Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, maar ligt ook altijd hooi in. Dais_ schreef:Ik heb ooit eens een filmpje gevonden op youtube waarin ze het lieten zien hoe het moest. Dit was van een verkoper van stallen, best een grote speler in Nederland, maar ik weet helaas niet meer wie of wat.
Ik zag het helaas ook pas nadat wij zelf echt diverse planken hadden gesloopt en uiteindelijk in het metaal hebben geslepen.

iets uit de hand gelopen.

Lynn_Nikita schreef:Dais_ schreef:Ik heb ooit eens een filmpje gevonden op youtube waarin ze het lieten zien hoe het moest. Dit was van een verkoper van stallen, best een grote speler in Nederland, maar ik weet helaas niet meer wie of wat.
Ik zag het helaas ook pas nadat wij zelf echt diverse planken hadden gesloopt en uiteindelijk in het metaal hebben geslepen.
Ook met een bout aan zijkant of alleen de laatste lank? Kan online niks vinden. Alleen een filmpje van de plank plaatsen als er geen inkeping is. Dan zaag je de plank 2.5 cm korter en reststuk leg je op de bodem.
[ Afbeelding ]
Ik heb dit uitsteken.
Ja ze staan maar het is niet af. Paarden kunnen erin maar planken moeten afgewerkt worden en 2 gaten bijboren die niet ivereen kwamen. Is echtervlak onder het dak dus puzzelen hoe dat gaat passen
Bowo schreef:Welkom Spaikey, Kanzi en kim_1990!
@Happinez, wat een knappe pony! Leuk dat ze het zo goed oppakt!
@Kletskoekje, migraine is ook wel echt een hele nare aandoening. Gelukkig kon je paard nog wat positiviteit brengen.
@boemel, he bah, dat is schrikken! Klinkt wel alsof je geen goede bedoelingen hadden....
@karin_deB, fijn een passend zadel! Hooianalyse is ook altijd interessant, komt soms toch iets heel anders uit dan verwacht
Ik zit een beetje na te denken wat ik wil met mijn bak. We hebben een kleine hectare aan weiland. Er staan nu sinds een maandje ofzo 2 paarden 24/7 op en ik merk dat het gras in de winter toch echt wel goed op zal gaan. Ze krijgen nu nog gefaseerd stukjes erbij, maar in januari zal alles wel kaal zijn denk ik.
Op dit moment hebben we nog geen bak, en ik ben nu dus heel erg aan het twijfelen of ik een 20x60 bak wil maken en dan dus toch een extra stuk weiland opofferen, of het hou bij een 20x40. Ik rijd wel Z1, dus 20x60 is dan wel heel fijn.
Wat zouden jullie doen?
. Die 20 x 20 minder gras maakt ook niet het verschil meer voor de paarden.
Lynn_Nikita schreef:Als je de ruimte hebt en idd Z rijdt, knalde ik 20 x 60 erin.
heb ik hie rook gehad op de vorige plek en dat is wel lekker. Op zandgrond gewoon frezen en eens zo proberen
Mijn stallen zijn bijna klaar, deuren moeten er nog in en in het voorjaar bestrating beter aan laten sluiten. Bedaf zei een hoekje eruit zagen en als je dat lelijk vind dichtspuiten met zwarte kit
Vind ik ook lelijk dus ik heb nu de slotbouten andersom gebruikt, buiten dus moertje met bolle kop en binnenin sluit het zo mooi aan.
Mijn to do lijst is klaar, ben wel de hele dag bezig geweest. Nu even opwarmen en dan spullen opruimen en hoop ik dat mijn man zo thuiskomt zodat de staldeuren erin kunnen
En nee, ik kan niet maanden iets laten liggen, als ik iets in mijn hoofd heb moet het euhmmm meteen. manlief is het daar niet altijd mee eens dus wat ik zelf kan doen, doe ik lekker zelf.
Nickeltje schreef:Daar heb je een goed punt inderdaad. Dat is ook wel uit te rekenen in een concreet bedrag.