Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 16:36

Pff Daan het lijkt maar niet op te houden zeg, wat een gedoe... Ik heb niet echt extra tips maar hoop wel dat je alsnog een oplossing kan vinden en dat je snel een berijdbare bak hebt!!

@ Damian: We hebben niet zelf gezaaid, alleen kunstmest gestrooid in maart.

@ Dubbeldun: Gefeliciteerd met de beebs!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:47

Bedankt allemaal voor het medeleven en de tips! :)

We zijn bezig met de rechtsbijstand maar dat gaat allemaal niet zo vlot, vandaar dat ik ondertussen zelf ook bezig blijf met onderzoek etc.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:07

[***] schreef:
Daan_O schreef:
Het is weer zo ver, wéér een bizarre wending in mijn zand verhaal. Ik heb met het kiwa contact gehad over het rapport en het feit dat het zand niet aan de norm voldoet terwijl de leverancier claimt gecertificeerd zand te verkopen. Nu blijkt dus dat ze geen certificaathouder zijn dus ze kunnen en mogen helemaal geen gecertificeerd M3C zand verkopen…! Het certificaat dat ik heb ontvangen is geen certificaat voor M3C zand. Ik blijf me echt verbazen… Wat zijn wij belazerd zeg :oo :x |o

Deze bedoel ik.

Het bedrijf heeft dus wel een certificaat afgegeven alleen is dit een "vals" certificaat. Misschien staat ze nu iets sterker. Het bedrijf heeft immers op schrift aangegeven gecertificeerd M3C zand te verkopen?

Het leuke aan certificaten is dat je ze voor duizenden dingen hebt. Dat certificaat is dus niet vals, maar een ander certificaat dan Daan_O zou hebben gekregen als ze het juiste zand bij een geaccrediteerde leverancier vandaan had gekregen. Dat is ook meteen de reden dat ik weinig waarde hecht aan certificaten, er zijn er gewoon veel te veel. Maar....als de leverancier ergens in de mails aan Daan zo dom is geweest om te zeggen dat dit certificaat op M3C zand slaat, dan zou een handige advocaat wellicht toch oplichting kunnen aantonen. Het is allemaal vreselijk afhankelijk van wat er precies in die mails en op het certificaat staat.

Als je meer gedupeerden vindt en als je er een zaak van gaat maken, doe jezelf en je mede-gedupeerden dan een heel groot plezier en zoek net even wat langer naar de juiste advocaat. Die kost misschien ook een paar tientjes per uur meer (hoeft niet eens, er zijn ook in advocatenland best mensen te vinden die een redelijk tarief hanteren en toch heel erg goed zijn), maar dan heb je wel iemand die het gedoe echt overneemt en zelf regelmatig contact opneemt om de stand van zaken door te nemen, uit te leggen wat hij/zij de afgelopen periode heeft gedaan en wat de strategie voor de volgende fase is. Het is al vervelend genoeg allemaal, je wilt niet ook nog eens voortdurend achter je eigen advocaat aan hoeven bellen/mailen.

Mocht de leverancier trouwens nu of later in het traject als er juristen zijn ingeschakeld met een schikking komen, nooit direct tekenen. Altijd de stukken mee naar huis nemen en minstens een week over nadenken en door derden laten controleren. Echt hoor, mensen hebben heel vaak de neiging om maar meteen iets te tekenen, ook al omdat wordt gedaan alsof het onbeleefd of nodeloos achterdochtig is om niet meteen te tekenen, maar in juristenland is ieder officieel document een voorstel tot een overeenkomst. Dat geldt voor een arbeidscontract, een leasecontract, een koopcontract, een schikking, verzin het maar. En het is heel normaal om in een voorstel nog wat zaken te wijzigen. Het eerste voorstel is uiteraard altijd zo opgesteld dat het maximaal het belang van de aanbieder dient en minimaal het belang van de afnemer, dus ga er rustig voor zitten en zorg dat ook jouw belang goed tot uitdrukking komt in de uiteindelijke overeenkomst waar je handtekening onder komt te staan.

Even ter info, ik ben zelf geen jurist maar heb in mijn werk wel veel met wet- en regelgeving en dus ook juristen te maken. Mocht ik wel dat papiertje hebben dan zou ik me overigens met alle plezier aanbieden voor dit traject, want ik kan niet zo goed tegen hufterigheid (wat dan vermoedelijk weer de reden is dat ik geen rechten ben gaan studeren :D ). Genoeg OT, ik ga weer in de meeleesstand. Da's niet zo gezellig maar ik heb helaas niet genoeg tijd om leuk mee te doen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:33

Maura...wel fijn dat je even onder je "meelees-steen" vandaan bent gekropen.Dit soort info is altijd handig om achter de hand te hebben :j

Zo...hehe...de toekomstege zadelkast staat binnen,man dat ding was niet te lichten :P Had alles er al afgesloopt wat kon om gewicht te verminderen.Gelukkig was ook droog vandaag alhoewel hij onder de car-poort stond.
Nu over het zeer kort geknipte gazon richting zadelkamer gereden (mijn lieve buurman had gelukkig een steekwagentje :D ) samen met vriendlief.

Staat hoog en droog en morgen ga ik eens kijken waar ik hem neer wil zetten,hoe de zadels moeten komen,versteviging voor de zadelsteunen aanbrengen en eruitslopen wat in de weg zit en niet als steun dient :)

Ben nu al helemaal blij mee *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:27

En het houdt je weer even van de straat :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:31

DubbelDun schreef:
En het houdt je weer even van de straat :D

Nee...daar had ik een gebrek aan :P :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:37

Goed en duidelijk verhaal mauro. Ik hoop maar gewoon dat ze die leverancier een lesje kan leren, wat een stelletje leugenaren daar zeg. Verschrikkelijk.

Die caafjes zijn fantastisch! Heerlijk. Daar kun je toch niet vanaf blijven. <3

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:24

Ben een beetje verdrietig ;( we hebben ons weiland(je) opnieuw ingezaaid en nu komt er allema onkruid op het lijkt of er meer onkruid komt dan gras... Vooral in 1 hoek is het echt een drama
Wat zou ik hieraan kunnen doen? Iemand tips? Ben al begonnen onkruid eruit trekken maar het is zoveel -O-

Afbeelding

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 21:25

Maaien? Als je veel maait put je het onkruid uit, en heeft het gras kans om door te schieten. En anders toch maar vergif spuiten... (ben daar zelf geen voorstander van). Kan nog zijn dat je grond te zuur is en je moet bij kalken, even een bodemstaaltje binnenbrengen (in belgië kan dit gratis bij aveve)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:09

Ahhw wat lief DD!!

Vivat, doodspuiten en doorzaaien?

Daan, ik heb met je te doen... Misschien kun je beter naar een goede jurist kijken, je belang is waarschijnlijk onder de € 25.000 en juristen zijn iets betaalbaarder dan advocaten. Ben het even kwijt; heb jij opdracht gegeven tot het leveren van dit soort zand of hebben zij dat geadviseerd? Of de complete bak aangelegd? Dat maakt namelijk wel uit voor de vraag of je ze kunt aanspreken op het leveren van het verkeerde zand.

Vandaag deden mijn merries een vreugdedansje (incl. bokken) toen ze de trailer met de 3-jarige het erf op zagen rijden en haar hoorden :D Vanaf nu weer 3 grasmaaiers ;)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:19

Oh wat verdrietig zeg, dat weilandje... Ik heb geen tips voor je maar snap dat je baalt....

Een hereniging, wat leuk. Herkenden ze haar? Gezellig hoor!

Ik ga spammen. :D [ITP] Modena's eerste fotomeeting!

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:22

Nou we hadden dus alles doodgespoten en opnieuw ingezaaid vanwege onkruid en krijg dus nu weer onkruid terug ^)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:22

When life gives you onkruid euh lemons...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:31

Onkruid vergaat niet enzo ;)
Maar als nu hetzelfde probleem voordoet zou ik wat verder kijken dan weer omgooien en zaaien want dan heb je straks weer onkruid.

Daan, balen weer, begint steeds erger te worden. Het lijkt dan bijna zo dat ze eerst die troep geleverd hebben, vervolgens een certificaat achtig iets op internet opgezocht en dit opgestuurd hebben.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:33

Citaat:
Nou we hadden dus alles doodgespoten en opnieuw ingezaaid vanwege onkruid en krijg dus nu weer onkruid terug

Een paar keer maaien en het is weg.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 22:40

Had er van de week nog over met mijn man, als ik de sla plantjes geen water geef gaan ze dood, maar onkruid niet, ra ra ra.....

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 06:40

Die rommel is hier ook veel aanwezig hoor...maaien die hap tot je een ons weegt.Uittrekken wat je tegenkomt...Helaas toch nog even met de gifspuit eroverheen als maaien niet voldoende is.

Hier wat info over deze plant (Melganzenvoet) http://databank.groenkennisnet.nl/melganzenvoet.htm

Het is een zeer hardnekkig plantje...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:27

Kan ook zijn dat het nog recht trekt vivat. Wij hadden in een nieuw ingezaaide strook ook veel onkruid staan en mijn vriend had het ook al over spuiten maar daar heeft het gras vanzelf de overhand gekregen. 2 keer maaien en bemesten verder ziet die strook er nu prima uit.

Wij gaan vandaag maaien. Altijd weer spannend :=

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:46

Oh polo...het regent. ..spannend

Onkruid..drama. Hier een wei vol boterbloem. Boer bemest wel maar kalkt niet. Nou hoef ik geen strak gras matje voor fjord en shet en eten ze er keurig omheen maar het wordt steeds geler :)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:51

Wederom dank voor de adviezen met betrekking tot het zand! Ik neem het allemaal mee. Ik wil niet al te veel op internet zetten over wat we precies aan het doen zijn.

Het onkruid wel ellendig zeg! Ik zal het mijn vriend eens vragen, hij is hovenier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:27

Kaatje schreef:
Citaat:
Nou we hadden dus alles doodgespoten en opnieuw ingezaaid vanwege onkruid en krijg dus nu weer onkruid terug

Een paar keer maaien en het is weg.

Klopt! Google maar eens op "pas ingezaaid gras en onkruid" dan kom je van alles tegen. Het is heel normaal dat er veel onkruid tussen zit. Vaak zit er tussen het graszaad ook wel wat zaad van onkruid.

Wij hebben hetzelfde maar dan rondom het huis. Vooral niet te kort maaien en wel met regelmaat maaien. Als ik jouw foto's zo zie, valt het nog wel mee..... Ik zou ook nog zeker een week wachten met maaien.

Het advies dat wij kregen was wachten tot het zeker 10/12 cm hoog is en dan afmaaien tot 8 cm, dan weer wachten en dan weer maaien tot 7 cm enz enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:29

pol013 schreef:
Kan ook zijn dat het nog recht trekt vivat. Wij hadden in een nieuw ingezaaide strook ook veel onkruid staan en mijn vriend had het ook al over spuiten maar daar heeft het gras vanzelf de overhand gekregen. 2 keer maaien en bemesten verder ziet die strook er nu prima uit.

Wij gaan vandaag maaien. Altijd weer spannend :=

Succes! Regent het bij jou niet?

Bij ons is het volledig herfst..... Ik hoop dat er volgende week gemaaid kan worden bij ons.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 09:30

Vandaag al pol013? Is het dan goed weer bij jullie? Of maai je in de regen? :D Wij gaan, als het goed is, morgen of overmorgen maaien... Ze komen amper aan dat lange gras, wil het afhebben, veel hooi zullen we niet hebben, maar dan staat het weer mooi kort, kunnen we het bemesten en kunnen ze weer alles opeten erna, in plaats van enkel het jonge gras :P

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:09

Even een vraag, hoe krijgen jullie palen in de grond? Heeft iemand zijn paard aan het hek van de bak gebonden en ja hoor, 3 palen afgebroken vlak boven de grond. Vorig jaar 14 palen vervangen met de loonwerker die bij mij aan het werk was, die drukt ze gewoon 1,5 meter de grond in met zijn kraan. de palen zijn op grond niveau afgebroken dus kunnen ze niet op dezelfde plek maar moeten er naast komen.
Nou ben ik bezig geweest met een handgrondboor maar ze gaan op 1,5 diep en ik kom niet verden dan 50 cm, dan pakt die geen grond meer.
Ik baal er best wel van omdat ik dan weer de loonwerker zou moeten bellen voor 3 palen.
Iemand een goede tip?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:14

Wat voor bodem heb je? Altijd fijn als ze net boven de grond breken :+

Hier is het herfst...je waait uit je verschoning,slecht vliegweer voor muggenrommel en vliegen dus Fax mag lekker in zijn blote billen rondlopen :D
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 02-06-15 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt