Dat ook hoor, het is gewoon handiger omdat we hem al hadden. Scheelt denk ik een hele hoop dat het stuk altijd in de schaduw staat. Ik ken toevallig iemand die een container ook tot een super mooi stallengebouw heeft omgebouwd dus ik heb goede hoop!
MarloesHJ
Geplaatst: 05-12-17 19:49
O ja, over staldeuren. Ik heb mijn staldeuren gekocht op marktplaats. Had voor een mooie prijs 4 deuren en een hoop tralies. De deuren zijn allemaal verschillend maar matchen wel qua stijl. Een nieuwe laag verf en het hout vervangen en ze zijn weer als nieuw. Denk dat de deur opening bij ons ook zo'n 1.20 m breed is. Wij hebben zelf half hoge muurtjes gemetseld en daarop tralies. Voorkant wel helemaal tot boven aan toe gemetseld. Deuren zijn meer dan 20 jaar oud maar doen nog prima hun werk!
Hier straks hooi halen, is bijna op... Gelukkig is het nu droog
Hebben jullie foto’s van jullie zelfgemaakte stallen?
Fabster
Geplaatst: 05-12-17 20:12
Ik heb ook een container. Daar zit dan het hooi in en daar zit een flink afdak aan wat als schuilstal dient. Met hout bekleden is wel aan te raden. Want de metalen wanden worden lekker warm en daar houden de vliegen ook van. Die van mij wilden echt niet bij die container staan. Dan liever nat regenen, dan samen met al die vliegen onder het afdak. Sinds we het bekleed hebben met hout, gaat t goed.
Maar hier dus geen deuren. Wel doorgangen van 2-2,5 m breed.
Draad en lint. Hoogste op 1.20. Maar dat is inmiddels mss wel 1.50 geworden, omdat ze het pad helemaal uitgelopen hebben.
Onze stallen zijn ook zelfgebouwd, van hout. Nog niet af, maar zo staan ze er nu bij: Manlief heeft nog een nieuwe schuifdeur aan het einde van mijn stalgang gemaakt
Libera
Geplaatst: 05-12-17 20:21
Meer fotos kun je in mijn verhuis topic vinden... staat ergens bij HTT (geen idee waarom, gaat over mn stal niet mn huis, maar goed...)
Haha nou wij hebben 1 box van ongeveer 6x5 waar eigenlijk nooit paarden in staan, is meer voor nood. Hij is ook vrij snel gemaakt met wat losse stalwanden die klem staan onder de hooizolder en zijn met touwen aan elkaar gebonden
Ooit moet er wel een andere stal komen maar zolang het niet zeker is of we hier blijven wonen bouw ik daar nog niets voor.
Weide omheining is hier simpel, gewoon palen met 2 lagen koord waar soms wel en soms geen stroom op staat.
Niet zeker of jullie er blijven wonen? Heb ik de twijfel gemist?
Mooi gemaakt die stallen. Lekker ruim en ruimtelijk.
Ik heb ook bij de wei een containerstal. Waren 4 paardenboxen. 1 box is dan 3 x 2.40 m. Zelf vind ik dat veel te krap voor een paard. Voor pony's laat zich dat prima doen. Heb er paddocks aan gemaakt. Kunnen ze in en uit lopen.
Gelukkig! Mijn ruin ligt namelijk graag languit te tukken
palousa_boy
Geplaatst: 06-12-17 08:45
Anke schreef:
Niet zeker of jullie er blijven wonen? Heb ik de twijfel gemist?
Haha nou we willen wat meer land waar we straks onze schapen op kwijt kunnen, het is dan de vraag of we hier in de buurt wat losse stukken land kopen of dat we een andere volledige boerderij kopen
Mijn schuilstal is 3,5 m diep, maar liggen doen ze er niet in. Ze blijven de stal wat te spannend vinden lijkt het wel. Terwijl ze dat in de oude stal, waarin ik ze wel opsloot nooit hadden. Maar nu liggen ze wel heel regelmatig in de paddock en de wei, dus ik maak er geen probleem van.
Vandaag een zadelpasser langs gehad, mijn zadeldrama lijkt richting een oplossing te gaan Gelukkig maar, ik wil toch graag weer rijden
Ja bij elkaar hebben we wel wat land, iets meer als 10ha maar dat is niet genoeg en niet practisch. Voor de paarden is het prima maar het meeste is al een paar jaar niets mee gedaan, staat geen omheining of kan ik niet komen met wat groter gereedschap.
Beetje afhankelijk van hoe het loopt maar wil wel richting de 100ha. Dan hebben we genoeg weide en land om zelf graan te verbouwen en dus het grootste gedeelte van het voer zelf kunnen verbouwen.
Nu wonen wij wel in een van de goedkoopste regio's van Frankrijk maar hier moet je rekenen op ca. €3000 per ha.
Over het algemeen is het ook niet allemaal aangesloten grond maar wel dicht genoeg bij elkaar dat het goed te doen is. Vanaf 50ha kunnen we met de plannen die we nu hebben uit de voeten maar vanaf 75 word het gewoon een stuk makkelijker met minder afhankelijkheid van externe partijen.
Wat je hier veel ziet is dat boeren een gedeelte in eigen bezit hebben en de rest bij pachten. Ik vermoed dat wij daar uiteindelijk ook wel op uit zullen komen. Niet eens zo zeer on de prijs te drukken maar omdat veel eigenaren hij grond niet willen verkopen. Zit vaak al heel lang in de familie en dat weegt dan zwaarder als het geld wat ze er voor kunnen krijgen schijnbaar. Maar als je eenmaal ergens gevestigd zit weten ze je wel te vinden mocht er toch iets te koop komen.