Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:23

Ik heb in mijn container een kleine verwarming staan. Ideaal want niets schimmelt dan meer.

LadySpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 11:36

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:47

ik ben eens op een stalling geweest, met vakantie, daar hadden ze de varkensstallen omgebouwd tot boxen en achter de box, in de schuine zijde van het dak was dan de zadelkamer, voor elk paard apart.
super handig.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 11:11

Mijn kast heb ik gemaakt van vloerplaten, en de deuren van MDF. Hij is bijna klaar, dus dan komen er foto's. Mijn kast is 3 meter breed, 2,30 hoog (tot plafon) en 1 meter diep. De 1e kast komt mijn dekenrek te hangen, 2e kast is voor mijn zadels (gewone, western en een shetzadel), mijn longeersingel en mijn hoofdstellen. De 3e kast heb ik planken in voor mijn andere spullen. Onderin de al eerder genoemnde bakken van de Ikea:D

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:16

LovingTweety schreef:
Ik heb in mijn container een kleine verwarming staan. Ideaal want niets schimmelt dan meer.

hm ja dat is een goed idee, ware het niet dat ik geen beschikking heb over elektriciteit.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:18

Wij hebben in onze gang op stal in het midden 1 stal van zo'n 3x2.5 waar alle kasten inzitten.
Het zijn gewoon allemaal simpele kasten
Mijn vader heeft heel mijn kast breder gemaakt omdat mijn zadel er niet inpaste, en heb gelijk een
extra plankje, hoofdstelhaakje en zweephouder :)

onderin:
Afbeelding

helemaal onderin staan me poetsspullen en daar achter in 2 mandjes me beschermers en longeerspullen etc.
Daarboven staan me spring en dressuur laarzen en een zak met appels/wortels
Links hangt me dressuur hoofdstel+extra halster en me zwepen, rechts me springhoofdstel met borsttuig.
Me dressuurzadel hangt in deze kast en links achterin hangen nog me leren halster en kaptoom.

bovenin
Afbeelding

Staan al me verzorgingsspullen, voersupplementen en cap
In het mandjes rechts zitten nog wat kleine dingetjes zoals sporen etc.

Er staat een stal bij ons in de gang leeg dus ook een kast en daar hangt nu tijdelijk mijn springzadel in,
me extra voer staat bij me vriendin, haar paard heeft een uitloop stal/container dus die heeft een eigen zadelkamer :)

En voor de stallen hangt langs de hele wand een touw waar dekjes en dekens hangen :)

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 18:33

furyke schreef:
ik ben eens op een stalling geweest, met vakantie, daar hadden ze de varkensstallen omgebouwd tot boxen en achter de box, in de schuine zijde van het dak was dan de zadelkamer, voor elk paard apart.
super handig.

Ik heb dit ook weleens op een site gezien.. weet je nog waar dit was???

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:58

Lijkt me idd ook super! Je eigen inloopkast oid! :))

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:58

lijkt me ideaal :j

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:09

Gister mijn kast even opgepimpt. Ik vond hem nogal saai, dus 2 spuitbussen gehaald en ben gaan spuiten, viel erg tegen hoeveel ik ermee kon spuiten, dus de overige vlakken opgevuld met het potje rose verf die ik nog vond.
Zo was ie voor ik begon:
Afbeelding
Binnenkant:
Afbeelding
Buitenkant:
Afbeelding
tekst ingezoomd:
Afbeelding

Ik ben duidelijk geen goeie spuiter, maar het resultaat vind ik wel wat hebben. Vind hem echt leuk!
Mn stalgenoot maakt er van de week nog een zadelsteun in en haken enzo.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:22

Komt weer veel leuks voorbij! Zal ook eens mijn nieuwe plekje fotograferen!

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:57

cynthia411 schreef:
kij leuk zo"n kast ik zou er ook wel een wilen hebben wij hebbben namelijk een lange ijzere stokkken aan de muur hangen en daar hangen all mijn zadels ik heb namelijk 40 paarden

40 paarden???? 11 jaar??? sorry meissie maar is dat niet wat overdreven

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:11

stefaniepje schreef:
Ik was al een tijdje van plan om heel mijn zadelkamer eens te herstructureren. Nu ik dit topic zie, ga ik er morgen eens werk van maken. De bedoeling is alles er uit te gooien, opkuisen, verven en nieuw opberg materiaal er in. Ik kan doen wat ik wil, want we hebben de paarden namelijk thuis staan. Ik en mijn broer moeten de ruimte delen, maar soms komt daar wel eens ruzie van, omdat er rommel ontstaat. Ik kwam deze kast tegen op Google. Mijn broer heeft een opleiding schrijnwerkerij achter de rug dus ik ga hem straks eens voorstellen of hij dit niet kan namaken (in zo verre dat het kan). Zou perfect zijn, 2 verschillende delen en 1 gemeenschappelijk stuk voor het materiaal. Ik kan zeggen dat ik al helemaal verlieft ben op die kast <3 . Ik zie het al helemaal voor mij, zou prachtig zijn tegenover de rommel die er nu instaat!

[ Afbeelding ]
(afbeelding van Google)

Whauuuu <3

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:12

Diaz schreef:
de bijpassende prijzenkast is ook niet mis!
[ Afbeelding ]

Dat is echt gaaf!!

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:03

Ik zet voor de zekerheid fftjes een stipje... dan weet ik zeker dat ik al dit moois weer kan vinden wanneer ik misschien creatieve ideeen nodig heb :o

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:54

Heb net het hele topic gelezen en heb nu heel erg de nijging om naar huis te racen en mijn zadelkamer te herinrichten :D Denk alleen dat de baas daar niet zo blij is... Dus zal moeten wachten tot half 6!

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:51

Zo, eindelijk alles op zn plek in mn nieuwe (2ehands) zadelkast.
Ik ben van nature een redelijk opgeruimd type, en mn zadelkast is dan ook best geordend.
Ik heb bovenin 2 mandjes achter elkaar staan. In het ene mandje zitten gereedschapjes, en peesjes in het andere mandje handschoentjes, petjes, verbanddoosje etc. Daarnaast staan een emmertje muesli en een emmertje vitaminekoek.
Links op de plank bovenin staat; shampoo, wondjes-creme, manenspray en hoefolie en hoefteer.
Dan hangt daaronder mijn zadel. Aan de zijkanten naast mijn zadel heb ik totaal 4 hoofdstelhangers. Ik heb 1 hoofdstel, en 2 halsters, een touwhalster en een vliegenmasker daaraan hangen.
Dan heb ik rechtsonder mijn zadel nog 2 vakken. Bovenop het vak staan paardensnoepjes, mensensnoepjes en pakjes drinken. In de vakken staat mijn poetskist, een fleechedeken, een cap en een emmertje zand-weg.
Naast de vakken staan mijn laarzen en schoenen en een voerbak. Dekens zitten in een curverbak die op mn kast staat. Ik heb net een tuig gekocht voor het mennen, nu nog zien waar ik die laat:-)

Afbeelding
Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:56

Ziet er netjes/geordend uit :)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:21

Zo ik ben gister even flink aan de slag geweest!! Bleek dat er tussen mijn stapel troep gewoon nog 5 zadelhangers had liggen. Waarom ik dan in godsnaam 2 zadels over hekken had liggen, geen idee! Maar nu hangen ze mooi naast elkaar aan de muur :) Zal vanavond even foto's maken!

_MC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:28

das best wel een grote 'oeps' :=

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:59

Monster_tos schreef:
Zo ik ben gister even flink aan de slag geweest!! Bleek dat er tussen mijn stapel troep gewoon nog 5 zadelhangers had liggen. Waarom ik dan in godsnaam 2 zadels over hekken had liggen, geen idee! Maar nu hangen ze mooi naast elkaar aan de muur :) Zal vanavond even foto's maken!

ik kwam er laatst ook achter dat ik wel 4 zomer dekens had uhmm... erg handig als je maar 1 paard hebt :P

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:04

ik doe hier wel leuke ideeën op.
Bij ons is het nadeel dat wanneer ik de spullen niet in het huis bewaar dat ze niet verzekerd zijn. Buiten het huis laten verzekeren is zeer kostbaar ivm de waarde van de spullen. We hadden eerst de garage (staat los van het huis) om willen bouwen tot zadelkamer, maar verzekeringstechnisch niet haalbaar.

een 'gewone' zadelkast daar past niet alles in.
en dan heb ik het nog niet eens over de dekjes, dekens, beenbescherming ed.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:56

_MC_ schreef:
das best wel een grote 'oeps' :=

Jeps :o Stond ook echt met die dingen in mn hand na mijn zadels te kijken: waar gaat het mis?
Heb er nu nog 1 over, dus daar nog een nuttige plekje voor zoeken. Zadelsteunen kun je nooit genoeg hebben :Y)

Net als zomerdekens, kun je zomers ook handig stapelen ;)

Hebben jullie ook een bak vol met oud leer? Zoals sperriempjes, bakstukken, beugelriemen. En dat je er dan naar kijkt en denkt: Eigenlijk moet ik die weggooien? Om ze vervolgens terug te stoppen in die bak. Je weet maar nooit wanneer je een compleet uitgedroogd sperriempje kan gebruiken :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:58

hier ook bezig met zadel kast maken :D...
van mijn oude kleding kast

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:06

Monster_tos schreef:
Hebben jullie ook een bak vol met oud leer? Zoals sperriempjes, bakstukken, beugelriemen. En dat je er dan naar kijkt en denkt: Eigenlijk moet ik die weggooien? Om ze vervolgens terug te stoppen in die bak. Je weet maar nooit wanneer je een compleet uitgedroogd sperriempje kan gebruiken :')

Als het nog niet geheel uitgedroogd is, even goed verzorgen en in een flanellen kussensloop leggen in een niet geheel afgesloten bak.
Kun je ze altijd weer gebruiken :j