Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:17

Wat een rijkdom dat je thuis kunt rijden Robijntjah, echt heerlijk <3

Ik voel me steeds zo onhandig als ik zie dat je allerlei spulletjes zelf maakt DubbelFun, heel mooi dit ook weer!

Hopelijk eet hij de medicatie makkelijk Marloes! Ik heb vorig jaar voor Jannie poeder gemixt met suikervrije appelmoes, dat is misschien ook nog een idee?

Ohh nee wat balen van je land Lorette! Het is ook zo bizar nat nu...

Ik heb Jannie zondag even aan de hand meegenomen naar het bos, die liep zich de benen uit het lijf :))

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:43

Die liep idd stevig door :)

@laurie: gewoon eens iets proberen te knutselen. Je zult jezelf versteld laten staan wat je allemaal kunt als je het gewoon eens probeert :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:31

Wat een leuke touwen DF!

Sorry, niet veel blijven hangen vandaag, drukke dag gehad :+

Mijn bak staat weer water in, schijtweer

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:09

Mooie touwen DF. Wat ben je toch handig. Als er musketon kapot gaat kan je de klem dan losmaken en opnieuw vast zetten? En zit het goed stevig zo? Ziet er best deftig uit :-)

Die heeft stevig de pas erin.

Wat zonde van je land Lorette, is het echt een eind of valt het mee...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:31

Balen Maartje! Lopen jouw paarden er ook in zo of niet?

Die van ons ligt er nu perfect bij, ben benieuwd het najaar :+

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:57

Ik zie het, slim uitgevogeld zo DF! Fijn dat zo stevig zit. Ga het onthouden :-)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:46

MarloesHJ schreef:
Ja het moest over zijn eten zei ze. Het is ook geen poeder maar een soort emulsie. Maar ik zal het straks wel zien. Ik heb hem nog nooit medicatie hoeven geven dus wat dat betreft ken ik zijn trucjes niet zo goed.

Weet je de naam van het product? Ventipulmin toevallig?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:50

Een eigen bak is heerlijk! Ik heb tot 2016 altijd bij de rijvereniging gereden en ik vond het ontzettend vreemd om ineens aan huis te kunnen rijden. Scheelde me minstens 30 minuten per paard.

Laurie, volgens mij kon je mee joggen ipv lopen.

Afbeelding

Gelukkig hebben we meer dan dit postzegelweitje. Anders ging ik nu huilen. :P

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:58

:= daaamn, das niet grappig, ondanks dat je meer grond hebt. Toch weer een stuk waar allerhande onkruid z’n gang kan gaan straks. Brandneteltjes en disteltjes zijn dan nog tot daaraan toe, maar zuring en JKK...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:59

Robijntjah schreef:
Balen Maartje! Lopen jouw paarden er ook in zo of niet?

Die van ons ligt er nu perfect bij, ben benieuwd het najaar :+

Nee ze staan niet in de bak, als ik ze er in laat is het helemaal drama :=

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:02

@df gave touwen!

@robijntje, wel fijn zo bij huis kunnen rijden en longeren he? Alleen met dit weer en een super natte bak is het wat minder.

Het hooi wat we zondag hebben gehaald kan niet meer gevoerd worden aan onze pony, hij krijgt er diaree van en zijn maag borrelde weer behoorlijk. Gelukkig een goede temperatuur. Ik heb vanmorgen het ‘goede’ hooi naar eurofins gestuurd voor een quickscan op advies van een fourage handel uit de buurt. Dan kunnen we gaan zoeken naar iets wat hetzelfde is. Hij vertelde me wel dat het momenteel echt een schaarste is. Hooi uit Frankrijk halen is ook een dingetje omdat er geen transporteurs beschikbaar zijn.

Morgen krijg ik een proef verpakking van Venhorst, ik ben heel erg benieuwd.

Vrijdag ga ik met die pony naar Emmeloord, de afspraak staat al 3 weken, om te kijken naar zijn lever omdat de leverwaardes al voor de zoveelste keer niet goed zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:09

Hier is ie nu echt perfect maar goed hij ligt er net :+

Balen lorette maar gelukkig nog land genoeg.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:42

Lynn_Nikita schreef:
MarloesHJ schreef:
Ja het moest over zijn eten zei ze. Het is ook geen poeder maar een soort emulsie. Maar ik zal het straks wel zien. Ik heb hem nog nooit medicatie hoeven geven dus wat dat betreft ken ik zijn trucjes niet zo goed.

Weet je de naam van het product? Ventipulmin toevallig?

Moet ik even kijken maar die is het niet in elk geval. Kom er ook net achter dat er minimaal 8 uur tussen twee giften moet zitten. Ik voer normaal de laatste maaltijd rond middernacht dus dat moet even anders nu.

Positieve is wel dat ik nog geen entingsreacties heb gezien op het West-Nijl vaccin bij mijn overgevoelige paard dus daar ben ik alvast blij mee :D

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:43

Ik kan me voorstellen dat je hier toch ook wel van baalt Lorette := Hopelijk blijft de schade een beetje beperkt als het straks weer opdroogt.

Wat jammer dat hij zo slecht reageert op het hooi kojack! Lastige puzzel is dat... Hopelijk kom je met een ruwvoerscan weer een stapje verder in de goede richting.

Ja Jannie is altijd van het opschieten haha, goed voor de conditie als je de hele dag in de studieboeken en wettenbundels zit :+

Afbeelding

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:21

Jemig Lorette, dat is wel bizar. Lijkt gevalletje van ‘ komt mij beter uit, dus het kan wel’ .... Zou de boer sieren als hij het straks voor je inzaait etc....

Balen Kojack dat de pony het hooi niet verdraagt. Hopelijk vind je wat geschikts.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:09

Knappe Jannie :+:

Ohhh Lorette, dat ziet er echt uit om te huilen... ;(

Dat gedoe om hooi.. man man man... -O- Hopelijk lost binnenkort de schaarste een beetje op, want dit is niet leuk meer gewoon... Sowieso schieten alle prijzen de lucht in, van alles!! Hout! Is bijna onbetaalbaar op 't moment!! Allemaal best als m'n salaris ook meegroeit, maar dat gebeurt niet :=

Hier een pony'tje op de kliniek.. heeft een ongeluk gehad en is nu z'n ene oogje kwijt.. -O- Echt verschrikkelijk balen en zó sneu :(:) Ben je 30 ofzo.. overkomt je dit nog 's... Hadden er vanaf afgelopen weekend een andere pony bij, ook een hengstje.. maar is ook nog maar 2 en altijd heel rustig geweest, maar die heeft z'n inner-hengst bij ons gevonden := En toen was 't eventjes chaos, maar de hele dag verder rustig gestaan met z'n allen.. de weitjes hadden we zo aan gepast dat ze ook niet in het buurt van het gemeenschappelijke hek konden komen.. en ik weet van mijn pony dat ie heel erg respect heeft voor het hek, dus dacht: dat zit wel goed.. want hij is de heftigste := Maar ergens is 't toch misgegaan en troffen we 'm met het laatste rondje gewond en verstrengeld in het gaas/draad aan..... ;( Arm ding...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:11

Oh wat verschrikkelijk naar.... wat een schrik ineens.

beterschap voor hem en sterkte voor jou

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:16

Jeetje wat verschrikkelijk. Sterkte.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:17

Wat heftig, sterkte!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:26

Ja echt heel naar inderdaad.... en het zag er ook zo vreselijk uit... vind het zó sneu voor 'm.. hoop echt dat ie er nog een beetje goed uit komt... Nu maar 's verzinnen hoe we 'm hier thuis rustig kunnen houden, want dat is niet z'n sterkste kant.. normaal niet zo erg, maar hij moet hier nu echt eerst even goed van herstellen.. daarom nu ook de keuze om 'm wat langer dan nodig op de kliniek te houden, daar staat hij in een stal waar ie zich moeilijk nog extra kan bezeren en is medische hulp in de buurt, mocht 't nog nodig zijn....

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:29

Schrikken zeg! Veel sterkte :knuffel:

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:31

Heel veel beterschap voor kleine Kevin Utopia :(:) Echt onwijs schrikken, ik hoop dat het lukt om hem een beetje te rustig te houden en dat hij voorspoedig mag herstellen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:52

@utopia: hè bah dat zijn super nare dingen. Iets met ogen maakt altijd meer indruk. Hopelijk komt het weer goed met hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:56

Aaaach arme Kevin..... Wat sneu voor dat diertje. Veel sterkte met het herstel!