Show de huisvesting van je paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Re: Show de huisvesting van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:44

@Jessx: misschien niet veel mensen luxe en allemaal wat oud, maar ik denk dat je paardjes er erg blij mee zijn. Lekker zelf kunnen kiezen tussen binnen of buiten.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:08

Sil staat hier rivendal.nl
Heerlijk plekje ! en bijna alles wat je maar kan wensen, het enige nadeel is dat sil het stukje in de zomer moet delen met een andere hengst wat niet meer dan logisch is :D
Maar afgezien van dat is het een stal waar ik niet zo 123 weg zou gaan, de enige reden zou zijn als ze aan huis zouden komen staan.

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:37

wanja & zonnetje jullie stallen spprr mooii ben zwaaarr jalours hooor!!!!! tjeeeee <3

Edit: sieltjuh en _natalie_ sppprr mooiiii!! <3

Edit: Zitouna <3 woow i'm in love gewelidg!!!

Edit: kaaaren aah mooi hoor!

Edit: Rosa aahh zie er spprr leuk zij zo tussen die bomen :)

als deze stallen (bovegenoemde eigenaren) droom ik al jaren van wowiieeee

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 20:36

Iemand nog nieuwe?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:46

Wat een leuk topic echt een kijkje bij de bokkers thuis :D

wij zijn begonnen met het afzetten en klaar maken van de weilanden, dat is nu klaar de paarden staan nu bij mijn buurvrouw anex schoonmoeder in het extra weiland
Ik woon bij de A mn schoonmoeder en vriendlief bij het andere rood aangegeven stuk.
Geel is hier het bospad aangrensend aan onze landbouw grond
Afbeelding

Dit is bij mij thuis:
Afbeelding
Het rode zijn de weilanden
het blauwe de rijbak
het gele het gebouwd waar de stallen in komen 3 x 4 m
Ik ben nog op zoek naar 3 stallen in die afmetingen en das knap lastig }>

Als ik stallen heb gevonden zal ik weer fotos plaatsen van hoe de stallen er in t echt uit zien :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:51

je kunt ook een paar voorwanden van 3 meter 2e hands kopen en dan de tussenwanden (die zijn relatief goedkoop) van 4 meter bij bestellen.

Is het een agrarisch bedrijf? Mooi veel bedrijfsgebouwen!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:00

Ik heb nu iets gevonden 3 x 3 wij willen een open gedeelte zodat de paarden ook contact kunnen hebben door de tussenwanden, dus gaan de tussenwanden sowieso aanpassen.

Goedkoop vind ik de tussen wanden trouwens niet := maar misschien vind ik alleen de duurdere varianten (lees vanaf €450)

Bij mij achterthuis hebben we fokzeugen en mn vriend is akkerbouwer :j

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:09

dan kun je eventueel gewoon halve wanden nemen, dat scheelt weer in de prijs. Het goedkoopste is gewoon zelf timmeren natuurlijk ;)

Met relatief goedkoop bedoel ik vergeleken met die prijzen van de voorwanden :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:27

Ja we zouden dan bijv 2 meter tussen wanden kunnen nemen, gelukkig ben ik best handig dus dat moet lukken.
Echter wil ik de voorkant wel open hebben zodat het paard ook normaal met het hoofd er uit kan en de meeste hebben maar een opening van 50 cm, ik heb liever de hele boven kant van de deur open :D

Ik heb nu voorwanden gevonden met een geheel open deur en zijkanten met enkel een klein stukje schuin trailie werk, maar weet nog niet of ik die niet te open vind :o

Voorbeeld:
http://uwstal.nl/images/Nieuwe_map/Foto ... G_0009.JPG

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:49

Die hebben wij op stal ,zie mijn profiel ze hebben er wel een rand opgemaakt omdat de deur erg laag was

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:02

http://www.uwstal.nl heeft halve wandjes, kwaliteit is alleen niet echt heel degelijk. Maar misschien wel een mooie basis?

Maar een handig iemand die kan lassen kan zelf met profielen ook een frame in elkaar lassen op maat. Moet je het alleen nog wel verven/spuiten of laten galvaniseren. en vulhout of kunststof planken kun je los kopen (wel handig om dan die standaard hoogte maat te nemen voor je profiel, de lengte kun je makkelijk variëren, je moet de planken dan verticaal plaatsen en evt. 1e en laatste op maat zagen in de lengte. Viel me mee hoe dat moest, heb hier gezien hoe men het deed.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:18

Ik heb het voorbeeld inderdaad van die site ik vond het er niet erg stevig uit zien. De mensen die de stallen aan me aanboden gaven aan dat de stallen daar niet weg kwamen maar ik twijfel er over :j

Ik heb paarden van boven de 1.70 dus wil wel kwaliteits boxen nog even verder kijken dus.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:05

En een muur maken van (gas) betonblokken en daar dan alleen de tralies op bevestigen en een deur in maken?

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:36

Seven ik heb ook "rare" maten voor de stal..maar ik heb de stallen gewoon van steen laten maken. Dan kan je helemaal zelf bepalen hoe hoog de stallen moeten. Bij mij kunnen de paarden over de muur heen knuffelen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:55

Doordat ik huur kan ik geen muurtjes etc plaatsen.
De zoektocht gaat gewoon door naar boxdelen :j

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:19

Uwstal is dan best een aanrader hoor, had ik ook een wandje van en ik vond het prima. Misshien moet je na een x aantal jaar het hout vervangen, maar daar is de prijs ook naar.
Nadeeltje is dat de spijlen wat ver uit elkaar staan, dus niet geschikt voor paarden die slaan in de box, omdat de hoeven erin vast kunnen komen te zitten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:24

Dan is het voor ons geen optie, wij hebben ook meries met veulens. Maar het hout is toch gewoon hardhout?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:07

bij uw stal volgens mij grenen ofzo. Hardhout is heel duur, net als kunststof.

Heb je al geïnformeerd bij Vd Veer uit Wolvega? Die hebben voor onze stal alles op maat gemaakt.
Zou moeten zoeken naar de prijzen, maar halve wanden zijn zeker goedkoper dan dichte of hoge wanden. En op maat laten maken is niet duurder dan standaard, alleen door de grotere maat ben je duurder uit dan de standaard 3 meter. Ze zijn misschien niet de goedkoopste, zullen vast goedkoperen zijn, maar het zit vlakbij Drenthe en je kunt goed met ze overleggen en als er iets is wordt het netjes opgelost in overleg.
2e hands is natuurlijk altijd goedkoper ;) Een handige klusser kan eventueel ook van 3 schotten/wanden van 3 meter, 2 wanden maken van 4 meter, maar dat gedoe zou het mij niet waard zijn.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:14

ja natuurlijk is hardhout en kunstof duurder maar ik zou niets anders willen, de rest is naar mijn idee te zacht

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:47

Lante schreef:
Uwstal is dan best een aanrader hoor, had ik ook een wandje van en ik vond het prima. Misshien moet je na een x aantal jaar het hout vervangen, maar daar is de prijs ook naar.
Nadeeltje is dat de spijlen wat ver uit elkaar staan, dus niet geschikt voor paarden die slaan in de box, omdat de hoeven erin vast kunnen komen te zitten.

wij hebben er gaas tegenaan gezet aan beide kanten,ik vond het ook eng ,ook omdat de tussenwanden laag zijn.
Afbeelding

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:20

Nounou, na al die mooie stallen en luxe weides schaam ik me bijna om mijn paardjes weiland erbij te zetten. Mijn pony heeft alleen een schuilstal. (Lees = stalletje waar hij gewoon geen gebruik van maakt) Jullie kunnen zien dat mijn pony helaas alleen staat. Niet iets waar ik trots op ben en ik wil doodgraag een vriendje voor hem, maar er mag maar 1 pony staan in het weiland waar ie nu staat. Dat is een regel van de grondbaas. Gelukkig voor hem ben ik er elke dag 2 en soms wel 3x. Dit is dan zijn winterwei. Hier staat ie 's winters. We laten het gras hier de hele zomer aan groeien en dan is het een hele mooie en gezonde kruidenwei tegen de tijd dat ie er in komt. Het ziet er een beetje oud uit, dat is het ook. Het weiland met zijn omheining van (helaas) prikkeldraad (Ik mag het niet vervangen van de grondbaas) is bijna 50 jaar oud. Mijn papa en ik hebben wel nieuwe houten palen in de grond geslagen vóór het prikkeldraad en die palen belegd met schrikdraad. De afstand tussen prikkeldraad en schrikdraad is 1 meter. Let niet op het schrikdraad in de foto. Papa was bezig het op te rollen en Manny kwam even kijken wat er aan de hand is.
Afbeelding
Dat was dan de eerste weide.
Van de rest van de weides (3 stuks in totaal 4) heb ik nog maar van 1 foto's. Zodra ik weer thuis ben ga ik meer foto's maken ;)
De 2e weide is zijn zomerweide, daar staat hij in de zomer op. Het is een vrij grote weide vergeleken met de andere weiden in mijn dorp van iets meer dan een halve hectare. We moeten deze weide een keer omploegen en opnieuw inzaaien vanwege die irritante klissen (klittenbollen) die erin staan. Ik weet, die komen gewoon weer terug, maar steeds eruit trekken voordat ze bloeien is ook weer zoiets... Dat doe je dan 2x in het jaar, omdat die krengen (sorry) gewoon doorgroeien..
De 3e weide is een tussenweide van een vriend van ons. Heel erg sorry voor deze enorme sloppy foto van mijzelf en mijn pony. We kwamen net terug van carnaval en we waren als indiaan en paard gegaan. Ik had geen zin om me netjes te gaan aankleden voor een foto, haha!
In deze weide staat hij in de herfst een maandje om het gras te maaien, haha!
Afbeelding
De laatste weide hebben we er pas bij gekregen omdat de eigenaar te oud is om het gras ervan te maaien, en aangezien hij paarden geweldig vind, staat die van mij daar nu totdat het gras kort genoeg is. Dan gaat ie door naar de zomerwei. Daar heb ik helaas geen foto van..

Nogmaals, ik schaam me er een beetje voor aangezien ik voor mijn paard echt geen luxe heb. Maar wat hij wél heeft zijn kruidenweiden :)
Groetjes!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:34

Oef, dat is in mijn ogen echt geen plek om paarden op te houden. Net zoals een koektrommel geen geschikte kooi is voor een hamster, ja het kan wel, maar of het dier er gelukkig van wordt...
Wel goed dat je zelf al aan de slag bent geweest met de omheinig! Waarom mag er niet nog een paard op? Een shet eet een stuk minder dan een groot paard, poept minder (wellicht gaat het daarom?) en zou dan een ideaal maatje zijn.
Wel fijn dat hij zoveel ruimte heeft. :)

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:09

Focussed schreef:
Oef, dat is in mijn ogen echt geen plek om paarden op te houden. Net zoals een koektrommel geen geschikte kooi is voor een hamster, ja het kan wel, maar of het dier er gelukkig van wordt...
Wel goed dat je zelf al aan de slag bent geweest met de omheinig! Waarom mag er niet nog een paard op? Een shet eet een stuk minder dan een groot paard, poept minder (wellicht gaat het daarom?) en zou dan een ideaal maatje zijn.
Wel fijn dat hij zoveel ruimte heeft. :)

Jaa ruimte heeft hij genoeg. Het is ook geen goede weide. Het enige wat er goed aan is, is dat er allemaal gezonde kruiden in staan voor em! Gelukkig staat hij maar een klein deel van het jaar in die slechte weide, want alle andere weiden hebben wél allemaal alleen schrikdraad of een combinatie van houten omheining en schrikdraad :) Bij 2 weides heeft hij zelfs buurpaardjes waarmee hij lekker kan rossen en mee kan praten, en bij de ander heeft ie boerderijdieren als koeien in zijn weide. Zo slecht heeft ie het nog niet eens :)

Ik weet niet waarom er maar 1 paard op mag. Er mag maar 1 dier staan, dus of het nou een shetlander is, een kip of een koe. 1 dier is 1 dier. Ik snap niet waarom.

Edit: Beide foto's zijn vorig jaar gemaakt. Op de eerste foto waren we toen bezig met de nieuwe omheining en kun je die dus voor een deel nog niet zien. Een klein stukje kun je wel zien en dat is rechtsboven, daar staan nieuwe groen/grijze palen. Bij de tweede foto kun je de palen en het schrikdraad niet zien, maar ze zijn er wel, haha :P

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:32

Niet schamen omdat je geen luxe toestanden hebt hoor! dit is volgens mij een heerlijk kijk- en lees forum en geen wedstrijd wie de mooiste stal heeft. Juist die variatie maakt het hartstikke leuk toch?!

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:34

Ik heb echt met veel plezier alle verschillende stallen bekeken. Super leuk! :)