Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gini schreef:sweetsox schreef:Met aankoop nieuwe paard ben je in keer keer heel veel geld kwijt. Minste dat ben ik. Maar van de andere paardjes gaat alles ook door.
320 per stal dus keer drie
muesli en voor de andere veulenbrok.
als je alles gaat optellen
ben ik per paard 512,00 kwijt dus rond de 1500 euro per maand.
en dan heb ik het niet over zadels, dekjes en paardrijkleding. Alleen alles voor het paard
Waarom betaal je 320 euro stallingskosten en moet je dan nog je eigen muesli halen?
1500 euro per maand, dat is een volledig startersloon.
_sharonnn schreef:Tja dan kan ik je wel vertellen dat dat niks gaat worden, of dr studiefinanciering moet 400 euro in de maand zijn haha
Gini schreef:sweetsox schreef:Met aankoop nieuwe paard ben je in keer keer heel veel geld kwijt. Minste dat ben ik. Maar van de andere paardjes gaat alles ook door.
320 per stal dus keer drie
muesli en voor de andere veulenbrok.
als je alles gaat optellen
ben ik per paard 512,00 kwijt dus rond de 1500 euro per maand.
en dan heb ik het niet over zadels, dekjes en paardrijkleding. Alleen alles voor het paard
Waarom betaal je 320 euro stallingskosten en moet je dan nog je eigen muesli halen?
1500 euro per maand, dat is een volledig startersloon.
sweetsox schreef:geef niet hoor hij doet het zo omdat de een meer wil geven aan hun paard dan de andere. en het is een biologische stal dus dat scheelt ook. verder is hij steengoed voor de paardjes en zitten de paarden er warmpjes erbij. ken geen andere stal die zo goed verzorgd is dan deze. dikke laag stro echt dik kom tot mijn knieen, onbeperkt hooi en zo kan ik nog wel doorgaan.
hier in mijn stad is het gewoon duur. moet wel zeggen dat er in deze stad nog duurdere zijn met veel slechtere zorg. en ook in de omgeving kan niemand tippen aan deze stal. veel ruimere stallen dan de normale 3 bij 3
Janine1990 schreef:_sharonnn schreef:Tja dan kan ik je wel vertellen dat dat niks gaat worden, of dr studiefinanciering moet 400 euro in de maand zijn haha
Ik kan niet leven van 400 euro per maand...
Heb een tijdje gestudeerd zonder stufi maar met een studielening van 400 euro in de maand. Daar betaalde ik mijn collegegeld dus van en moest ik m'n kleding en alles betalen.
Ik kan je zeggen: Dat valt niet mee![]()
Een paard moet een aanvulling zijn, iets wat je doet van geld dat je genoeg hebt. Niet iets wat je wilt als je jezelf er voor moet wegcijferen.
Annepanne92 schreef:Inderdaad! En het moet niet zo zijn dat je een lening opbouwt omdat je zo graag tijdens je drukke studententijd ook nog een paard wilt bezitten![]()
Daarnaast moet je het je ook kunnen veroorloven om de dierenartskosten te kunnen betalen mocht het paard een keer ziek worden of iets hebben, is wel zo eerlijk lijkt me.
Annepanne92 schreef:Ik vind trouwens ook dat je je studiefinanciering iets is waarmee je je studie betaalt, en niet moet zien als 'gratis geld' van de overheid. En ja dat komt van een student.
Janine1990 schreef:Annepanne92 schreef:Ik vind trouwens ook dat je je studiefinanciering iets is waarmee je je studie betaalt, en niet moet zien als 'gratis geld' van de overheid. En ja dat komt van een student.
Gratis is het niet gelukkig![]()
Ik heb vorig jaar geleend. Ik geloof dat ik in totaal op een 4000 euro zit. Weet het niet meer zeker.
Maar ik heb op den duur mijn lening op maximaal gezet, om wat reserves te hebben, mocht ik na mijn stage geen werk meer hebben, zodat ik nog wel enige tijd mijn auto kon onderhouden en tegelijk ook verder weg kon gaan solliciteren.
Gelukkig mocht ik bij mijn stage blijven werken. En nu betaal ik mijn studie van mijn loon.
Annepanne92 schreef:Dat is fijn! Ik weet natuurlijk helemaal niet wat jouw situatie is, ik vind het goed dat er de mogelijkheid is om te lenen als student, maar ik ben wel van mening dat er heel veel studenten denken een lening nodig te hebben omdat ze 4x per jaar op vakantie moeten, auto moeten rijden etc.
Nogmaals, geen aanval op jou, ieder heeft zijn eigen persoonlijke situatie, maar ik zie het heel veel in mijn omgeving.
Janine1990 schreef:Annepanne92 schreef:Dat is fijn! Ik weet natuurlijk helemaal niet wat jouw situatie is, ik vind het goed dat er de mogelijkheid is om te lenen als student, maar ik ben wel van mening dat er heel veel studenten denken een lening nodig te hebben omdat ze 4x per jaar op vakantie moeten, auto moeten rijden etc.
Nogmaals, geen aanval op jou, ieder heeft zijn eigen persoonlijke situatie, maar ik zie het heel veel in mijn omgeving.
Ik ben het ook geheel met je eens hoor!!
Er wordt meestal niet echt nagedacht over een lening. Zo had ik ooit bij een bijbaantje een collega, ook een student. Die een lening nam om zijn huis in te richten.
sweetsox schreef:niet helemaal slim inderdaad mijn dochter gaat zo ook studie financiering krijgen maar reken maar dat daar haar studie van betaald word en de rest niet. als ik er achter kom heeft ze een zeer groot probleem. zo wie zo betalen wij veel. maar ze moet van mij heel verstandig met het geld omgaan anders heeft ze bonje.