Vjestagirl schreef:sympie schreef:vrije beweging met soortgenoten, nee, ze staan zelfs elk appart in een wei... alle paarden lopen appart in de wei ( en ook de pensionklanten willen dat zo, want het zou zo maar eens kunnen gebeuren dat hun paard getrapt zou worden van een ander...)
op slechtere dagen worden ze gereden of gelongeerd, of ze gaan in de stapmolen. Of ze blijven een keer een dag in de stal ja, kan ook. Oja, en ze krijgen nooit snoepjes...
Ojee, ben nu vast en zeker een slechte eigenaar!!
Maar dan wel eentje die nooit geen DA nodig heeft, want ik heb nooit iets voor met die van mij! Dus zo slecht hebben ze het wel niet denk ik dan
Ja, ik vind jou idd een slechtere eigenaar dan iemand die zorgt dat zijn paard wel iedere dag buitenkomt mét soortgenoten, en op hele slechte dagen als het weiland echt niet te doen is iig een flinke poos vrije beweging krijgt.
Ik vind dat jij je dieren natuurlijk gedrag ontneemt, op een punt waar dat totaal niet nodig is.
En als jij het wel of niet nodig hebben van een dierenarts het enige punt vind waarop je meet of ze het goed of slecht hebben, dan vind ik je nog een veel mindere eigenaar.
Tis waar, zonde he :

roep de dierenbescherming, tis geen doen!