Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jotoma schreef:En hoe doe je dat met de mest Miezeke? Haal je dat uit t land, verdeel je dat over t land of anders? Heb je gewoon weiland of paddocks?
Hoe vaak train je in de week?
.
. Maar trainen staat los van het werk wat je aan paarden hebt om ze te verzorgen. Dat (wel of niet trainen, frequentie,..) is iets waar je voor kiest, ongeacht ze op pensionstal staan, aan huis, 24/7 buiten of niet,.... Jotoma schreef:En hoe doe je dat met de mest Miezeke? Haal je dat uit t land, verdeel je dat over t land of anders? Heb je gewoon weiland of paddocks?
Hoe vaak train je in de week?
.
. Maar trainen staat los van het werk wat je aan paarden hebt om ze te verzorgen. Dat (wel of niet trainen, frequentie,..) is iets waar je voor kiest, ongeacht ze op pensionstal staan, aan huis, 24/7 buiten of niet,....
. Nu staan de paarden nog bij mijn ouders en mijn moeder en zus rijden ook. 

Paddock en stallen doen we wel, maar dat is als beide stallen helemaal gedaan moeten worden een half uurtje per dag en anders korter. We zijn smorgens wel tijd kwijt met paarden, maar ook met de honden, dus de een doet de beesten en de ander de kinderen

Ik werk 3 1/2 dag en mijn husband werkt fulltime, daarnaast nog 2 kids van 4 en 6 dus er blijft weinig tijd over. Op drukke dagen doe ik 's morgens de paarden (mest er uit, hooi er in) en waterton bijvullen, ca 10 minuten werk, en 's avonds eigenlijk hetzelfde. Ze staan in een uitloopstal. De paarden hebben geen vast eettijden (eerder naar huis komen om de paarden te voeren of de hond doen we niet) dan maar een keer wat later hooi. Tijdens vakanties is er tot nu toe altijd een oplossing, op dit moment is dat een paardrijdend achterbuurmeisje. Rijden kan alleen als mijn man thuis is ivm de kids, echt fanatiek ben ik niet. Ik rij op dit moment zo'n 2 á 3 keer per week. Soms wat vaker soms wat minder.
palousa_boy schreef:Je zou dan ook nog naar vaste sproeiers kunnen kijken die je dan in de haag zet of in de grond voor de haag.
Bedenk wel dat een paard ook gewoon door of over de haag kan springen.