Die bak doet t vast nog wel, je wilt niet weten hoe de waterbak er hier uit zag nadat Mirtje er een bad in genomen had
Vanmorgen de paarden samen los gelongeerd. De stagnatie zat m vooral in Diekke die graag ging stappen en dan ook nog eens lelijk ging doen tegen Mirtje, maar ze hebben alledrie richting gehouden, niet de hele bak gepakt en er zaten leuke stukjes tussen.
Oh ja de bak is ff uitdeuken alleen zo irritant dat ze een volle bak omgooien . Gelukkig heb ik er twee staan.
Ziet er leuk uit boemel
DubbelFun
Geplaatst: 31-12-23 11:37
Mooi...1x werken 3 gewerkt
Hier begon het tijdens het uitmesten weer te regenen, maar de boel is weer schoon.
boemel
Geplaatst: 31-12-23 11:42
MarjanB schreef:
Oh ja de bak is ff uitdeuken alleen zo irritant dat ze een volle bak omgooien . Gelukkig heb ik er twee staan.
Ziet er leuk uit boemel
En gelukkig is het zo nat buiten dat het niet opvalt
Lynn_Nikita
Geplaatst: 31-12-23 12:05
3 paarden in 1 klap, handig Zonde van de bakken, waarom zijn ze niet wat zuiniger op onze spullen?
Ik ben net klaar met het paardengedoe, alleen het werk dan he, nu te moe voor het rijden en leuke dingen doen Hooi gehaald, netten voorraad gevuld, stallen schoon en nu zelfs eens ontbijten
Nu pas ontbijten Mij kun je opvegen als ik niet voor 9 uur ontbeten heb
Hier slaat de regen nu tegen de ramen.
joyce83
Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-23 18:33
Verdorie hele dag gaat het goed. Vlak voor ik binnen wil gaan zetten een paar flinke knallen en Guus over de zeik. Had haar aangelijnd, in stal wil deur dicht doen weer een flinke knal. Helaas eruit, mij op sleeptocht erachteraan. Twee keer ben ik onderuit getrokken... ze rende in paniek door de wei, touw eraan, paar keer te pakken gekregen maar ook weer los getrokken. Ik ben blij dat ze niet slaat.
Maar ze is binnen, zweet liep eraf. Bult op been en dikke vingers. Oke notitie voor mijzelf volgend jaar om 15 uur uiterlijk naar binnen.
Vanmiddag was de buurman achter even met vuurwerk bezig, toen kwamen ze met zijn twee én de schuilstal uit. Naderhand zag ik een paar behoorlijke race-kuilen rond de track (en ik had niet eens boe geroepen) en ze was goed bezweet onder haar dunne regendeken. Dus ze gaan straks om 7 uur ook naar binnen. Buurjongen aan de overkant heeft een oudejaars feestje, dus ik hoop dat de gasten het niet lollig vinden om mijn richting op te knallen. Vroeger hing ik wel een ijzeren pijp met groen schaduw/winddoek in de dakgoot, maar die buis heb ik nu ergens anders voor in gebruik.
Mijn paarden hebben net hun oordoppen in gekregen. Nu is het vuurwerk nog ver weg. Maar het is echt constant en soms ook dichterbij een grote knal. Dus ik neem het zekere voor het onzekere. We hebben hier een erg nieuwe wijk dus ik durf nog niet op de relatieve rust van vorig jaar af te gaan.
Jakkes Joyce, wat een schrik. Sterkte voor jullie allebei. Hopelijk valt t mee. Afgelopen nacht leek het hier al oud en nieuw, benieuwd wat vannacht brengt. Paarden zoeken zelf de schuilstal op dat is op de rustige kant en ze zien daar nauwelijks vuurwerk. Carbid schieten gaven ze niks om vanmiddag. Hopelijk geen gillende keukenmeiden; dat vinden ze vaak het engste. Sterkte allemaal.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen daarmee... Hier zijn ze net naar binnen gegaan. Jasmijn haar regendeken af gedaan en eens lekker gerost met de pennetjesborstel, hoeven uitgekrabd etc. Dus die kan er ook weer tegen. Boon alleen de hals van de deken gehaald, hoeven gedaan en de manen/staart geborsteld. Het licht in de stal heb ik maar aangelaten zodat ik van binnen kan zien of ze er nog normaal in staan
Wist nier dat je oordoppen had voor paarden, handig.
Hier ging het goed tot 16u. Kyr super relaxed maar Tess doodsbang en aan de kletter elke x. Op stal probeerde ze over de deur te komen dus toch maar weer buiten. Zijn echt bommen hier.. En tot vandaag bijna niets dus ze is het niet gewend. Radio staat aan
joyce83
Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-23 20:48
Ai Horsii bij jou dus ook over de flos. Ik heb de bovendeur bij Guus dicht gemaakt. Masker krijg ik niet om omdat het teveel gedoe is zeg maar, zit strak dus niet zo snel omgegooid als een vliegenmasker. Oordoppen houden niet alles tegen zo te zien maar zullen best wel iets dempen. Dat ging redelijk makkelijk dat is kop omlaag lokken met wortel en erin duwen maar.
Ik moet ook niet naar de stal gaan, zodra ze mij zit wordt ze ook onrustig dus ik kijk vooral op de camera. Maar ook maar niet teveel. Mijn man schrok wel van het filmpje waar ik onderuit ging en hoe ze vooraf deed. Maar was vooral lomp, ze wilde weg, ze wilde niet naar binnen en ze weet gewoon een draai te maken waarmee ik niks meer te zeggen heb. Ze trapt gelukkig niet dat scheelt want ben echt wel tegen haar kont en benen aangekomen.
Wat een stress. Hier staan ze buiten en ogen nog rustig. Johnny lag te slapen. Fiesta is gespannen maar staat te kijken. Ze hebben los hooi in de bak en vannacht krijgen ze slobber en nog meer los hooi. Mijn hond ligt met thundershirt, feeling control pillen en adaptil band achter de tv……. Nouja, morgen begin can het nieuwe jaar en hopelijk snel al het vuurwerk weer weg.
Je kan ook proppen maken met watten. Die heb ik liggen, maar ga nu nog niks doen verder. Zet ze tegen 23.00 wel op stal. Twijfel nog wel over de bovendeuren open of dicht.
Hier ook mega veel carbid bij de buren. Ze deden er niet zo veel op. De eerste keer even. Mn grootste angsthaas is de meest chille tot nu toe. Al weet ik nog van vorig jaar dat hij om 12 uur echt niet happy was, dus afwachten maar.
XladyX
Geplaatst: 31-12-23 23:38
Mijn paarden staan normaal dag en nacht buiten maar nu een nachtje in de binnenstallen. We hebben niet veel buren maar de pubers van de overburen waren met voetzoekers bezig en dat is wel een uitdaging. Neem het hun niet kwalijk, zelf ook jong geweest maar paarden waren wel over de flos in de paddock helaas. Nu liggen de meeste binnen plat te slapen in het stro met de radio hard aan. Als het maar werkt. Sterkte allemaal komende uren!
JJ4
Geplaatst: 31-12-23 23:41
Aan de overkant van het kanaal achter ons huis, stonden een stuk of 20 melkbussen met carbid de hele middag te knallen. En hard zeg je…..
Alleen bij het eerste salvo schrokken ze, daarna was het dit
Hopelijk kunnen ze het straks ook een beetje aan. Er wordt hier namelijk nogal wat afgestoken. Aan de voorbereidingen zal het niet liggen, lekker eten voor ze, het daglicht volop aan, muziekje erbij, alle ramen afgeplakt en wij zitten gezellig bij ze met een hapje en drankje.