Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sweetsox

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:24

omdat het dus exclusief brok of muesli is.

gelukkig heb ik geen starters loon. hahaha

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:30

Jeetje mina, zoveel geld maandelijks en dan als pension nog in geen voer voorzien. Die mensen moeten er dan toch wel warmpjes inzitten. :+
Sorry dat ik zo op jou reageer, maar ik zit hier echt met grote ogen. :P

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:38

geef niet hoor hij doet het zo omdat de een meer wil geven aan hun paard dan de andere. en het is een biologische stal dus dat scheelt ook. verder is hij steengoed voor de paardjes en zitten de paarden er warmpjes erbij. ken geen andere stal die zo goed verzorgd is dan deze. dikke laag stro echt dik kom tot mijn knieen, onbeperkt hooi en zo kan ik nog wel doorgaan.

hier in mijn stad is het gewoon duur. moet wel zeggen dat er in deze stad nog duurdere zijn met veel slechtere zorg. en ook in de omgeving kan niemand tippen aan deze stal. veel ruimere stallen dan de normale 3 bij 3

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:25

Gini schreef:
sweetsox schreef:
Met aankoop nieuwe paard ben je in keer keer heel veel geld kwijt. Minste dat ben ik. Maar van de andere paardjes gaat alles ook door.

320 per stal dus keer drie
muesli en voor de andere veulenbrok.
als je alles gaat optellen

ben ik per paard 512,00 kwijt dus rond de 1500 euro per maand.
en dan heb ik het niet over zadels, dekjes en paardrijkleding. Alleen alles voor het paard

Waarom betaal je 320 euro stallingskosten en moet je dan nog je eigen muesli halen?
1500 euro per maand, dat is een volledig startersloon. :wow:

Omdat ze blijkbaar in een dure hoek zit?
Ik zit in een goedkope hoek en heb voor die prijs twee paarden staan, inkl alles...........

Als ik kijk wat wij betalen, zowel voor de paarden als wonen en leven, dan kan het financieel ruimschoots uit dat ik wat meer reiskosten en -tijd heb om in de randstad te werken...

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:28

ja het is hier heel duur als je pension wil en dat je paard verzorgd word. kan helaas daar niks aan doen. je kan misschien wel half pension staan ben je goed koper uit maar dan. zit ik met zwaar werk wat ik door mijn ziekte niet kan.

Meggie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:56

Pff... eigenlijk moet ik mijn vriendin dit nu laten lezen. Zij wil een paard gaan kopen terwijl ze geen werk heeft. Ze wil het gaan betalen van haar studiefinanciering samen met nog iemand anders :s

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:07

Tja dan kan ik je wel vertellen dat dat niks gaat worden, of dr studiefinanciering moet 400 euro in de maand zijn haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:12

_sharonnn schreef:
Tja dan kan ik je wel vertellen dat dat niks gaat worden, of dr studiefinanciering moet 400 euro in de maand zijn haha

Ik kan niet leven van 400 euro per maand...
Heb een tijdje gestudeerd zonder stufi maar met een studielening van 400 euro in de maand. Daar betaalde ik mijn collegegeld dus van en moest ik m'n kleding en alles betalen.
Ik kan je zeggen: Dat valt niet mee :D

Een paard moet een aanvulling zijn, iets wat je doet van geld dat je genoeg hebt. Niet iets wat je wilt als je jezelf er voor moet wegcijferen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:36

Nee snap ik, was ook meer bij wijze van :j

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:53

Gini schreef:
sweetsox schreef:
Met aankoop nieuwe paard ben je in keer keer heel veel geld kwijt. Minste dat ben ik. Maar van de andere paardjes gaat alles ook door.

320 per stal dus keer drie
muesli en voor de andere veulenbrok.
als je alles gaat optellen

ben ik per paard 512,00 kwijt dus rond de 1500 euro per maand.
en dan heb ik het niet over zadels, dekjes en paardrijkleding. Alleen alles voor het paard

Waarom betaal je 320 euro stallingskosten en moet je dan nog je eigen muesli halen?
1500 euro per maand, dat is een volledig startersloon. :wow:

Hier zelfde laken en pak: stalling 315 en krachtvoer nog zelf aanschaffen. maar zit dan wel in zo ongeveer het duurste stukje nederland

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:11

Ik ben wel blij dat wij nu de paarden aan huis hebben staan.
Tuurlijk zijn er wat dingen die duur zijn zoals de stal die we nog moeten gaan bouwen ooit.

Maar zoals ze nu staan is het bijna niet te doen in Nederland.

Ze hebben bijna 3 ha wei samen daar staan ze nu nog alleen overdag in, straks staan ze er 24/7 als het iets beter weer is. (In Nederland stonden ze in pension dus kwamen ze niet zo veel buiten en hadden een deken op enzo.)
Per week gebruik ik ongeveer 5 kleine balen stro (voor 1 box van 6x6 waar ze samen in staan)
Per maand voer ik ongeveer 350 kilo hooi (1 grote ronde baal)
Verder krijgen ze samen 1 schep onderhoudsbrok per dag (worden bijna niet bereden)
Ik doe de hoeven zelf bekappen, ijzers hebben ze niet nodig.

Verder aan spullen, 1 heeft een duur dressuurzadel, de ander een goedkope 2e hands wintec. Halsters, dekens, poetsspullen en alles hebben we in overvloed, het meeste ligt in een kist in de zadelkamer.

Dit voorjaar komen er waarschijnlijk 2 paarden bij. Deze zijn al gewent om 24/7 buiten te staan dus die blijven sowieso het hele jaar buiten. De 2 die we nu hebben waarschijnlijk ook, maar we moeten even kijken hoe deze dat gaan oppakken.

Dit zou weer veel stro etc schelen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:31

Ik betaal ook 280 voor de pensionstal en koop mijn eigen voer. Mijn paard kan niet goed tegen biks en de voordelen van deze stal wegen voor mij op tegen het nadeel van zelf voer kopen

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:00

sweetsox schreef:
geef niet hoor hij doet het zo omdat de een meer wil geven aan hun paard dan de andere. en het is een biologische stal dus dat scheelt ook. verder is hij steengoed voor de paardjes en zitten de paarden er warmpjes erbij. ken geen andere stal die zo goed verzorgd is dan deze. dikke laag stro echt dik kom tot mijn knieen, onbeperkt hooi en zo kan ik nog wel doorgaan.

hier in mijn stad is het gewoon duur. moet wel zeggen dat er in deze stad nog duurdere zijn met veel slechtere zorg. en ook in de omgeving kan niemand tippen aan deze stal. veel ruimere stallen dan de normale 3 bij 3

Zeker, goede zorg en een plek waar je je paard met een gerust hart achterlaat zijn zeker wel wat centjes waard.

Annepanne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:07

Janine1990 schreef:
_sharonnn schreef:

Ik kan niet leven van 400 euro per maand...
Heb een tijdje gestudeerd zonder stufi maar met een studielening van 400 euro in de maand. Daar betaalde ik mijn collegegeld dus van en moest ik m'n kleding en alles betalen.
Ik kan je zeggen: Dat valt niet mee :D

Een paard moet een aanvulling zijn, iets wat je doet van geld dat je genoeg hebt. Niet iets wat je wilt als je jezelf er voor moet wegcijferen.

Inderdaad! En het moet niet zo zijn dat je een lening opbouwt omdat je zo graag tijdens je drukke studententijd ook nog een paard wilt bezitten :n
Daarnaast moet je het je ook kunnen veroorloven om de dierenartskosten te kunnen betalen mocht het paard een keer ziek worden of iets hebben, is wel zo eerlijk lijkt me. :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:19

Annepanne92 schreef:
Inderdaad! En het moet niet zo zijn dat je een lening opbouwt omdat je zo graag tijdens je drukke studententijd ook nog een paard wilt bezitten :n
Daarnaast moet je het je ook kunnen veroorloven om de dierenartskosten te kunnen betalen mocht het paard een keer ziek worden of iets hebben, is wel zo eerlijk lijkt me. :o

Zijn genoeg mensen die alleen in het hier en nu leven, ook wat betreft dieren. Helaas...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:22

Inderdaad..

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:28

kan zeggen dat je vriendin dom bezig is. heel dom, een paard heeft veel onderhoud en kosten meer dan je krijg van studie financiering ten tweede is het erg dom om een paard samen aan te schaffen, komt altijd problemen van. in mijn omgeving heb ik dat nog nooit goed zien gaan.

idd ik laat op deze stal mijn paardje en pony's met een gerust hart achtig. ja het is hier duur in mijn omgeving heb ook ergens anders gestaan en daar werd niet geluisterd naar de eigenaar en stond mijn paard er belabberd bij, nat veel te weinig ruw voer. van het biks werd ze hyper en ze had last van voerbak nijd zo'n honger had ze en dan voerde ik al bij. plus er was veel te weinig mogelijkheid om je paardje in de wei te zetten.

nu ben ik dus niet in een vecht houding als ik op stal kom, om voor mijn paard op te nemen. hier kom ik om me te ontspannen. hier kan een paard of pony ook echt zichzelf zijn mentaal en fysiek paard zijn.

Annepanne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:30

Ik vind trouwens ook dat je je studiefinanciering iets is waarmee je je studie betaalt, en niet moet zien als 'gratis geld' van de overheid. En ja dat komt van een student. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:33

Annepanne92 schreef:
Ik vind trouwens ook dat je je studiefinanciering iets is waarmee je je studie betaalt, en niet moet zien als 'gratis geld' van de overheid. En ja dat komt van een student. ;)

Gratis is het niet gelukkig :P

Ik heb vorig jaar geleend. Ik geloof dat ik in totaal op een 4000 euro zit. Weet het niet meer zeker.
Maar ik heb op den duur mijn lening op maximaal gezet, om wat reserves te hebben, mocht ik na mijn stage geen werk meer hebben, zodat ik nog wel enige tijd mijn auto kon onderhouden en tegelijk ook verder weg kon gaan solliciteren.

Gelukkig mocht ik bij mijn stage blijven werken. En nu betaal ik mijn studie van mijn loon.

Annepanne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:36

Janine1990 schreef:
Annepanne92 schreef:

Gratis is het niet gelukkig :P

Ik heb vorig jaar geleend. Ik geloof dat ik in totaal op een 4000 euro zit. Weet het niet meer zeker.
Maar ik heb op den duur mijn lening op maximaal gezet, om wat reserves te hebben, mocht ik na mijn stage geen werk meer hebben, zodat ik nog wel enige tijd mijn auto kon onderhouden en tegelijk ook verder weg kon gaan solliciteren.

Gelukkig mocht ik bij mijn stage blijven werken. En nu betaal ik mijn studie van mijn loon.

Dat is fijn! Ik weet natuurlijk helemaal niet wat jouw situatie is, ik vind het goed dat er de mogelijkheid is om te lenen als student, maar ik ben wel van mening dat er heel veel studenten denken een lening nodig te hebben omdat ze 4x per jaar op vakantie moeten, auto moeten rijden etc.
Nogmaals, geen aanval op jou, ieder heeft zijn eigen persoonlijke situatie, maar ik zie het heel veel in mijn omgeving. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:44

Annepanne92 schreef:
Dat is fijn! Ik weet natuurlijk helemaal niet wat jouw situatie is, ik vind het goed dat er de mogelijkheid is om te lenen als student, maar ik ben wel van mening dat er heel veel studenten denken een lening nodig te hebben omdat ze 4x per jaar op vakantie moeten, auto moeten rijden etc.
Nogmaals, geen aanval op jou, ieder heeft zijn eigen persoonlijke situatie, maar ik zie het heel veel in mijn omgeving. ;)

Ik ben het ook geheel met je eens hoor!!
Er wordt meestal niet echt nagedacht over een lening. Zo had ik ooit bij een bijbaantje een collega, ook een student. Die een lening nam om zijn huis in te richten. }:0

Annepanne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:48

Janine1990 schreef:
Annepanne92 schreef:

Ik ben het ook geheel met je eens hoor!!
Er wordt meestal niet echt nagedacht over een lening. Zo had ik ooit bij een bijbaantje een collega, ook een student. Die een lening nam om zijn huis in te richten. }:0

Dat dus! :P :j

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:09

niet helemaal slim inderdaad mijn dochter gaat zo ook studie financiering krijgen maar reken maar dat daar haar studie van betaald word en de rest niet. als ik er achter kom heeft ze een zeer groot probleem. zo wie zo betalen wij veel. maar ze moet van mij heel verstandig met het geld omgaan anders heeft ze bonje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:13

sweetsox schreef:
niet helemaal slim inderdaad mijn dochter gaat zo ook studie financiering krijgen maar reken maar dat daar haar studie van betaald word en de rest niet. als ik er achter kom heeft ze een zeer groot probleem. zo wie zo betalen wij veel. maar ze moet van mij heel verstandig met het geld omgaan anders heeft ze bonje.

Mijn ouders hebben de eerste vier jaar betaald (studie duurt maar vier jaar, maar ik maak er gewoon zes van), maar ik kreeg geen aanvullende beurs hoor. Daarvoor verdienden mijn ouders kennelijk te veel. En dan spreek je van een schamele 95 euro per maand. Daar gaat je dochter niet eens haar collegegeld van kunnen betalen hoor :D

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:18

ik verwacht ook niks. wij hebben een spaar rekening daar voor. ik denk dat als we een paar tientjes krijgen dat ik mazzel heb (net als in jou situatie). hihihi maar goed ook al maak ze dat op aan onzin kan ze een boze moeder krijgen. daar gaat ze gewoon voor werken.
Daar zullen waarschijnlijk tot dat ze de reis kosten vergoed krijg dat van betaald worden. en niet aan onzin.