Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:17

Oeps! Dat bedacht hebbende van harde wind en lona, geloof ik dat ik mijn rijbroek maar even aantrek: bijrijdster heeft lesje vanmiddag, maar stap ik er toch maar even eerst op, is ze in drakensteinmode, dan doe ik dat die arme meid niet aan...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:24

goede middag , ook hier woei.

Hier eigenlijk ook weinig problemen met laden.

Spatter was wel een geval apart.
Die liep er zo op maar snapte de achteruit niet.
Ik had die eerst altijd mee gehad op de veewagen en daar is het voor er op en voor eruit.
Uiteindelijk heb ik hem mennend eruit laten komen en toen dus maar gaan oefenen.

Blue vond de klep doodeng van de veewagen, hoop geoefend en hij ging braaf maar je zag dat hij het eng vond.
Gelukkig voor hem ging de veewagen weg en kwam er een trailer, geen enkel probleem meer.

Nina liep er bij de fokker al zo in maar die was gewend verweid te worden.
Vond onze nieuwe trailer wel wat eng, stonk nog naar nieuwigheid, maar aangezien Blue er zo op liep volgde ze netjes.

Tika hebben we met kop en kont in de trailer gezet toen we haar ophaalde dus daar moet ik nog mee oefenen.

Ik zet de paarden trouwens altijd vast in de trailer, net als dat ik doe als ik op de poetsplaats bezig ben.
Wel met het hoofd hoog vast gebonden, dan hangen ze niet, niet dat ze dat doen .
Ik loop ook vrolijk het huis in of de schuur in om iets te halen, terwijl ze vast staan op de poetsplaats, gaan ze ook niet hangen.

Yontheke ik heb heel vroeger 10 jaar in de glastuinbouw gewerkt.
Moest vervroegd stoppen tijdens mijn eerste zwangerschap omdat ik bloedingen kreeg.
Ondertussen kreeg mijn baas een hersenbloeding en het bedrijf werd stil gelegd.
Een half jaar na de bevalling , telde ik aan van nr 2 dus maar geen nieuw werk gaan zoeken.
Toen had ik 2 koters thuis plus de administratie en afspraken van de hoefsmederij van mijn man, dus druk zat en een klein jaar later telde ik aan van nr 3.
Vervolgens zijn we naar Belgie verhuist en ben ik gewoon thuis gebleven tot de jongste naar de middelbare school ging.
Ben begonnen met poetswerk, daarna 2 jaar op een drukkerij gewerkt waarna je bedankt wordt en vervolgens 2 jaar op een groenteverwerkbedrijf en ook bedankt.
Toen had ik er genoeg van ben eindelijk de opleiding gaan doen die ik al zolang zo graag wilde, namelijk masseuse worden.

meggiemeg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:32

Het begint hier ook aardig te waaien, ik hou wel van wind! De honden keken al regelmatig naar boven tijdens de wandeling in het bos, vooral die dunne boompjes zwiepen aardig nu en dat maakt best herrie.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:45

Super harde wind. Bah zeg!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:26

Zwwaaaiii, lange hysterische dag vandaag! Wel leuk!

Ik hou van rijden in de wind, vooral mijn Beer is er dol op, die steekt echt zijn neus in de wind en geniet. Lekker hard galopperen, tranen in de ogen.. <3 Beer is altijd relaxed, ook met storm. Viool trouwens ook. Wel heel fijn!

En weer doooorrrr, ik lees vanavond bij!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:30

Die van ons laden wel makkelijk. Hebben er 1 staan die sowieso gaat liggen onderweg dus die willen we zo min mogelijk op de trailer hebben.
De 2 ruinen staan er gewoon braaf op, en de jonge merrie is met de trailer gebracht, maar daarna nooit meer op de trailer gestaan, maar die is zo nieuwsgierig en makkelijk dat ik daar geen problemen mee verwacht. Afgelopen zomer stond ze bijna op de aanhanger die in de wei stond. Eerste voet stond er al op :x daar moesten we nog snel bij zijn want die aanhanger is niet gemaakt voor meer dan 800 kilo.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:45

Trailer laden met clicker is ook een goed idee! Mijn doel is uiteindelijk ook dat dames erin lopen terwijl ik buiten blijf, even oefenen nog.

Hier worden de paarden niet anders van wind, ze staan er immers 24/7 middenin. Vanochtend ook gewoon Bo gereden, waaide er net niet af, maar Bo liep echt niet anders. Alleen opletten in het bos voor waaiende takken.

Hier vanochtend begonnen met belletje naar de DA. We gaan Kyra toch verder onderzoeken, ben er een beetje bang voor. Nog 3 weken wachten, dan is ze hier voor Kyra haar gebit en als ze dan toch verdoofd is kunnen we ook veilig met scan erin.

Mijn jonkie heeft vanochtend ook nog cadeautje gekregen, ik ben helemaal blij. Was een koopje en hiermee wandelen is zonder twijfel een stuk fijner dan met hengstenketting over de neus.

Afbeelding

Ben ik Bo aan het rijden, zie ik dit. Stiekem kunnen de dames dus best uit een bak eten, als er maar geen knappe mannen in de buurt zijn :+

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:01

@caily: ben benieuwd of je dat halster echt vind werken. Als die van mij dramt dan gaat ie er gewoon doorheen. Halstertouw voor haar neus ronddraaien helpt dan nog het beste :D

Net even snel gemeet met Dynamiek, mooie onderbreking van mijn graafwerkzaamheden. nu een theetje en dan straks weer door.
Eigenlijk hoop ik dat het voor morgen ligt ivm de regen (nu miezert het al). Je krijgt het er iig niet koud van :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:21

Ik krijg ineens emails ovver elk bericht dat hier geplaatst word. Heb ik per ongelijk is aangeklikt of zo?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:24

Dan staat in je profiel dat je een mail krijgt als er een bericht geplaatst wordt op de onderwerpen waar je op geabonneerd bent. Geen idee hoe je dat zo snel aangeklikt hebt. :+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:28

Dat kun je als het goed is weer uitzetten als je bij "nieuw antwoord" kijkt bij "opties" (onder de knop "versturen" kun je dan een vakje uitzetten.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:33

Heb ik gedaan kijken of dat werkt zo. Pfff dacht al wat ben ik ineens populair, *\%/*

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:34

kvulden schreef:
Heb ik gedaan kijken of dat werkt zo. Pfff dacht al wat ben ik ineens populair, *\%/*

_O- helaas :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:47

kvulden :)) _O-

caily benieuwd naar dat halster, hoe heet dat?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:48

Dat heb ik met fb. Krijg van alles een melding.

Bijzonder halster. Lijkt me idd vriendelijker dan een ketting.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:52

FB kan je ook uitzetten bij ik dacht instellingen

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:57

Pff trailer laden is in het begin echt drama geweest, ze me nog gaan als ukkie van 50 kg achter een bulldozer van 550kg, voor de ruin hebben we toen dat halster gekocht wat caily hier boven liet zien. Een tijdje met dat halster geladen en sinds dien gaan het super.
De merrie deed ook aerg lastig, helemaal toen ze in Utrecht haar met de bezem op de trailer gejaagd hebben, nu gaat ze gelukkig helemaal zelf :)
Voerplekken zijn al bijna klaar, ben stiekem wel trots!
Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding
Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:59

ziet er gaaf uit zeg!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:07

Mooi hoor!
Herken het wel, zo zag ons bos er ook uit toen we hier kwamen wonen.
Wij hebben het blad gewoon laten verteren en wegblazen.
Ieder jaar komt er ook weer blad van 80 eiken op de grond, dus geen beginnen aan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:11

Zijn goed gelukt de nieuwe voerplekken!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:20

Appart halster nog nooit eerder gezien.

laad problemen geen last van, de meeste jachtpaarden kan je voor de vrachtwagenklep loslaten die draven zo de veewagen op.

Een heel project daar in Hilversum, maar er zijn al vorderingen.

Net bij DD geweest je hebt het netjes voor elkaar hoor, en dat groene tapijt zouden de paardjes denken dat het gras is ? Haha. Tapijt werkt echt, heb net gezien nu in het echt!
maar je caafjes dat bovenste manneke die was zo leuk! Eigenwijs ding als die maar aandacht kreeg van DD.

Zo en de paardjes hebben met lange tanden de zaadjes met bix met moeite naar binnen gewerkt.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:23

Ben benieuwd naar de naam van dat halster, misschien ook nog wel wat voor ons.

Die ariat winterschoenen zien er heeel fijn uit! Misschien schaf ik die nog wel een keer aan.

Leuk gedaan Bwor. Vind mooi zo'n bosje. Lekker veel schaduw ook in de zomer.

Zap is wel braaf met die wind, maar helaas is de oppas op vakantie dus geen tijd. Het waait hier! Mijn hooi waait zo de ruif uit verdorie.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:24

Oh dan ben je niet blij kvulden haha..piept je telefoon de hele dag van inkomende email haha

Ik rij gerust met harde wind. 1x tegen de wind in gegaloppeerd. .dat was FIJN. Net alsof we in slow motion gingen. Karev vind het wat minder haha.

Nou ook weer wat.
Ben dus gestopt met 24/7 hooi. Nu krijgen ze 2x daags 6 kg. Om 7.30 en 19.30.

Voor de rest hangt er dus altijd stro.

Vreten ze dus echt minimaal. Dus hooi op en dan 9 uur zonder eten.

Zouden jullie het aankijken en denken ja dag ze krijgen vanzelf trek in stro? Ze aten voordat ze onbeperkt hooi kregen ook gewoon stro. Denk dat ze een beetje verwend waren..

Is een monty Roberts halster toch?
Laatst bijgewerkt door Martje80 op 29-01-16 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:25

Ken de halsters wel, maar nooit nut van gezien..

Hier hebben alle paarden hun eigen touwhalsters, gewone halsters hangen te stoffen in kast.
En gedram aan touwtje accepteer ik niet. 1e keer met mijn fjord, wandelde hij met mij dat duurde 10 min.
Letterlijk sjouwde hij het fietspad over met mij :') 500 kilo tegen 65 kilo. :o eerlijk verdeelt.
Daarna was ook nog een korte discussie, nu wandel ik met hem. Discussie zijn er niet.
Lang leven parelli ;)

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:26

Off voorlopig blijft het meeste blad liggen, alleen de track gaan we schoonmaken ook ivm de eikels die er nog liggen, het is trouwens een dually halster
Beetje jammer maar voorlopig krijg ik mijn moeder niet zo ver om tapijt te gebruiken hoop dat de verharding voldoende zijn