[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:26

Dat wordt een flinke dijk Olympia, hopelijk gaat het helpen!

Voor wie nog wat extra wil zaaien voor de bijen: voerdebijbij.nl kan je gratis zakjes zaad ophalen bij een van de vele bijen voedselbanken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:54

Zijn er hier mensen die een shetlander voor iemand anders gestald hebben staan en enig idee wat ze maandelijks kosten aan hooi? Wij voeren onbeperkt uit slowfeeders.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:12

Hier eet de shet meer dan de restjes van de groten. Verder is hij kampioen gras onder het draad dooreten. Als ik het grof inschat zal hij zo een 2 baaltjes eten, in mijn geval dus ongeveer €40 aan hooi.
De meeste stalling prijzen voor shets liggen hier rond de €75.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 21:37

Olympia96 schreef:
Het is zand wat hier in Drenthe veel voorkomt. Heb even copy paste gedaan:

“Woudzand is dichter, steviger zand en wordt gegraven in plaats van opgezogen. Daardoor heeft het een steviger kwaliteit. Het is geschikt om een stevige ondergrond aan te leggen voor bijvoorbeeld bestrating.

Bestrating met woudzand blijft langer goed liggen. Woudzand wordt ook gebruikt voor paardebakken. Woudzand stuift niet of nauwelijks.”

Als het nat is, zo nat als gisteren, dan is de ondergrond nog goed. Alsof je op het strand rijdt zeg maar langs de branding.

Dit waren de combinaties die bij de idiote natheid van gisteren probleemloos over de track konden omdat de
Ondergrond zo goed is. Onze schuilstal is 2.40 hoog (even ter indicatie van de grootte van het materieel ;-))

[ [url=m/qp7oFE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/O6xB0m.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hier zie je dus hoe nat het weer was op het moment dat ze aan het rijden waren (vandaag alweer weg gelukkig… zucht)
[ [url=m/34NnoC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi dat woudzand! Is dat in de zomer niet heel zwaar?

Bonny_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 06:35

Ik heb 2 shets aan huis en die eten samen voor ongeveer 50 euro aan hooi per maand. Dit is in de winterperiode. In de zomer eten ze nog niet eens de helft omdat ze dan ook gras eten.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 06:40

@zidore, in de beginjaren wel. Tenminste dat weet ik nog van mijn eerste bak op een andere locatie, 30 jaar geleden. Hoewel wij er geen last van hebben hier. Wellicht omdat het zo lang en veel nat is geweest. Dat weet ik niet.
Overigens slepen we wel wekelijks. En we kunnen nu ook sproeien als dat nodig is.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:32

Belker schreef:
Hier eet de shet meer dan de restjes van de groten. Verder is hij kampioen gras onder het draad dooreten. Als ik het grof inschat zal hij zo een 2 baaltjes eten, in mijn geval dus ongeveer €40 aan hooi.
De meeste stalling prijzen voor shets liggen hier rond de €75.

Ja, hier eten de shetjes ook meer de restjes. 2 kleine shetjes eten hier ongeveer 1/3e van een groot paard.

Wel rekening houden met extra materiaalkosten voor een laag stroomdraadje.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 19:16

Hier konden ze vandaag even weer het gras op, ik heb eindelijk een ingang gemaakt naar het middelste stuk wei. Aankomend weekend ga ik bezig met de weides. Ik wil graag strookbegrazing gaan doen dus dat wil ik gaan voorbereiden. Ik wacht alleen nog op m’n bestelling bij Agradi, maar dat duurt tergend lang, omdat er steeds een product niet op voorraad is en ze daarom mijn bestelling niet opsturen :D als dat binnen is, kan ik wat gaan puzzelen met mijn ingangen naar de weides toe. Mijn kruidentuintje en bloementuintje beginnen ook wat te groeien dus dat is echt fijn. Het is hier de afgelopen periode ook erg nat geweest, maar daardoor weten we nu precies welke stukken we willen aanpakken, ik wil 2 grindbakken maken op de track en een stukje betegelen. Ook wil ik dit weekend verder met het realiseren van de zandbak :)

Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 19:42

Als je product uit Engeland moet komen kan het laaaaaang duren, maar dan stuurt Agradi op een gegeven moment wel de rest van je bestelling alvast op. Althans, dat was bij mijn dekenparade vorig jaar zo :j

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:11

Hilary schreef:
Als je product uit Engeland moet komen kan het laaaaaang duren, maar dan stuurt Agradi op een gegeven moment wel de rest van je bestelling alvast op. Althans, dat was bij mijn dekenparade vorig jaar zo :j

Oh dat is goed om te weten! Dankjewel :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:18

Afbeelding

rollyjogered

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:43

al een tijdje niks gepost hier, wel meegelezen. goed om te zien hoeveel mensen bezig zijn met een mooie plek te maken voor hun paarden. :)
helaas gaan ze hier weg (pensionstal/nieuw huisje) dus zijn we bezig met de boel af te breken. als ik iemand nog blij kan maken met schrikdraad / isolatoren / palen / etc, stuur even een pb. regio overijssel.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 18:12

Er zitten hier nogal creatieve mensen :D
Ik heb eerder op een veiling 3 pallets geïmpregneerde houten palen gewonnen voor een leuke prijs.
Nu zaten daar ook 3 van dit soort ladders/klimrekken bij. Iemand nog een creatief idee waar ik dit voor zou kunnen gebruiken?
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 18:17

Geen idee :')

Hier eindelijk de track af

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 18:39

Pergola om onder door te lopen en dan een druif erover laten groeien. De bladeren vinden ze lekker. En de druiven ook maar teveel is niet goed.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:13

Ik dacht ook meteen als planten rekje

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 20:40

Ja ik ook aan een klimplant ofzo. Maar wat is veilig voor de paarden?
Druif is ook leuk. Even in verdiepen hoe dat moet :D
Misschien zelfs wel leuk om over de track te laten groeien. Of een roos ofzo. Dan maken we de 3 rekken aan elkaar.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:28

Ja ik zou er een mooie boog van maken en dan braam of druif er over heen laten groeien.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 22:06

Ethelate schreef:
Ja ik zou er een mooie boog van maken en dan braam of druif er over heen laten groeien.

Of framboos, rozen kan ook. Leuke klimroos

Kiwi klimt ook maar daarvan weet ik niet of die veilig is. En winterharde Jasmijn als die veilig is. Heel fijn voor insecten

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 08:04

Ooh wat een leuk pakket! Heb je genoeg om misschien zelfs een boog te maken die over je track gaat? Daar kan je wel wat leuks over laten groeien en de paarden kunnen dan bijsnoeien? Hop is eetbaar, druif, rozen geven rozenbottels en zijn als plant ook niet giftig, je kan onderaan eventueel oost-indische rankende kers zaaien elk jaar, dat klimt ook mooi mee op..

Of je kan er een stukje omheining van maken door de ladder te draaien en op zijn lang te plaatsen? En daar dan planten tegenaan laten groeien?

Of je kan er wilgentenen dan tussen rijgen?

Zo leuk!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 08:59

Ja ik denk dat het een soort pergola/boog gaat worden :j

Hebben jullie ook problemen met Agrishop? Ik moet regelmatig lang wachten (2 weken) op de levering en er is al 2x iets verkeerds geleverd. Nu weer ringisolatoren ipv de bestelde afstandsisolatoren. Irritant. Want nu is het weer 2 weken wachten voor ik de goede een keer in huis heb. Dit grapje hebben we ook al gehad met poortgrepen. Ik had voor koord besteld en kreeg voor lint. Maar aangezien we ze moesten gaan gebruiken, die maar niet omgeruild. Maar het wordt wel een beetje irritant nu.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 09:03

die 2 weken is omdat je bestelling uit duitsland komt. Dat is vervelend maar dat is nu eenmaal inherent aan buitenlandse bestellingen.
Ik heb er pas 1 keer een probleem mee gehad maar toen is het vlot en netjes opgelost.

Dus ik ben eigenlijk heel tevreden.

Als ik meer haast heb bestel ik spullen bij agradi (en let dan goed op de levertijd)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 09:23

Agrishop is idd soms wat langer wachten maar wel veel goedkoper dan andere winkels. Tot nu toe ook alles wat ik besteld had binnen gekregen :+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 09:42

Ik baal ook van het lange wachten. Maar toen ik laatst op de track en tracé zag waar het pakje helemaal vandaan kwam (hij lag op den duur in Hamburg), begon me iets te dagen. Komt uit DL idd. Maar bijvoorbeeld Kramer is hier wel altijd snel, dus blijf het apart vinden.

Fouten heb ik nog nooit gehad. Alleen laatste keer m'n emmer met 150 isolatoren helemaal kapot, dat was balen, maar ligt wrs aan de pakket diensten.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 09:48

Ik bestelde vorig jaar vrij veel; de verpakking van de prikpalen wist het net lang genoeg vol te houden tot de voordeur, en ze hadden ipv lint van 2 cm heeeel dun koord geleverd (wat wel 3 keer zo duur was als het lint en ook een stuk meer meters, maar toch niet echt waar ik m’n pony’s achter wil hebben). Dat laatste was best onhandig, want ik had weekend 1 om de hele boel neer te zetten, omdat de pony’s in weekend 2 op dat stuk moesten. En het was niet echt naast de deur, dus moest echt met pony’s aan een touwtje dat lint nog bevestigen toen het eenmaal gearriveerd was (gelukkig was het er dus toen wel binnen 5 dagen).