Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rover_

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 09:34

Wat een gaaf huis Jes, succes met klussen.

Balen Jolynne, ik moest gelijk aan hoefbevangenheid denken. Krijgt hij al weinig hooi dat laag in fructaan is en geen krachtvoer (alleen mineralen/vitamines)? Zou daar anders mee beginnen, kunnen ze rap van opknappen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:20

Ook al het jaar in met een kneusje, sterkte :(:)

Ik mag mijn ouwe sok om 2 uur weg brengen om de milt er uit te laten halen. Spip heeft erg veel pijn en dat is het enige afwijkende wat ze kunnen vinden dus op hoop van zege dan maar. Ze word deze maand 10 dus dat is ook niet bepaald jong voor een grotere hond..
Het is echt mijn therapiehondje, ze voelt feilloos aan wanneer ik me niet lekker voel en ik merk het nu andersom ook.
Hoop echt dat ze ondanks haar verzwakte staat goed door de narcose komt EN dat het probleem dan ook inderdaad is opgelost Y;(

Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:23

Balen Jolynne! Hopelijk valt het mee!
Is het geen hoefzweer?

@Azmay, sterkte! :(:)

Nou zat ik gisteren ergens aan te denken en dacht ik moet ik vragen aan jullie, en nou weet ik toch niet meer wat.. :roll:

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:28

Sterkte Azmay! Hopelijk helpt dit.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:34

Sterkte Azmay!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:41

Och arme Spip :(:) :(:) , veel sterkte vanmiddag. Hoop dat ze snel van de pijn verlost is. 10 jaar is niet piep, maar ook niet stok (zegt mijn dierenarts), dus ik ga er vanuit dat ze goed door de narcose en operatie komt +:)+ +:)+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 10:44

Jolynne sterkte! Wat je nog als pijnstiller kunt proberen indien er geen oplossing direct gevonden wordt: Previcox, is eigenlijk voor honden/katten maar werkt ook prima bij paarden en is heel veel goedkoper dan bijvoorbeeld Metacam.
Zijn pilletjes en een pil per dag is vaak al voldoende (halve voor een shet).

Azmay sterkte ook.

We hebben twee hectare weiland, daar gaat de bak nog vanaf (komt op deze foto rechts bovenaan, direct aan de tuin) de schuur die aan het huis vast zit wordt de nieuwe woonkamer en op de bovenverdieping wordt de grootste slaapkamer in tweeën gedeeld, die is nu 24m2 en dat worden dus twee slaapkamers van 12m2

Het huis vanuit de uiterste hoek van de wei <3
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:48

Azmay, sterkte met de hond!! Hopelijk helpt het.

Jes, wat gaaf zeg! Is de hele omgeving zo groen en heuvelig??

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:51

Jeej, blij! Ik heb zojuist 16m2 rubberen tegels (van die hele dikke, vochtdoorlatende) voor mijn stal kunnen kopen voor een prikkie. Had al tegels in een deel van de stal, maar ze liggen daar zo graag dat ik er nog wat meer wilde. Nu nog vervoer regelen, want ik betwijfel of ze in mijn auto passen. :')

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 11:54

Supermooi huis, Jes! <3

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:51

Hoi allemaal! Ook ik kan mij hier nu melden na al even mee te hebben gelezen voor tips en ervaringen.
Sinds vorige week heb ik mijn mini-Shetlanders en PRE merrie aan huis staan :D
13 December zijn we (mijn moeder en ik) in het huis gekomen waar verder niet veel aan gedaan hoeft te worden, alleen bij de paarden moet er nog het een en ander gebeuren.
Ik heb het weiland etc. gekocht en mijn moeder het huis, waar ik een kamer aan het inrichten ben tot appartementje. We eten wel samen maar verder doen we onze eigen ding. :j Ik heb al 5 jaar uit huis gewoond dus heb wel een beetje mijn ruimte nodig :P
Afbeelding

Ze komen van een pension waar ze ongeveer 5 uur per dag in de paddock kwamen. Daarnaast op stal met hooi. Nu heb ik ze op strookbegrazing met hooi en stro onder de overkapping, maar ze vinden het gras veel lekkerder.
Ik heb ook al wat bedrijven over de vloer gehad om alles aan te pakken. Dit is een beetje mijn plan:

Afbeelding
Ik hoor graag adviezen!
Het is in ieder geval erg leuk om ze vanuit mijn slaapkamer te zien en ze even te voeren en te knuffelen voor ik naar mijn werk ga <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:35

Welkom Merexa! Mooie stek! En ja, het is werkelijk geweldig om je paarden aan huis te hebben..... Ik geniet er elke dag ontzettend van.

Veel plezier in je nieuwe huis en in dit topic.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 13:39

Goed geregeld Merexa! Genieten hè!
Ga je geen rijbak aanleggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:12

Jes schreef:
Jolynne sterkte! Wat je nog als pijnstiller kunt proberen indien er geen oplossing direct gevonden wordt: Previcox, is eigenlijk voor honden/katten maar werkt ook prima bij paarden en is heel veel goedkoper dan bijvoorbeeld Metacam.
Zijn pilletjes en een pil per dag is vaak al voldoende (halve voor een shet).

Azmay sterkte ook.

We hebben twee hectare weiland, daar gaat de bak nog vanaf (komt op deze foto rechts bovenaan, direct aan de tuin) de schuur die aan het huis vast zit wordt de nieuwe woonkamer en op de bovenverdieping wordt de grootste slaapkamer in tweeën gedeeld, die is nu 24m2 en dat worden dus twee slaapkamers van 12m2

Het huis vanuit de uiterste hoek van de wei <3
[ [url=m/ZAa5P3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou ik er wel voor de zekerheid even bijvertellen welke hoeveelheid mg tabletten previcox jij bedoelt Jes; dacht dat een kwart tabletje van 227mg al genoeg is voor 500 kg paard. Het werkt idd beter als je meer geeft, maar een halve van 227mg voor een shet van misschien 200 kg, lijkt mij wat veel...

Beste wensen nog voor iedereen trouwens.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:29

Flew, ik heb een paar weken geleden ook 16 m2 tegels opgehaald (6 cm dik), waren tegels van 1 m x 1 m. Kon net in mijn auto (station), maar dan lagen ze ook wel tot tegen het dak opgestapeld :D. Ook qua gewicht tikte het aardig aan, achteraf was met een aanhangwagen toch handiger geweest :j

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 14:37

[***] schreef:
Welkom Merexa! Mooie stek! En ja, het is werkelijk geweldig om je paarden aan huis te hebben..... Ik geniet er elke dag ontzettend van.

Veel plezier in je nieuwe huis en in dit topic.

Dankjewel! Als het straks wat groener is is het nog mooier <3

Maartje_M schreef:
Goed geregeld Merexa! Genieten hè!
Ga je geen rijbak aanleggen?

Dat gaat wel lukken!
De paddock word wel een beetje berijdbaar gemaakt (Woudzand met drainage) maar verder geen letters er in o.i.d. en de paarden kunnen er overdag in en haal ik er uit als ik ga longeren of rijden. Misschien in de toekomst, maar ben meer van de buitenritjes en als er een trekauto met trailer komt dit voorjaar (eerst maar even zien hoeveel ik straks kwijt ben aan alles) kan ik naar een manege in de buurt :D
Er is ook wel een pensionstal aan de andere kant van het dorp maar daar hebben ze liever niemand meer van buitenaf, wat ik wel snap.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 15:21

Ik ga gewoon mijn leerstof meenemen en poging doen tot leren in de vrachtwagen (vriend rijd).

Hij heeft steeds onbeperkt toegang tot 2e snede hooi, hij krijgt al een tijdje geen krachtvoer meer. Helaas geen hoefzweep, dierenarts en hoefsmid hebben nog eens gekeken en zijn beide overtuigd dat het een ontsteking is, maar dat is dan ook een wilde gok op wat ze zien en voelen. Hij weegt trouwens +-120kg. :)

Azmay: Jij ook heel veel sterkte! Kan een hond zonder milt leven of heeft deze dan nog medicatie nodig?
Ik hoop voor jou dat de milt het probleem is en het nadien gewoon beter gaat.

Welkom Merexa!

Ik ben deze ochtend eens een rondje gaan doen met ons veulen.
Hij is al zo groot aan het worden en lijkt bij wijze van spreken met de dag te groeien in kracht in zijn gangen. <3
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 16:20

Inderdaad een mooi stukje zo op de fotos :j
Heel knap veulen <3

Net Spip weg gebracht, ze viel heel vlot en rustig in slaap zoals ik wel verwacht had. Ze vertrouwt mensen meer dan goed voor haar is en slapen is een grote hobby natuurlijk :+
Nu het lange wachten op het telefoontje om haar te halen :=

Ze kan prima zonder milt leven, moeten ze alleen uitkijken bij grote inspanning maar denk niet dat ze de afgelopen 10 jaar ooit echt zware inspanning heeft geleverd dus dat zal hierna ook wel los lopen. :+
Het is meer wat ze verder nog aan ellende aantreffen daarbinnen wat een probleem kan zijn denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 17:15

Ooooooh leuk veulen!!! Hebben!

Pff Azmay, wat spannend, hoop dat je snel bericht krijgt. En dat het echt alleen de milt betreft en verder geen ellende.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 18:59

Merexa gefeliciteerd met de woning

Azmay spannend zeg

Jolyne succes met de pony

Mannen! Mijn hond heeft gisteren en vandaag gal gespuugd. Nu zegt manlief toen ik net zei dat ik dat in de gaten wilde houden net even tussen neus en lippen door ow ja vanmiddag weer, zat een stuk plastic in. {:)-:( {:)-:(
GGRRRR Hij eet wel dus ik hoop dat hem dat dwars heeft gezeten. Mocht hij vanavond of morgen nog eens braken dan ga ik meteen naar de dierenarts
aangezien er dan vermoedelijk meer in. heeft hij gegeten "eehmm geen idee
heeft hij gepoetpt "geen idee"

Zooooo frustrerend

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:31

Oei, hopen dat het alles was dan :(:)
Hier ook zon kerel, ze is net buiten geweest met jou om te poepen. Hoezo weet je dan niet of ze gepoept heeft :o?

Spip is weer thuis, ze vind zichzelf zielig maar al met al ging alles vrij goed dus het is hoopvol.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:01

Oei schrikken Lynn Nikita; was het zacht plastic ? Dat komt er vaak wel weer uit.

Fijn dat goed gegaan is Azmay, beterschap voor Spip.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:12

Gelukkig is Spip weer thuis. Beterschap voor haar.

Wat een leukje Jolynne :) Succes met leren. Wordt je dan niet wagenziek?

Welkom Merexa , leuk hè de paarden aan huis <3

Ik denk dat het een beetje maneigen is hoor Lynn Nikita. Hopelijk was dat hetgene wat de hond dwarszat....onze labrador vreet de raarste dingen op en gelukkig komt alles er na verloop wel weer uit.
De hond van mijn ouders at toen ze jong was de halve wasmand leeg.
We vonden sokken en onderbroeken achter de schuur waar ze haar behoefte deed :Y) Ze is er nooit ziek van geweest.... rare beesten af en toe.

Leuk stekkie Jes! Veel succes met verbouwen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:13

Hij meende dat dat van een speeltouw was en dat is hard plastic
Hij heeft het natuurlijk ook weggegooid

Ow ja, sokken deed die van ons ook vaak, van mijn dochter toen zij baby was. de meest kleurrijke drollen draaide die

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:27

Fijn dat Spip we er thuis is!

Mijn man snapt nog altijd niet zo veel van dieren. Hij is zonder huisdieren opgegroeid (oké, ze hadden een konijn) dus hij moet er nog steeds een beetje aan wennen dat hij soms op de moet letten :')
Onze pup is nu bijna 9 maanden dus daar verdwijnt ook nog steeds een en ander in. Met name speelgoed van de kinderen :=