Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 10:02

Ohh klinkt zeker goed!! Ben erg benieuwd :D

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:41

Mijn verharding rondom de voerplek is een beetje in een plus vorm +, rondom ongeveer een meter, met dan uitlopers aan de zijkanten zegmaar. (geen idee of dit nu een duidelijk verhaal is, maar ik heb even geen foto's bij de hand). Ik zie wel dat ze in de winter een duidelijke voorkeur hebben om volledig op het harde te staan. Het is hier dan ook wel echt blubberig. In de zomer hebben ze geen voorkeur.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:57

Ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien Olympia, ondanks je uitleg kan ik het me niet echt voorstellen.Dus benieuwd naar vervolg :)

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:10

Vrienden wonen naast een varkensboer en worden in de tuin gek van de vliegen waardoor buiten zitten geen doen is. Hebben jullie tips om vliegen te verjagen/vangen op een terras? Moet niet zo stinken dat je er zelf ook niet wil zitten ;-)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:13

Als het echt zo erg is moet de gemeente handhaven.

Wat werkt zijn die zakken met vloeistof die vliegen aantrekken.
Dat stinkt wel, dus voor achter in de tuin, niet direct aan je terras.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:23

Het terras overkappen/omheinen met horrengaas.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:32

Wij hebben die vliegenval van BSI. Ik geloof ook nav een tip in dit topic. Niet op je terras hangen, want je ruikt hem wel. Hij vangt wel enorm veel vliegen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:13

Maar, dat vraag ik me dus af hè.. :P Als je die zakken dus ergens op je erf ophangt, heb je dan elders op je erf minder last van vliegen? :?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:52

Je zult ze geen hectare aan de andere kant moeten hangen :P
Maar ik denk dat vliegen niet precies op dezelfde plek zitten en ook wel een redelijk oppervlakte bestrijken.
Dus als je ze 20 meter van het terras hangt je dat wel merkt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:03

Heb net even 1 van mijn BSI vallen naar de buren gebracht, die waren er blij mee.
Ga ze in mijn mini tuintje dadelijk toch echt niet op hangen :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:23

Hahaha nee precies _O-
Hmm, misschien toch maar 's naar kijken.. word gek van de vliegen hier ook... _-:(

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:29

Trekken die zakjes het niet juist aan? Daar zou ik schrik voor hebben. Denk dat de oorzaak aanpakken het beste werkt, indien mogelijk.

Karin_deBJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:06

Hier ook vreselijk en amper buiten te zitten door de vliegen.
Wij hebben wel al van die groene vliegenvallen en een speciale gel maar werkt niet denderend.
Binnen overigens ook vreselijk, zeker nu met de verbouwing. Gisteren 55vliegen in 10 min gemept toen ik thuiskwam van werk :oo

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:13

Dat zijn er wel héél veel ;(

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:27

WoW Karin wat veel; dan ben je er trouwens wel goed geoefend in...

Overkappen is daar geen optie helaas DD. Benieuwd of zo’n val met lokster echt veel doet.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:56

_Penotti schreef:
Ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien Olympia, ondanks je uitleg kan ik het me niet echt voorstellen.Dus benieuwd naar vervolg :)

+1 haha
Wacht wel op de fotos

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:59

rover_ schreef:
WoW Karin wat veel; dan ben je er trouwens wel goed geoefend in...

Overkappen is daar geen optie helaas DD. Benieuwd of zo’n val met lokster echt veel doet.

Een tuinpaviljoen met insectengaas?

Die hebben wij ook, niet tegen de vliegen maar wil je in de avond buiten zitten tegen de muggen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:49

Die vliegenvallen werken wel, maar je trekt ze er ook mee aan. Je zou ze dan dus op de erfgrens moeten hangen, zeg maar tussen de varkensstal en het terras (en dan zo dicht mogelijk bij de stal).
Ik merk bij ons dat vooral de paarden vliegen aantrekken. Sta ik op de track naast een paard: vliegen. Op het stoepje waar de val hangt, maar geen paard: bijna geen vliegen. Met paard op het stoepje: vliegen.

Zal de val morgen weer eens verversen en er eentje of twee extra ophangen. Het is momenteel wel erg heftig. Hele paardenneuzen vol enzo.

Ik kan me er wel een voorstelling van maken, Olympia! Klinkt/leest goed. Slim om een grote stal te maken die je op kunt splitsen en als inloopstal gebruiken :j

Die betondelen heb ik op een boerderij wel eens gezien als wand van mesthoop én wand van stal. Vond het in de zomer best gaan daar binnen (mest ging dan zsm het land op), maar als in de winter de mest tegen de muur lag, vond ik het niet heel lekker fris ruiken binnen. Daar hadden ze het dak wat hoger gemaakt dan de bovenkant van de wanden, het gat ertussen zat een luik voor die je met een stuk hout kon openzetten.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 22:29

Hilary schreef:
Die vliegenvallen werken wel, maar je trekt ze er ook mee aan. Je zou ze dan dus op de erfgrens moeten hangen, zeg maar tussen de varkensstal en het terras (en dan zo dicht mogelijk bij de stal).
Ik merk bij ons dat vooral de paarden vliegen aantrekken. Sta ik op de track naast een paard: vliegen. Op het stoepje waar de val hangt, maar geen paard: bijna geen vliegen. Met paard op het stoepje: vliegen.

Zal de val morgen weer eens verversen en er eentje of twee extra ophangen. Het is momenteel wel erg heftig. Hele paardenneuzen vol enzo.

Ik kan me er wel een voorstelling van maken, Olympia! Klinkt/leest goed. Slim om een grote stal te maken die je op kunt splitsen en als inloopstal gebruiken :j

Die betondelen heb ik op een boerderij wel eens gezien als wand van mesthoop én wand van stal. Vond het in de zomer best gaan daar binnen (mest ging dan zsm het land op), maar als in de winter de mest tegen de muur lag, vond ik het niet heel lekker fris ruiken binnen. Daar hadden ze het dak wat hoger gemaakt dan de bovenkant van de wanden, het gat ertussen zat een luik voor die je met een stuk hout kon openzetten.

:)* Val aan het paard hangen!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 23:13

Hallo,

Hier even een wat dagen minder actief ivm wat dingen hier thuis.

@Olympia, ik ben ook heel erg benieuwd naar het eind resultaat.

Wat vliegen betreft, wij hebben die rotzakken hier in huis, we hebben 4 van die plakstrips opgehangen en binnen no time zaten er een heleboel op. Ik kreeg van een vriendin de tip om te kijken bij een eco insectenbuster, die hebben ze in het woonhuis op de boerderij en schijnen goed te werken. Ik zal er vd week eentje bestellen voor hier in huis. Buiten nog niet heel erg veel last (klopt het af).

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 23:20

Hier hetzelfde Kojack, binnen veel vliegen, buiten prima te doen. We hebben voor alle ramen en deuren die we open laten al horren gehangen, maar dat lijkt maar weinig resultaat te hebben.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 23:32

Ik heb de BSI vliegenvallen, die werken inderdaad echt super. Ik heb ze dus tussen mijn paardendeel en terras hangen (wel wat in de tuin dus, want ze stinken indd behoordlijk) maar dat helpt bij mij enorm met de hoeveelheid vliegen op mn terras en zo dus ook in huis als de deur open staat. Ze werken het best in de felle zon, op een bewolkte dag heb ik gelijk weer meer vliegen in huis.

Als ik degene naast het varkensbedrijf was zou ik ze ook durven ophangen tussen bedrijf en mijn terras in. Goede zonnige plaats, liefst iets uit de wind, denk dat dat perfect werkt als 'gordijn' om de vliegen te weren

@ Delaja, toen ik mijn huis kocht zaten er ook enorm veel vliegen binnen op de bovenverdieping, ik heb toen bij de boerenbond een spuitbus gekocht, ik weet de naam niet meer precies, maar tegen vliegen. Moest je dan binnen mee spuiten, ik geloof 15 min alles dicht (en zelf weg) en daarna luchten. Vast verschrikkelijk chemisch, maar ik heb 2 jaar later nog steeds geen last meer van vliegen op mn bovenverdieping. Alleen nog beneden, maar die vliegen binnen als de deur open staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 06:48

Hier dit jaar ook ontzettend veel vliegen..... De paarden worden er ook helemaal gek van.

De vliegenvallen vind ik vreselijk. Vieze, stinkende dingen. Heb ze vorig jaar geprobeerd, maar ze trekken echt vliegen aan en dan vooral van die vieze groene, die zie ik hier normaal bijna niet.

Ik spuit rondom mijn huis 1x per jaar met Fendona en heb overal horren. Toch komt er soms wel wat binnen door de deur..... Maar dan is de vliegenmepper mijn beste vriend!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 06:53

Wij hebben eigenlijk helemaal geen last van vliegen. Bij de paarden zijn er wel wat, maar nog steeds niet overmatig. Misschien omdat de paarden toch wel een eindje van het huis af staan?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:56

Wij hebben gelukkig ook betrekkelijk weinig vliegen in huis. Voor de paarden heb ik nu vliegenmaskers weer op. Zonder is prettiger, maar die enorme hoeveelheden vliegen rond de ogen zijn waardeloos.

Het is wel een hele mooie ochtend zo! Net wat mistig, mooie zonsopkomst, fijn weer.
Afbeelding

In het chalet waar we twee jaar hebben gewoond was het wel echt waardeloos met de vliegen. Maar daar lag de enorme mestbult van de pensionstal ook recht voor het woonkamerraam en liepen de paarden aan drie kanten rond het huis (dat was wel echt leuk!). Wij hebben toen ook horren geplaatst en van die enorm stinkende vliegenvallen tussen ons en de paarden. Dat hielp best goed! Niet 100%, maar het verminderde het aantal vliegen in huis aanzienlijk.