Die van mij zijn al helemaal gewend en ik ben zoooo blij met deze keus! Vooral de arab heeft er de laatste paar jaar niet zo goed uitgezien! eindelijk lekker gevuld
ik heb sinds het weekend mijn pony weer terug. Helaas wegens vervelende omstandigheden teruggekocht. Hij is geschoren en staat ook weer 24/7 buiten heeft 2 lekkere dekens om gaat goed tot nu toe.
Atent, ik las net dat de temperaturen s nachts nog even onder nul komen en overdag daar boven maar wel met beter weer. Volgende week wordt het warmer. Zou wel fijner zijn voor je pony.
Bij ons weer een blubberboeltje.. Weide zier er nog winters uit.. Geen vers groen nieuw gras te zien
bij mij ook blubber en weing vers groen gras, moet ook nog geinjecteerd worden, voorlopig eerst goed drogen! als de temperatuur omhoog gaat kan die iverdag 1 deken minder op, maar wil hem nu lekker inpakken. wil niet dat die ziek word, daar heb ik nu even geen centjes meer voor!
Bij mij komt er kunstmest op het land. Voor injecteren is het te klein helaas! Ik had er graag koeienmest op gehad.. Ik zal de stalbaas mailen.. Mijn stal is echt aan vervanging toe! Ik hoop dat we dat in de zomer kunnen realiseren.
De mijne is sinds zaterdag zonder deken,daarna nog 1 dag de regendeken erop gehad. Hij vindt het héérlijk om weer ouderwets 24/7 buiten te staan en ik heb hem en mijzelf beloofd:nooit meer op stal. Zijn longen varen er wel bij en zijn buikje ook.
Bolderkar
Geplaatst: 17-04-13 18:48
Mijne is verhuisd en staat 's nachts weer op stal. Alhoewel 24/7 ook fijn is, vind mijn (oudere) paardje dit ook wel prettig. Dikke laag stro en het luikje open wanneer het weer het toe laat. En 's ochtends ligt ze heerlijk te slapen in het stro. Wat een leven.
Brechtje_A
Geplaatst: 17-04-13 19:02
Spookie schreef:
Hoe gaat het bij jullie? Iedereen de dekens eraf?
Jup, hier is de deken er af, het werd toch net te warm.. En hij is lekker aan het verharen
Hier ook de regendekens sinds vorige week af, toen het warmer werd. Paardje was al weken enorm aan het verharen, zo snel dat je op de kale huid keek. Daar staat nu weer zomervacht op gelukkig. Probeer de eczeemdeken nog even uit te stellen. Zo de wind in de vacht, krauwen bij elkaar, rollen in het zand: ziet er zo lekker uit.
Ilse_123
Geplaatst: 18-04-13 16:59
Dekens zijn eraf en al dat haar.... pffffff
Dit was de eerste winter dat Kane 24/7 buiten heeft gestaan, en het beviel ons prima. Hij is van zijn leven nog nooit zo vol geweest in de winter (met hulp van veeeeel kuil, wortels en seniores priores). Alleen is hij ook nog nooit zo harig geweest, ik blijf maar roskammen en er blijven maar haren uitvallen
Hoelang duurt zo'n rui periode ongeveer?
AnneJa
Geplaatst: 09-05-13 13:57
Het wordt hier stil... Ik las hier al een poos mee, wordt toch een keer tijd om te reageren Die van mij staan ook 24/7 buiten, van de winter hadden ze wel de kans om naar binnen te gaan. Het vervelendst vind ik toch altijd nog het verharen... Mijn KWPNer is nu al een heel eind, maar de shet is echt nog een bolletje, op de echt warme dagen staat ze soms gewoon te zweten Hoe is dat bij jullie nu?
Mijn KWPNer is gelukkig wel door het haar heen, heeft in de winter ook wel een deken op gehad. Mijn pony is bijna door het haar heen, alleen op de buik en bovenop de billen zit nog wat, maar de kleine (veulen van pony, nu jaarling) is nog echt een bolletje wol.... Hij heeft wel een paar verhaar-dagen gehad, maar als ik zie wat er nu nog op zit....
Hier zijn ze er dan ook wel al goed doorheen gelukkig. Die ouwe fries heeft wat moeite maar mag niet klagen verder dit jaar. Heb ze allemaal maar 2 keer goed met de sleekez gedaan en nu weer gewoon met de borstels.
princequillo
Fotograaf
Geplaatst: 10-05-13 14:05
Als het erg koud, nat of glad is laten we ze hier in het kleinere weitje en het erf lopen. We voeren ze dan een heleboel hooi en vaak ook Seniores Priores slobber van Subli bij. Daarbij komt ook nog winterpeen en we gooien voetballen, tennisballen en wat dan ook in de waterbakken tegen bevriezen.
Nu mogen ze elke dag ook een uurtje op een stuk afgezet land van het grote land met lekker groen gras, dekentjes af... Ponylief is geschoren omdat deze actief gereden werd dus die heeft wel nog een regendeken op, maar derest is lekker kaal en mooi op weg het vachtje kwijt te raken