Ja bleef het maar meer dagen als vandaag. Ook even zon gezien. Nu weer bewolkt maar droog. En geen hele harde wind. Fijn!
DubbelFun
Geplaatst: 30-12-23 14:08
Idd gelukkig weer eens een droge dag, wel heb ik vanmorgen de resterende plas geleegd. Ook nog even wat oud stroomdraad vervangen door nieuw, dus ook daar staat nu weer een klap stroom op. Alleen mijn ondergrondse draad naar de binnenomheining doet het nog niet, dus straks even loshalen, opschuren en weer doormeten. Hopelijk is de aanslag het probleem en geen draadbreuk
Verder even 'boe' geroepen naar Boon en die ging weer finaal uit haar panty met zulke scherpe/keiharde bochten dat ze uitgleed op een modderig stuk en finaal onderuit ging. Ze stond gelukkig weer meteen op en lijkt normaal te lopen, hopelijk blijft dat zo. Dat beest kan ook nooit normaal doen
heerlijk plaatje. Hier gaat het vuurwerk flink te keer. paarden staan nog op de pensioenstal gezien niet alles klaar is hier, maar de honden gaan flink te keer en zijn aardig van slag.
Leuk plaatje! Vandaag is het weer eindelijk een beetje aangenaam. Hier de regen ook meer dan beu! Maar als ik sommige foto's zie, valt het hier nog mee.
Gelukkig hier nog geen vuurwerk, meestal met oud op nieuw zelfs niet zoveel. Bij jullie in NL lijkt het precies altijd erger en veel meer en ook al veel vroeger op voorhand. Van mij mag het echt verboden of toch gecentraliseerd worden.
Nee de hoop op een landelijk verbod is wel gevlogen... Hier wordt ook al aardig geknald, maar wel in het dorp. Aan 'onze' kant zit een fietstunneltje en daar wil je nu ook niet doorheen
Boon moet idd wel even heel blijven, dus misschien volgende keer maar weer eens bij de buren longeren.
@boemel: ziet er gezellig uit Ik zou hier de waterschaal leeg kunnen gooien en er ook een vuurschaal van maken
Die stroomaansluiting op de binnentrack (om de wei) was wel even een dingetje; er stond nl geen stroom op de aansluiting en de draad zat zo diep die kreeg ik niet meer omhoog. Dus ik heb hem afgeknipt en ergens anders een geultje gegraven en een 'verse' aansluiting gemaakt. ik kreeg het er wel warm van, maar alles doet het weer.ww
joyce83
Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-23 18:51
Je moet ook geen BOE zegen natuurlijk .
Oke ik had echt even een blond momentje. Was een deken van Guus kwijt, denk 2 dagen of zo en dacht hij ligt in het hok ik kijk van het weekend wel even. Sta ik half nadenkend wat ik allemaal moet doen naar de paarden te kijken en denk bij Monty goh is mij nooit zo opgevallen dat die deken zo laag hangt bij hem. Ga verder met de stallen, 10 minuten later kijk ik hoe ze lekker staan te eten en denk.. kijk nog eens... euhhhh volgens mij heeft er maar eentje de discsluitingen bij de deken en dat is normaal niet Monty
Ik ben er nog niet uit wie de foute deken heeft opgedaan. Ik met slaperige kop of mijn man. Mijn man zegt dat hij alleen maar de onderdekens eronderuit heeft getrokken en meer niet. En ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het kwartje niet is gevallen bij een discsluiting en drie buiksingels bij Monty wat die normaal dus niet heeft. Ach ja het zat een beetje ruim maar hij heeft er gewoon mee gewandeld en geslapen.
Wel nog even genoten dat Guus een knuffelmomentje had, wilde graag bij me staan en aandacht krijgen. Dus ook maar even tijd voor genomen.
Wij konden vandaag voor het eerst de paddock uitmesten zonder dat Mirtje opdringerig of agressief was. Ze heeft ons met een engelachtige uitstraling staan observeren.
Ik had net gevoerd, maar onze act was blijkbaar leuker
Hier lekker beide paarden geborsteld. Fijn geen kleffe manen en benen. Maar droge dieren om te borstelen. Abby heeft een nieuwe staldeken gekregen en die past haar wel redelijk.
@boemel: het gaat echt de goede kant op hè ! Fijn @joyce: ik denk dat het de paarden wordt zal zijn wie zijn deken ze op hebben. Bij Boon en Jasmijn zal ik die fout niet snel maken . @DP: één van de redenen dat ik Boon veel onder een deken heb staan is dat je plezier houdt in het borstelen
Ze zijn hier nog steeds aardig aan het knallen. Kunnen de paarden alvast wennen voor morgen
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Ja onder de deken heb ik ze ook. Maar geen hals. En dus beide wel vieze kleffe manen. Bij mijn schimmel viel dat nooit zo op. Die had dunne manen. Maar bij deze 2 is het toch anders.
Het is hier rustiger dan anders met vuurwerk. Op net 1 knal na. Jee wat ging die hard. Bah bah.
Ik lees net op Ede Stad dat er hier vanmiddag in de buurt een man op een paard is aangereden door een auto. Man is gewond, hoe het met het paard is wordt niet vermeld. Bekend punt voor mij, ik steek daar regelmatig over.
Jeetje DF…. Dat is niet niks. DP fijn dat ze weer poetsbaar waren. Kan gebeuren Joyce, fijn dat de deken weer terecht is. Boemel wat fijn.
Zo ik heb de indoor crosstraining overleeft. Fiesta ging op af en toe spanning na heel fijn. We zijn mooi gegroeid in het afgelopen jaar. Hier al veel vuurwerk, niks aan.
Goed bezig Belker. Een vriendin van ons was daar ook.
joyce83
Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-23 10:15
Belker zo leuk wat je allemaal met haar doet!
Ik heb al weken een onderste draadje los bij het hok. Is gewoon handiger met hooi pakken etc. Oudje kon ik vanmorgen eerst al een waarschuwing geven dat hij Guus langs moest laten en niet ettertje mocht spelen. Nog geen half uur later is hij onder het draadje doorgegaan naar de mesthoop en stond hij daar gras te eten. Wilde nog ertussenuit bij hem willen pakken en daarna vloog de modder om mijn oren. 30 jaar en wat een batje is het af en toe nog.