Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 07:15

Wat een bijzondere en rechte "strakke" lijn.
Is ze niet ergens langsgelopen/geschuurd?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 07:36

Bedoel je die lijn? Is het een kras? Of iets anders? Nooit gezien, heel vreemd!

De helft van onze stal is afgeleverd *\o/* We gaan eind juli bouwen. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:19

Stille meelezer breekt even in. :o

Zijn dat houten buitenstallen Olympia?
Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

Ons oude schuurtje staat op instorten. Letterlijk, m’n ruin heeft iets te vaak zijn jeukende bibs er tegenaan geparkeerd. := Maargoed, nu moet er met spoed iets nieuws komen en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik ben op zoek naar twee simpele buitenboxen zonder poespas. Ik weet dat kunststof langer meegaat dan hout, maar dat is dan ook 2x zo duur. Heeft iemand hier tips, top’s en don’ts?

Wat een aparte lijn Robijntjah. Het lijkt haast door een draad te komen ofzo.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 08:22

Niwla schreef:
Stille meelezer breekt even in. :o

Zijn dat houten buitenstallen Olympia?
Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

Ons oude schuurtje staat op instorten. Letterlijk, m’n ruin heeft iets te vaak zijn jeukende bibs er tegenaan geparkeerd. := Maargoed, nu moet er met spoed iets nieuws komen en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik ben op zoek naar twee simpele buitenboxen zonder poespas. Ik weet dat kunststof langer meegaat dan hout, maar dat is dan ook 2x zo duur. Heeft iemand hier tips, top’s en don’ts?

Wat een aparte lijn Robijntjah. Het lijkt haast door een draad te komen ofzo.

Noodstallen/concoursstallen met een dakje erop? Kan je ook huren. Heb je de tijd om na te denken hoe je het verder wil

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:31

Ik snap je punt Niwla, wij zagen ook door de bomen het bos niet meer. We gaan nu zelf bouwen. De keerwanden op de foto zijn voor de mestplaats. Als basis voor de stal hebben we nu keerwanden besteld van 4 meter lang en 1.50 hoog. Ze zijn 3000 kilo zwaar. Daarmee maken we de boxen. En de buitenkant bekleden we met Douglas. Op het dak komen pannen die we ook op ons huis hebben. Wordt dus helemaal zelfbouw.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:31

die lijn geen idee, die bult lijkt wel vocht, net wat al eerder genoemd werd, zij je ook veel bi drachtige merries maar kan ook een reactie zijn op bv een steek van iets

Niwla moet het dicht kunnen of niet? Ik heb een kant en klare carport als poetshok/ schuilstal. Kun je ook dichtmaken. Ik heb online besteld en kon ik bijna elke gewenste maat krijgen
Als stal heb ik kunststof, is zeker duurder al had ik geluk met een 2e handse en blij dat ik niet voor hout ben gegaan

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:04

Zo'n lijn heb ik nog nooit gezien, wat apart.

Leuk om te zien, die nieuwsgierige katten!

Wat betreft houten stallen:
Bij mn ex hadden we een groot, houten prieel, waarbij we zelf drie wanden dichtgemaakt hebben. Later nog een aparte stal erin gemaakt, met een half hoge voor- en zijwand. Ik zal binnenkort eens kijken of ik daar nog foto's van kan vinden. Dat scheelde toen een paar duizend euro met een "gewone" paardenstal.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:15

@olympia: dat je die keerwanden niet hoger genomen hebt, dan had je meteen kant-en-klare muren gehad :)

Ik heb stallen van betonelementen die tussen palen geschoven zijn. Er zijn er ondertussen diverse kapot en gescheurd en het houtwerk is ook niet alles meer. Maar het zal mijn tijd wel duren en het dak is veilig (redelijk nieuw). Ooit wezen kijken naar kunststof stallen, maar die waren toen al 20K voor 2 stallen en een klein berghok. Ik meen dat mijn betonstallen toentertijd iets van 5K waren.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:20

Wow, bedankt voor alle snelle reacties! Echt fijne tips staan er tussen.

Dat is ook nog wel een optie Lynn Nikita, in ieder geval even voor de zomer. Ze staan nu toch 24/7 buiten. In principe hebben we nu ook alleen een inloopstal, maar als we het toch gaan vervangen zou ik wel stallen willen die ook dicht kunnen, het is toch handig als je die optie hebt.

Ik ben benieuwd naar het resultaat straks Olympia! Wij zijn handig, maar niet zó handig denk ik.

DD, dat klinkt ook wel mooi en vooral lekker stevig. Door wie heb je dat destijds laten doen? Volgens mij zit jij bij mij in de buurt. :)
Laatst bijgewerkt door Niwla op 18-07-20 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:22

Oh sorry die lijn zit er altijd ( trauma paard :+ ).

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:37

Helaas geen foto van het geheel, maar wel van de aparte stal. Die was 2,5 x 3,5. Het grote deel had een zelfde halve voorwand met een open ingang, dat was 5,5 x 3,5.

Afbeelding

Afbeelding

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:38

Wat een mooie plekjes komen er hier voorbij.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:44

Keurige stallen! Wij hebben enkel een schuilstal, gemaakt van een overkapping die er al stond. Te zijner tijd willen/moeten we hem wel vervangen of in elk geval grondig opknappen, maar voor nu doet hij het prima. Ik vind het vooral fijn dat hij lekker ruim is. De paarden kunnen er tegelijk languit in liggen en dat vind ik een prettig idee.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:18

Wat een mooie werkzaamheden overal. Ik zie een nieuwe paddock met groen eilandje, overkappingen, stallen. Gaaf!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:21

De duif is gevlogen.... hopelijk is de eigenaar nog blij met hem...

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:23

Mijn paard heeft dat vocht regelmatig Robijn, als reactie op een steek (lymfeklieren zwellen dan en gaan dan hard aan het werk om het weer af te voeren). Tegen de jeuk helpt bij haar wat azijn of als het open is calendula / zinkzalf.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:25

Oh wauw, Delaja! Dat is netjes zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:28

rover_ schreef:
Mijn paard heeft dat vocht regelmatig Robijn, als reactie op een steek (lymfeklieren zwellen dan en gaan dan hard aan het werk om het weer af te voeren). Tegen de jeuk helpt bij haar wat azijn of als het open is calendula / zinkzalf.

Thanks, ik had al zo'n vermoeden. Heb Dr gisteren ook ff laten lopen en vanavond weer even.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:35

Niwla schreef:
Oh wauw, Delaja! Dat is netjes zeg.

Die is helaas bij m'n ex gebleven. Staan nu reetjes in

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:48

DubbelDun schreef:
@olympia: dat je die keerwanden niet hoger genomen hebt, dan had je meteen kant-en-klare muren gehad :)

Ik heb stallen van betonelementen die tussen palen geschoven zijn. Er zijn er ondertussen diverse kapot en gescheurd en het houtwerk is ook niet alles meer. Maar het zal mijn tijd wel duren en het dak is veilig (redelijk nieuw). Ooit wezen kijken naar kunststof stallen, maar die waren toen al 20K voor 2 stallen en een klein berghok. Ik meen dat mijn betonstallen toentertijd iets van 5K waren.

Haha had gekund, maar ik wilde er ook geen donkere bunker van maken. Nu komen er tralies tussen de stallen. En de achter- en zijkant gaan we bekleden met hardhout. Dat waren vloerpanelen en als we die opschuren, dan lijkt het ook nog wat. En als ze eraan knagen is dat minder erg, want we kunnen het vervangen.
Het zijn deze plankjes waar we nu ook een aardbeienstellage van hebben gemaakt;

Afbeelding

Hoe dik zijn jouw betonelementen DD?

Ik heb mn rondje grasmaaien er alweer opzitten :D
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:04

De betonnen palen zijn 15 cm vierkant en de panelen zijn 3 cm dik.
Eigenlijk horen ze aan de binnenkant afgewerkt te worden met multiplex, maar dat heb ik niet laten doen.

Hier een close-up van toen ze net stonden en alles er om heen nog afgewerkt moest worden
Afbeelding

Hier zie je het systeem goed. Zo ziet het er bij mij dus aan de binnenkant uit. Buiten is dus steenmotief
https://www.a-en-b.nl/beton-houtbouw/garages/
Fabrikaat is Ascot en ze zijn 1996 neergezet.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:48

Lekker bezig Olympia :D Met je prachtige plekje :+:

Delaja, mooie stal ook! Jammer dat ie achter moest blijven :P

Ik heb gisteravond weer 's op Dije gezeten :+: Hebben een flinke tijd er geen tijd voor gehad.. of nouja: of het was pestweer, of ik had migraine ^) Dus nu weer voor 't eerst sinds ik er voor het eerst op heb gezeten, voor mij de 2e keer dus, voor Dije de 5e keer. Tijd om naar de bak te verhuizen denk ik, i.p.v. zijn kleine paddockje :j :D <3

Afbeelding

Daarna nog een stukje van 't erf af gewandeld voor 't eerst, hij keek z'n ogen uit, maar was poepiebraaf :+: Schapen van de buurman waren wel erg interessant _O-

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:58

Ik heb nu ook over dije gedroomd maar voor een iets andere prijs dan Karin :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:02

Hahaha hij houdt jullie wel bezig _O-

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:53

Robijntjah schreef: