[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fayah2

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 19:17

Afbeelding
Afbeelding

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 20:37

Fayah2 schreef:
Ik kom ook even binnenvallen
Ik heb een grote bak met een frame
Eerst met aanhangernet binnen 2 dagen stuk
Toen frame met een soort gaas (dikker) 2 weken kapot gebeten.
Hooinetten gaan ook kapot ze had laatst een groot gat erin en kwam er dus met haar neus in vast (mevrouw steekt t liefst haar hoofd er dan zo diep mogelijk in)

Dat is ook wel een heel dun frame, dikke kans dat zodra je er een kwaliteitsnet doorheen rijgt je frame de volgende dag verbogen is/uit de koppelingen geschoten. Dus ik zou je aanraden een zwaarder/steviger frame te maken en er dan een net van goede kwaliteit in te hangen. Denk dan aan een dikte van 4mm.

Fayah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 20:45

Frame is nog steeds heel
Net en gaas in t midden een gat ingebeten

Gaat mij dus niet om het frame

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 20:48

Fayah2 schreef:
Frame is nog steeds heel
Net en gaas in t midden een gat ingebeten

Gaat mij dus niet om het frame

Nee dat snap ik, maar daarom zeg ik: dikke kans dat als je er wel een goed net in hebt zitten (dat dus heel blijft) de krachten op je frame te groot worden. Het is maar een tip hoor, doe ermee wat je wil. Daarnaast geef ik dus ook al een tip voor een goed net (gaas met plastic is sowieso heel onverstandig).

Fayah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 21:01

Fayah bijt echt alle netten door, plastic, net alles gaat door dus een ander net heeft echt geen zin.

Op mijn vorige stal hadden ze metalen frame en maas dat bleef heel

Momenteel heb ik niks en krijgen ze 6x per dag de bak gevuld

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 07:49

Heb een groot net dat ik al jaren gebruik en gaat niet kapot
☺️
Maar is echt een goed net

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 08:02

Fayah2 schreef:
Fayah bijt echt alle netten door, plastic, net alles gaat door dus een ander net heeft echt geen zin.

Op mijn vorige stal hadden ze metalen frame en maas dat bleef heel

Momenteel heb ik niks en krijgen ze 6x per dag de bak gevuld

Heb je ooit wel een kwaliteitsnet erin gehad dan (minimaal 4mm dikte)? Als ze dat ook (bewust?) doorbijt dan kun je het beste een hooinet gebruiken en die vrij ophangen, dan kan ze veel moeilijker grip krijgen en kracht zetten op het net. Als ik een actionnet in een frame heb dan moet ik echt elke dag de gaten dichten, maar datzelfde net blijft jaren heel als ik het vrij ophang. Ik heb het geluk dat ik grote bomen heb en de vrijhangende netten aan takken kan hangen, heb je dat niet dan zou je een paal met dwarsbalk moeten maken.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 09:15

Ik ben opzoek naar een groot net, niet te duur voor over mijn grote rechthoekige hooibalen. Wie heeft tips?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 09:24

Geryon schreef:
Paard dat ik wel eens voerde had een kooikussen. Vreselijk! Die rits gaat moeilijk dicht door het hooi wat ertussen komt. En het ding wordt snel vies door de grond.

Een rits ?
De mijne heeft klitten band
Heel stevig wat ook makkelijk zuiver te houden is
Maar paard is van stal veranderd en daar zijn slowfeeders van de stal beschikbaar

Ga mijn mega net en kussen te koop zetten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 09:49

Geryon schreef:
Hebben jullie ideeen voor slowfeeders om het hooi buiten de stal te kunnen geven? Ik heb het nu zo:
[ [url=m/XNuFTQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is irritant vastmaken :+

Lijkt mij niet fijn voor een paard zo te moeten eten buitn stal en door dat relatief klein raam. Ik snap je redenatie, maar met het uit de slowfeeder trekken maken ze soms heftige trekbewegingen (sommige paarden) en daar is de ruimte niet voor zonder zich te stoten. Vind je het ook niet een naar idee dat de staldeur niet gewoon snel open kan als dat nodig is?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:15

Zinzi_jewel schreef:
Geryon schreef:
Paard dat ik wel eens voerde had een kooikussen. Vreselijk! Die rits gaat moeilijk dicht door het hooi wat ertussen komt. En het ding wordt snel vies door de grond.

Een rits ?
De mijne heeft klitten band
Heel stevig wat ook makkelijk zuiver te houden is
Maar paard is van stal veranderd en daar zijn slowfeeders van de stal beschikbaar

Ga mijn mega net en kussen te koop zetten
wat voor net en kussen heb je wat je gaat verkopen?

Fayah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:41

Helaaa bijt fayah ook alle netten kapot alleen de netten met hele grote mazen niet. Als het haar te la gzaam gaat moet het stuk.

Kan weleens zo een groot net proberen waar veel in kan alleen zit ik een beetje met de houding van eten met een net

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:42

Fayah2 schreef:
Helaaa bijt fayah ook alle netten kapot alleen de netten met hele grote mazen niet. Als het haar te la gzaam gaat moet het stuk.

Kan weleens zo een groot net proberen waar veel in kan alleen zit ik een beetje met de houding van eten met een net

Hier houden ze hetgeen wat ik hierboven hield eindelijk heel, is maar van de action maar wel 2 netten over 1 bak.
In het frame maakte het niet uit wat voor net ik pakte en ijzer weiger ik, hangend hielden de netten het wel vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:12

Mijn oudste paard bijt ook in het net en trekt er aan, maar dat overleven de netten prima. Daarnaast heb ik een Tinker die er in het begin erg ongeduldig van werd dat ze niet zo snel kon eten als zij wilde, dus die trok in de eerste maanden ook flink aan het net. Heb er eentje (dubbel) in het frame van de bak en heb een net aan het hek hangen. Die aan het hek krijgt het zwaar te verduren, maar er zit na een jaar nog maar een gaatje in. Ik heb netten van Zeldenrust, zijn superfijne en hele sterke netten. Is echt een uitgave, maar wel kwaliteit en het is het geld zeker waard! Ik had in het begin het action net, maar die was binnen twee dagen al kapot. Deze hangen nu al ruim een jaar en zien er nog prima uit.

Metaal zou ik zeker niet doen, zo slecht voor de gehele mond van je paard. Ik snap niet dat dat nog zoveel gebruikt wordt :o

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:19

Zijn er hier ook mensen die bv visnet gebruiken?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:44

Dat is vééls te dun. Daar kunnen ze niet alleen wondjes van krijgen, maar het kan ook tussen de tanden komen en veel ergere ongein veroorzaken.
Dat wil je dus écht niet gebruiken !!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:53

Idd veel te dun

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:36

Ik had een voor op stal hooinetten gemaakt van de action aanhanger netten, inprincipe prima, in de wei wel zo stuk (denk door de weersinvloeden ook), echter 1 keer op de manege in een 2-paards paddock laten liggen omdat we daar 2 dagen in zouden staan, ‘s nachts paarden toch thuis gehouden, in overleg het gevulde hooinet en mn waterbak daar laten liggen want we zouden de volgende dag terug komen, heeft iemand anders haar pony in de paddock gezet (want hey, er was al water en hooi), dus hooi op, net kapot, en water leeg... Dat doen we dus ook nooit meer.. moesten we alsnog weer 8 emmers water slepen en mn net kapot baal ik ook wel van.. _-:(

Onze ruif heeft wel betonroosters, bevalt ook prima!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 17:28

Hoe groot zijn die netten van de action?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 17:34

Mijn pony heeft nu al 2 x zijn slowfeeder gesloopt en deze keer is hij niet te maken helaas.. welke raden jullie aan? Liefst een die vrij makkelijk te vullen is .

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 17:38

Luca03 schreef:

1,50 bij 2,20 geloof ik maar ik zag vorige week dat ze weer uit de collectie gaan met een beetje pech.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 17:40

Azmay schreef:
Luca03 schreef:

1,50 bij 2,20 geloof ik maar ik zag vorige week dat ze weer uit de collectie gaan met een beetje pech.

Oh god, ja ik weet niet of ze er in België hebben. Zou anders een lieve bokker een voor mij willen halen en opsturen? O:)

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 22:13

Waar woon je in belgie?
Je heb kleine en grote variant ervan bij de action. Ik heb volgens mij groot en klein.

Ze komen altijd terug hoor in het voorjaar

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 08:57

Ik bedoelde niet het schepnet vis net. Maar de netten op een vissersboot.

Bij de action hebben ze 2 maten. Klein en groot. 7,95 en 14,95 dacht ik. Als het uit het assortiment gaat komt het ook wel terug. Is een seizoensartikel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:29

Afhankelijk van de vissoort én de manier van vangen heb je verschillende diktes.

Er is dus geen standaardantwoord op mogelijk.
Het materiaal moet minimaal 4 mm dik zijn, maar 5 is beter en 6 is nog steviger. Dat zullen ze in de visvangst niet snel gebruiken vanwege het gewicht.