal neer kan zetten, maar op de achtergrond spelen nu WEEER (ARGH!) wat "onverwachte wendingen". En heeeeeel even had ik het idee: Ik stop ermee.
Het kost alleen maar geld, tijd en energie. Het wordt als maar gekker en gekker. Dit zou je niet eens kunnen verfilmen.

Vanavond op RTL4, Dak the full story. Een ongeloofwaardig verhaal vol belachelijke plotwendingen, vergezochte scenes en niet realistische karakters. Bij het verhaal worden teveel mensen betrokken die de toets der realiteit niet kunnen doorstaan. Halverwege is de kijker het verhaal al kwijt en ook aan de kijker's fantasie en inlevingsvermogen zit een grens. De snelle opeenstapeling van ingebrachte bizarre feiten maakt het geheel rommelig en onoverzichtelijk. Daarom krijgt deze film slechts 1 ster, en dat is omdat het paard als enige een geloofwaardige rol neerzet.

(gelukkig kan ik er nog cynisch om zijn, maar dat duurt niet lang meer)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:31

Sjonge; dat je er cynisch om kan zijn na zoveel maanden vind ik knap! Ik had denk ik allang de handdoek in de ring gegooid!
kan je een heel klein tipje van de nieuwste onverwachte sluier oplichten of speel je dan alsnog de verkeerde mensen in de kaart?

En hoe is het nu met Dak? Is ie een beetje uit z'n dip?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:00

ik volg dit verhaal nu al van bij het begin, heb nog nooit gereageerd, maar één ding is zeker: TOP

De manier waarop jij voor Dak vecht OK dan!

Als ik in hetzelfde verhaal terecht zou komen zou ik ook willen doorvechten, maar ik had het denk ik toch al opgegeven. Ik ontbreek de wilskracht hiervoor.
Ik hoop voor jou dat alles op zijn pootjes terecht komt. Dat Dak gelukkig en in de mate van het mogelijke pijnvrij kan zijn, dat dat rotmens voor de rest van haar dagen bij elke mesthoop het stro er mag gaan van tussen vissen met de blote hand, en dat al de andere gedupeerden ook krijgen waar ze recht op hebben.

Blijven volhouden! Er zouden meer mensen zoals jij moeten rondlopen op deze aardkluit.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:03

jeetje hee... het word er nog steeds niet leuker op...!
ik ben ook benieuwd naar details, maar snap erg goed waarom je het niet verteld!!

hoop echt voor je dat Dak weer wat liever tegen je gaat worden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:33

Ik heb moed voor je doorzettings vermogen.Het is inderdaad een bizar verhaal.Maar we leven helaas in een wereld waar er meer rechten zijn voor een dader als voor zijn slachtoffers.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:40

ik weet ff niks meer te zeggen Ziek

Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat er al gezegd is.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 15:52

silvana schreef:
Maar we leven helaas in een wereld waar er meer rechten zijn voor een dader als voor zijn slachtoffers.

Jij slaat de spijker op de kop! Wat je schreef is ook precies waar ik cryptisch naar verwees. Scheelt niet veel of zij is het slachtoffer en ik de dader... Zowel legaal als illegaal.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 17:43

klinkt wel haast als een officiële recentie hoor, hihi! het wordt inderdaad allemaal steeds gekker, en steeds minder geloofwaardig ook eigenlijk... als je dit aan iemand vertelt over een paar jaar heb je grote kans dat ze je niet eens geloven... echt niet normaal, maar ik blijf het knap vinden dat je ondanks alles toch doorzet, en met resultaat. je bent tenslotte al een heel eind gekomen!

maraartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 18:04

zonde, zonde als zo paardje nou gezond was. Dan wastie echt mooi en lief , waarschijnlijk istie miksschien makkelijke paardje. Ik kan gelijk al zien op foto , hij is echt ziek en huid is niet echt glanzend. Jammer dat die stomme mens die oplichte en vervalste. Maar dat komt vaker voor in paardenwereld. Dus je bent niet enige.
Ik kan verder wening zeggen , verder ik vind treurig wat ze met zo'n paardje aangedaan heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:18

Heb je wel al zijn foto's gezien Maraartje? Zo beroerd ziet hij er niet uit.Hier en daar staan toch foto's van een gezonde ondeugende vent.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 21:31

silvana schreef:
Heb je wel al zijn foto's gezien Maraartje? Zo beroerd ziet hij er niet uit.Hier en daar staan toch foto's van een gezonde ondeugende vent.

In die 2 fototopics vind ik hem er ook wel goed uitzien. Op de originele resolutie foto's glimt hij veel meer. Maar ik heb nog niet echt een manier gevonden om ze even mooi te verkleinen.

Zat trouwens te denken: Waar ze me nu ECHT mee heeft... als ze me echt vreselijk wil naaien dan moet ze nu het geld opeens overmaken.. Dat zou een domper zijn. Dan stop ik wel meteen mijn zoektocht en alles, en laat ik alles achter me. Maar dan ontneemt ze me de vreugde van gerechtigheid. Hoop niet dat ze me dat ooknog flikt.. De advocaat is net zover.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:32

Ik wil toch graag nog even een opmerking maken, ik heb prachtige paarden (uiterlijk) die zich prima lieten zien, bewegen (voor het oog), naar de slacht zien gaan....omdat ze onzichtbare problemen bleken te hebben en/of psychisch onstabiel tot aan levensgevaarlijk......Pijn , niet meer kunnen ontspannen(altijd spierpijn!), een gigantische deuk in het vertrouwen in zichzelf en/of de mens, altijd vluchtend of nog erger .....vechtend , zeer onstabiel in gedrag, het ene moment een knuffel en zodra er een verandering is....geur, geluid, omgeving,manier van omgang, een onverwachte gebaar, een andere ritme of volgorde.....brengt zo'n paard van streek!
Vaak heb je in het begin het gevoel dat hij wat mist in zijn gezichtsvermogen, juist omdat hij schrikkerig is, maar komt er niks uit als je het laat controleren.......!
Als jij denkt nu gaat het beter, kan het ineens weer terug bij af zijn......
Ik ken dit paardje niet , maar het klinkt mij allemaal heel bekend in de oren en kan alléén maar zeggen,maak je géén illusies, sommige paarden zien er prachtig uit , lopen perfect, MAAR JE KUNT ER NIKS MEE !!!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:29

Rivano schreef:
silvana schreef:

In die 2 fototopics vind ik hem er ook wel goed uitzien. Op de originele resolutie foto's glimt hij veel meer. Maar ik heb nog niet echt een manier gevonden om ze even mooi te verkleinen.

Zat trouwens te denken: Waar ze me nu ECHT mee heeft... als ze me echt vreselijk wil naaien dan moet ze nu het geld opeens overmaken.. Dat zou een domper zijn. Dan stop ik wel meteen mijn zoektocht en alles, en laat ik alles achter me. Maar dan ontneemt ze me de vreugde van gerechtigheid. Hoop niet dat ze me dat ooknog flikt.. De advocaat is net zover.

zou ze dat doen? aan de ene kant is het wel te hopen, aan de andere kant kan het beter zo blijven, dan zijn straks alle gedupeerden blij, hihi!