Ik weet bijv hier midden in Utrecht hoe moeilijk het is een stal te vinden waar je paard überhaupt buiten komt in de winter (en waar je ook nog een beetje fatsoenlijk kan rijden). Het is heel schaars, en dan als ze er zijn vaak met een bak waar je bij een beetje regen al niet meer kan komen.
Ik heb echt heel lang gezocht, en heb nu eigendelijk een stal die aan de wensen van mijn paard voldoet. Maar ook aan die van mij (fatsoenlijke bak, binnen of buiten maakt mij niet uit). Ik betaal een godsvermogen, maar heb in de 4 jaar dat ik mijn paard heb nog niet zo'n rustig paard gehad dat helemaal op d'r plek is.
Hiervoor stallen waar ze in de winter alleen buiten kwam als ik er was, of een uurtje oid. En ja, ook dat vond ze helemaal prima. Nooit vervelend, liep altijd braaf mee naar binnen en stond rustig op stal. Alleen drukker met rijden ja, maar dat vond ik logisch.
En toch, ondanks dat ze dat zelf ook prima vond zo lang op stal (in de vorm van dat ze gewoon braaf was, niet vervelend, niet chagrijnig) merk ik toch echt dat ze nu zoveel rustiger is. Mijn enorm sensibele merrie is hier echt op d'r plek

Ze moet nog even wennen aan het in de "erge regen" buiten staan, dus als het de hele dag aanhoudt gaat ze wel is wat eerder naar binnen. Maar ook dit gaat steeds beter

Dus ondanks dat ik eerder ook een happy paard had, heb ik nu ook nog is een rustig/voldaan paard

Hoe braaf en prima ze het dus vinden, ben ik toch heel benieuw hoe zo'n paard nou zou veranderen als ze ook de hele dag naar buiten mogen.
Ik had (behalve qua energielevel) namelijk niet verwacht dat het mijn merrie zo goed zou doen)