het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 15:22

Ik zag laatst iemand de tip geven om talkpoeder in een hoefschoen te doen. Droogt extra.
Misschien is dat wat voor een paar uur?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:11

Ik was jullie kwijt! Kennelijk ontstipt. Heb niet alles bijgelezen, was al van 2 weken geleden :=.

LN, je hebt van uniquehorn een poeder wat ook uitdroogt.

Dit product: *link*

Werkt heel fijn vind ik!

Vinden jullie paarden aan huis nog leuk met dit weer???? Ik ben het echt zo zat :x . Die wind, de regen, het water overal. De paarden die stress hebben door de wind, slecht eten, opgetrokken staan. Van mij mag het weer voorjaar zijn!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:13

Ik heb vanavond bewust met wind en vuurwerk gereden. Daar went ze steeds beter aan.
Wind vind ik ook niet erg. Al die nattigheid wel.
Ergste overschot aan water is inmiddels weg maar droog worden doen de weilanden deze winter niet meer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:17

Gelukkig hier geen problemen in slecht eten, opgetrokken staan en stress.
Ik merk uiteraard wel dat ze graag naar binnen gaan nu.
En dat mogen ze ook. Heb ze nu regelmatig om 4 uur binnen. Soms nog eerder. Dat ben ik wel beu.
Maar ze weten zelf ook wel dat binnen is.
Ik geloof dat ik degene ben die daar moeite mee heeft.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:26

Ze zijn hier vrolijk, maar het was ook de hele dag droog.

Tess was niet rad vandaag. Ze had gisteren veel te veel lopen rennen en helaas betaald ze nu tol.

Hier is het vuurwerk ver weg. Bovendien wordt hier zo vaak door het jaar heen vuurwerk afgestoken dat ze het wel gewend zijn.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:31

Hier is het de wind die bij mijn ene merrie echt kortsluiting veroorzaakt. Heel naar. Vandaag dus ook eerder naar binnen gehaald omdat ik bang was dat ze door de draad zou vliegen.

Het is hier nu weer windkracht 6. Ons volgende huis wordt niet meer aan de zee/kust! :')

Vuurwerk is hier allemaal ver weg en daar reageren ze niet echt op gelukkig.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 08:07

Sterkte daar bij jullie met het vuurwerk! In België is dat gelukkig echt enkel op oudjaar-nieuwjaar, verder niet..

@Dais: die wind is de charme van aan zee wonen toch O:)

@boemel: ai, beterschap voor Tess!

@Lynn: vervelend probleem, een hoefschoen zoals eerder geopperd is inderdaad misschien een optie? En dan uitdrogend spul zoals bv talkpoeder erin. Je hebt ook medische hoefschoenen dacht ik, die helemaal rond de hoef tot aan de koot gaan.
edit: oh ik zie dat DP de medische hoefschoen ook al noemde.

Verder enkel vluchtig bijgelezen, we zitten hier thuis met een zieke nandoe. Maurice, die we vorig jaar rond deze tijd bij ons in de paardenwei vonden, heeft bloedluis dus zit binnen onder de warmtelamp want hij is erg verzwakt.

Verder prijs laten maken voor paddock/grindroosters voor de paddock.. Is nu al het derde jaar op rij dat we modder laten wegschrapen en nieuwe laag zand erop doen, maar het helpt niet voldoende met dit k*t regenweer. Dus dan maar een deel voor de schuilstal nog extra verstevigen met paddockroosters. Ben benieuwd naar de kostprijs :') :=

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 08:38

Ik had in het andere topic al meegelezen Solleke, ook dat je het jezelf een soort van kwalijk nam. Dit kon je niet zien of weten en ik vind het al zo gaaf dat je een vriend(in?) aangeschaft hebt en ervoor zorgt. Al doende leert men.
Ik hoop dat de offerte mee gaat vallen

Ik heb een fohn gekocht en ga in de avonden de hoef goed drogen en erna insmeren,. Dat zinkpoeder van de link wil ik bestellen.
Zink en koper werken het beste bij ie bacterie en wil mijn groene goedje afwisselen met zinkoxidine. De spuitbus werkt lastig en gaat snel leeg, het poeder wil ik eens proberen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 08:43

Ik bedenk mij net dat bv sudocreme ook zinkoxidine als hoofdbestandeel heeft
Die kost 4 euro voor een pot.....
misschien kan ik dat ook gebruiken

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 08:43

Dais ik ben blij dat ik momenteel geen paard heb om te rijden en enkel om naar te kijken. Anders was het nog frustrerender. Hier vooral blub op de plekken waar ik dus moet zijn of altijd moet lopen. Ik ben ook aan het twijfelen of ik op dat stuk iets van grindplaten of paddockrooster ga aanbrengen. We hebben op zich best fijne grond en normaal is het altijd weer snel rijdbaar na een paar dagen regen. Maar ja elke dag regen daar kunnen weinig stukken grond tegen.
Hier in de buurt hebben ze een rijbak gemaakt door ik denk een stuk grond af te schrapen en daarop geel zand, dat ziet er echt nog steeds super uit.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 09:02

Lynn_Nikita schreef:
Ik bedenk mij net dat bv sudocreme ook zinkoxidine als hoofdbestandeel heeft
Die kost 4 euro voor een pot.....
misschien kan ik dat ook gebruiken

Gebruiken ze bij baby billetjes ook om uitslag wat uit te drogen, dus wie weet werkt dat inderdaad wel!

En dankje, maar je voelt je toch schuldig he. Dat je niet sneller opmerkte dat hij zo mager werd bv. Aan z'n gedrag was helaas echt niks te merken.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 09:14

Ik weet van kippen dat het zo snel gaat dus neem jezelf vooral niets kwalijk. Hopelijk knapt hij vlug op

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 10:15

Bloedluis kan idd héél snel gaan, ooit bij een kip meegemaakt. En dan een hok ontsmetten is echt een rotbaan en het is troep ook.

@lyn: misschien kun je de Sudocreme nog aanlengen met zuivere zinkoxyde voor een sneller resultaat.
@dais: sneu dat je meerie zo op wind reageert... misschien een rare gedachte, maar zouden proppen in de oren haar misschien helpen ??
@boemel: sneu van Tess. Hopelijk leert ze er iets van... en anders heeft ze iig lol er van gehad.

Hier de regenjassen met hals weer aangedaan want het regende met voeren, nu is het weer droog...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 12:38

Iemand ervaring met die 3-weg schakelaars. De prijzen liggen ong. gelijk maar ik kan nergens reviews vinden.
Ik merk nl dat het handig is om de binnen- en de buitenomheining én apart te kunnen aandoen óf samen.

Afbeelding

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:17

Ik heb er wel een hangen maar gebruik hem niet meer.
Eerder ook een direct onder het schrikdraad apparaat waarmee ik weides kon kiezen. Die gebruikte ik wel veel.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:24

Nee geen ervaring mee.
Ik heb alles aanstaan of niks. Meestal niks.
Tot ik Ryan ineens weer te ver onder de draad zie grazen. Dan staat hij weer een paar dagen aan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:47

Ik gebruik de binnendraad ook alleen als Boon over het draad van de wei heen hangt óf als ze denkt even lekker de kont te gaan schuren tegen het gaas.

Jammer dat ze die dingen bij de Welkoop niet hebben, er komt altijd zoveel aan verzendkosten bij via internet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:52

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:57

Dat is alleen een aan/uit schakeling, ik snap ook niet waarom die zó duur moet zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 13:58

Ze hebben het in de beschrijving ook over onderverdelen, maar die snap ik ook niet

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 14:02

Temeer niet als ik naar het installatieschema kijk.
Cut_Out_Switch_User_Manual_(EU).pdf.pdf

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 14:06

Oh zoveel moeite had ik niet genomen..... :o

Misschien heb je ook nog iets anders nodig bij de paarden? Zodat je de verzendkosten gratis krijgt?
Bij kramer hebben ze die eerste van jou ook

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 14:10

Geen ervaring mee DF. Hier gaat het net zoals DP, schrikdraad staat altijd uit tot ze idd te ver in het draad hangen en dan staat het even aan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 15:56

Ik kijk het nog even aan, misschien dat ik het anders oplos met een simpele krokodillenklem oid :)
Net eerst maar even bij de Action tieraps wezen halen zodat ik de laatste paaltjes ook vast kan zetten.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 21:56

Hier hebben we eigenlijk helemaal geen wateroverlast, terwijl we iets van 5 meter onder NAP zitten. Sterkte aan iedereen die alles vol water heeft ..