Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:@geryon: het lijkt me voor je paard veel irritanter om te eten zo buiten de stal.
Mizora schreef:Bevalt het op zich wel zo? Dan zou ik aan je tralies en aan je hooi net grote karabijnhaken vastmaken. Dan hoef je enkel de karabijnhaken in elkaar te klikken en dat is zo gebeurd.
[ Afbeelding ]
superpony schreef:Ik kom weer even buurten. Hadden 2 ibc vaten, maar hebben nu iets gehuurd waar een metalen hooi huisje op staat. Best ideaal, maar er valt toch veel naast. Huisje is niet te verplaatsen en we hebben er nu 10 baaltjes in gedaan, dus willen hem wel gebruiken.
Ik zat te denken aan een net, maar dat moet best groot zijn en ook de zijkanten bedekken.
We hebben nog wel 2 ibc vaten staan, dat sowieso de shet ook kan eten, maar die eet ook uit en rond het huisje.
Ze eten erg rustig. Normaal gaven we ene dag 2 balen en andere dag 3. Nu hier 10 in gedaan en dan nog in allebei de ibc vaten 1, maar doen er al dagen mee. Lopen er nu ook van weg, dus weten gewoon dat het er is. We hebben ook een wei, maar die is klein en doen we open tijdens het uitmesten.
[ [url=m/5a3CH5.jpg]Afbeelding[/url] ]
tamary schreef:superpony schreef:Ik kom weer even buurten. Hadden 2 ibc vaten, maar hebben nu iets gehuurd waar een metalen hooi huisje op staat. Best ideaal, maar er valt toch veel naast. Huisje is niet te verplaatsen en we hebben er nu 10 baaltjes in gedaan, dus willen hem wel gebruiken.
Ik zat te denken aan een net, maar dat moet best groot zijn en ook de zijkanten bedekken.
We hebben nog wel 2 ibc vaten staan, dat sowieso de shet ook kan eten, maar die eet ook uit en rond het huisje.
Ze eten erg rustig. Normaal gaven we ene dag 2 balen en andere dag 3. Nu hier 10 in gedaan en dan nog in allebei de ibc vaten 1, maar doen er al dagen mee. Lopen er nu ook van weg, dus weten gewoon dat het er is. We hebben ook een wei, maar die is klein en doen we open tijdens het uitmesten.
[ [url=m/5a3CH5.jpg]Afbeelding[/url] ]
En zijn netten voor deze ruiven gewoon te koop. Zorg dat de shet enkel bij het hooi kan dat op de grond valt (mits daar verhard is) en die werkt dan uitstekend als bezem.
Jotoma schreef:Werkte bij mij niet. Het was te dik, dus ondanks grotere gaten kostte het teveel moeite.
Omdat het heel slap is ontstond er de mogelijkheid om er een neus onder te duwen en verder te eten. Dus ik was er na 1 dag klaar mee.
xJitskee schreef:Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het hooikussen van Little bit? Het lijkt mij wel wat voor in de paddock, maar hij is vrij prijzig en ik vraag me af hoe lang hij heel blijft
[ Afbeelding ]
Fiorini schreef:Vandaag geprobeerd het net van de action dubbel te vouwen, zodat het dubbele mazen zijn. Dit blijkt bij mijn paard toch niet zo goed te werken. Ze zit voortdurend aan de netten te trekken met haar tanden. Dus hier toch maar terug overgeschakeld om een enkel net van action. Wie gebruikt deze ook en wat is jullie ervaring?
Azmay schreef:Fiorini schreef:Vandaag geprobeerd het net van de action dubbel te vouwen, zodat het dubbele mazen zijn. Dit blijkt bij mijn paard toch niet zo goed te werken. Ze zit voortdurend aan de netten te trekken met haar tanden. Dus hier toch maar terug overgeschakeld om een enkel net van action. Wie gebruikt deze ook en wat is jullie ervaring?
Vrij hangend als hooinet aan een tak blijft hij lang goed, hangend tussen 2 bomen als enveloppe ook. Tegen de muur als enveloppe hadden ze hem vrij snel kapot maar dat ging nog en als net lukte ook wel. In het frame was het drama.