Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:53

Flew schreef:
Absoluut niet handig nee. Ze is gelukkig geen buitenkat, anders zou ze zichzelf in no time vergiftigen vrees ik.

[ [url=m/mT1sCU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is het monster(tje) in kwestie.

Nee, nu snap ik het. Die van ons lijkt op die van jou :o :+ }> Wel te grappig wat die van jou allemaal doet.

Hij doet ook echt rare dingen, niet normaal voor een kat soms. We hebben een rooie volwassen kat, dus voorbeeld is aanwezig, maar hij trekt zich op aan de honden en lijkt soms meer daarop. Hij is ook nergens bang voor. Voor hem de tuin afgesloten, want hij rent, doet gek, springt torenhoog om vervolgens te gaan liggen slapen. Ook rustig midden op straat, dus we hebben hem eerst aan een lijntje gehad en toen de tuin afgesloten.

Ik snap alleen niet dat hij na 1 blaadje andijvie niet dacht; o, dat is niet zo lekker. Nee, 20 blaadjes proberen..........
En hij is ook helemaal gek van water, dus dat helpt ook al niet dat het in water lag.

Maar goed, hij is lief en hij wordt ooit wel volwassen en iets normaler denken we....... :')

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 23:59

Onze Miep is een inteeltkatje (vader is ook opa...) en we denken dat ze daardoor een beetje apart is.

Ze is ook superklein (daarom heet ze MiniMiep). Inmiddels bijna drie jaar oud en nog steeds kittenformaat. Ook op sociaal gebied is ze niet zo handig, terwijl ze wel heel sociaal is opgegroeid/opgevoed. Ach, het geeft niet. Ze is gek op onze andere kat en we hebben haar in huis genomen als maatje voor hem. Missie geslaagd dus.

superpony

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 00:18

Ahhh, dat is toch lief. Niet leuk dat er zoveel inteelt is, maar zij heeft het in ieder geval getroffen.

Onze rooie is ooit ergens gedumpt en was er slecht aan toe. Was toen half verwildert en niet echt lief naar de honden, maar die lieten hem met rust. Hij voelde zich wel vanaf dag 1 thuis. Was denk ik dood en dood moe en heeft dagen liggen slapen eerst.
Toen hij naar buiten mocht, nam hij vriendjes mee naar huis, dus ik keek een beetje rond.
Kleur, ras etc boeien ons niet zoveel. Ik liep tegen een zwart-wit katje aan dat verzopen zou worden. Het nest was grijs en boden mensen veel geld voor, maar zwart raken ze nooit kwijt. Heb hem toen meegenomen.
Hij is heel ziek geweest en dagen hoge koorts gehad, maar heeft het gered. Hij is ook klein en iel, maar ontzettend snel, atletisch etc. En ondanks dat hij zo goed kan springen, klimmen en rennen, springt hij ook weleens mis of maakt rare capriolen.

Voor deze hebben we ook ooit een rooie overgenomen en daarvoor hadden we vooral zwarte thuis. Zijn me allemaal even lief geweest. En natuurlijk is 1 meenemen geen oplossing, maar wij wilden een maatje en deze is toevallig nu niet verzopen.

Samen gaat op zich prima, behalve als de rooie hem zat is. Maar dat wordt wel netjes opgelost.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:01

Allemaal de beste wensen voor komend jaar.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:31

Onze rode poes zijn we gaan ophalen bij een boerderij toen ze nog heel klein was. Dachten dat het een kater zou zijn.
Bleek een vrouwtje...
Met poedermelk gestart. Prima gegaan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:32

lizy29 schreef:
Maar onze paarden waren vanochtend ook even van de wap. Er liep namelijk een.....jawel echt waar.....een......Shetlander langs :')

:D :P :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 17:25

Zijn ze bijgekomen van de Shet Lizy? :')

Net tuttebel gereden, ze heeft wel weer bewezen dat ze een lekker wendbare en flexibele pre is. Vanuit schouderbinnenwaarts mooi verzamelen en dan toch nog in de verkeerde galop aanspringen :=
Moer wel echt wat aan mijn bak gaan doen, want hij is nu zo hobbelig en vol kuilen...
En mijn leren rijlaarzen zijn na 15 jaar trouwe dienst lek ;( ik ging net in een plas staan en toen had ik natte sokken... nu dus oriënteren wat ik wil

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:30

Maartje mijn oude merrie was ook altijd bang voor shetjes :')
Qua laarzen, ik heb lederen van Mountain Horse, heerlijke laarzen.

Wij hebben vanmiddag de sleuteloverdracht gehad :D
Het huis:
https://photos.app.goo.gl/se1Uzs7BDPoiZVJv7

Nu hebben we 3 maanden om het belangrijkste aan te pakken (of meer als de werklui harder gaan dan verwacht)
Zal zo nog een foto plaatsen die ML heeft gemaakt vanuit de uiterste hoek van de wei :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:11

wauw mooi huis van buiten. Ook groot contrast, een moderns kastje in die oude stal. Succes met klussen!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:14

Ja ze zouden zichzelf niet zijn als ze niet gelijk weer stonden te vreten zodra ‘de shet’ weer uit zicht was :')

Jes *\%/*

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:16

Wauw Jes, succes met klussen!

Laarzen moet ik toch ook heel erg gaan passen. Korte beentjes en iets te brede kuiten. Oh en lastige voeten :+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:20

Wat ontzettend leuk Jes, gefeliciteerd!

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:24

Wat een prachtig huis Jes, ik ben jaloers! <3 <3 <3

Ik dacht dat 2019 eindelijk het jaar ging worden waarin alles zou verlopen zoals het hoorde.
Helaas niet..volgende week donderdag mogen we terecht in de kliniek met één van onze paarden. :(

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:30

Gefeliciteerd Jes, wat een charmant huis! Ik snap dat er flink wat moet gebeuren, maar zou er zelf ook voor vallen. Mooi die stenen muren in de bijgebouwen ook!

Jolynne: oh nee, sterkte!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:33

Jolynne wat mankeerd dr?

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:41

Lynn: Begin december begon mijn pony gevoelig te lopen met beide voorbenen, rechtsvoor iets meer als linksvoor. Gewoon gevoelig, maar niet kreupel of mank. Een weekje rust gegeven voor zekerheid en nadien eens opnieuw ingespannen: stap ging goed, draf opnieuw gevoelig. Dezelfde dag nog de DA laten komen en deze dacht aan een ontsteking, gezien hij pulsatie op beide benen had (niet hoeven). Kreeg ontstekingsremmers mee voor 10 dagen, na deze 10 dagen moest hij een weekje stilstaan. Heb hem voor de zekerheid 2 weken stilgezet. Door deze tijd heen enorm zitten op te letten hoe hij bewoog en hij leek gewoon beter, hij was terug speels en ging in interactie met de andere paarden..terwijl hij dat de week voor ontstekingsremmers niet deed. Vandaag opnieuw ingespannen, maar ver zijn we niet geraakt, omdat het duidelijk was dat het alles behalve beter was. Ik ben dus tot einde van de straat geraakt en nadien terug gekeerd. In stap is het nog steeds gevoelig, maar in draf was het echt onregelmatigheid, niet meer gevoelig zoals in december. Omdat dierenarts niet zoveel meer kan doen dan opnieuw ontstekingsremmers te geven, hebben we besloten om de kliniek te bellen. Volgende week donderdag mogen we in de voormiddag komen, maar gok niet dat we gelijk zullen weten wat er is en hij dus eventjes zal moeten blijven.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:54

Gefeliciteerd Jes. Ik hou zo van die stijl en hoe ze die stenen gebruiken. Wel groot hoor. Succes met klussen.

Jolynne, dat is balen zeg. Zijn er al foto's gemaakt?? Het is onwijs rot, maar ik vind het ook altijd fijn om antwoorden te hebben.

Onze oude taart loopt gelukkig wel al zo goed als rad weer. Maar ik zeg er eerlijk bij dat ik haar het minst vertrouw met klinisch beeld. Zij is zo kei en keihard.

Hier moeten ze wel tegen een shet kunnen, want ze staan met een shet, maar wel de allerleukste, liefste etc etc.

Heb wel vaak meegemaakt dat paarden van hem schrikken. Zelfs mensen die van hun paard zijn gerold toen wij de bak in kwamen. Tja, sorry.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:05

Oh nee Jolynne, zo wil je inderdaad niet het nieuwe jaar in gaan. Hopelijk valt alles mee

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:06

Zij nog geen foto's gemaakt, daarom dat we naar de kliniek gaan.

Zullen ze vast beide benen uitverdoven, foto's nemen en echo doen. Kan natuurlijk opnieuw op ontstekingsremmers zetten, maar dan is er nog steeds geen oorzaak bekend en onwetendheid. Dan heb ik liever gelijk alles laten uitsluiten, ook al betekend dit dat we naar de kliniek moeten gaan.

Is alleen geen goede timing..want dag nadien heb ik een moeilijk examen, die dag zou ik dus eigenlijk moeten studeren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:13

Jolynne schreef:
Zij nog geen foto's gemaakt, daarom dat we naar de kliniek gaan.

Zullen ze vast beide benen uitverdoven, foto's nemen en echo doen. Kan natuurlijk opnieuw op ontstekingsremmers zetten, maar dan is er nog steeds geen oorzaak bekend en onwetendheid. Dan heb ik liever gelijk alles laten uitsluiten, ook al betekend dit dat we naar de kliniek moeten gaan.

Is alleen geen goede timing..want dag nadien heb ik een moeilijk examen, die dag zou ik dus eigenlijk moeten studeren.

Kun je dan niet beter een andere dag gaan?

Eerlijk? Beestje is al even kreupel en loopt nog wel rond, toch? dan zou ik even je ding doen en dan pas naar de kliniek gaan.
Ik laat altijd alles 24/7 rondlopen en trek niet meer heel snel aan de bel. Maar belast ze dan ook wel een flinke tijd niet.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:18

Wow Jes, heel gaaf!!!

Sterkte Jolynn (ben het wel eens met superpony hoor)...

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:26

Helaas heb ik examens tot einde van de maand, nadien is het terug les en ben ik steeds om 18u thuis.

Thuis loopt hij gewoon goed, zoals het hoort..terwijl dat niet het geval was de week voordat de dierenarts kwam, omdat ik even wou afwachten hoe het ging gaan. Omdat hij nu terug goed liep en weer in interactie ging met de rest dacht ik dat het wel beter was, helaas was dit niet zo. Op het harde loopt hij niet goed, vooral in draf. Maar op het zachte (weide en paddock met matten) loopt hij gewoon goed. Vroeger zou ik het tijd geven en rust geven, nu nog altijd, maar dan wel door een antwoord te vinden naar het probleem.

Half februari zou ik ook moeten beginnen met de voorbereiding voor de hengstenkeuring, na de hengstenkeuring zou hij in principe maandelijks op show moeten gaan t.e.m. juli. Ik heb dus liefst nu antwoorden en dat ik het mogelijk kan behandelen. Heeft het tijd nodig en zal ik dingen moeten afschrappen van onze to-do-list, dan is het zo.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 01:07

Als hij slecht loopt op het harde en goed op het zachte zou ik toch denken aan hb. Heb je ook niet een dag dat je even wat meer ruimte hebt dan zo vlak voor een examen? Je moet het echt zelf weten hoor en ik snap ook dat de pony zo ook aan je vreet, terwijl je 100% moet leren. Maar je had al zo een pech met de studie. Bedoel het goed he?!
Sterkte iig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 07:29

Zo Jes, dat ziet er mooi uit!!! En zo groot! Jullie kunnen lekker aan de slag. Hoe groot is het stuk grond?

Oei Jolynne, dat klinkt niet leuk. Als ik je planning zo lees dan zou ik wel volgende week naar de kliniek gaan. Ik zou ook absoluut willen uitsluiten wat het is. Het kan inderdaad alsnog hb zijn, maar er kunnen nog 1000 andere dingen zijn waar hij last van heeft.

Probeer je studie momenten op andere dagen wat te verlengen. Ik ga alvast duimen voor je examen ;) .

Sterkte met paardenbeest!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 08:16

Gefeliciteerd Jes! Het ziet er idyllisch uit.

Sterkte Jolynne, hopelijk valt t mee!