Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_suus19_

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:40

Nou hier regent het nogsteeds, op deze manier waait er niet veel droog :')

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:45

Volgens mij kan ik beter mijn paarden zo gaan aankleden..Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:18

_O- _O- _O-

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:31

Hahahahaha _O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 00:46

Haha! Ik had ook al gedacht aan een duikpak ipv een regendeken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 07:03

Ik heb een tinker met normaal gesproken witte sokken, die zijn al 3 weken zwart door de modder. Echt niet normaal dit. Lijkt wel moesson.

Was het vorig jaar ook zo erg?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 07:11

Ja,vorig jaar hebben we ook een hele lange periode gehad met regen,voor de afwisseling toen ook lekker een paar dagen met flinke vorst gehad zodat het overal een ijsbaan was :+

Voordeel van die korste pittige vorstperiode was wel dat water uitzet als het bevriest,zand wordt uit elkaar gedrukt nadat het door de heftige regen in elkaar gedrukt is.Resultaat,alles weer doorlaatbaar waar zand ligt.

Nadeel...glibberen,glijden en bolletjes bikken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 08:04

Tinky12 schreef:
Ja,vorig jaar hebben we ook een hele lange periode gehad met regen,voor de afwisseling toen ook lekker een paar dagen met flinke vorst gehad zodat het overal een ijsbaan was :+

Voordeel van die korste pittige vorstperiode was wel dat water uitzet als het bevriest,zand wordt uit elkaar gedrukt nadat het door de heftige regen in elkaar gedrukt is.Resultaat,alles weer doorlaatbaar waar zand ligt.

Nadeel...glibberen,glijden en bolletjes bikken :+

Op de een of andere manier kan ik seizoenen nooit onthouden. Hoe ze waren dan he :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 08:30

Ik weet alleen dat juist de winter dat mijn paard ziek was de bak er een hele winter netjes bij lag :')

Vandaag komen de paarden naar huis, ben benieuwd. Ligt er nu mooi bij zonder plassen, maar ze zullen wel het een en ander kapot lopen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 08:34

Bij mij is het dit jaar erger dan vorig jaar, omdat er nu 1 apart loopt. Die loopt nu alles stuk, waar ik langs moet. Maar in de rest vd paddock was het net zo erg. Wel 2 weken vries en sneeuw gehad, vorig jaar. Hoop dat dat nu weer komt.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 08:54

Vorig jaar was het hier echt ellende. Heel zachte winter, dus het vroor nauwelijks op en er was toch wel veel neerslag. Resultaat: kuitdiepe modder op plekken. Ploeteren met de volle kruiwagens, gewoon werkelijk bijna niet vooruit te krijgen en ondertussen waait het voer eruit :x . En tegen de harde, koude wind en slagregen in, brrrrrrrr.

Ik denk wel dat met de vele regen van de afgelopen tijd het nu minstens zo erg geweest zou zijn hier, maar godenzijdank hebben we nu de bestrating. Nu kunnen we dus ook lekker bij huis voeren en hoeven we niet meer door weer en wind een eind het land in te lopen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 09:35

Die bestrating aan huis had ik al. Dus dat is wel lekker. Dat geploeter heb ik niet zo. Maar nu is alles rond de hooischuur beblubt, omdat dat dus een Belg rondloopt. Echt bijna niet te doen. Dus dat is het volgende bestratingsproject.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:26

Ja, dat stuklopen wil wel met een Belg. Blub op je looproute is echt heel vervelend en zwaar. Geen ander plekje te verzinnen/maken voor de Belg?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:39

Hier ook nog steed regen helaas. Wil vandaag eigenlijk snel een klein toertje bos doen. Hij is er al 4 weken niet meer geweest dus ook dat wordt spannend. Maar de piste ligt zo nat dat ik er zelfs liever niet meer in longeer.

Mijn man had vanmorgen de ochtendvoerbeurt. Ik kom nu pas uit mijn bed.. Heerlijk! :o
Het stro was nog steeds netjes. Dus daar ben ik heel blij mee. Vanaf nu dus toch maar een lekkere strostal maken.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:04

Yontheke...ik denk dat ik toch ook wat stro ga proberen.Heb zat "afvalstro" staan wat de jongens niet gegeten hebben.

Hier handjes dichtknijpen,ze staan lekker op het buurland grasjes te plukken omdat het de hele nacht droog is geweest.Ben maar creatief met uren schuiven afhankelijk van het weer.Regen gaat eerder komen dan eerst was voorspeld dus feest is kwartier eerder afgelopen :+

Oooo...uitslapen...bofkont :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:07

Ik heb geen andere plek voor de belg helaas. Maarja, moet het maar even uitzingen zo. Er komt een dag..... :)

Ik ga morgen maar weer eens net mijn merrie op pad. Ook al 6 wkn niks meer mee gedaan. Dus wordt ook spannend. Maar ik de bak kan ik nu echt niks. Heb alleen nog een longeerring, met in het midden gras. Daar kan ik wel kleine oefeningen op doen, als wijken voor druk, enzo. De natte maanden zijn dan weer voor de puntjes op de i. Daar neem ik anders de tijd niet voor. Maar heb er van de zomer dan weer profijt van. Dus elk nadeel heb zn voordeel... Y)(^) :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:16

Wat een weer zeg!!! winterparadijs XD Herfsthel :D

Foto's gemaakt van onze pony-paradijs:

Afbeelding
Links dus 2 stalletjes, beide pony's hebben wel een eigen stal; staan alleen altijd open.

Het is bestraat maar met dit weer liggen daar ook wel plassen op XD

Afbeelding
Het uitloopje, met erachter (en rechts ook) paddocks. Nu met dit weer paddocks snachts dicht, ze hebben er niet zoveel aan, het is veelste nat. Maar meestal zijn paddocks vooral de linker binnen no-time droog en dan mogen ze daar snachts gewoon ook op natuurlijk. Overdag altijd op de paddocks paar uur met de stalpaarden.
Grijze bak is hooi bak, was ooit slowfeeder maar die hebben ze vakkundig gesloopt.

Afbeelding
Samen in een stal hooi eten :P 1 stal heeft bodembedekker zodat ze kunnen liggen als ze willen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:50

Ziet er fijn uit Toydoll...en die plassen op de tegels ontkom je niet aan,er valt gewoon teveel water en de grond is verzadigd.Als het even droog is zakt dat water snel weer weg en in die plassen zak je ook niet tot voorbij je enkels weg in de blub :+

Fabster...zo'n Belg is een aardige aardappelpooter...je ontkomt niet aan bagger met zulke voeten -O- Hopelijk snel droog weer...iedereen weer even blij :j

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:50

Ziet er fijn uit Toydoll...en die plassen op de tegels ontkom je niet aan,er valt gewoon teveel water en de grond is verzadigd.Als het even droog is zakt dat water snel weer weg en in die plassen zak je ook niet tot voorbij je enkels weg in de blub :+

Fabster...zo'n Belg is een aardige aardappelpooter...je ontkomt niet aan bagger met zulke voeten -O- Hopelijk snel droog weer...iedereen weer even blij :j

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:00

Ons trekpaard die word gewoon aangetrokken door nattigheid lijkt het soms wel :)
Vorig jaar zakte ze af en toe tot boven d'r knieën weg in de modder, want rechtdoor door het water/modder is sneller en korter dan via de oversteek die wel hard is (die heb ik voor de auto en trekker gemaakt).
Als ze het maar naar d'r zin heeft ;)

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 12:41

Bij ons valt het nog redelijk mee na al die regen. Wel overal plassen maar je zakt niet weg.hopelijk blijft het zo

[/[img]
Afbeelding

[/[img]
Afbeelding

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 13:39

Bij ons ook enkel oppervlakkig
Ik hoop dat dit zo blijft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:23

Jaaaa eindelijk kan ik het bekend maken!

We hebben een nieuwe wei gevonden welke we gaan gebruiken als winterwei!

Inclusief ruime schuilstal met betonplaten ervoor. Het is ruim 6000m2

Afbeelding
De track richting de stal en het water.

Afbeelding

Afbeelding

En de schuilstal :D

Ons andere weitje houden we aan voor de mooie maanden :))

De track zetten we af en daarom heen maken we weitjes zodat we kunnen afwisselen. Ook is het ruim genoeg om een bak uit te zetten.

acanthus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:05

Gefeliciteerd: mooie weide, bruikbare stal... Top!
Wat een leuke stekkies komen er voorbij, genoeg creatieve ideeën en inspirerende oplossingen hier.

Hier liggen eindelijk de roosters rond de schuilstal. De paarden zelf moeten even geduld hebben, de omheining vd paddock wordt nog in orde gemaakt. Vorst mag voor ons dus nog uitblijven anders gaat er geen paal de grond meer in. We lopen er zelf iig al prettig overheen.
Met de vele regen liggen er zeker wel plassen op, maar trekken na een tijd wel weg.
We zijn heel benieuwd hoe de ondergrond zich zal houden, dus ook hier staat een evaluatie gepland in het voorjaar ;)

Ieder jaar een stukje 'paradise improvement' en het kan er alleen maar beter op worden, toch?!

Solleke_Noah schreef:
Dit jaar voor het eerst in gebruik, had er hier op bokt over gelezen. Tot nu toe heel tevreden maar de echte evaluatie is op het einde van de winter :P

Interessant als ondergrond! Heb je een foto hoe het bij jullie ligt ?
Het is oersterk spul die steenschotten, we hebben er de schuilstal van gemaakt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:19

Ziet er goed uit, ja!