Net nog even langs de nieuwe plek gereden. Dat ziet er goed droog uit nu. Morgen weer aan het werk daar.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hilary schreef:Jullie leggen een laag stro neer en dan de mest er bovenop? Heeft dat met die x cm laag te maken als je mest op ‘kale’ grond legt?
Daihyo, op onze track (kaalgefreesde zwarte zandgrond, vermengd met uit de paddock gelopen zand) hebben we ook zandsoep. De bovenste laag is nat, eronder is het hard. Paddock is gekeerd en mooi droog.
Hilary schreef:Ja, dat half jaar was bekend, maar het zou fijn zijn als het dan grotendeels omgezet is naar compost. Makkelijker / beter voor de tuin en als je het moet afvoeren is het minder
Maartje1990 schreef:Hilary schreef:Ja, dat half jaar was bekend, maar het zou fijn zijn als het dan grotendeels omgezet is naar compost. Makkelijker / beter voor de tuin en als je het moet afvoeren is het minder
Wij doen het steeds wel opduwen dus dan mengt het zich wel steeds opnieuw en door het afdekken denk ik dat het wel wat sneller composteert?
Maartje1990 schreef:Daihyo schreef:Ziet er mooi uit Maartje!
Ik heb mijn wagen volgeladen, vol met 40 prachtige palen![]()
En een berkenstam. Die kreeg ik erbij. Leuk voor op de track.
Ik ben zo blij met mijn grote auto!
[ [url=m/w2iZlo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo dan! Dan heb je ook een grote auto
Olympia96 schreef:Over mest gesproken (en de hoge gasprijzen): wij zijn serieus aan het kijken naar stoken met mestbriketten. Zelf maken van poep dus haha.
We hebben nu kosten voor voer, voor de gasleverancier, voor het weghalen van de mest. En dan zouden we op de laatste twee kunnen besparen.
Moeten wel flink wat blokken maken om de winter door te komen. Maar mijn man is handig dus die kan vast een handige mal maken. En dan met z’n drietjes een paar weekenden doorgaan, dan zouden we kunnen stoken als het koud wordt.
Doen jullie dat ook?
Olympia96 schreef:Over mest gesproken (en de hoge gasprijzen): wij zijn serieus aan het kijken naar stoken met mestbriketten. Zelf maken van poep dus haha.
We hebben nu kosten voor voer, voor de gasleverancier, voor het weghalen van de mest. En dan zouden we op de laatste twee kunnen besparen.
Moeten wel flink wat blokken maken om de winter door te komen. Maar mijn man is handig dus die kan vast een handige mal maken. En dan met z’n drietjes een paar weekenden doorgaan, dan zouden we kunnen stoken als het koud wordt.
Doen jullie dat ook?
Doen jullie dat ook?