Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:17

Afbeelding
Wij hebben de paddock vorig jaar laten bestraten met gebruikte klinkers, werkt ook prima.

Goed bedacht die waterbakken !

Welkom Ayasha.

MarliesR, lekker bezig.
Toch niet allemaal met het handje erin gespit mag ik hopen :P

wendely

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:24

Nelleke, wij wonen ongeveer een half uur ten zuid oosten van Lillehammer (onder Sjusjøen, vakantie gebied)

Dat ziet er netjes uit Happinezz!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:29

Oh ja tof! Minder noordelijk dan ik dacht! Wel gaaf hoor.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:43

Fijn Wendely.

Hier ligt de waterleiding open en bloot. Dus bevroren. Ik heb ook masr even 2 emmers water erbij gedaan.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:27

Fijn dat het goed gaat Wendely. En wat een toffe pony's Happinez.

Roos was vandaag een soort van draak inplaats van een prinses. We dachten even te gaan wandelen.... Nou dat had ik mis. De paddock uitgaan was al spanning. En spanning komt er bij Roos direct uit in de vorm van bokken. En dat ging maar door. Slechts een korte pauze en dan was er wel weer iets waar ze van moest bokken. Doodeng op de natte klei. Het enige lichtpuntje is dat ze nu naar me toe draait met haar hoofd als er druk op het halster komt en ze dus van me af bokt. In plaats van hoe ze in het begin reageerde. Toen draaide ze bij druk op het halster meteen haar kont naar me toe en mepte ze. We hebben nog een lange weg te gaan. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat ze uiteindelijk een geweldige sportpony wordt. Super fanatiek en ze kan fantastisch bewegen. Mijn eerste opdracht: haar heel houden. :=

Afbeelding

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:34

Hallo, we willen een afrastering plaatsen van Frans kastanjehout schapenhekwerk van 120 cm hoog. Iemand tips over de latafstand en betaalbare firma's die goede kwaliteit leveren? De paarden kunnen niet in de buurt van het hekwerk komen. Het hekwerk komt te staan op de perceelsgrens. Het gaat om een behoorlijke lengte.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:06

Welkom ayasha!

Gelukkig de geen zichtbare schade van het avontuur wendely.

Malenka een explosief paard

Lees veel over vorst, hier was met net aan -1. Waterbak buiten, die ze niet gebruiken nu, was nog gewoon open.

Ik wilde vandaag weggaan met de trailer met beide monsters. Schoonzusje zou op Dids rijden en ik wandelen met Fjölnir. Dat kon met de huidige blessure ook wel.
Ware het niet dat de ijsco op 2 benen ging staan in de trailer, en druk was zijn voorbenen over de stang te mikken. Ik wilde daar niet mee op pad.
Dus een bak koffie gezet, en gewacht tot hij op 4 benen aan het hooi begon.
Lieve Dids stond er al die tijd doodkalm naast :+:

Schoonzusje is naar hier gekomen om met Dids te rijden, en ik heb gewandeld.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:07

Voor degene die doorzaaien: gooien jullie het graszaad gewoon op het weiland of moet je echt eerst de grond los maken? Hoe doe je dit (als je geen tractors ed hebt)?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:10

Karin_deB schreef:
Voor degene die doorzaaien: gooien jullie het graszaad gewoon op het weiland of moet je echt eerst de grond los maken? Hoe doe je dit (als je geen tractors ed hebt)?

Beste werkt een doorzaaimachine, die snijdt een gleufje in de grasmat en gooit het graszaad in dat gleufje, om het daarna dicht te rollen met een wieltje.

Loonwerker vragen?

Gewoon erbij gooien werkt ook. Maar minder efficiënt en egaal :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:57

Oh zal het aan de naam liggen. Mijn Rosie doet het zelfde al Roos. :+ Gelukkig draait ze nu minder vaak de kont mijn kant op.

Ik heb een groot gedeelte ongeveer 15x15 betegeld. De roosters zou ik dan langs de overgang naar het zand willen en er dus ook weer een laag zand op. Dat stuk word extra belast. Alleen in de winter is dat nat. Het grond water staat erg hoog dan. Ik denk dat mijn drainage dan in het water ligt, dus die haalt dan niet veel uit. De rest van de bak is redelijk goed wel nat soms, maar zak je niet in.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:18

als het kleine stukjes gras zijn, losharken en zelf erop gooien, gaat het om de hele wei dan kun je beter laten doorzaaien.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:20

Had ik haar toch een andere naam moeten geven! :P Ik heb altijd gezegd dat ik mijn eerste merrie Layka zou noemen. Al toen ik mijn eerste verzorg paard had. Tot nu toe is heel toevallig bij mijn paarden de laatste letters van de eerste gelijk aan de eerste van de tweede etc. Layka had in die lijst gepast... Roos niet. :))

Milka
Kaiôni
Nilay

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:26

Ja its all in de name haha

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:36

Hier komt de loonwerker doorzaaien in februari. Heeft daar een speciale “bak” voor achter de trekker. Eerst de weide slepen en dan doorzaaien en in het voorjaar een keer bemesten met eigen mest/compost is nu het plan.

Edit doorzaaien niet doorzakken, dat doet hij maar thuis :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:58

Helaas is mijn grond moeilijk bereikbaar voor een loonwerker door een ijzeren hekwerk van 1.50 hoog, met een poort van 1.20 breed. Als het echt moet kunnen ze via de andere kant, langs de loods er wel komen. Maar ik heb een strooiwagen en ik loop mijn km wel.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:05

Eventueel auto / zitmaaier met aanhanger? Loonwerker heeft hier kleiner materiaal om mijn “kleine” weides te doen.

Willen zelf in de zomer gaan kijken voor een mini trekker. Heb straks een pad van circa 3 meter breed, dat lukt de loonwerker ook niet meer.

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:33

kvulden schreef:
Ja dat bedoel ik. Wat voor roosters heb jij in gebruik? Ik wil er wat in de paddock, ook het voorste deel en dacht dat het misschien in de wei bij de voerplekken ook fijn kan zijn.

Heb even gezocht naar een foto. Heb hem even ingezoomd voor je.

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:40

Alles moet door de poort van 1.20 breed. Via de andere kant wordt ook beperkt door bomen. Het kan, maar dan moet ik ook de halve omheining afbreken. Ik doe het wel met de hand. Ze staan er maar een paar uur op. Van de zomer mogen ze ergens anders op weide vakantie.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:04

biancaaaa schreef:
Edit doorzaaien niet doorzakken, dat doet hij maar thuis :+

Was wel een hele leuke 'verspreking'... :+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 00:09

Ben de hele dag druk geweest. Dus ff snel reactie op de vraag over Nick. Heb nog niet bij gelezen.
Oog is gelukkig al een stuk minder gezwollen. Nick is alert en vrolijk, qua gedrag merk ik geen verschil.
Vandaag gaat het al een heel stuk beter met zijn oog. Ik houd het voorlopig even goed in de gaten.
Ikzelf heb wel spierpijn. Nick denk ik ook wel.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:08

Mooi dat het beter gaat. Spierpijn zat er wel in ja. Zit de poes nou op de pony ??

Hier is de oprit is wat gladjes vanochtend :)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:19

Gelukkig Chasey , ogen zijn toch altijd eng als ze daar wat aan hebben.
Spierpijn is gelukkig maar even :(:)
Ik moet wel lachen op die kip trouwens :')

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:23

Aaah die kat <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:29

Verrek... ik zie nu die kip pas.. ik dacht dat het een vertikking was van Wendely :)

Myponyhoward

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:06

Brr wat een kou, hier nog wat foto's van lieve beer van een paar dagen geleden (: Hier was de wei nog droog |(
Afbeelding
Afbeelding