Paard dat weeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 19:08

Lante schreef:
Mranena: Je verteld heel veel dingen over hoe goed jij wel niet bent; met alle respect, maar hier heeft TS op dit moment niks aan. Ik vind wel degelijk dat ze bedonderd is door de verkoopster. Dat verkoopster het nichtje van de manegehouder is en er werkt maakt dat ik snap dat er zoveel mensen voor haar opkomen. :D

Ik vind het fijn voor TS dat Noortje duidelijkheid heeft gegeven over het weven vóór Tinte.

Ik denk dat het weven al dusdanig is dat TS (zelfs al had het paard een makkelijk hanteerbaar karakter) het paard al terug wil hebben en dat is haar goed recht, want het paard weeft ook als er geen sprake is van 'voeren, eten geven', dus wel degelijk een verborgen gebrek. Dat het paard naast het weven ook nog eens moeilijk hanteerbaar blijkt maakt het allemaal nog veel vervelender voor iedereen die er nauw bij betrokken is aan de kant van TS.

Ik hoop voor het paard dat het goedkomt met hem en één gelukje voor hem; zolang de zaak nog loopt mag je hem niet eens laten slachten TS. ;)

haha oh wat een mazzel heb k weer 8-)

Chefke

Re: Paard dat weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:21

Wow, wat loopt dit topic snel.
Ik denk dat dit veel gebeurt in de paardenwereld. Ik heb 6 jaar geleden Marieke gekocht en het is een luchtzuiger. Ook allemaal rare verhalen gehoort van je koopt iemand anders zn verdriet en bla bla bla. Ik heb haar toch genomen en het valt allemaal ontzettend mee. Het enige wat jammer is dat haar tanden slijten :(

Wat ik hiermee wil zeggen dat het ook goed uit kan pakken.

Maar ik denk dat ik in jou situatie haar wel had terug gebracht. Ik heb er bewust voor gekozen en door alle enge verhalen (koliek, mager worden etc.) heengekeken.

Ik zou je eigen Gevoel volgen!!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 19:28

Chefke schreef:
Ik denk dat dit veel gebeurt in de paardenwereld. Ik heb 6 jaar geleden Marieke gekocht en het is een luchtzuiger. Ook allemaal rare verhalen gehoort van je koopt iemand anders zn verdriet en bla bla bla. Ik heb haar toch genomen en het valt allemaal ontzettend mee. Het enige wat jammer is dat haar tanden slijten :(

Maar ik denk dat ik in jou situatie haar wel had terug gebracht. Ik heb er bewust voor gekozen en door alle enge verhalen (koliek, mager worden etc.) heengekeken.

Nou wat ik het ergste vind is dat ik amadeus niet kan geven wat hij nodig heeft ,rust ,regelmaat en de hele dag gewoon bij ze maatje..
Hij zou beter af zijn bij 1 iemand, nu ben ik de eigenaar ,word hij buiten gezet door de staleigenaar,naar binnen gezet door weer iemand anders...
Ik denk dat het dan wel een heel leuk paard zal worden..nu staat hij wel de hele dag met mijn andere paard ,maar nu kan ik niks met haar doen:(

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:28

Chefke schreef:

Sorry, maar ik heb ook een wever gehad (leeft n og en geniet van zijn pensioen) maar weven brengt ALTIJD slijtage op de gewrichten met zich mee (bv artritis of artrose) . Het zou naief zijn om te denken dat het niet zo is...Wij hebben om andere redenen bewust voor dit paard gekozen. Ik zou deze keuze niet nog een maal maken........

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:45

_Anna schreef:
Nou... zijn gedrag (niet karakter Tat dat is net weer wat anders haha) vind ik nu ook wel ernstige vormen aannemen hoor.. Brrr het is echt niet het lieve brave paard wat ze beloofd had. Maargoed gedrag valt inderdaad wel te veranderen. Maar hij is alles behalve hetgeen wat zij had verteld.

sorry ik ben idd inde bonen en heb tot nu ook gedacht dat die twee het zelfde waren :o schaaaamt zich diep.

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:29

Hahah tat je gedrag is hoe je je gedraagt en je karakter is hoe je zelf bent :P
En je karakter kun je niet veranderen, zo ben je gewoon :x

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 22:32

Zwaantje1985 schreef:
Hahah tat je gedrag is hoe je je gedraagt en je karakter is hoe je zelf bent :P
En je karakter kun je niet veranderen, zo ben je gewoon :x

ja zoals ik zeg maar ik gedraag me altijd ,alleen mijn karakter is stout }>

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:55

Lante schreef:
Mranena: Je verteld heel veel dingen over hoe goed jij wel niet bent; met alle respect, maar hier heeft TS op dit moment niks aan. Ik vind wel degelijk dat ze bedonderd is door de verkoopster.

Nope. Ik vertel hoe je er zelf voor kunt kiezen om het verstandig aan te pakken , vergeleken met op goed vertrouwen een paard zomaar laten komen :)

Omdat ik denk dat de "makkelijke" manier van aankopen ook wel gebruikt gaat worden als het een rechtszaak wordt , als koper neem je immers een veel groter risico op deze manier en ook al mag je niet bedonderd worden , er zit dan toch een groot deel "eigen schuld" aan vast als Yommie pech heeft.

Met dat in het achterhoofd loont het wellicht de moeite om even verder te kijken naar mogelijkheden om het paard terug te geven , dan alleen maar het weef-verhaal terwijl het EIGENLIJK vooral om het andere gedrag van het paard gaat , een rechter is ook niet gek ;)

Je kunt er maar beter op voorbereid zijn dat het wellicht zo gaat lopen , toch ? :)

Misschien eens uitzoeken hoe dat bvb. bij auto's gaat , waar zoiets veel vaker voorkomt dat mensen domweg vertrouwen op de mooie blauwe ogen van een particuliere verkoper , en vanwege een mooi verhaal snel de auto kopen zonder deze grondig te keuren of te testen. Als dan blijkt dat de auto allerlei kuren heeft. Verkoper heeft het niet verteld (wist het wellicht niet zullen we even zeggen) en koper heeft te makkelijk gekocht....wat is daar de uitspraak van ?

Denk dat het niet slecht is als TS wat verder kijkt dan alleen naar het weven want EIGENLIJK gaat het daar inmiddels niet meer over toch :)
En als je daar al je pijlen op richt en een rechter haalt dat onderuit omdat het inmiddels geen probleem meer is....kun je met je mond vol tanden staan of andere mogelijkheden uitgezocht hebben :)*

Maargoed misschien is het TS-team daar al mee bezig :P

De naam is trouwens pmarena , dat is maar een klein beetje anders dan Mranena :P

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:17

Ook bij auto's geld.. kan de koper bewijzen dat het gebrek al aanwezig was voor de koop dan staat de koper in zijn recht.

bij paarden hetzelfde, er is niet verteld dat amadeus een stalgebrek heeft, ze staat dus gewoon in haar recht. het is nl. een verborgen gebrek. Dat het karakter ook niet is wat ze wilde is een bijkomstigheid. Het paard heeft gewoon een verborgen gebrek, aan de hand daarvan moet de VERkoper haar terugnemen.

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:25

Ehh dan heb je het geloof ik een beetje verkeerd want het gaat JUIST wel om het weven!
En Yommie zocht een SCHAAPSMAK paard. En wat is het een onhandelbaar geval. Gister hielden 3 mensen (ervaring met moeilijk hanteerbare paarden) dat paard vast en nog weet hij het voor elkaar te krijgen hun alledrie (waaronder 1 sterke man!)overhoop te walsen met alle gevolgen van dien dat hij zich zou kunnen verwonden..Alleen maar omdat "zijn" merrie een paar meter verder stond in de longeerkraal..

Hoe kan in hij in godsnaam schaapsmak zijn!!

Het paard weeft in ZEER ERNSTIGE mate, waardoor hij al terug moest.. maar zijn gedrag komt er óók nog eens bij..
Yommie kan niks meer met haar andere paard doen, ookal staan ze met ze 8en in een groep, als ze haar andere paard er uit haalt gaat Amadeus helemaal door het lint. En gaat gewoon door het schrikdraad. Stroom of geen stroom, dat heeft hij er blijkbaar voor over..

Dus het weven is gewoon de reden dat hij terug moet, maar het idiote gedrag van dit paard maakt het niet makkelijker!!

Gister kwam de DA die kwam zijn box niet eens in zo vals als hij was!!! En hij begon meteen te weven terwijl "zijn" merrie naast hem stond..

Maar nee hoor bij Chantal heeft hij nooit geweeft.. wat een kletskoek!!!

De DA heeft ook verteld dat het weven overdraagbaar is naar andere paarden dus die kunnen het over nemen.. nou en volgens mij niet alleen het weven, dat hele gedrag heeft invloed op de groep!!
En dat het SUPER slecht is voor de gewrichten!!

Het is gewoon een onwijs zielig paard die denk ik helemaal met zichzelf in de knoei zit..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:38

Misschien een raar spinsel? Maar als hij helemaal zonder paarden staat? Klinkt misschien gek, maar mijn vorige paard had verlatingsangst. Zodra er een ander paard stond, kon ik er niets meer mee. Toen hij alleen kwam te staan, was het een braaf dier.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:46

als je hem alleen zet wordt ie geloof ik helemaal gek, maar houdt me daar niet aan vast volgens mij kan yommie daar wel antwoord opgeven :).

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:57

het paard staat op een manege/ annex stal. Lijkt me toch wel lastig om deze helemaal afgezonderd van andere dieren te houden.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:02

annastasia schreef:
het paard staat op een manege/ annex stal. Lijkt me toch wel lastig om deze helemaal afgezonderd van andere dieren te houden.

Ja, maar het valt misschien te proberen om hem in een paardvrije omgeving te zetten. Dus geen pensionstal, maar in een afgelegen weiland waar niets in de buurt is?

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:11

Dat is het probleem juist ontwijken. Dat is hem het paard zijn ontnemen, ach ja dat vind ik van paarden die alleen staan.
En dit paard breekt de tent af als hij alleen staat!

Zijn gedrag is op te lossen als hij in goede handen terecht komt. Hij is nu niet op zijn plek en niet bij mensen die dit kunnen / willen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:15

Zwaantje1985 schreef:
Dat is het probleem juist ontwijken. Dat is hem het paard zijn ontnemen, ach ja dat vind ik van paarden die alleen staan.
En dit paard breekt de tent af als hij alleen staat!

Zijn gedrag is op te lossen als hij in goede handen terecht komt. Hij is nu niet op zijn plek en niet bij mensen die dit kunnen / willen.

inderdaad.....

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 13:14

annastasia schreef:

Plus dat ik dat niet eens wil...hij heeft al genoeg meegemaakt ,hij hangt gewoon zo aan haar omdat hij nooit geleerd heeft dat ook een mens een leider is en kan zijn...
en hem dan maar de hele tijd alleen te zetten, vind ik ook geen goed idee..als ik anne ,tat en zwaantje al een dag niet spreek word ik al gek :+ ik moet gewoon iemand zien :+ ,net als amadeus een maatje moet hebben..

Paarden zijn niet voor niets kudde dieren toch 8-) net als wij mensen af en toe haha

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:43

@ Yommie: Volgens mij vind je het gedrag van het paard vervelender dan het weven zelf, waar je dit topic om hebt geopend!
Naar mijn weten is een verkoper idd verplicht om het paard terug te nemen bij een verborgen gebrek mits dit binnen de vast gestelde termijn is bij bijv. een handel stal. Hoe dit bij particulier verkopen zit weet ik niet.

Wel ben je natuurlijk ten alle tijden zelf verantwoorlijk voor dat gene wat je koopt! En als je zelf geen moeite neemt om een paard te gaan bezichtigen, hoe durf je dan uberhaupt te zeuren over wat min puntjes die het paard heeft.
Je wist dat het paard vocht in zijn knieen heeft/had en dat hij daardoor niet goed gekeurd zou worden! Dan ga je toch al bij jezelf afvragen of je wel een gezond paard koopt? Ook dit heb je volgens mij niet gedaan. Je bent zelf in je gebreken gebleven vind ik.
Als je zelf meer tijd had genomen om het paard te bezichtigen en meerdere malen ook onaangekondigd langs zou zijn geweest had je al veel meer over dit dier weten.

Wat betreft het 'weven': Take it or leave it. En dan bedoel ik niet breng hem terug naar Chantal, maar zet hem op internet en verkoop jij hem dan. Dan kan je dat doen hoe jij het het beste vind.

Citaat:
nou het nieuws is dat mijn dierenarts naar hem gaat kijken ,en dan wat dingen moet beantwoorden over zijn gedrag ,weven etc..

het goeie nieuws is dat hij nu op het land staat,en niet meer weeft:)
maarja kan ook zijn omdat ze vriendin bij hem blijft

En nu is het probleem opgelost!
Snap niet waarom je je dan nog zo druk maakt, als hij het niet meer doet!
Dit topic gaat zijn doel een beetje voorbij geloof ik!!!!!!!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:02

Ach je eigen onderschrift zegt denk ik al genoeg....Odenxia..echt een lekkere onpartijdige mening!

Weven is een verborgen gebrek...punt! Dat moet je als verkoper melden, dit is niet gebeurt...dus heeft koper alle recht om koop te willen ontbinden. Jammer dat de verkoper, omwille van het paard, hier niet aan meewerkt en een geschikt plekje zoekt voor dit dier...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:40

Ik snap dat het niet paardwaardig is, maar de gebreken van dit paard krijg je er niet meer uit hoor. Al doe je nog zo goed je best...

kirdena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:24

Ik wil toch nog even reageren op dit onderwerp.
Volgens mij gaat het nu bijna niet meer over het weven.

Als je 3 blaadjes vol hebt gekregen van de oude eigenaresse dan weet je toch eigenlijk al genoeg.
Ik bedoel bij mijn paard hoef ik nog geen blaadje vol te schrijven omdat er verder weinig te melden valt.

Misschien dat je gewoon is met het paard aan het werk moet gaan.
Buiten rijden, in de bak rijden, eens een lesje volgen etc etc

Ik denk dat er maar weinig mensen een paard zouden kopen zonder het daadwerkelijk in zijn huidige omgeving te bezichtigen.
Zeker als je hoort dat hij afgekeurd is op zijn knieen. Ik bedoel het kan natuurlijk van het bonken tegen de deur zijn maar wie weet...
Dat je zulke dingen blindelings hebt aangenomen zonder verder info op te doen vind ik in je nadeel spreken...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 16:46

Odenxia,weet je wat,jij koopt Amadeus voor het zelfde bedrag terug ,en dan ga jij hem lekker verkopen goed?
En dat hij niet weeft als ik hem niet zie,is alleen maar beter inderdaad :P

En ja ik weet dat het stom is dat ik niet steeds ander half uur heen en weer ben gaan rijden naar die manege toe,en stom dat ik een paard een kans wilden geven op een beter leven ..

maarja dat draai ik nu niet meer terug,want als ik hem niet had gekocht was die nu veel slechter af geweest ,aangezien chantal hem naar een handelaar wilden brengen..

En ik kreeg die 4 bladzijde papier over hem pas toen ze hem kwam brengen hoor:P

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:24

Pallatin schreef:
Ach je eigen onderschrift zegt denk ik al genoeg....Odenxia..echt een lekkere onpartijdige mening!

Weven is een verborgen gebrek...punt! Dat moet je als verkoper melden, dit is niet gebeurt...dus heeft koper alle recht om koop te willen ontbinden. Jammer dat de verkoper, omwille van het paard, hier niet aan meewerkt en een geschikt plekje zoekt voor dit dier...

Ja ik kom regelmatig daar ja en ik weet wie Amadeus is, maar ik ken het paard verder niet. Heb dat paard zelfs nog nooit een aai over zijn bol gegeven. Dus idd onpartijdige mening ja.

kirdena schreef:
Ik wil toch nog even reageren op dit onderwerp.
Volgens mij gaat het nu bijna niet meer over het weven.

Als je 3 blaadjes vol hebt gekregen van de oude eigenaresse dan weet je toch eigenlijk al genoeg.
Ik bedoel bij mijn paard hoef ik nog geen blaadje vol te schrijven omdat er verder weinig te melden valt.

Misschien dat je gewoon is met het paard aan het werk moet gaan.
Buiten rijden, in de bak rijden, eens een lesje volgen etc etc

Ik denk dat er maar weinig mensen een paard zouden kopen zonder het daadwerkelijk in zijn huidige omgeving te bezichtigen.
Zeker als je hoort dat hij afgekeurd is op zijn knieen. Ik bedoel het kan natuurlijk van het bonken tegen de deur zijn maar wie weet...
Dat je zulke dingen blindelings hebt aangenomen zonder verder info op te doen vind ik in je nadeel spreken...

Hier ben ik het dus erg mee eens!!!!

Yommie schreef:
Odenxia,weet je wat,jij koopt Amadeus voor het zelfde bedrag terug ,en dan ga jij hem lekker verkopen goed?
En dat hij niet weeft als ik hem niet zie,is alleen maar beter inderdaad :P

En ja ik weet dat het stom is dat ik niet steeds ander half uur heen en weer ben gaan rijden naar die manege toe,en stom dat ik een paard een kans wilden geven op een beter leven ..

maarja dat draai ik nu niet meer terug,want als ik hem niet had gekocht was die nu veel slechter af geweest ,aangezien chantal hem naar een handelaar wilden brengen..

En ik kreeg die 4 bladzijde papier over hem pas toen ze hem kwam brengen hoor:P

Nou volgens mij schreef je dat hij nu op het land staat en dat hij niet meer weeft!
En ja zeker stom dat je niet gaat kijken bij een paard wat je koopt, volkomen met je eens,haha..
Dan had je een paard moeten zoeken wat dichterbij stond, had je wel een aantal keren langs kunnen gaan.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 18:10

Citaat:
Nou volgens mij schreef je dat hij nu op het land staat en dat hij niet meer weeft!
En ja zeker stom dat je niet gaat kijken bij een paard wat je koopt, volkomen met je eens,haha..
Dan had je een paard moeten zoeken wat dichterbij stond, had je wel een aantal keren langs kunnen gaan

Nou ik ging der alleen heen om water avonds te vullen ,dus wie weet wat hij allemaal daar heeft gedaan op het land haha

en dat ik stom ben wat betreft die schijnheilige chantal en die verotte vader van der heb je helemaal gelijk in! :+

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:21

Ja als de verkoper al spreekt over " het product " wat ze niet terug willen nemen, met wat voor verkopende partij heb je dan te maken!!!