Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 11:38

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Hier hebben de ponys buiten staan kijken, de stal wilde ze eigenlijk niet in maar Kim was de zenuwpees dus zonder haar stond Diva er in ieder geval erg relaxed bij. Pup heeft de halve avond op en neer lopen hollen, beest was absoluut niet bang maar was toch spannend ofzo B-)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 11:41

Oh dat is wel ideaal beatje, dat t maar een half uur duurde.

Mensen met dieren die vuurwerk afsteken heb ik nooit gesnapt. :o

Maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen hoor. Ik heb nog nooit vuurwerk afgestoken en zat als kind al bij de dieren in de badkamer.

Een verbod lijkt mij heerlijk. De buren stopten hier pas om 5 over 2. Ik ben tot kwart over 1 bij de paarden geweest maar aangezien die rustig stonden te eten ben ik toen maar eindelijk champagne gaan drinken met vriend :=

Wel stonden er om 4 uur een groepje jongens bij ons op de oprit. Die hadden de Dog niet gezien en schrokken toen hij aansloeg. Voordat vriend buiten was waren ze weg.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 11:45

Hier werd tegen twaalven ook even goed geknald. Stond met een emmer wortels bij de paarden en dat was ook wel even nodig. Er werd dichtbij geknald en de wind blies de dampen zo de paddock in, dat vonden de mannen niet zo tof. Ze hebben wat rondjes gedraafd, maar meldden zich uiteindelijk wel weer bij me voor de wortels. Heb om half 7 even gekeken en toen was het hooi bijna op, dus nog wat erbij gedaan en weer gaan slapen. Straks maar even poepscheppen en kijken hoe het nu met ze is.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 11:46

Bijblijven is weer niet gelukt.
Wil iedereen wel een prettig 2019 wensen, dat al jullie dromen mogen uitkomen!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 12:20

De beste wensen voor iedereen!
Hier ging het een paar uur flink los. Heb ze van 23.45 tot 2.15 binnen gehad met de deuren dicht, goed gevuld hooinet en de radio heel hard aan. Ging al beter dan vorig jaar. De deur gaat maar 1x per jaar dicht dus dat vinden ze maar raar. Toen ik ze uit de boxen liet gingen ze na wat happen hooi lekker in de overdekte paddock staan en was de rust weer gekeerd. Vanochtend was de 2,5 jarige wel erg baldadig en met de oude pony aan het galopperen over het erf.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 12:23

Beste wensen allemaal
Hier was ook vrij veel siervuurwerk,Ik ben daarom niet naar stal gegaan, hun reageren daar eigenlijk niet op.
Nu alle jaren daar geweest en ze keken mij aan alsof ik debiel was, waarom ik zo laat nog op stal was. De ruinen lagen languit in de bak te snurken en de merrie stond in de stal hooi te eten dus ik geloof niet dat ze erg gek gedaan hebben.
1 hond was wel bang en bleef steeds blaffen, uiteindelijk de bijkeuken dichtgedaan met de radio aan en een botje erbij en viel het mee.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:20

Vanaf hier ook de beste wensen.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 13:38

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Hier is de jaarwisseling rustig verlopen. We zitten tussen drie dorpen in met de paarden, dus je ziet en hoort wel veel, maar allemaal op redelijke afstand. Alleen mijn ruintje vond het wat spannend, maar die trekt zich gelukkig heel erg op aan de twee dames en die gaven er niet zo veel om.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:01

Iedereen de beste wensen!!

Hier alles goed gegaan. Er werd al 2 dagen non stop afgestoken verderop en ze zijn nooit bang verder. Heb ze overdag laten rennen en doen, zodat ze wel even hun ei extra kwijt konden.

Mn moeders bange hondje was hier en zijn op de hei gaan lopen. Hij had al 2 dagen zijn behoefte niet meer durven doen.

Om half 11 zijn we de paarden hooi gaan geven. Ze stonden rustig, dus besloten om rond 12 bij de hondjes te blijven. Onze zoon was bij vrienden en moest half 1 werken, dus daar langs gegaan en daarna de paarden checken. Kan er wel om 12 uur gaan staan, maar je doet er toch weinig aan als ze wel rennen.
Ze hadden wel gerend, maar verder waren ze rustig. Naast ons een stukje naar achter waren ze wel met een groot vuur carbid aan het afsteken. En directe buren hebben rond 12 flink afgestoken, maar niet onze kant op.
Wel neerkomende pijlen gevonden, maar die zijn dan altijd al gedoofd.

Mn merrie van 25 loopt wel wat kreupel en heefte en dik been achter, maar weet bijna zeker dat dat door de middag kwam. Zij kan zo uit haar plaat gaan en was 's middags ook enorm fris en gek.

Het viel me op dat het vuurwerk hier lang duurde dit jaar. Zeker tot half2 wel continu knallen gehoord.

Ik las dat Nederlanders voor 70 Miljoen euro aan vuurwerk hebben gekocht, dus daar schrik ik dan wel van.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:03

Fijn dat alles weer goed is verlopen... Iedereen de beste wensen!

Paard vond de radio irritanter dan het vuurwerk, maar het ging nog best lang door, tot na 1 uur. Paar stressmesthoopjes en weinig hooi gegeten, maar verder prima.

Was weer blij dat ik mijn bed in kon duiken. Rond 6 uur weer wakker, even alle cameras langs voor de dieren, maar het was rustig en ik ben weer in slaap gevallen. Toch prettig dat veel dieren snel weer hun normale ritme oppakken..

Onze stresspoes had de hele avond achter de bank verstopt gezeten en kwam toen het rustig werd, om tien voor 12 vannacht er achter vandaan. oepsie... tien min later zat ze er natuurlijk weer...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:16

Hier zijn alle beesten goed door de nacht gekomen, alles staat weer buiten, maar nog wel onder toezicht, we zitten vlakbij bos en park waar de jongelui zich wel willen misdragen. Dus ik verwacht vanmiddag nog wel wat vuurwerk dus ze gaan toch weer bijtijds naar binnen. Kipjes hebben het dagje kippenhok ook weer overleefd.

Ook de beste wensen allemaal ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:12

Gezond 2019 voor jullie en de beestjes!!!

Hier blij dat we er weer voor een jaar vanaf zijn. Om 24:00 was het feest bij mij in de bak. Flink rennen en remmen.... vooral mijn grote oude vriend was erg zenuwachtig, de ziel. Gelukkig werd het rond 0:30 al een stuk rustiger en ik ben om 1:00 weer naar binnen gegaan. Bij ons was het dit jaar juist vrij snel weer rustig. Knollies vanmorgen vroeg weer lekker op het land gezet. Merrie heeft een snipperdag vandaag.
Nu lekker met een zak chips op de bank.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 17:05

Ik heb 6 katten,die volgen het vuurwerk altijd vanaf hun krabpaal.Ik heb nooit tijd om het te filmen maar het is heel grappig .De krabpaal is 2 meter met allemaal zij plankjes en ieder zit op een plek.Af en toe staat er 1 recht om zich uit te rekken en iets verder te kijken.
De honden vinden het enkel gek dat ze niet mee buiten mogen.Maar dicht bij mijn huis is er geen vuurwerk ,meer naar achteren richting de paarden.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 17:40

Jammer dat je het niet gefilmd hebt Beatje,lijkt me heel grappig om te zien :)

Wij hebben 3 honden waarvan 1 van 9 maanden en dit was natuurlijk haar 1e x vuurwerk. We hebben er een feestje van gemaakt :D Onze reu vindt het echt niet leuk dus die mocht weer naar binnen,maar de dames gingen wel mee naar buiten.De oudste is stokdoof dus die gaf nergens om. Had snoepjes mee en de jongste vond het ook allemaal wel best :D Gelukkig maar,dat ze er zo relaxed mee was.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:17

Iedereen de beste wensen.

Hier in Frankrijk hebben wij geen Frankrijk al hebben wij hier wel door de zomer verschillende professionele vuurwerkshows in de omliggende dorpen waar de paarden van mogen genieten zonder dat het dichtbij is.

Maar onze paarden waren vanochtend ook even van de wap. Er liep namelijk een.....jawel echt waar.....een......Shetlander langs :')

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:43

Zo hoef je geen vee meer te kopen Lizy. Het komt bij jullie gewoon aanwaaien :)

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:18

De allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar iedereen!

Hier ook alles rustig verlopen. Mijn hond was uit logeren, maar die geeft echt helemaal niks om vuurwerk. Die zou zelfs een rotje apporteren als je hem zijn gang zou laten gaan. Je kan hem ook echt een lol doen om om 12 uur naar buiten te gaan om mee te gaan bij het 'beste wensen rondje': lekker knuffels halen bij iedereen en kijken wat er allemaal de lucht in gaat.

Ik was Oud & Nieuw aan het vieren bij mijn stalhoudster, dus kon mijn paard dit keer van dicht bij observeren. Hij heeft lekker hooi gegeten de hele avond (staan altijd buiten), om 12 uur werd er bij de buren aan de overkant wel wat afgestoken en was de kudde alert, maar gewoon rustig. Na het grootste geweld gingen ze weer, jawel, hooi eten :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:19

Voor de dieren die bang zijn vind ik het echt rot hoor, maar alle dieren die het niet eng vinden, kunnen zo grappig zijn.
Wij hebben in het dak van de woonkamer hoge ramen en onze rooie kat zit daar altijd naar te kijken. ( ons huis is een soort split level en andersom )

De hondjes zitten voor met ons op stoeltjes bij het raam en dan komt de jonge zwarte kat ook. Die denkt dat hij ook een hond is en doet wat zij doen.

Momenteel wordt er wel weer even veel afgestoken. Maar mn moeders iets bange hondje is alweer naar huis en had ergste alweer gehad.

Wij hadden vandaag weer wel wat. Onze zoon kwam vroeg eten, want die moet werken. Ik had andijvie gesneden en paar keer gewassen, maar liet het in een een wasbak liggen in koud water. Mijn man zegt; dek het af, dus ik doorzichtig folie erover. Hij; 3 snijplanken erop..... Pan geschilde aardappels in de kk en wij gaan lopen met de hondjes......
Komen we terug; overal andijvie. Had het zwarte monster zitten vissen. Netjes snijplanken opzij, folie open en andijvie zitten vissen. Dan denk ik toch; je weet na 1 blaadje toch dat het ''maar'' andijvie is?? ppfffff
Lag ie helemaal moe op bed te slapen......Die zwarte van ons spoort echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:22

:') :D haha, superpony wat een leuke kat!

Fijn dat verder alle dieren ongeschonden uit de vuurwerkstrijd zijn gekomen.

Op naar het voorjaar!!!! *\%/* *\%/* *\%/*

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:28

superpony schreef:
Voor de dieren die bang zijn vind ik het echt rot hoor, maar alle dieren die het niet eng vinden, kunnen zo grappig zijn.
Wij hebben in het dak van de woonkamer hoge ramen en onze rooie kat zit daar altijd naar te kijken. ( ons huis is een soort split level en andersom )

De hondjes zitten voor met ons op stoeltjes bij het raam en dan komt de jonge zwarte kat ook. Die denkt dat hij ook een hond is en doet wat zij doen.

Momenteel wordt er wel weer even veel afgestoken. Maar mn moeders iets bange hondje is alweer naar huis en had ergste alweer gehad.

Wij hadden vandaag weer wel wat. Onze zoon kwam vroeg eten, want die moet werken. Ik had andijvie gesneden en paar keer gewassen, maar liet het in een een wasbak liggen in koud water. Mijn man zegt; dek het af, dus ik doorzichtig folie erover. Hij; 3 snijplanken erop..... Pan geschilde aardappels in de kk en wij gaan lopen met de hondjes......
Komen we terug; overal andijvie. Had het zwarte monster zitten vissen. Netjes snijplanken opzij, folie open en andijvie zitten vissen. Dan denk ik toch; je weet na 1 blaadje toch dat het ''maar'' andijvie is?? ppfffff
Lag ie helemaal moe op bed te slapen......Die zwarte van ons spoort echt niet.

Troost je, ik heb er hier een die een keer een courgette uit de tas heeft gevist en bijna compleet heeft opgegeten. Beestje spoort echt niet als het om eten gaat. Wij kunnen niks laten liggen want ze eet gewoon alles. Denk hierbij ook aan boterhammen, appels (uit elke appel een hapje...), paprika, tuinbonen en venkel. Ze is nog maar een keer ziek geweest, dat was toen ze een rubberen balletje had opgegeten. :x Weekendje belabberd op bed gelegen ennnn weer door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:32

Oh dat is wel heel bijzonder voor een kat flew!
Wel grappig, niet handig :D

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:24

Absoluut niet handig nee. Ze is gelukkig geen buitenkat, anders zou ze zichzelf in no time vergiftigen vrees ik.

Afbeelding

Dit is het monster(tje) in kwestie.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:59

Beste wensen allen!

Hier rustig verlopen. Geen vuurwerk in de straat maar alleen verder weg dus scheelde een berg in geluid.
Jewel was wel wat nerveus maar niet extreem en de shet en katten waren relaxed.

Goed 1e jaar aan huis dus :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:09

Beste wensen!!

Hier steken ze ook niks af, wij zijn ook het enige huis hier dus nergens last van. Heerlijk stil.
Buurman 1km verderop doet overdag altijd wel met carbid maar ook dat heeft geen invloed op de dieren.
We hebben dus gisteravond ook met een gerust hart bij de 'buren' (2.5km verderop) oud en nieuw gevierd.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:14

Beste wensen allemaal, hopelijk is alles goed verlopen bij iedereen!

Flew: ik heb ook zo'n kat die alles eet. Je wilt niet weten hoe het iedere week gaat als we onze boodschappen weg moeten zetten. Kat eet alles op; taart, sla, komkommer, prei, selder, courgette, tomaten, wortelen, witloof, ajuin, aardappelen die niet geschild zijn, bladeren, papier etc. Niets is veilig :P

Het was even afwachten hoe ons veulen ging reageren op het vuurwerk dat de buren naast de wei afsteken, maar hij gaf gelukkig geen kik.