Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:46

Jezus Shirley! Ik moet zeggen dat ik nu nog veel meer respect heb voor hoe dat jij in het leven staat _/-\o_

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:57

Jeetje wat een verhaal Surlee. Zeker op die leeftijd lijkt mij dat extreem moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:19

Zo heftige ervaringen lees ik ineens.....

Meggiemeg sterkte! Fijn dat je je buuv kon helpen.
Sure lee dat lijkt me een vreselijke ervaring.
Ohjajoh, ook jij wederom veel sterkte. Ik vond 1 lege box al een drama om naar te kijken sinds mijn merrie er niet meer is. Gelukkig had ik de middelen om dat snel weer op te lossen.

Ik mis mijn paard nog iedere dag ontzettend en ik vind het nog heel erg moeilijk om het nieuwe paard echt "aardig" te vinden terwijl het een superlief en braaf dier is. Maar ik heb haar eigenlijk helemaal niet gewild want ik had een miljoen maal liever mijn andere merrie behouden. Maar goed, dat zal tijd nodig hebben.

Ik hoop voor jou dat toch op de één of andere manier weer iets kan vinden of doen dat je weer een beetje blij maakt.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:19

Hoe lang heb jij je nieuwe paard [***]?
Ik mis James ook vreselijk, ondanks dat ik nog een shetje heb en een nieuwe Haflinger.
Ik heb het er echt heel erg zwaar mee, iedere dag. Zal inderdaad tijd nodig hebben.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:23

ohjajoh heel veel sterkte :(:)

Ik heb het ook nog heel lang moeilijk gevonden toen Rakker ineens dood in de wei lag, zo onverwachts en zo mijn maatje.
Heeft echt jaren geduurd eer ik dat een plekje kon geven.
En ik had nog andere paarden, zoals Spatter en Blue.

Gelukkig nooit iemand dood gevonden maar wel 1 iemand moeten redden die een epilepsie aanval kreeg en op haar tong beet, neer viel , helemaal blauw werd omdat ze geen adem kreeg.
Tong los gekregen en geschreeuwd naar alle omstanders dat er een ambulance moest komen.

Later nog een vrouw bijgestaan bij een zelfmoordpoging die dus ook geslaagd was.
Had heel goor gif ingenomen dat gewoon door je lijf heen brand en er ergens al brandend weer uit komt.
Heb met haar in mijn armen gezeten tot de ambulance kwam wat eigenlijk geen zin meer had want toen was ze al dood. |(
Was de vrouw van mijn baas toen ik in de kassen werkte, ze was al 10 jaar overspannen en het was al haar zoveelste poging.
Voor haar en het gezin was het eigenlijk het beste, alleen jammer dat het zo moest.

Mens maakt wat mee :\

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:49

Wat een griezelverhalen allemaal. Heb ooit een een dode man uit zee getrokken. Hij was verdronken, maar ik dacht dat hij alleen bewusteloos was en wilde hem uit het water halen. Maar hij was al helemaal stijf. Dus die hoefde ik niet meer te redden. Was ook ruim 20 jaar geleden in India.

Een muggen hier buiten! :wow: Níét normaal! En dan niet alleen die knutjes, maar enorme monstermuggen die het leven van mijn paarden zuur maken. Ik zat al aan Tea Tree Oil te denken. Iemand daar ervaring mee? En zo ja; werkt t?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 06:14

Wat een nare ervaringen allemaal,mijn portie ook wel gehad.

Wens iedereen sterkte die dat nodig heeft en Clau :*

Bakken heb ik geen verstand van,zit hier op zandgrond en de keer dat ik al op de baan rijd,is dat prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 06:51

Chasey schreef:
Hoe lang heb jij je nieuwe paard [***]?
Ik mis James ook vreselijk, ondanks dat ik nog een shetje heb en een nieuwe Haflinger.
Ik heb het er echt heel erg zwaar mee, iedere dag. Zal inderdaad tijd nodig hebben.

Nieuwe paard is er nu 10 weken. Het geeft wel wat afleiding, maar soms als ik met mijn nieuwe paard bezig ben schieten de tranen in mijn ogen, omdat ik zo graag gewoon met mijn vriendinnetje lekker bezig zou willen zijn......

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 07:41

Dat heb ik dus ook! :( soms echt tranen met tuiten. Andere keer gewoon stilletjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 07:55

Ik wil ook nog geen ander paard zelf. Niks kan voorlopig mijn meisjes vervangen. Dus wat dat betreft is het maar goed ook dat ik het geld er niet voor heb, want ik weet 1 ding: ik ga niet weer jaren krom liggen voor een paar kneusjes waar ik niks mee kan. Ik heb nergens spijt van en voor Lona en MiniMe had ik het nog rustig 10 jaar gedaan, zelfs al had ik weer onder de brug moeten liggen, maar niet meer voor andere dieren, want hoe je het wend of keert, ga ik daar ook voor het uiterste voor, ik ben gewoon zon idioot.

Maar het punt is wel, dat paarden mijn leven zijn en ik heel goed weet dat ondanks mijn onzekerheid van deed ik het wel goed met ze, ik gewoon goed ben met paarden, als eerste ziektes of ongemakken herken en een scherp oog heb.

Ik woon nu dus op een locatie waar ik binnen no time een goedlopende pensionstal had kunnen starten, maar door een blijvende huurverhoging, gelijk na inslapen, dat voor hier nu mijn eer te na word en financieel niet haalbaar.

En er staan wel een aantal zaken op de planning, maar ik vraag mij oprecht af hoe lang ik het nog ga trekken om hier te blijven wonen. Elke minuut van de dag word ik hier geconfronteerd met het besef dat mijn meiden er niet meer zijn. Het verdriet word daardoor niet beter beheersbaar, maar eerder groter.
En ik weet dat ik door moet, maar waar naar toe....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 08:32

Naar je plannen, Ojajoh! Focus op de plannen en kijk wat je daarvoor nodig hebt en wat je daarvoor moet doen (of laten). Zeg elke x als je triest de stal of wei in kijkt: deze waren voor jullie meiden. Daar komt geen vervanging in. Want niemand kan jullie vervangen. Maar ik moet wel verder. Dus ik moet iets anders verzinnen, want hier red ik t niet zonder jullie.

Slijt mss nooit, maar er komt ern punt dat je er beter mee om kan gaan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 08:45

Een paard verliezen hebben we helaas allemaal al een of meerdere keren mee gemaakt. Hoe lang het duurt voordat het gemis en het verdriet minder worden? Bij mij was dat best lang. Zowel mijn man als ik hebben het nog regelmatig over Moos. We hebben dat paard zo lang gehad en we zijn van zover gekomen. Toen we naar ons huidige huis gingen verhuizen vroegen we ons ook af wat Moos van deze plek had gevonden en het bos hier. Nu kunnen we er heel makkelijk over praten maar het eerste jaar had ik het er erg moeilijk mee, ondanks dat ik een fijn nieuw paard had gevonden daarna.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:00

Ik heb mijn paarden pas 3 jaar en heb er gelukkig nog geen hoeven laten gaan. Maar ik kan me het verdriet zo goed voorstellen. Want de liefde die ik voor ze voel is onbeschrijfelijk. Dus moet er echt niet aan denken om dat mee te maken. Maar ja, het gaat er vast eens van komen.

De dood van mijn vriend en natuurlijk ook andere dingen zie ik maar als dingen die me gevormd en gemaakt hebben tot de persoon die ik nu ben. Ook nieuwe drama's en leuke dingen gaan daar weer onderdeel van uit maken. Probeer het te zien als een proces met ups en downs. Dat geeft mij wel deels rust. Omdat je er vaak toch niks aan kunt veranderen.
Er staat geen vaste periode voor rouwen en verwerken en ook geen voorgeschreven regel over hoe om te gaan met je verdriet. iedereen gaat daar anders mee mee om. Ik vind het altijd belangrijk om iedereen daar de ruimte in te geven en er met een open blik naar te kijken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:07

Het valt me altijd op dat veel mensen een mening hebben dat bijvoorbeeld de rouw na het missen van een persoon altijd te kort duurt. Je hoort mensen zo vaak zeggen goh ze is pas net overleden en hij heeft nu alweer een ander. Tja die ander neemt het verdriet niet weg maar zorgt wel voor wat opvulling van een lege plek en geeft ook weer wat vreugde (in mijn ogen dan) en door zo te denken gun je dat die ander dan waarschijnlijk niet.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:13

Hier ook nog geen dode paarden gelukkig maar wonen hier ook pas 3 jaar (of al 3 jaar want de tijd vliegt voorbij) en dus pas 3 jaar paarden thuis. Ook nog maar 3 jaar een paard voor mezelf :P heb er zeker wel 30 keer op gezeten _O- hij is iig niet overwerkt zullen we maar zeggen.

Werk wel al jaaaaren met paarden, en als er daar een weg moest doet dat toch ook wel wat omdat je toch elke dag met die paarden bezig bent. De ene natuurlijk wat meer dan de ander.

Gisteravond een poging gedaan de paarden met Butox te behandelen _O- de eerste rende hard weg want wat kwam ik om half 10 in de wei doen met een klotsende fles op m'n rug.
Nummer 2 bleef gewoon door eten (het trekpaard)
En de rest vond het ook maar raar. Toen ik omdraaide om weer naar huis te lopen lag de eerste al in het zand te rollen >;)

We zullen wel zien of het werkt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:18

@ohjajoh: is het een optie om daar weg te gaan en zolang in een tussenwoning te gaan wonen (huurhuis, anti-kraak of caravan). Dan heb je minder kosten en je kunt op je gemak iets anders zoeken.

Voor evt. steekbeesten heb ik 's nachts gewoon een regendeken om of als het echt warm wordt een vliegendeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:22

Palousa boy; Er mag voor minstens 12 uur dacht ik, geen zon op de paardenlijven komen als je butox hebt gebruikt...

En omdat het knap warm is bij jullie, zou ik het wel even in de gaten houden, worden ze straks hysterisch van de jeuk en brand die erin kan komen, is het enige wat gelijk helpt, ze helemaal te wassen.

Dat is idd ook een idee DD, maar het is ook niet gezegd dat ik niets doe op moment hoor, ik ben van alles aan het bekijken...
Maar zit hier natuurlijk wel grootste gedeelte van de 24 uur in mijn poedersuiker, heb pas zelfs sinds een paar dagen mijn gordijnen weer open en die gaan ook weer zo snel mogelijk dicht, want kan niet naar buiten kijken, zonder voor mijn gevoel mijn meiden te zien staan...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:34

Ja daarom heb ik tot half 10 gewacht, toen was de zon bijna weg :P
Overdag staan ze bijna de hele dag onder de bomen te schuilen dus dat zal ook wel goed komen. Vanmiddag maar even kijken hoe het er uit ziet.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:42

Ojajoh, Wat een vervelende situatie. Zoals ik je verhaal lees, is het misschien beter om een ander plekje te zoeken als dat mogelijk is. Sterkte.

Meggiemeg,
Dat klopt. Sommige mensen in mijn omgeving vonden het belachelijk dat ik al zo snel een ander paard nam. Maar ik kon die leegte niet meer aan! De plek is opgevuld, maar het verdriet is er niet minder om. Mis hem dag in dag uit. En met Nick heb ik geen haast. Hij staat nu mooi als gezelschap bij Bliksem. Als ik in staat ben wat met hem te doen doe ik dat, ben ik dat niet, dan niet. Dat maakt dat paard niet uit.

Palousaboy, Wat is butox en waar is het voor?

De paardjes staan op dit moment bij een buurman 2 huizen verderop in de weide. Gras bij ons wat bijna op en hij heeft geen dieren meer. Dus mogen ze lekker bij hem staan. Is niet groot, maar scheelt toch weer! En het leuke is dat ze vanuit die weide gewoon in onze weide kunnen. Zal al een mooi poortje tussen de weides in. Ideaal! En heeft de buurman (die alleen is) mooi wat te kijken hihi. Vind hij wel gezellig.

Hoop dat de regen wegblijft, vanmiddag wil ik met de kinderen naar de Waarbeek (familiepretparkje). Lekker als afleiding!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:52

Butox is een vee-middel tegen vliegen

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:53

Jeetje wat een verhalen komen er voorbij......
Een goede buur is goud waard. Zo fijn als je goed met elkaar ben en wat voor elkaar kan betekenen.

Sure lee, wat vreselijk om dat mee te maken. Ik heb zelf zoiets niet meegemaakt maar herken wel het controleren of mijn man nog leeft. Geen idee waar dat vandaan komt. Als ik later thuiskom en hij ligt raar of anders voel ik aan hem en als hij koud aanvoelt maak ik hem wakker. Rare gewoonte.....

Wel zoiets met mijn schoonmoeder meegemaakt. Ik zeg s'avonds tegen mijn man, er was totaal geen aanleiding toe ze was 65 en gezond," Goh, als jouw moeder zou komen te overlijden zou ik niet eens weten aan wie we kaarten zouden moeten sturen". Ik kende weinig vrienden en kennissen van haar. Gaat de telefoon de volgende dag om 7 uur, was haar vriend, sliep ook bij haar en had haar dood naast hem gevonden. Was heel naar voor die arme man. Maar was zo absurd dat ze binnen 12 uur nadat ik dat gezegd had was overleden.

Ohjajoh, als je eens in een andere omgeving wilt zitten ben je hier van harte welkom. Heb momenteel twee huizen :+ , midden in de randstad, Den Haag, Leiden, Rotterdam en Amsterdam in een half uur te bereiken. Je zou zo een paar dagen op de boerderij kunnen zitten, twee paarden en een kat in de buurt, even andere omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:50

Dank jullie wel allemaal! Iedereen denkt zo met mij mee ook in pb, ik vind het hartverwarmend echt waar.

Maar ben voor nu gewoon druk met verschillende opties en het komt wel goed hoor, had gewoon mooi geweest als er nog ergens een sok met geld had gelegen ( met schoenmaat 42, had daar toch aardig wat ingezeten :+ ).
Maar het gemis, is echt onbeschrijfelijk.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:02

Die sokken met geld zijn blijkbaar niet meer van deze tijd. Ik kom ze in ieder geval ook niet tegen, helaas :+ Had wel lekker geweest, ja. Of een onbekende, overleden suikeroom, die je een klein fortuintje na laat.... :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:05

Gaat zowat de helft naar de belasting, dat is ook zonde :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:07

Als t fortuin groot genoeg is, vind ik de helft ook goed hoor. Is altijd meer dan dat ik nu heb. ;)