Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:58

Wat vervelend Mer. Wel super dat ze zo vaak gaan kijken!
Hier begint het nu wel wat meer en harder te knallen, maar nog steeds niets echt dichtbij.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:09

Hier al 2 dagen carbid. Vandaag elke keer wat meer en harder. Ze geven er niks om, wel het rotje wat 2 huizen verderop werd afgestoken.
De hond daarintegen wil al niet neer buiten zijn

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 15:53

Ik kreeg net een foto doorgestuurd: mijn paard ligt te snurken in de paddock. Zal daar nog wel meevallen dus :Z

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:17

Hier nog helemaal niets. Wel schieten de buren ieder jaar (meermaals) vuurwerk af en daar geven ze geen kik om.

superpony: Gelukkig is het enkel voor dat vak en voor semester 1. Ik ga dus het examen meemaken en het maakt niet uit hoe ik het doe, want ik ben toch gebuisd ivm die taak. Dus dat examen moet ik dan opnieuw in september maken, dan zit die taak er niet meer bij :P

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 18:03

De knallen worden hier heftiger maar de paarden zijn nog rustig. Net was alles even aan t rennen, behalve de Shire :+, maar een paar wortels en alles is weer goed. Nu staan ze weer op t gemak in de paddock.

Er wordt wel wat minder hooi gegeten dan normaal.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:06

Hier wordt al flink geknald de hele dag.

Ik had de paarden de wei opgegooid en was even naar de bouwmarkt en oliebollen halen. Kom ik terug, staan de paarden in paddock... >;) Merrie was best druk, niet bang ofzo, reageerde ook niet specifiek op een knal, maar gewoon onrustig; heen en weer lopen, niet stil kunnen staan. Ik heb nog even het weiland gemest en daar waren behoorlijk wat sporen te zien. Ze heeft zich behoorlijk uitgeleefd blijkbaar. Shetje heeft alleen aandacht voor mijn merrie, stond te flemen en al.

Ik heb hem nog even flink aan het werk gezet, hij was niet onder de indruk van het geknal maar had zijn aandacht er ook niet bij. Merrie heb ik maar niet gelongeerd, ik denk dat het bij haar alleen meer averechts werkt. Ik heb haar wel uitgebreid geborsteld en toen stond ze stil en was rustig. Toen ik ophield ging ze weer.

De konijnen zitten al de hele dag in hun nachthok, ipv de buitenren. De kippen reageren er helemaal niet op, die hebben lekker gescharreld en slapen er normaal gewoon doorheen. Katten zijn ook nog rustig, maar voor onze poes is het altijd alsof de wereld vergaat om 00 uur.

Ik hou me maar voor dat het over 24 uur allemaal weer over is...

Ik heb de radio al aan in de stal en ik zet zo de paarden binnen met de deuren dicht en licht aan.
Je snapt, ik ben geen vuurwerkfan... -O-

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 18:31

Hier ook heen vuurwerkfan hoor. Het is nu even rustig, maar vanmiddag waren ze hier vlakbij met carbid aan het schieten. Mijn paarden zijn niet echt bang of in paniek, maar zijn wel uit hun normale doen. Heel alert en er wordt een stuk minder gegeten dan anders.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 19:38

Welkom Jes, wat fijn dat het dan eindelijk gaat gebeuren! Zo lang al gewacht (hier nog 1 ;) )

Gelukkig hier geen vuurwerk tot net voor 12-en. Dan gaat het even los een half uurtje en dan is het ook weer klaar. Hier geen knalvuurwerk,alleen maar sier. Daar kan ik nog wel mee leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:42

Pffffff wat zal ik blij zijn als het een uur of 1 vannacht is...….

Hier vandaag flink veel geknal en geknetter. Paarden zijn best wel onrustig. Ik ga rond 23:45 naar buiten om hooi en wortels te geven en hopen dat ze een klein beetje hun gemak houden.

Welkom Jes.

En even volhouden Jolynne. Ik vind het sowieso knap van je!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:44

Stuur die vuurwerk mentaliteit maar deze kant op Noordje!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:57

Siervuurwerk trekt hier hun aandacht. Dat schelle geknal en die gillende vuurpijlen vinden ze niet leuk maar ze eten wel gewoon. Toen de buurtjes begonnen met knallen kwamen ze voor het hek staan en heb ik ze maar binnen gezet. Af en toe werp ik een blik maar ze staan tevree in hun stal.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:04

Ik heb ze met hooi gegeven, maar mijn ruin vindt het maar niks en eet dus ook niet. Merrie staat er rustig bij behalve als ze echt dichtbij knallen. Mijn ruin stond net wel rustig naar het siervuurwerk te kijken, dus dat is wel ok. Alleen die knallen...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:17

Die van mij geven juist niks om de knallen. Het geknetter en gefluit vinden ze wel vervelend. Net even bietenpulp en wortels gebracht. Dat ging er goed in. :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:34

Hier knallen ze al een paar dagen, maar paarden reageren niet zo. vd week even dat naaste buren siervuurwerk hadden toen het donker was. Maar meer even weglopen naar een plek om het te bekijken.
Vandaag waren we bezig en verderop echt een loeiharde knal. Geen carbid daar, maar zo hard dat een auto alarm af ging.

Heb ze even laten rennen en ze hebben vroeg gegeten.

Mijn moeders hondje is hier, want die is wel bang en zij wil even met de buren zitten. Zijn met de hondjes gaan lopen en hij heeft gelukkig zijn behoefte kunnen doen. Dat had hij al 2 dagen niet gedaan. Onze honden hebben niet eens door dat er geknald wordt geloof ik. Ze geven er niks om. Maar daarom ontwijken we wel juist de risico's in de buurt, zodat knallen ook geen probleem worden.

Straks gaan we nog naar bos, klein rondje met lamp en bij de paarden de netten vullen.

even na 12 gaan we weer naar de paarden en daarna even bij zoonlief langs die aan het werk is.

Lynn, ik was een paar weken geleden in Z Limburg nog en daar zeiden ze dat ze in Limburg juist erg flexibel zijn met bouwen, met name op paarden gebied.
Een paar jaar terug hadden we een huisje in Limburg en zei de eigenaar dat ook al tegen ons. Zorg dat je gesprek opneemt, naam van de persoon weet, schriftelijke bevestiging hebt etc.

Iedereen een hele fijne en goede jaarwisseling met de dieren!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 23:43

Superpony ik zit ook in Zuid-Limburg en die ervaring hebben wij niet zo. Kostte veel tijd bij ons en veel onduidelijkheid.

Hier staan de paardjes rustig op stal.
Iedereen een fijne jaarwisseling gewenst!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 23:45

Zwart op wit wil ik het zeker. Er is nu en mail verstuurd dus hoop daar een duidelijke reactie op te krijgen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 00:39

Hier nog niks aan vuurwerk,Ik ga zo de paarden hooi en wortels geven je ziet bij ons in de verte wel wat meestal keurig om 12.00 een half uur of zo.

Ik heb geen idee hoe het in Nl werkt,bij ons moet je voor het bouwen van een stal of schuur een bouwvergunning aanvragen die aanvraag hang je 6 weken aan je hek en dan hebben de buren kans bezwaar in te dienen.Bij ons mag je al zeker niet op grenzen bouwen daar moet je 3 meter vanaf blijven.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 01:25

Gelukkig Nieuwjaar iedereen :)
In Frankrijk doen ze niet aan vuurwerk, vind het best saai zo elke keer.
5 jaar geleden waren we in Nederland met oud en nieuw, volgend jaar weer.

Ik denk dat onze paarden weinig op vuurwerk zullen reageren (14 juli wordt nog wel wat afgestoken, maar dat wordt door de steden georganiseerd, enkel professionnels die afsteken) ze reageren ook niet op jagers en laag overvliegende straaljagers (ze staan op hemelsbreed 30km van een militaire vliegbasis).

*zag dat ik me eerder vergist had in de datum dat we de sleutel krijgen, we krijgen hem donderdag en niet woensdag.

In Frankrijk moet de erfafscheiding met dieren zelfs 50cm vanaf de grens geplaatst worden :oo

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-19 01:42

Gelukkig nieuwjaar!!!

Hier zijn we knuffelend het jaar begonnen.
Afbeelding

Vorig jaar was er niks te beleven en nu is het non stop knallen. Overburen hebben voor een kapitaal aan vuurwerk. Er is maar 10 passen gerend toen een pijl boven hun hoofd knalde ik denk vanwege een windvlaag. Nu m’n laatste voerbeurt gedaan en alles staat te kauwen. Ze staan wel in de wei zodat ze alles kunnen zien maar wat een stoere dieren!!

Hopelijk zijn mijn buur-schapen ongedeerd. Er ging een pijl naar voren i.p.v. omhoog... ik ben blij als iedereen naar bed is en het weer rustig is.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 08:58

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Hier zijn ze rustig de nacht doorgekomen. Hooi in de stal was op maar of dat mijn ruin meegeholpen heeft, durf ik niet te zeggen. Die had vanmorgen nog geen zin om binnen te komen

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 09:36

Beste wensen allemaal.
Buren hadden flink feest. Veel vuurwerk en carbid, maar Nick en Bliksem stonden gewoon lekker in de wei.
We waren niet thuis, naaste buren appte een paar keer dat de paardjes er prima bij stonden.
Toen we thuis kwamen stonden ze op rust.
Oscar, de hond sliep zelfs en werd wakker toen we er aan kwamen.
Poesjes waren ook gewoon zoals normaal. Wachten bij het voerbakje :)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 09:55

Voor Smoothie de eerste keer dat hij met oud&nieuw aan huis staat en zoveel vuurwerk zou horen. Planning was om ze pas tegen 22 uur binnen te zetten met bovenluiken dicht maar heb dat om 18 uur al gedaan. Ze waren in de buurt carbid aan het schieten %) die knallen waren zo hard en plotseling dat zelfs onze hond aan het stressen was en die geeft niks om vuurwerk :oo
Jocky was licht nerveus, Smoothie was bloednerveus. Gaandeweg de avond wende hij gelukkig een beetje.

Maar om 24 uur....pppfffff.....2 overburen waren aan het knallen en dat klonk verrekkes hard in de stal! Mn internetcamera deed het natuurlijk niet van 24 tot 01 uur dus ben zelf naar ze gaan kijken. Smoothie was compleet van slag! Gelukkig kalmeerde hij ietwat toen hij doorhad dat ik rustig was en waardeerde geloof ik zelfs mijn meeblehring & dansjes met de radio :roll: ooohhh wat was ik blij dat alles om half 1 zo goed als rustig was pppffff := even leek het er nl dat hij in de knoop met zn eigen benen zou geraken #)

Iedereen de beste wensen trouwens!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 10:40

Beste wensen allemaal!
Hier ging het toch ook iets harder om 12 uur dan ik had gedacht maar we zijn allemaal ongedeerd door de nacht gekomen. Paarden wel nerveus maar niets extreems, wel apart om te zien dat de twee kalme paarden nu het drukst waren en degene die normaal het meest nerveus is was heel rustig.

We waren bijna in slaap gevallen toen er nog iemand besloot om om half twee een of andere honderduizend klapper af te steken {:)-:(
Oh ik kan echt niet wachten op een algeheel vuurwerk verbod.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 11:08

Voor iedereen de beste wensen voor 2019!

Zoals verwacht is het hier heel rustig verlopen. De paarden waren wel iets onrustig,maar dat was snel over.

Lekker dan mizzmontana , die had hem vast express zo lang bewaard.
Ik help jullie hopen dat er een vuurwerkverbod komt, het geeft zoveel stress :(

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 11:36

Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar. Bij ons was het rustig tot 12 uur.Ik dacht nog heel even wat sta ik hier met mijn wortelen en net toen ik de emmers uitdeelde brak de hel los.Mijn buren met paarden waren zo vriendelijk zover mogelijk van hun eigen stal het vuurwerk af te steken,enkel een beetje jammer dat het dan net aan mijn wei wel moest gebeuren.

Maar mijn eigen paard de grootste scheitluis vd wei kwam bij mij onder de schuilstal staan en ging haar wortelen eten ,daar kwamen er al gauw bijstaan.Twee bleven op de wei bij de hooi bakken en die heb ik daar wortelen gegeven.Het was vooral eten en dan naar de lucht staan kijken,weer een hap eten en weer kijken.Er was stress maar niet te veel.Met een half uur was het weer doodstil.