Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:als de paarden geen knabbel bodem meer hebben is dat natuurlijk iets wat je moet ondervangen door meer of ander ruwvoer aan te bieden ,
dus meer hooi of eventueel aanvullen met een plak(ken) stro
het de hele tijd kunnen knabbelen is niet alleen goed tegen verveling, maar ook noodzakelijk ivm het verteringsstelsel
Dinopino schreef:GEERKE EN IMKER
Nou hoe ze het doen weet ik niet, maar toen mijn paarden enkele maanden in de kliniek stond was die stal ongeacht welk tijdstip ik kwam altijd super schoon.
diana1 schreef:VIPPIE: ik denk niet dat dit experiment er komt, of we moeten dat zelf doen, ik heb hier echter nog een voorraad vlas liggen en dus maak ik dat eerst op.
Ik heb reeds meerdere keren gevraagd om ervaringen van mensen die de paarden de hele dag op stal hebben staan, maar helaas geen reactie.....ja alleen dat we dan het aantal dagen van Imker door 2 moeten delen, maar dat schiet ook niet op!!
hennieb schreef:india schreef:na 1 maand en 10 zakken later,
ben ik het er aan het uithalen,...........
alles is verzadigd!
2 kruiwagens met hele zware roodbruine stinkende zooi eruit vandaag,bijna niet meer te verrijden (heb een super grote 2 wielige kruiwagen)
moeten denk ik nog 6 kruiwagens uit!
dus over een paar dagen staat ze weer op stro, dit is te duur, 65 euro voor 4 weken!
Hier precies dezelfde ervaring! Alleen bij mij nog iets sneller...
Balen, maar ja hier ook weer over naar de stro
Mytens schreef:Zie/Ruik je niets aan de stralen van de paarden als de natte plekken er niet vanaf het begin uitgehaald worden? Een paard is zwaarder dan een mens en veert dus door tot de nattere onderlaag van het spul. Ik ben dan altijd bang dat je op en duur rotstraal of iets dergelijks oploopt.
trekruiter schreef:diana1 schreef:VIPPIE: ik denk niet dat dit experiment er komt, of we moeten dat zelf doen, ik heb hier echter nog een voorraad vlas liggen en dus maak ik dat eerst op.
Ik heb reeds meerdere keren gevraagd om ervaringen van mensen die de paarden de hele dag op stal hebben staan, maar helaas geen reactie.....ja alleen dat we dan het aantal dagen van Imker door 2 moeten delen, maar dat schiet ook niet op!!
kijk ens nr mijn vorige reactie,paarden staan 24 op 24 ,en ik mest om de 3 maanden,trekruiter,en in elk geval,aan iedereen ,Beste wensen,en veel mooi weer ruitergenot,trekruiter.