Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
horsii schreef:Prachtige stal, heel mooi.
Ruim.
Wat sneu, na vier maanden weer te koop.
Wat was de reden?
Hier schieten ze op met de stal fundering.
Puin ligt er allemaal in. nu nog het zand en de platen.
Morgen komt de andere loonwerker de paddock los trekken.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En ponylief is al ingepikt.
Kyra is mijn pony mama, maar jij mag wel op haar rijden.
[ Afbeelding ]
Happinez schreef:Malenka schreef:Lief dat je het vraagt. Nilay is gelukkig helemaal in orde. Voldoende eetlust, geplast, gedronken en gemest.
Ahh fijn te horen !
Hier vandaag plots een oude bekende terug op stal, mijn eigen gefokte welsh merrietje die ik 4 maand geleden verkocht had aan , ik dacht een fijne blijvende plek.
Ik weet niet waarom maar ik zit bijna nooit meer op MP in de categorie pony's te neuzen, maar vannacht had ik ineens die ingeving wel.
En ik kreeg echt grote Error toen ik ineens haar langs zag komen, terwijl ik vorige week nog contact had gehad met de eigenaresse.
Dus vannacht weinig geslapen, direct contact gezocht en haar gelukkig vandaag direct kunnen ophalen, Ze is terug en daar ben ik zo blij om![]()
De hele paardenfamilie was ook weer blij om haar te zien
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
boemel schreef:Groen is wat aan te doenPaard is echt topbraaf buiten, maar vrij groen in de bak. 4 jaar oud. Vooral twijfels of ze niet te klein is voor mij.
Belker schreef:Lorette, als je er 1 hebt die gereden kan worden neem er dan een oliebol bij. Werkte hier goed.
Ik snap je gevoel, nu je een kleintje hebt en een klushuis komen de prioriteiten gewoon anders te liggen. Kun je niet zoiets leuks als je bijrijd dier vinden? Zo 1 die je pakt als het past en je even wat wilt, maar die je ook kunt laten lopen en dan nog braaf is als je wel opstapt?
boemel schreef:Leuk dier hoor Marit. Ziet er vriendelijk uit.
Lorette, klinkt allemaal niet heel plezierig.
Ik snap wel dat het allemaal glans verloren heeft.
Die dip is hier helaas ook een tijd geweest.
(Tess ingeslapen, Diekke kreupel, Mir te boos).
Zou je niet beide jonkies kunnen houden met straks een fijne bijrijder erbij? Juist die jonge paarden hebben wel wat regelmaat nodig, maar nog niet te vaak en niet te lang en vallen qua tijd mee.
Leuke meneer heb je om te rijden. Hoe groot is hij?
Ik vind trouwens wel dat je het super mooi voor elkaar hebt voor de paarden.
En Rome is ook niet in 1 dag gebouwd hè![]()
Mensen voor Mir zijn niet gekomen ivm ziekte.
Ik train rustig door. Heb vandaag rijles op haar.
Hier nooit hongerstaking bij wisseling hooi. Qua buikomvang had dat best gemogen
Charaz schreef:Iets meer dan een jaar geleden zijn de paarden hier naar huis gekomen en in december overleed mijn oudste pony (inlaten slapen bij acute koliek door een gesteelde lipoom) en in januari overleed mijn 14 jarige merrie onverwachts (op vrijdag rillend binnen gehaald met koorts, vrijdag en zaterdag de dierenarts erbij en ze leek wat op te knappen, zondag ochtend vonden we ze dood in stal).
Mijn kudde van 4 is er niet meer en ondanks dat we een jonge NF en Welsh A erbij hebben gekocht is de glans er hier ook af.
Happinez schreef:Lorette, soms heb je als paardeneigenaar denk ik zulke periodes.
Heb je dat gevoel al lang ? of nu extra nu de winterperiode aanbreekt ?
Ik zou denk ik ook eerder kiezen voor een mini of kleine pony erbij dan een pensionklant.
Die kleintjes heb je minder werk aan, en ook minder voerkosten van maar je bent niet afhankelijk van een ander.
Jinte schreef:Ik heb lang meegelezen en onder m'n steen gezeten maar kom toch weer mee kletsen als dat mag![]()
En om aan te sluiten op bovenstaand onderwerp.. Wij hebben zelf een schuurpaal gemaakt met een biels die 1/3 in de grond staat. Deze staat al ruim 2 jaar en ondanks dat er af en toe wat borstels af sneuvelen is hij erg stevig! En dat terwijl we 3 eczemers hebben staan
[ Afbeelding ]
MaritB schreef:
boemel schreef:Lekker looplustig dier. Hou ik van. Zat fijn, maar inderdaad dat slaan met z’n hoofd. Ik vond m niet sterk, maar kreeg dat slaan met z’n hoofd moeilijk te plaatsen.
Hij deed het met druk, hij deed het zonder druk, hij deed het wanneer hij juist stukken fijn over de rug kwam.
Op de volte werd hij slechter. En ging op de rem. Het voelde voor mij eigenlijk alsof hij gestaakt had en daar nog wat trekjes van had. Droeg z’n staart af en toe ook vreemd.
Malenka schreef:Lief dat je het vraagt. Nilay is gelukkig helemaal in orde. Voldoende eetlust, geplast, gedronken en gemest.
Happinez schreef:Hier vandaag plots een oude bekende terug op stal, mijn eigen gefokte welsh merrietje die ik 4 maand geleden verkocht had aan , ik dacht een fijne blijvende plek.
Ik weet niet waarom maar ik zit bijna nooit meer op MP in de categorie pony's te neuzen, maar vannacht had ik ineens die ingeving wel.
En ik kreeg echt grote Error toen ik ineens haar langs zag komen, terwijl ik vorige week nog contact had gehad met de eigenaresse.
Dus vannacht weinig geslapen, direct contact gezocht en haar gelukkig vandaag direct kunnen ophalen, Ze is terug en daar ben ik zo blij om![]()
De hele paardenfamilie was ook weer blij om haar te zien
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Horsier schreef:
horsii schreef:Hier schieten ze op met de stal fundering.
Puin ligt er allemaal in. nu nog het zand en de platen.
Morgen komt de andere loonwerker de paddock los trekken.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En ponylief is al ingepikt.
Kyra is mijn pony mama, maar jij mag wel op haar rijden.
[ Afbeelding ]
Lys_PPA schreef:
boemel schreef:Horsii, 160cm.
Ik ben 174cm.