Tarieven verzorgster/bijrijdster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emily_Kayty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:54

Robin_S schreef:
De gangbare tarieven ken ik niet, maar ik vind 100 euro te veel! Zeker omdat je ook nog eens de stal moet uitmesten... nee 100 euro gaat er écht over!

edit: toen ik 14 was heb ik ook een tijdje verzorgpaarden gehad, ik mocht rijden in ruil voor de stallen te doen. Als ze me daarvoor hadden laten betalen was ik weggeweest hoor!

Bij mij ook zo!
En ik vind 100 euroo ook wel heel erg duur!!

mommy

Re: Tarieven verzorgster/bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 01:54

Lang leve de bijrijders :o
Quote:
In de meeste gevallen vraagt een eigenaar om een bijrijder, toch (advertentie, via via...)
De vraag komt voort uit een reden...tijd, geld, ziek, werk etc...
Je bent dus als het goed is geholpen als iemand zich meld om je paard te verzorgen/bijrijden.
Voor beide partijen win win.
Ligt aan de reden of je hier geld voor gaat vragen.
Het moet in ieder geval geen stress op leveren.
Als je het type eigenaar bent die de boel niet "los" kan laten ( omdat je de "beste" bent) dan moet je mijn inziens niet aan een verzorger beginnen. :)* niet leuk en eerlijk tegenover diegene.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:49

Het is zó fijn dat je als paardenigenaar gewoon lekker kan doen waar je zin in hebt, ongeacht wat een ander daarvan vindt }> .

Als ik een bijrijder zoek en die zou € 100,- betalen voor twee dagen rijden (heel normaal hier) en de bijrijder gaat akkoord, toppie (wat ik overigens bij lange na niet vraag)!!! En als een ander niets vraagt voor het bijrijden voor zijn/haar paard, ook prima maar mijn keuze zou het niet zijn. Op de betalende bijrijders (volwassenen) kun je m.i. meer bouwen dan degenen die niet WILLEN betalen (dus niet als de eigenaar geen bijdrage vraagt maar als de bijrijder weigert te betalen).

Er kwam een opmerking over de zorg tijdens vakanties bij. Idd dat is ook nog een bijkomend probleem waar je als paardeneigenaar rekening mee moet houden als je aan bijrijders begint. De planning...Ik moet er af en toe zowat een universitaire studie voor hebben gedaan om de planning met mijn bijrijders rond te krijgen :D . Ik pas mijn volledige (rij)ritme aan aan het rooster van mijn bijrijders. Ik heb wel even wat minder vrijheid sinds ik mijn paarden niet meer helemaal alleen doe en ik moet (vaak op het laatste moment) een stuk flexibeler zijn en sneller kunnen schakelen.

Nogmaals, ik ben überblij met mijn bijrijders, ze mogen ook nooit meer weg :D maar het gemak in dit topic waarmee mensen allemaal maar denken te kunnen stellen dat ze vanalles gratis zouden moeten mogen doen met MIJN meest kostbare bezit: paard en gebruik mogen maken van mijn faciliteit en spullen...onbegrijpelijk :n .

Als je niet aan een eigenaar wil betalen; wat is er dan op tegen om gewoon op een manege te gaan rijden of zelf een paard aan te schaffen?

mommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:26

Het gaat er niet over dat je niet WILT betalen, maar dit topic gaat over de vraag of het NORMAAL is dat je betaald en zo ja, wat is een NORMAAL/GANGBAAR bedrag.... :D

Hier uit voortvloeiend komen een aantal meningen...

Maar zoals ik al eerder schreef..Als je het samen eens bent over de overeenkomst, dan is het goed.

Mijn mening is dat er geen geld voor gevraagd dient te worden (let wel ik heb ook betaald destijds..dit wilde de eigenaar en ik ben hier mee accoord gegaan...dus oke, maar mijn manier is het niet, of je moet in geld noot zitten) vandaar dat de reden voor het vragen naar een verzorger belangrijk is in mijn ogen.

Vakanties ed, je gaat toch geen rekening houden met je verzorgers...wat A-Relaxed! Ik zou zeggen plan een vakantie...zijn je verzorgers beschikbaar oke, zoniet dan regel je iets of iemand anders. Tja en je zal altijd iets moeten regelen, dat is met alle dieren zo (en die verantwoording heb je ook) maar doe het in godsnaam zo ONTSPANNEN mogelijk! En wring je niet in allerlei bochten... +:)+

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:14

mommy schreef:
Het gaat er niet over dat je niet WILT betalen, maar dit topic gaat over de vraag of het NORMAAL is dat je betaald en zo ja, wat is een NORMAAL/GANGBAAR bedrag.... :D

Hier uit voortvloeiend komen een aantal meningen...

Maar zoals ik al eerder schreef..Als je het samen eens bent over de overeenkomst, dan is het goed.

Mijn mening is dat er geen geld voor gevraagd dient te worden (let wel ik heb ook betaald destijds..dit wilde de eigenaar en ik ben hier mee accoord gegaan...dus oke, maar mijn manier is het niet, of je moet in geld noot zitten) vandaar dat de reden voor het vragen naar een verzorger belangrijk is in mijn ogen.

Vakanties ed, je gaat toch geen rekening houden met je verzorgers...wat A-Relaxed! Ik zou zeggen plan een vakantie...zijn je verzorgers beschikbaar oke, zoniet dan regel je iets of iemand anders. Tja en je zal altijd iets moeten regelen, dat is met alle dieren zo (en die verantwoording heb je ook) maar doe het in godsnaam zo ONTSPANNEN mogelijk! En wring je niet in allerlei bochten... +:)+

Mommy, sommige mensen in dit topic geven toch echt wel degelijk aan niet te WILLEN betalen :? ... Als een eigenaar geen bijdrage vráágt vind ik dat wat anders, daar is iedereen vrij in.

De reden voor het vragen van een verzorger doet er in mijn ogen helemaal niets toe, je loopt als eigenaar nu eenmaal extra risico met bijrijders (schade aan spullen, schade aan paard, schade aan bijrijder, schade aan derden etc). Ik ben geen filantropische instelling ;). Als mensen willen paardrijden, kunnen ze ook gewoon naar een manege. Bij mij krijgen ze echter véél meer.

Toen ik nog geen bijrijders had, waren mijn paarden ook lekker een paar weken vrij. Dat is érg goed voor je dier, af en toe even helemaal niets (uiteraard wel gewoon de dagelijkse controle maar dat kan ook door de pensioneigenaar). Maar als je bijrijders hebt, ga je niet ineens zeggen: eh...de komende weken hoeven jullie niet te komen en kunnen jullie niet rijden. Dat kun je niet maken, dat vind ik asociaal. Je hoort rekening te houden met elkaar en dus stem je het af en plan je dat dus ;). Het is niet zozeer dat ik MIJN vakantie af moet stemmen maar wel de 'vakantie' van mijn dieren :D.

ingenollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:25

ik moet ongeveer 50 euro betalen voor 2/3 keer per week. Dat vind ik normaal, ik moet wel uitmesten maar verder niks, eten enz wordt gedaan... Maar als je veel moet doen eten enz, dan vind ik dat je wat minder hoeft te betalen..

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:26

ik vind dat het aan de kwaliteit van de paarden en de faciliteiten ligt.

ik heb al meer als 5 jaar dezelfde verzorgpony's bij een oud boertje. daar hoef ik niets voor te betalen. ik mag paardrijden wanneer ik wil. maar het zijn geen pony's van niveau, die man is een moeilijk figuur en ik heb alleen een bakje van 15x25 tot mijn beschikking. daar ga ik echt niet voor betalen.

als een paard op een pensionstal staat, zou ik het overwegen.

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:36

Ik vind het altijd lastig, geld betalen of vragen.
Ik heb met mijn bijrijder afgesproken dat ze een gedeelte van de ijzers mee betaald (90 euro - 30 (bekappen) en dat gedeeld door 2 (wij samen), dus 30 euro per twee maanden.)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:43

_Aurora_ schreef:
Jeetje zeg ik schrik echt van deze reacties hoor. Ik vind er ook wat arrogantie in zitten. Ik denk dat bijrijdsters de wereld even moeten omdraaien. Zij moeten blij zijn dat iemand met een eigen paard het betaalt en deze beschikbaar stelt. Zonder dat kan je enkel op een manegepaardje hobbelen. Zonder bijrijdsters kunnen de meeste mensen gewoon een eigen paard hebben.

maargoed je gaat niet uit deze discussie komen. Ik snap mensen echt niet die een paard 7 dagen per week gratis aanbieden aan een bijrijdster. Ik ben blij voor de bijrijdsters. Ik snap alleen niet dat je als bijrijdster niet begrijpt dat dat echt wel luxe is dat je niets hoeft te betalen en het niet alleen maar de eigenaar helpen is.

En dit is echt geen aanval op verzorgsters uit dit topic. Maar ik zie bijrijdsters hier op stal toch wel wat minder zuinig met spullen omgaan en daar is ook echt wel wat gesneuveld door nalatigheid. Veel mensen zien andermans spullen nu eenmaal anders :)

En iedereen mag inderdaad zijn eigen mening hebben maar begrijp niet dat vrijrijden op een manegepaard nog steeds bestaat

Het is lekker vrijblijvend, zonder verplichtingen en werk er om heen, je kunt elke keer een ander paard kiezen als je wilt of als het dier wat je normaal rijdt kreupel is een keertje een ander of gewoon een tijdje niet komen. Je kunt alleen met mooi weer rijden, of in de binnenbak van de manege bij minder mooi weer... zullen vast nog meer redenen zijn :D Oh ja, geen gezeur dat je niet goed genoeg rijdt, of dat je het paard verknalt...

ik vind het al moeilijk genoeg goede meiden te vinden die leuk kunnen rijden, willen helpen en betrouwbaar zijn/zich aan afspraken houden. Als ik een bijdrage zou vragen, zou ik helemaal niemand kunnen vinden.

Maar ook ik zie mensen om me heen die bijdragen vragen die ik belachelijk hoog vind voor wat je er voor terugkrijgt.

Ik wil best 90 tot 110 euro per maand betalen voor 3x per week een goed en fijn te rijden dressuurpaard rijden op een volpension stal met binnenbak inclusief 1 maandelijkse les van een zware tour amazone... Stuk goedkoper dan zelf een paard er bij kopen en die in de winter op stal met binnenbak zetten/of er mee naar de binnenbak gaan, en als je die leskosten er af haalt dan kan ik er zelfs aan huis geen paard voor houden. 3x per week rijden zou ik prima vinden, heb je nog tijd voor andere dingen en ik reed de pony's/paardne waarmee ik mocht starten ook meestal 3 tot 4x per week. Alleen red ik die 3x per week niet met vaste dagen ivm dochtertje en drukke agenda en paarden en huishouden. Daarom begin ik niet aan zoiets (eigen dressuurpaard geblesseerd, mijn pony is bijna 21 en houdt meer van buitenritjes in de natuur)

Maar prijs en kwaliteit, zowel van de stal als het paard als de mogelijkheden die de eigenaar aanbiedt, moeten wel in balans zijn!

En wie wil nou niet geld toe krijgen om een paard te rijden en uit te brengen? Dat je lessen, je startkaart en het vervoer allemaal geregeld en betaald wordt?! Ik wel! Daar ben je (ook met eigen paard) kapitalen aan kwijt!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:32

joyce B schreef:
Het is lekker vrijblijvend, zonder verplichtingen en werk er om heen, je kunt elke keer een ander paard kiezen als je wilt of als het dier wat je normaal rijdt kreupel is een keertje een ander of gewoon een tijdje niet komen. Je kunt alleen met mooi weer rijden, of in de binnenbak van de manege bij minder mooi weer... zullen vast nog meer redenen zijn :D Oh ja, geen gezeur dat je niet goed genoeg rijdt, of dat je het paard verknalt...

ik vind het al moeilijk genoeg goede meiden te vinden die leuk kunnen rijden, willen helpen en betrouwbaar zijn/zich aan afspraken houden. Als ik een bijdrage zou vragen, zou ik helemaal niemand kunnen vinden.

Maar ook ik zie mensen om me heen die bijdragen vragen die ik belachelijk hoog vind voor wat je er voor terugkrijgt.

Ik wil best 90 tot 110 euro per maand betalen voor 3x per week een goed en fijn te rijden dressuurpaard rijden op een volpension stal met binnenbak inclusief 1 maandelijkse les van een zware tour amazone... Stuk goedkoper dan zelf een paard er bij kopen en die in de winter op stal met binnenbak zetten/of er mee naar de binnenbak gaan, en als je die leskosten er af haalt dan kan ik er zelfs aan huis geen paard voor houden. 3x per week rijden zou ik prima vinden, heb je nog tijd voor andere dingen en ik reed de pony's/paardne waarmee ik mocht starten ook meestal 3 tot 4x per week. Alleen red ik die 3x per week niet met vaste dagen ivm dochtertje en drukke agenda en paarden en huishouden. Daarom begin ik niet aan zoiets (eigen dressuurpaard geblesseerd, mijn pony is bijna 21 en houdt meer van buitenritjes in de natuur)

Maar prijs en kwaliteit, zowel van de stal als het paard als de mogelijkheden die de eigenaar aanbiedt, moeten wel in balans zijn!

En wie wil nou niet geld toe krijgen om een paard te rijden en uit te brengen? Dat je lessen, je startkaart en het vervoer allemaal geregeld en betaald wordt?! Ik wel! Daar ben je (ook met eigen paard) kapitalen aan kwijt!

Vrijrijden is misschien wel vrijblijvend maar vaak ook minder leuk (beperkt qua mogelijkheden én tijd) en daarbij voelde IK me vroeger nogal l*llig als ik die, over het algemeen, toch al zwaar belaste manegepaarden voor mijn eigen gerief op hun vrije dag nog eens extra ging rijden :o.

Ik denk dat eea ook regioafhankelijk is qua gevraagde kosten.

En uiteraard zou het het mooiste zou zijn als de prijs-kwaliteit verhouding klopt maar dat hóeft niet. Het is maar net wat de gek er voor geeft (én vraagt). Ik vraag een, in mijn ogen, zéér net bedrag en ben érg flexibel. Uiteindelijk gaat het er om dat beide partijen een goed gevoel aan over houden, of iemand nou € 100 of € 0 betaalt.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:55

tja, maar er zijn blijkbaar genoeg mensen die toch de voordelen er van zien boven betaald bijrijden of leasen... En zelfs boven onbetaald bijrijden of verzorgen...

Ik noemde maar wat dingen die ik zou kunnen bedenken. En lang niet iedereen voelt zich schuldig ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:31

Sees schreef:
Er kwam een opmerking over de zorg tijdens vakanties bij. Idd dat is ook nog een bijkomend probleem waar je als paardeneigenaar rekening mee moet houden als je aan bijrijders begint. De planning...Ik moet er af en toe zowat een universitaire studie voor hebben gedaan om de planning met mijn bijrijders rond te krijgen :D . Ik pas mijn volledige (rij)ritme aan aan het rooster van mijn bijrijders. Ik heb wel even wat minder vrijheid sinds ik mijn paarden niet meer helemaal alleen doe en ik moet (vaak op het laatste moment) een stuk flexibeler zijn en sneller kunnen schakelen.

Dat lijkt me een logische bijkomstigheid als je een recreatief handeltje drijft?

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:49

Ik heb voor 1 van mijn verzorgpaarden 50€ per maand betaald. Die was dan ook 7 dagen per week voor mij en kon er alles mee doen, incl met de trailer op weg.

Een pony heel lang geleden betaalden mijn ouders toen ook iets van 50 gulden pm voor, maar die stond dan ook als lease pony te boek. Ook die was 7 dagen pw voor mij en mocht er alles mee doen.

Mijn andere verzorg/bijrijdpaarden heb ik altijd gratis gedaan. Het was in die gevallen altijd dat die eigenaren er zelf geen tijd voor hadden en ik verbeterde die paarden rijtechnisch ook. Ook uitbrengen op wedstrijd heb ik gedaan, die kosten waren dan wel voor mijzelf maar de eigenaar reed me wel overal naartoe. Nu heb ik nog een verzorg paardje erbij die ik gedeeltelijk doe met de eigenaar, omdat zij geen tijd heeft om de volle week ermee bezig te zijn, dus neem ik een paar dagen over, betaal ik ook niks voor.

Zolang ik het idee heb dat ik de eigenaar er mee uit de brand help, en ik doe het niet alleen voor mn eigen lol vind ik het overbodig om ervoor te betalen. Dan zoek ik wel wat anders waar iemand wel blij is met de dienst die ik hen verleen. Als ik een paard verzorg ga ik er ook helemaal voor, neem ook alle taken eromheen op me, vind het ook geen probleem om opeens de hele week te gaan als de eigenaar ziek of op vakantie is oid.

100€ was ik niet eens voor naar het paard gaan kijken, en dan nog niet eens volledig voor jou, hallo dan kan ik er beter zelf 1 op pension laten zetten, betaal ik dat extra ook wel, dan is die tenminste wel helemaal van mij. Als je als eigenaar al niet de tijd heb om voor de volle 100% voor jouw paard te gaan, en dan ook nog niet eens de middelen hebt om voor de volle 100% de kosten rond jouw paard te kopen moet je van te voren bedenken of het wel handig is om een paard te nemen...

Mocht ik straks niet voldoende tijd hebben voor mijn paard als die op pension staat is dat mijn fout, dan ben ik al blij als ik een verantwoordelijke verzorger kan vinden die ik vertrouwd met mijn paard kan laten omgaan terwijl ik daarover met een goed gevoel thuis zit of aan het werk ben.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:51

joyce B schreef:
tja, maar er zijn blijkbaar genoeg mensen die toch de voordelen er van zien boven betaald bijrijden of leasen... En zelfs boven onbetaald bijrijden of verzorgen...

Ik noemde maar wat dingen die ik zou kunnen bedenken. En lang niet iedereen voelt zich schuldig ;)

Iedereen zal ook zo z'n eigen redenen hebben hoor. MIJN mening is alleen dat bijrijders (de mijne iig) veel meer vrijheid etc hebben.

sallandval schreef:
Sees schreef:

Dat lijkt me een logische bijkomstigheid als je een recreatief handeltje drijft?

Nee, dat is niet per definitie een logische bijkomstigheid. Als je namelijk hele stricte afspraken zou maken en daar niet van afwijkt, heb je dat probleem namelijk niet/minder ;). Maar ik stel me graag flexibel op, dús als een van mijn bijrijders tóch af wil zeggen (op het laatste moment) om wat voor reden dan ook, dan kom ik ze, als dat kan, graag in tegemoet en dat vergt nogal wat flexibiliteit (van beide kanten). Niks mis mee maar dat is een feit ;).

Aestrith schreef:
Zolang ik het idee heb dat ik de eigenaar er mee uit de brand help, en ik doe het niet alleen voor mn eigen lol vind ik het overbodig om ervoor te betalen. Dan zoek ik wel wat anders waar iemand wel blij is met de dienst die ik hen verleen. Als ik een paard verzorg ga ik er ook helemaal voor, neem ook alle taken eromheen op me, vind het ook geen probleem om opeens de hele week te gaan als de eigenaar ziek of op vakantie is oid.

100€ was ik niet eens voor naar het paard gaan kijken, en dan nog niet eens volledig voor jou, hallo dan kan ik er beter zelf 1 op pension laten zetten, betaal ik dat extra ook wel, dan is die tenminste wel helemaal van mij. Als je als eigenaar al niet de tijd heb om voor de volle 100% voor jouw paard te gaan, en dan ook nog niet eens de middelen hebt om voor de volle 100% de kosten rond jouw paard te kopen moet je van te voren bedenken of het wel handig is om een paard te nemen...

Mocht ik straks niet voldoende tijd hebben voor mijn paard als die op pension staat is dat mijn fout, dan ben ik al blij als ik een verantwoordelijke verzorger kan vinden die ik vertrouwd met mijn paard kan laten omgaan terwijl ik daarover met een goed gevoel thuis zit of aan het werk ben.

Dat soort dingen weet je nooit van tevoren. Dingen kunnen in de loop der tijd veranderen, denk aan zwangerschap, werkeloosheid, relatie die uit gaat etc.

En voor €100,- wil ik mijn paard ook wel in volpension, heck, dan neem ik er nóg wel een bij :D.

C_loves_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 00:33

ik heb zelf een paard en kom er graag elke dag, ik heb gewoon elke dag de tijd en kan hem prima betalen. toch heb ik twee verzorgmeiden die ieder 40 in de maand betalen. waneer ze komen mesten ze gewoon even de stal uit, netjes opruimen en vegen voor ze weg gaan en even hooi geven. mogen ze zelf weten wat ze met t paard doen, of ze nou in t bos gaan rijden of alleen tutten en poetsen alle drie hebben we een gewoon goed werkend schema wie op welke dagen komt, en zo nu en dan passen we het aan de les roosters of werk aan. alles gaat prima en het zijn twee verantwoordelijke meiden met gezond verstand. het is nou egt niet zo dat ik die 80 euro in me broekzak steek en oh laat ik eens gaan shoppen, dat gaat gewoon naar zijn kosten toe.

ik vind het niet raar om een compensatie te vragen. je laat iemand je paard en materiaal gebruiken, niet zo gek dat je dan een bijdrage vraagt toch? en de wat minder klusjes ben je voor 1 paard zo klaar mee, t poept nou niet bepaald een container vol in een nacht. als je er naar kijkt dat een paard huren voor een buitenrit of een manege les ben je zo 20 euro voor een les kwijt. dus als je dan 2 a 3 keer op iemands paard rijd, ong 10x per maand, dan is 40 niet zo gek toch? 4 euro elke x dat je rijd? idd vind ik 100 euro ook egt te veel voor wat degene aanbied.

ik doe het dus ook niet om het geld of omdat ik geen tijd heb, ik heb nu ook minder vrijheid met ijn paard. maar toen ik jonger was had ik ook een verzorgpony en vond dit ontzettend leuk, en dan zie ik op internet hoeveel mensen er een zoeken en vind t best wel jammer dat ze naa maanden nog niks hebben. ik wil de meiden gewoon ook de kans geven om iets te doen wat ik vroeger ook zo leuk vond.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 00:57

Ik vind het zo'n kul dat een verzorgster/bijrijder moet betalen. Maar schijnbaar is dat tegenwoordig de trent. Ik heb een bijrijdster voor de pony van mijn dochter en ze hoeft echt niets te betalen. Ze sloeg stijl achterover van verbazing.

Maar zij helpt mij uit de brand, ze zorgt ervoor dat de pony genoeg beweging krijgt want ze rijdt 4 keer per week. Ik vind het namelijk belangrijk dat mijn dochtertje ook nog met vriendinnetjes speelt naast haar hobby en dat kan ze nu ook. En ik heb zelf geen tijd om naast mijn eigen paard ook nog die van mijn dochter beweging te geven.

Mijn bijrijdster is altijd bereid bij te springen met allerlei dingen maar dat hoeft ze niet. Als ze die pony maar lekker rijdt dan vind ik het allang best. En dat beestje is toch al in de kost, of zij er nou op rijdt of niet.

Zij bewijst mij een dienst, zo zie ik het. En ik ben heel heel blij met haar. Ik zou echt geen bijdrage van haar willen hebben. Ze heeft er zo'n plezier mee en dat gun ik haar van harte. Pony staat er toch.

KimM1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:19

Ik ga nu ook een Fjord bij rijden.
Bij deze eigenaar hoef ik niks te betalen, dat was voor mij heel raar.

In mijn omgeving vragen ze allemaal 50-120 euro.

Ik vind het heel logisch als de eigenaar geld vraagt, je gebruikt ook spullen (zadel, hoofstel, hoefijzers?) en die moeten tzt ook vervangen worden.
Tjah, hoeveel je dan betaald....
Ik vind niet dat het zoveel moet zijn dat dan gelijk de stallingskosten eruit zijn.
Maar ik zou wel bereid zijn om 50-75 euro te betalen.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:36

Ik vind betalen voor een bijrij/verzorgspaard niet normaal eigenlijk.
Een paardeneigenaar heeft een paard, Prima natuurlijk, Maar dan neem je een bijrijdster/verzorgster die voor JOU paard gaat zorgen. Dus JOU taken overneemt en dan zou de verzorgster/bijrijdsters daar ook nog voor moeten betalen.
Mijn niet gezien :)

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:21

Vind het eigenlijk ook een beetje raar dat je moet betalen voor een verzorgpony. Tenminste, wanneer schoonmaken, uitmesten etc ook in je takenpakket zitten. Ik heb ook een verzorg/bijrijd pony, ik mag rijden als tegenprestatie voor het doen van de dagelijkse klusjes. Lijkt me een hele eerlijke situatie.
Dus ben het eens met korbakimmy8, vreemd als je moet betalen terwijl je juist werk uithanden neemt...
Als je nou alleen komt om te rijden vind ik het nog wat anders.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:24

Bij ons in de buurt is het ongeveer 25 per dag in de maand
2 dagen per week 50
en 3 dagen per week 75
sommige zijn al wat hoger geworden

ik vind het heel normaal dat een bijrijder meedraagt in de kosten
ze gebruiken je spullen, de faciliteiten waar jij voor betaald en je paard

word er niet gereden en dus geen gebruik gemaakt van mijn dure spullen dan word er ook niet betaald.
En niet betalen en wel rijden is wel goede afspraken maken over wat als er iets kapotgaat door toedoen van een bijrijder dat vind ik ook nog een optie en daarbij vind ik het belangrijk dat er dan wel gelest moet worden
en als je zou laten betalen ben ikzelf heel makkelijk, strand bos wedstrijden enz
het heeft 2 kanten ik ben het met beiden eens

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:23

Dientje-Yara, zo steek ik ook in elkaar. Beetje troetelen en poetsen kost niks. Intensief rijden wel. Als mijn jongens straks ouder zijn en niet zoveel meer hoeven te doen, zou ik misschien ook wel een paar mieskes zoeken die lekker voor niks rustige buitenritjes maken. Maar nu kunnen mijn jongens nog inensief gereden worden en gaan mijn bijrijders dus ook mee met TREC-clinics, crosslessen, de Eper etc. Daar mag best een bijdrage tegenover staan.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:34

Nell_ schreef:
Op MP zie je regelmatig nóg hogere bedragen voorbijkomen := Zou daar zelf nooit voor kiezen. Maar dat er iets wordt betaald vind ik verder niet erg gek. Eigenaar maakt vaak toch wel veel kosten voor een paard waar je zelf ook plezier van hebt met bijrijden.

ik ga mee hierin want een paard is duur dus je kan best iets kunnn betaln ookal is het maar 10 euro pr maand

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:37

Als ik en bijrijder nodig zou hebben dan zou die niks hoeven te betalen.
Mits de persoon op hetzelfde of een hoger niveau rijdt als ik en buiten het rijden ook meehelpt met mesten, op de weide zet en weude schoonmaken.

Ik vind het in zo'n geval namelijk een win win situatie, maar als de bijrijder niet helpt met de verzorging dan moet er wel betaald worden, anders zou het wel heel makkelijk zijn om gratis een uurtje paard te rijden.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:44

wij betalen voor ons lease pony ongeveer 60/70 euro ( en ook nog de smid (ijzers) , tandarts en brok en inenting en evt de DA en de prive les) dus dan kom je op een behoorlijk bedrag. We kunnen wel zo vaak rijden als we willen en rijden ook nog de wedstrijden. Eigenlijk best een behoorlijk bedrag als ik dit zelf zo lees. %)

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:49

een lease paard is ook anders dan een bijrijdpaard.