[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:13

[***] schreef:
Dat is inderdaad het probleem :j En ik vind dat echt niet smakelijk, en ook niet leuk om eruit te halen .. Zolang het droog is is dat geen probleem, ik schud nu de bak elke dag om en dan valt het er gewoon uit, maar als dat allemaal nat (geworden) is := Ik vind het maar niks, heb me al teveel geforceerd met het zuiver krijgen van die hooibakken :') De speciekuipen is wel niet zo extreem omdat ze niet zo groot zijn, maar toch hetzelfde principe }:0

zelf voer ik nat hooi , als je nou gewoon wat gaten in de bodem boort dan loopt al het water er wel uit hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:15

Dan moeten het toch serieuze gaten zijn, want die gaten die ik nu heb doen het niet, die gaan vol zitten met prut en dan heb je er ook niks meer aan :+

Neen, het is besloten, de netten van pmarena gaan er komen ;) De hooibakken gaan er morgen uit, evenals die hooibak die in de stal van [***] staat (de pensioneigenaresse vertrouwt mijn pony's niet :') ). Dus dan moeten ze het nog even doen met een hooinet gewoon in de stal opgehangen en dan binnenkort die netten van pmarena :)

Safiera

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:51

Woon je ergens bij mij in de buurt? Ik heb evt wel interesse in je hooibakken :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:52

pmarena schreef:
Dat zou kunnen , maar zoals het paard op de foto van SteffiiY dat vind ik persoonlijk echt helemaal niks....

Is toeval, bij mijn is het ook een open gat, dus paard trekt er vaak een pluk uit en doet dan haar hoofd omhoog om het op te eten, of gooit het op de grond en eet het vanaf daar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 21:53

Safiera schreef:
Woon je ergens bij mij in de buurt? Ik heb evt wel interesse in je hooibakken :)

Bakken zijn niet van mij, horen bij de stal ;)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:01

Ah, jammer! Mocht er iemand anders in de buurt van Venlo hooibakken over hebben, heb ik iig interesse. Heb nu hooikisten (wel met ietwat schuine eethouding) maar wil er graag een of twee kisten bij voor stro van de zomer :)

Al eten ze het hooi vergelijkbaar als wat jij over je netten schrijft, pmarena. Pluk naar zich toe trekken en in normale houding eten. Heb dan ook niet zulke kleine gaten in het rooster.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 22:56

Safiera, even regelmatig op mp kijken naar pekelbakken
Of vleesbakken.
Ook bij bedrijven zie je ze vaak staan, gewoon vragen of ze er een willen verkopen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:09

Gisteren weer een bak erbij gemaakt, nu heb ik 2 x een 1000 litervat op maat gemaakt.
nu tijdelijk geen net erin, maar ook zonder net is het fijn om uit te voeren en ik heb beide gratis op kunnen halen, half uurtje werk en klaar

Zamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:31

Wij gebruiken deze bak http://www.slowfeeder.nl Ben er heel erg blij mee, bevriest niet(geen metalen rooster), niet zwaar een super ding *\o/*

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:34

Ziet er mooi uit,maar ik vind hem wel redelijk duur..

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:20

Erg duur.
Als een bak te licht is kan deze ook omver gegooid worden door de paarden.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:56

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:26

Ik had netten van ej gekocht om te proberen..Op zich bevalt het goed,ik knup ze vast in mijn hooibakken..Toch zijn de mazen vrij groot en wil ik omdat het systeem op zich prima werkt betere kopen..Ik heb bij equiculinair hooinetten gezien(large 3)met mazen van 3x3 en ze zijn maar 19,95..Ik heb ze even gemaild en ze zijn zonder knoopjes en gemaakt van vangnetten die in de bouw gebruikt worden,dus het lijkt me wel wat..Iemand toevallig ervaring met deze netten??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:59

De netten zijn aangekomen en geïnstalleerd :D
Moet nog even wat kleine aanpassingen doen voor het gemak, maar ze zijn al in gebruik en gaan prima :D
Alleen hoop ik dat ze echt wel stevig zijn, eerste vraag die ik al kreeg op stal "en, gaat dat lukken met die pony's van jou?" :7
Maar verder vonden ze het wel goed uitzien :Y)

[***]'s net
Afbeelding
(neen, hij hangt niet waterpas }:0 )

[***]'s net
Afbeelding

Volledig zelf opgehangen :D Dat zie je er ook wel aan :+ _O-

En toen hooi erin gedaan en de pony's laten doen .. Duurde niet lang voordat ze ermee vertrokken waren :Y)

(die bak in [***]'s stal gaat trouwens nog weg, vandaar dat het net daar zo achterin hangt ;) ).

Ze presteerden het trouwens nog om veel op de grond te krijgen := Maar dat zullen ze dan daarna wel weer opeten, als het net (grotendeels) leeg is. Het plukken alleen al vinden ze wel een uitdaging denk ik :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:05

Woeiiiii die staan er knap driftig aan te snokken zeg :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:07

Ik zei toch dat ik varkens had :+
Waarom denk je dat ik schrik heb dat ze het niet overleven? :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:09

Ik mag toch hopen dat ze nog een beetje subtieler worden :P

Het is nu echt niet het beeld van paarden die de hele dag hooi tot hun beschikking hebben, dit is echt het beeld van zo snel mogelijk zoveel mogelijk naar binnen bunkeren voordat het op is :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:13

En er is niet eens een ander beest wat het hooi kan afnemen ^)
Begrijp je nu waarom ik zo dikwijls met mijn handen in het haar zit?
Wel alleen staan, niet alleen staan, beperkt hooi, onbeperkt hooi, hooinet, rooster, ander soort net, ...

En het is dus wat ik dus ook bedoelde .. volgens mij vinden ze het wel een uitdaging zo'n hooinet, om te proberen het zo snel mogelijk leeg te krijgen ... Tijdje terug heb ik een net in hun bak gehangen, en daar nog een losse pluk over gegooid, hebben ze die gewoon aan de kant gegooid om aan het net te kunnen gaan plukken 8)7

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:13

Is dit voordroog trouwens? Want dat is ook lastiger uit een net te krijgen. Ik zou hier ook dit soort filmpjes kunnen maken. Stro laten ze met rust, maar voordroog is te lekker (en verstopt het net nog wel eens, gaan ze ook zo van trekken).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:15

Is inderdaad wel voordroog :j
Nu, ze krijgen het er in ieder geval uit, beetje moeilijk, maar dat mag ook wel :+ Maar ze zullen niet verhongeren, ze hadden na een kwartiertje al een mooi hoopje op de grond verzameld :Y)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:16

_O- heb het filmpje even gekeken!Het komt mij bekend voor,ik heb de slowfeeders vast gemaakt in van die grote witte bakken zware bakken met nog extra bakstenen zodat ze in een natuurlijke houding kunnen eten..Ze spelen het klaar zo hard te rukken aan die netten dat die bakken door de stal schuiven en hadden toen ook de mega goed vastgemaakte knoop die ik had gemaakt los gekregen :( Toch maar wat anders verzinnen nu..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:19

Pff ja, de bakken die ik tot nu toe gehad heb waren ook regelmatig van plaats verandert .. Heb ze zelfs eens bij de buren kunnen gaan uit de weide vissen :+ Die houten bakken natuurlijk niet, maarja, die hebben weer andere nadelen .. Dus ik hoop dat ze met dit net toch wat rustiger gaan doen, of dat het een hééél stevig net is en de stal ook beetje goed gemaakt is :') _O-

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:23

Leuk hoor zulke paarden :D Ze bezorgen je zo maar een hoop stress 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:25

Pff ja, ze doen goed hun best ...
Dit + ze zijn veel te dik terwijl ze "niks" krijgen ..
En hun karakters is ook nog een verhaal apart .. heb pas nog gehoord dat de appaloosa eigenlijk bij de slacht hoort, en van [***] zeggen ze zowat hetzelfde :+

Dus ja, ik heb geweldige pony's :')

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:29

Hoezo horen ze eigenlijk bij de slacht?