Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:15

Erg he :+ Maar kijk er graag naar,ze staan nu ook onder balkon dus hoor ze ook knabbelen,kan enorm van genieten <3

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:35

Malootje, die eerste foto is volgens mij een grashalm. Waarmee heb je gezaaid? Ik heb die namelijk ook momenteen in bloed staan (een mengeling van kropaar, beemdlang, roodzwenk en timotee)

Die onderste is kamille. Die staat momenteel hier ook in het land. Ik laat die staan.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:50

Lekker laten staan Mallootje...je kunt evt na de bloei gif spuiten als er onkruid tussen staat :)

Hier schransen ze ook alles weg hoor,wat er niet verdwijnt met grazen haal ik weg.Liefst met de hand maar als het moet met de gifspuit.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:13

Het is weer zo ver, wéér een bizarre wending in mijn zand verhaal. Ik heb met het kiwa contact gehad over het rapport en het feit dat het zand niet aan de norm voldoet terwijl de leverancier claimt gecertificeerd zand te verkopen. Nu blijkt dus dat ze geen certificaathouder zijn dus ze kunnen en mogen helemaal geen gecertificeerd M3C zand verkopen…! Het certificaat dat ik heb ontvangen is geen certificaat voor M3C zand. Ik blijf me echt verbazen… Wat zijn wij belazerd zeg :oo :x |o

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:18

Jeetje.... De beerput is open! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:21

Oh wat een vreselijk gez.eik Daan!

Ik kan mij voorstellen dat je intussen bloedlink bent, want als ik het verhaal zo lees, wind ik mij al behoorlijk op over dit bedrijf.

Maar waarschijnlijk sta je nu nog weer iets sterker in je zaak? Dit doet overigens niets af aan het feit dat je liever gewoon een goede bak, met goed zand zou hebben.....

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:25

:oo Daar ben je lekker mee,wat een oplichters.
Hopelijk gaat er nu eindelijk iets gebeuren...Wat een drama,wil je een goede bak.Je investeert in kwaliteit krijg je nog alleen maar een bak vol kattebakzand -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:27

Jemig... moet je nou echt bij elke leverancier gaan eisen dat je hun certificaat te zien krijgt voor je iets besteld ;(
Maar je staat nu wel héél stevig om ze eens goed (juridisch) aan te pakken.

Even over een heel andere boeg...mijn nieuwe aanwinstjes <3

Afbeelding

Zo te zien een zwart-rode (onder), dan een goudagouti-bonte (midden) en zwart-bonte die ook wel Dalmatiër zou kunnen zijn (boven.

Als je geen paarden hebt die op het gras mogen dan maar kleine grazers :D
Deze komen de club van 13 versterken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:32

Oooooh wat vreselijk schattig <3 <3 <3 DubbelDun!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:38

Het is echt zo bizar en ik ben er ZO boos over! Vooral ook omdat ze vooraf beweerden echt super kwaliteit zand te leveren en dat we het vooral niet ergens anders moesten halen (wat tot de helft goedkoper was!) omdat je dan niet gecertificeerd zand zou hebben van slechte kwaliteit. En dan zelf gewoon zo de boel belazeren!!

Mijn vriend heeft vrijdag gesproken met de man die het ons verkocht heeft en nogmaals aangedrongen om dit gewoon op een nette manier op te lossen, dat het uiteindelijk ook alleen maar meer gaat kosten als het een rechtszaak moet worden. Dinsdag is de directeur weer aanwezig.. deze man kwam niet verder dan een nieuwe leugen, namelijk dat onze loonwerker om dit zand met grove korrel gevraagd zou hebben. En dat terwijl we het zand zelf bij die beste man besteld hebben en onze loonwerker nooit contact met hun heeft gehad…

Al moet ik er voor naar de rijdende rechter, ik zal mijn gelijk krijgen.

DD super schattig die baby's!! :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:39

Ik verbaas me er elke keer weer over dat ze al zo helemaal kompleet zijn. Binnen een uur loopt en eet het alsof het de normaalste zaak van de wereld is :D

@Daan: met al die leugens zou ik ook 'tot het gaatje' gaan om mijn gelijk te halen. Volgens mij is dit best een leuke uitzending voor een RR.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:45

Caafjes <3 <3 <3 en wat zijn ze mooi...zucht...o en wanneer is er taart? Y)(^)

Daan...en ook maar blijven liegen he :x

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:45

Hihi ja ik denk dat het ook wel een mooie voor een uitzending RR is :+ Maar daar zit ik helemaal niet op te wachten. Ik hoop dat ze inzien dat het de beste weg is om het samen op te lossen, en snel.

Het is inderdaad heel bijzonder dat jonge spul. Dat het allemaal zo snel gaat en compleet is om gelijk al zo veel te kunnen. Mooi :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:05

@Daan: ik snap dat je er niet op zit te wachten, maar als ik zo hoor wat ze allemaal uit de mouw schudden dan vrees ik dat het een lange weg gaat worden en een RR is dan sneller dan een 'echte' rechtzaak. En je laat meteen heel NL weten waar niet te zijn voor zand :)

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:11

Daan_O, meelezer denkt ook even mee als je 't goed vindt.

Heb je op schrift dat de leverancier claimde gecertificeerd zand te verkopen? Want als dat alleen mondeling aan bod is gekomen is het jouw woord tegen het zijne en dan sta je niet sterk. Van elk bedrijf in Nederland kun je namelijk op internet, bij de door de overheid daartoe aangewezen certificerende en accrediterende instellingen, nagaan voor welke diensten en/pf producten dat bedrijf certificaathouder is.

Dat dat voor normale mensen allemaal onwaarschijnlijk grote bureaucratische onzin is doet er niet toe, voor de rechter zal gelden dat jij redelijkerwijs had kunnen weten dat je leverancier niet gecertificeerd was. En als er dan niks op papier staat, kun jij nooit aantonen dat je leverancier je heeft voorgelogen.

Weliswaar kun je een aantal zaken wel aantonen en heb je wellicht je loonwerker als getuige aan je kant, maar als dit een zaak wordt ben je zo een paar jaar verder voordat die behandeld is en nog minstens maanden voordat je dan je gelijk (als je wint) daadwerkelijk in je bak hebt liggen. Intussen heb je nu een goede bak nodig om in te rijden. Daar ben je niet de enige in, vandaar dat dit soort zaken zelden echt helemaal worden uitgespeeld, meestal wordt er geschikt of betaalt de gedupeerde duur leergeld en herstelt zo goed en zo kwaad als het kan voor eigen rekening.

In je eentje tegen een leverancier die ook nog een moederbedrijf boven zich heeft (ik meen me te herinneren dat je zoiets hebt genoemd) - inclusief juristen van het type dat de studiekeuze meer heeft laten inspireren door het in die branche gebruikelijke uurtarief dan door een diep geworteld gevoel voor rechtvaardigheid - is geen verstandige hobby voor mensen met een jaarsalaris onder de Balkenende-norm.

Met een groep sta je sterker (en ben je interessanter voor de media). Ik vond deze site https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 5598,d.bGQ Misschien ben je die zelf ook al eens tegengekomen maar ik zou me bij deze mensen melden met de vraag of er meer gedupeerden van jouw leverancier (en moederbedrijf) zijn en of zij samen zouden willen werken in een eventuele zaak. Als je mensen vind zou ik ervoor gaan. Op dat moment kun je ook de gok nemen en de boel netjes laten herstellen door een bona fide bedrijf (want die kosten kun je t.z.t. dan wel verhalen). Als je geen medestanders vindt zou ik, hoe zuur ook, mijn verlies nemen en de bak zo rijdbaar mogelijk proberen te maken voor zo min mogelijk geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:15

Volgens mij heeft Daan een certificaat ontvangen van de zandleverancier, echter is dit geen juist certificaat als ik het goed heb gelezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:16

Daan_O schreef:
Het is weer zo ver, wéér een bizarre wending in mijn zand verhaal. Ik heb met het kiwa contact gehad over het rapport en het feit dat het zand niet aan de norm voldoet terwijl de leverancier claimt gecertificeerd zand te verkopen. Nu blijkt dus dat ze geen certificaathouder zijn dus ze kunnen en mogen helemaal geen gecertificeerd M3C zand verkopen…! Het certificaat dat ik heb ontvangen is geen certificaat voor M3C zand. Ik blijf me echt verbazen… Wat zijn wij belazerd zeg :oo :x |o

Deze bedoel ik.

Het bedrijf heeft dus wel een certificaat afgegeven alleen is dit een "vals" certificaat. Misschien staat ze nu iets sterker. Het bedrijf heeft immers op schrift aangegeven gecertificeerd M3C zand te verkopen?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:21

Dat klopt [***]. Het certificaat heb ik overigens pas een half jaar later ontvangen. Het is een algemeen certificaat voor zand/grind en voor M3C zand is een specifiek certificaat. Ze hebben in de mail diverse keren gezegd dat het gecertificeerd M3C zand is.

Maura dank voor je bericht en het meedenken. Ik ga daar vanavond even goed naar kijken en ook eea natrekken :)

Ik ken iemand die ook zand bij deze leverancier vandaan heeft, 1,5 week na mij. Precies hetzelfde probleem. Zij heeft alleen nog geen actie ondernomen richting de leverancier maar gaat dit wellicht ook op korte termijn doen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:23

Is je bak ondertussen wel een beetje te rijden Daan? Waardeloos zeg!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:23

Misschien handig om de krachten te bundelen ??

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:35

daan: dju wat een idiote situatie

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:39

Dat is het zeker!

Ik kan niet rijden in de bak, alleen als ik net heb gesleept en het goed nat is wat stappen en een paar rondjes draven. Ze zakken te ver weg en de bodem is te onstabiel, het is vragen om blessures om daar echt in te gaan rijden en daarnaast rijd het ook totaal niet prettig omdat ze geen balans hebben op de bodem.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:56

Heel snel tussendoor. Absurde situatie Daan, wat een waardeloze leverancier. Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Zo ja, wat zegt die ervan?

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:06

Jemig Daan, ik was de laatste tijd niet zo actief in het topic maar wel meegelezen, wat een ellende met jullie bak zeg |( ik hoop echt dat jullie snel tot een oplossing komen

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:12

Daan, wat een ellende... en nu??

Pff jullie bevestigen eigenlijk alleen wat ik al vreesde.
Zullen we het idd maar in 1 keer goed doen.
Vanaf dat de grondwaterpomp steekt kunnen we beregenen. Dus daarop wachten we dan maar even.