Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 19:33

Nickeltje schreef:
:wave: welkom!

Ik heb 12 kuub zand besteld... Dat wordt vrijdag middag geleverd... een deel van onze modderplaten is verzakt (hadden we ook zo op de grond gelegd) maar liggen nu bij een beetje regen standaard onder water wat ik erg eng idee vind als het dan ook nog gaat vriezen.
Dus de korte termijn oplossing wordt die platen (52 m2) er uit halen, zand er onder om te verhogen en weer terug leggen.
Daarmee hopen we de winter verder door te komen en kunnen we broeden op een langere termijn oplossing...
Op dit moment heb ik voor het weekend 6 man (inclusief wij zelf), dus de optimistische rekensom is dat dat 2 kuub zand verplaatsen per persoon is... ;)

Maar... Kun je niet een shoveltje huren? Is vaak niet zo duur voor een dagdeel en dan heb je 12 kuub in een middagje wel verspreid

boemel

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 19:46

Ligt het zand wel op de locatie waar t zijn moet?
Wij laten eerst de paarden altijd zand scheppen als er nieuw zand in de paddock komt.
En dan trekker met de sleep eroverheen.
En zelf wat scheppen, maar t is beperkt

Oei nog flink in de verbouwing dus. Ik kan me goed voorstellen dat je naar een echte douche snakt.
Gewoon even nieuwsgierig, maar waarom is het oude huis niet eerder al verkocht?

Wij hebben de paarden in principe 24/7 buiten met inloop in een stal van 25m2.
Dat zou natuurlijk gemakkelijk moeten kunnen voor 2 niet al te grote paarden.
Alleen Ice is het er daar niet mee eens, die wil 25m2 voor zichzelf.
Aangezien ik dat zielig vind voor Diekke, sluit ik Diekke ‘s nachts op, op de helft met een touwtje ertussen. Ice kan op de andere helft en kan ook gewoon naar buiten.

Ik zeg niet voor niets dat ik een Shetlander van 160cm heb, want Ice is onder het touwtje doorgekropen vannacht.
Ik denk dat ze in een knusse bui was vannacht/ vandaag, want Diekke wordt weinig persoonlijke ruimte gegund :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 07:27

Misschien wel een bont paarden ding. Tinker hier is hetzelfde, kruipt overal onderdoor en zodra die ziet dat het hekje 2 cm open is kruipt die er doorheen in 1 rechte lijn op de voeremmer af

Nickeltje, hoop werk, als shovel huren kan zou ik dat doen, zo niet, muziek hard aan en gezellig maken!

Ik heb nu 1 hele grote zadelkamer in de trailer, voorheen geen en had ik dus ook geen ruimte voor wat dan ook op te hangen
Op werk had ik een schep en heksenbezem in de trailer, maar wat is nu handiger? Bezem, schep? Grote schep of een mestboy?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 07:40

Ha ha zou t LN?

Wij hebben een mestboy in de zadelkamer van de trailer. Of t het beste is, weet ik niet. Nog niet uitgeprobeerd. Ze hebben nog niet gemest op de trailer.

Verder hebben we standaard een singel, halster, poetsspullen, hoevenkrabber en longeerlijnen in de trailer. Eigenlijk zou er ook nog een paarden EHBO setje in moeten komen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 07:56

Ik heb een kleine mestboy in de trailer. Als er 2 op de trailer staan en beide gemest hebben, moet ik soms een paar keer heen en weer lopen want 2 grote hopen past niet maar ik vind het verder prima. Verder heb ik in de neus van de trailer, in de zadelkamer een emmer staan, handdoek daar in, een extra halstertouw, een mes en in de zomer nog een fles vliegenspray en als we lang weg zijn met warme een 10 liter jerrycan water. Met deze verzameling hou ik nog voldoende ruimte over voor 2 zadels op de houder, daar de dekjes overheen en 2 hoofdstellen aan de zijkant hangend.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 18:16

Ice is wel handig bezig zo zeg. Maar ze liggen wel schattig samen!

Ik moet ook mijn trailer nog een keer goed inruimen met reserve en noodmaterialen.
Ik heb nu nog niets aan mest materialen, maar ik zou denk ik gaan voor een mestboy met een kleine bezem.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 18:31

@Boemel, Ice houdt gewoon van veilig samen slapen.
Dat het zo lang geduurd heeft heeft aantal redenen, mjin gezondheid en dat ik meeste alleen moest doen, wou pertinent geen stress hebben van morgen moet het leeg zjin want het is verkocht. Mede reden dat ik geen mega grondstuk wou, alles wat je hebt, meot je ook onderhouden.

Ik heb geen zadelkast in trailer.
Maar neem halve stal mee in de auto, van water tot mestboy en zakken om de mest in te doen, hooi weet ik veel, alles gaat mee.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 18:40

Logisch Sjolver, gelijk heb je door alles zo behapbaar te houden.