Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:52

Zo.. nou echt, die hooiprijs van Venhorst!! Dacht dat ik gek werd, maar 't is dus écht flink gestegen! :oo ;( Zo jammer weer... en gemak.. het wordt thuis gebracht, maar daar is ook alle gemak mee gezegd := Elke keer dat gepiel om die leverdagen... heb geen idee welke dag 't deze week geleverd gaat worden, maar wij moeten woensdag allebei de hele dag weg, ze bellen een half uur van tevoren.. ja..... da's pech....

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:53

Ik ga van de week eerst maar eens mijn oude voerboertje bellen wat voor hooi die nog heeft.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:14

Bij ons wordt het ook op de juiste plek gezet, we hoeven niet er ij te zijn. Ik heb nog genoeg hooi tot ze ergens anders de wei op gaan en ik zie in het najaar wel wat het hooi doet.

Ik ben de regen nu zat. Ik had vakantie en de afgelopen was er zelfs geen tussen de buien door iets doen gevoel.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:17

DubbelFun schreef:
Hier regent het al de hele ochtend, dus net toch de regenjas maar aangedaan en de boel uitgemest.

De kleine begint al aardig pittig te worden; ik zag haar net een bokje naar Boon doen toen die ook snel naar de hooibak kwam.

De deken is iets te lang, maar ik wilde hem niet weer terug sturen en zonder zitten, dus maar een paar schoudernaden in de hals gemaakt. Dat veel te lange kan ik niets aan doen, maar van mij zouden de zijkanten makkelijker 10/15 cm korter kunnen

[ Afbeelding ]

Ze kijkt er wel beteuterd bij. :knuffel:

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:19

Ja hoor, mijn mini heeft zo les en het hoost weer… en die fluit buienradar zei dat het droog zou blijven :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:20

Vind je ?? Ik zie er niets beteuterds aan hoor. :) Ze heeft er iig geen hekel aan als ik de deken aan doe.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:24

DubbelFun schreef:
Vind je ?? Ik zie er niets beteuterds aan hoor. :) Ze heeft er iig geen hekel aan als ik de deken aan doe.

Zo kijkt onze shet ook hoor :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:17

Mijn merrie loopt gauw weg als ik met haar deken aan kom. Maar ja, met haar PPID-vachtje waar ik de waterdichtheid niet meer van vertrouw, krijgt ze toch echt een deken op met dit soort dagen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:26

Ik heb van Jasmijn nooit het gevoel gehad dat ze het vervelend vond en nu ze gewend is aan het feit dat ie om gaat steekt ze ook zelf haar hoofd door de halsopening (ik maak ze van voren nooit los).

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:22

Dat doe ik ook niet meer, losmaken van voren. Die lijkt mijn merrie het vervelendst te vinden qua dichtdoen, dus als ie al dicht zit, heeft zij een irritatie minder en ik geen tanden in mijn arm :+ (en ja, ze mag me bijten, ik weet dat ze het vervelend vindt en ik heb liever dat ze zich uit dan dat ze het opkropt, dat heeft ze als manegepony 6 jaar lang moeten doen, dat vond ik wel lang genoeg. Sterker nog, in situaties waarbij ik weet dat ze iets vervelend of lastig vindt, trek ik een dikke trui of jas aan en hou mijn arm voor haar neus om in te bijten. Liever mij dan de DA, bijvoorbeeld.)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:50

Auch... kun je geen stukje hout oid voor houden ??

Ik stond vanmiddag Jasmijn te krauwelen en die werd ook iets te enthousiast in het terug doen. Nu mooi een blauw velletje :D

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:40

DubbelFun schreef:
Auch... kun je geen stukje hout oid voor houden ??

Ik stond vanmiddag Jasmijn te krauwelen en die werd ook iets te enthousiast in het terug doen. Nu mooi een blauw velletje :D

Hahaha ze vergeten soms weleens dat wij geen paarden zijn.

Les met mijn mini ging goed, zo geweldig om te zien hoe braaf Allo is met een kindje op z’n rug.
Ze heeft hem ook zelf gepoetst (waar ze bij kon).

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 09:14

Ik zag net een heel snel zonnetje, maar toen ik een keer knipperde was ie al weer weg...

Je moet goed kijken wil je een kindje zien op de foto :) De kipjes hebben het ook naar de zin zo.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 09:19

Hier was net ook heel even het zonnetje en daar mooi even gebruik van kunnen maken.

Als ik de paarden buiten zet lopen ze door de bak naar de wei.
Maar Abby blijft meestal nog even staan om te knuffelen.
Ik had een borstel gepakt en haar lekker helemaal gepoetst in het zonnetje.
En daarna was het zonnetje weg, maar toch even lekker mee kunnen pakken :)

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 09:21

Het mag van mij ook wel wat beter weer worden. Ik vraag me af of de grondwaterreserves nog niet stilletjesaan wat meer bijgevuld geraken? Dit weekend weer geklust op het erf, maar wil ook wel weer iets leuks gaan doen. Paard staat effe op rust dus het zonnetje mag komen om ook nog eens gewoon een boek in de zon te kunnen gaan lezen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 09:22

Voorspellingen vanaf donderdag zijn goed

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 09:23

Boon is ook nog steeds niet klaar met verharen, als je die aait zit meteen je hele hand vol :)
Jasmijn moet ik flink rossen met de pennetjesborstel (vind ze heerlijk), dan komen al afgeschoren resthaartjes er nu uit.

@neile: ik hoorde gister op het nieuws dat Nederland de droogte weer 'overwonnen' heeft en alles weer 'op niveau' is.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 09:26

Hier is precies de zondvloed gepasseerd... paddock staat compleet blank. Gelukkig staan de paarden op de wei, daar is het nog prima. Wel een stelletje verzopen kiekens :+ (de paarden he :P )

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:11

Ik heb gelukkig droog mn 15 baaltjes hooi kunnen halen *\o/*
Daarvoor en daarna plensbuien =:)

Nu duik ik mn bed in na de nachtdienst :Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:11

Slaap lekker!

Wat een regen weer he.
Het lijkt wel weer herfst.

Gisteren na de verenigingsles in volle galop naar huis gereden door de regen :+

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:24

Ja joh, dit weer is echt niks aan.. Gisteren heb ik ook nog even snel 20 pakjes hooi op de kop kunnen tikken, want hier stond een ziek paard en had dus toch nog even snel wat extra hooi nodig. Hier is juist de paddock(gedraineerd) droger dan het land. Dat is echt zo zompig en hou het liever wel heel uiteraard, maar als het paard niet ziek was gingen ze er toch nog wel wat uurtjes op..
Ik wil weer lekker 22 graden en er op uit in het bos zonder een onverwachte plensui over ons heen te krijgen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:27

Echt he, en lekker buiten hangen en buiten eten. Ik snap echt dat dit beter is voor de natuur dan die eeuwige droogte maar ik ben er nu wel echt klaar mee :=

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:30

Mijn hooikoorts paardje vind het wel prima merk ik :j

Maar vanaf donderdag 20 graden, klinkt heerlijk. Niet meteen heel heet.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:03

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:40

Hier net de dierenarts geweest voor de eerste vaccinatie tegen West-Nijl. Stond net een van mijn paarden sinds vrijdag te hoesten, niet ernstig maar toch wel een beetje. Dus gevraagd of ze meteen even wilde luisteren. Gelukkig niets te horen op de longen maar wel dat hij wat last had. Nu een kuurtje medicijnen toch voor de zekerheid. Moet het over zijn eten, en meneer eet zijn vitaminebrok momenteel wat slecht. Ik denk dat hij al staat te juichen bij twee keer per dag een beetje slobber extra met medicijnen :+ gedurende twee weken.

Het enige wat ik dacht was: ik moet vrijdag om 7 uur beginnen, nog maar wat extra vroeg opstaan voor een slobber ontbijt. En meneer eet al zo langzaam :')