Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
rover_ schreef:WoW Karin wat veel; dan ben je er trouwens wel goed geoefend in...
Overkappen is daar geen optie helaas DD. Benieuwd of zo’n val met lokster echt veel doet.
Hilary schreef:Die vliegenvallen werken wel, maar je trekt ze er ook mee aan. Je zou ze dan dus op de erfgrens moeten hangen, zeg maar tussen de varkensstal en het terras (en dan zo dicht mogelijk bij de stal).
Ik merk bij ons dat vooral de paarden vliegen aantrekken. Sta ik op de track naast een paard: vliegen. Op het stoepje waar de val hangt, maar geen paard: bijna geen vliegen. Met paard op het stoepje: vliegen.
Zal de val morgen weer eens verversen en er eentje of twee extra ophangen. Het is momenteel wel erg heftig. Hele paardenneuzen vol enzo.
Ik kan me er wel een voorstelling van maken, Olympia! Klinkt/leest goed. Slim om een grote stal te maken die je op kunt splitsen en als inloopstal gebruiken
Die betondelen heb ik op een boerderij wel eens gezien als wand van mesthoop én wand van stal. Vond het in de zomer best gaan daar binnen (mest ging dan zsm het land op), maar als in de winter de mest tegen de muur lag, vond ik het niet heel lekker fris ruiken binnen. Daar hadden ze het dak wat hoger gemaakt dan de bovenkant van de wanden, het gat ertussen zat een luik voor die je met een stuk hout kon openzetten.