Noppert schreef:Ik moet zeggen dat onze kuil het heel goed doet. Wij hebben gmiddeld 6 paarden die we er van voeren en niet echt een hoge voersnelheid, maar het pak kuil dat ik 3 weken geleden open maakte is nog steeds helemaal goed. Ik spreid het wel uit elkaar zodra het pak opengaat, maar heb nog niets hoeven weggooien.
Daar moet je ook wel de ruimte voor hebben natuurlijk, om die pakken uit te spreiden. Vorig jaar konden wij hier in de buurt niet genoeg (betaalbare) kleine pakjes hooi meer krijgen (20kg) en toen hebben we een paar grote ronde en vierkante balen gekocht (van rond de 400kg) Daar zouden wij een maand mee kunnen doen (2 paarden en 1 shet) en om dat te kunnen halen, moesten wij ook de hele baal uit elkaar pluizen. Dan ging het wel. Maar het is een hele boel werk en je moet dus de ruimte hebben om het uit te spreiden. Die ruimte gebruiken wij liever voor andere dingen en we hebben ook geen zin om die hele baal uit elkaar te pluizen. Daarom hebben we nu (nu we de kans hebben omdat het ons eigen land is) voor 200kg baaltjes gekozen. Die hoeven we niet uit te pluizen die kunnen we mooi plak voor plak aan de paarden geven en we hebben dus ook die ruimte niet nodig om de baal uit te pluizen. Wij vinden dat een ewrg fijne oplosing, en de relatief hogere prijs valt in het niets bij de prijs die we normaal gesproken voor kleine baaltjes betaald zouden hebben