essie34 schreef:Fijn om de ervaringen in dit topic te lezen! Ik gebruik sinds deze zomer Strovan korrels. Ben eigenlijk heel erg tevreden, weinig werk en weinig mest. Nu staan mijn paarden wel 24/7 buiten en hebben ze vrije inloop naar de stal dus schat dat ze er max. 3 uur per dag in staan. Ik krijg alleen wel snel 'plakaten/natte plakken' en vind het niet echt een mooi zacht bed worden zoals je dit bij stro hebt. Een van mijn paarden ligt graag op stal dus ben wel blij met mijn rubberen matten eronder. Nu ik echter het prijsverschil hoor tussen Strovan en Zeolite begin ik eerlijk gezegd ook wel een beetje te twijfelen... En weten jullie ook het verschil tussen de Chopped en Crushed versie? Zou je bij Crushed wat makkelijker een zacht bedje krijgen? Er blijven nu namelijk wel veel korrels in stal liggen die niet uitzetten.
Chopped is op pallet 65 zakken van 14 kg en word geleverd op eenmalige pallet en kost 269 euro voor mij incl. bezorgen (ongeveer 30 cent de kilo).
Crushed is op pallet 33 zakken van 60 ltr en word gelevers op Europallet (statiegeld 7 euro) en kost voor mij incl. bezorgen 281 euro (ongeveer 15 cent de ltr.).
Deze prijzen zijn voor mijn incl. bezorgen in Hooge Zwaluwe, maar ben er nog niet helemaal over uit en zit ook financieel een beetje. Maar ik krijg het iedere keer weer met opstrooien behoorlijk benauwd, maar gaat uiteindelijk wel onder een laagje van stro gebruikt worden.