Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:23

Iets lager maar :+

650 euro :=

greendragon

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:42

Als Dije zo braaf blijft, rijd je er zo mee weg.
heerlijk lijkt me dat. zo in vertrouwen. geen stress geen gedoe...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 23:15

Sinds gisteren staat onze 4e (die zwarte) bij ons!

We hadden eerst onze draver (zebra) erbij willen doen maar dat bleek absoluut geen succes. Toen met mijn 30 plusser gezet dat ging super,mijn haflinger erbij ging redelijk. Draver stond in andere weide (vannacht met de haflinger) vandaag toch opnieuw geprobeerd (na wat voorwerk) en ging fantastich, dus alle paarden samen nu. Heb alleen nu 4kv ipv 8 op de draad staan en snap er de ballen van morgen kijken of ik het probleem kan vinden. (Toen ik bij de weide kwam 8 kv, toen ik weg wilde 4... Kleine ditjes en datjes gedaan ergens iets veroorzaakt)

Afbeelding

Gisteren ging hij haar vermoorden, vandaag stonden ze samen te drinken :+

Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:24

Ondertussen ontdekt waar (ongeveer) het probleem zit met de schrikdraad, alleen nog niet wat :+

En zojuist trof ik ze zo aan <3

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:48

Ahhh da's een fijn gezicht :+: En dat water ziet er echt heerlijk uit <3 Volgens mij heb ik dorst :=

Tot nu toe is het inderdaad aardig 'zo wegrijden' met Dije.. maar hij is nog zo onzeker en heeft nog wat moeite met de ruiter op z'n rug te vertrouwen.. maar toen hij net bij ons was, vertrouwde ie ons op de grond ook totáál niet, dat zit nu ook helemaal goed. Dus gewoon km's maken en vertrouwen winnen denk ik :+: Maar als hij soms in z'n eigen wereldje zit, kan ie ineens wat schrikken van m'n been wat ineens tegen z'n buik aan komt, dan versnelt ie een pas en is 't ook weer klaar, maar dan zit je wel ff met je hart in je keel _O- Hij voelt wel heel vertrouwd aan :+: Zit als een huis en luistert in ieder geval héél goed naar de rem! +:)+ Dus zit er wel aan te denken om binnenkort maar gewoon lekker naar het bos te gaan, klein rondje, Kevin mee op de fiets, kunnen we lekker rechtuit draven i.p.v. op een volte/in de bak..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:58

Xutpia je mag wel een slokje komen drinken hoor :+

Naast de rem issie dus ook heel licht aan het been? :+ Lekker kms (buit n) gaan maken komt het vast wel goed en als de rem er goed.op zit zou ik me al minder zorgen maken :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:59

@maartje: ze maakt wel meteen een statement.. zo van 'ik lig hier en zie maar dat je er langs komt'...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:03

DubbelDun schreef:
@maartje: ze maakt wel meteen een statement.. zo van 'ik lig hier en zie maar dat je er langs komt'...

Hmm ze wordt wel steeds uit de doorgang gejaagd heb eerder het idee dat ze niet verder de stal in mag nog als mijn haf rr tussen staat maargoed dit is prima zo.

Jij had trouwens een opmerking gemaakt over het schapengaas geloof ik? We hadden tot een paar jaar terug schapen dus zodoende dat dat er zit en heb er (sinds we geen hoefijzers meer hebben) geen problemen mee gehad.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:35

Maartje1990 schreef:
Xutpia je mag wel een slokje komen drinken hoor :+

Naast de rem issie dus ook heel licht aan het been? :+ Lekker kms (buit n) gaan maken komt het vast wel goed en als de rem er goed.op zit zou ik me al minder zorgen maken :j

Oh lief! Haha lekker :9 Dankjewel :D
En inderdaad! :') Dat klopt wel zo ongeveer haha :D Sowieso geldt wel voor hem: hoe meer druk je zet om iets te bereiken, hoe minder hij geneigd is om 't te doen _O- Goeie school voor een hoop mensen denk ik :') Incluis mijzelf af en toe :=

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:25

Zo is mijn jongste paard ook. Als je bij hem te groot bent in je hulpen of bewegingen gaat hij echt over de zeik. Is sowieso eentje die de aap uit de boom kijkt, houdt ook niet van vreemden.

Even een paddock/bestrating vraag hier. Hoeveel hebben jullie eigenlijk bestraat? En hoe ruim om de voerplaatsen heen? Ik overweeg om een extra voerplaats te maken op een nog niet bestraat deel van de paddock en vraag me af hoe groot dat dan zou (moeten) worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:28

Buiten mijn stallen ligt 1.5 mtr verhard (div. maten betontegels) en onder de voerplekken liggen grote rubber matten van 2x1 mtr.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:03

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De eerste stap gezet met de stal *\o/*
Vier stallen van 3x4 of 2 van die maat en een kraamstal (komt demontabele tussenwand in). Helemaal happy :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:17

Zo is Dije ook wel inderdaad: aap uit de mouw kijken en niet van vreemden houden :P Maar als je bij hem teveel vraagt, blokkeert ie gewoon en gaat ie stilstaan, doet niks meer, reageert nergens meer op... :(:) Op zich wel de veiligste variant :P

Als ik kijk hoeveel grond ze kapotlopen rond de voerplaatsen zou een randje (1m.?) waar de voorpoten op komen genoeg moeten zijn...

Wauw, wat ziet het er bij jullie toch al heerlijk uit Olympia!! :D En mooi begin +:)+

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 11:34

Ik zou gaan voor verharding waar ze helemaal op passen. Dan zit je in de winter met modder altijd goed Qua droog staa

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:24

@olympia: dat ziet er heel stevig uit :) Die duwen ze niet om.
Die van mij hebben hijsgaten. Hoe hebben ze die van jou geplaatst ??

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:37

Dank Utopia, elke dag genieten! <3

Zo DD (mooi afgeleverd door de concurrent van mijn vorige werkgever die mijn contract -door Corona- niet wilde verlengen tegen alle beloftes in }> ): Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

3000 kg per stuk, dus omdrukken zou een knap kunstje zijn hahaha

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:00

belle_boef schreef:
Ik zou gaan voor verharding waar ze helemaal op passen. Dan zit je in de winter met modder altijd goed Qua droog staa

Daar neig ik ook naar inderdaad... Alleen de voorvoetjes droog vind ik niet echt wat. Maar dan zit je wel met een flink stuk te bestraten dus. Even denken of en hoe ik dat ga doen. Ik heb al bijna 70 m2 bestraat, dus misschien toch daar maar een extra voerplek maken.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:21

Dat ziet er heel stevig uit ja! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat :D

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:21

Oh wauw, dat ziet er solide uit Olympia! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat straks.
Hahaha groot gelijk dat je naar de concurrent bent gegaan.

Dat ziet er gezellig uit Maartje1990. :)

Wij hebben denk ik zo'n 6 x 5 meter bestraat, maar er komt nog een stukje bij.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:44

Flew schreef:
Zo is mijn jongste paard ook. Als je bij hem te groot bent in je hulpen of bewegingen gaat hij echt over de zeik. Is sowieso eentje die de aap uit de boom kijkt, houdt ook niet van vreemden.

Even een paddock/bestrating vraag hier. Hoeveel hebben jullie eigenlijk bestraat? En hoe ruim om de voerplaatsen heen? Ik overweeg om een extra voerplaats te maken op een nog niet bestraat deel van de paddock en vraag me af hoe groot dat dan zou (moeten) worden.

Wij hebben grote betonplaten waar ze helemaal.op kunnen
Afbeelding

Afbeelding

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:52

Fijn rustig beeld zo Maartje.

Ziet er goed uit Olympia, leuk om straks de vorderingen te zien. Lekker stevig ;-)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 15:58

Olympia: Misschien kun je bij de concurrent gaan werken :D maar ziet er lekker stevig uit!

Op onze verharding kunnen ze ook helemaal nu.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:41

Hoe ga je die stallen verder opbouwen Olympia? Vind het wel creatief zo met keerwanden.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:25

Morning ;)
Ehm, even mijn vrije vertaling in Jip en Janneke taal (ik ben duidelijk niet van de technische kant haha). Het wordt een beetje veldschuur idee, waarbij de voorkant open blijft.

We hebben 9 vierkante palen van 20 bij 20 cm. Die komen op de vier hoeken en ter hoogte van de tussenwanden (afgezien van de middelste twee boxen, want daar willen we een vrije opening naar de track). Van daaruit gaan we omhoog bouwen voor het dak. De schuur krijgt aan de voorkant een oversteek van ongeveer 1.20 m en achterkant 80 cm. Op het dak komen dezelfde pannen als op onze boerderij liggen. Dan hebben we alles in 1 stijl.

Afbeelding

De tussenwanden van beton worden nog voorzien van tralies die mijn man zelf gaat maken.

De stal wordt buitenom bekleed met onbehandeld Douglas hout. Een iets dikkere variant dan de standaard dikte. Vind het mooi als het gaat vergrijzen. Er zal nog een onderrand van ongeveer 50 cm beton te zien blijven. Die ga ik in dezelfde kleur grijs verven als ons houtwerk op het huis.

De voorwanden van de boxen gaan we draaibaar maken en die worden ook van hout met tralies. De kraambox krijgt een flexibele, wegneembare tussenwand.

Oh ja en de zijwanden en de achterwand van de stallen (boven het beton) gaan we aan de binnenkant bekleden met hardhouten vloerdelen. Anders zouden ze aan de Douglas planken en de 20x20 palen kunnen gaan knagen van binnenuit. Ik hoop dat dat lichte hout in combinatie met de ral7021 grijze kleur op het beton heel mooi zal staan.

Geen idee of het zo een beetje duidelijk is? :7

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:19

Klinkt heel gaaf Olympia! Ik ben heeeel benieuwd naar het resultaat!