Gini schreef:Eigenlijk vind ik dit best een interessante discussie: hoe kwaliteitsvol moet een bodembedekking zijn? En kan daarin doorgeslagen worden of is het streven naar absolute perfectie sowieso goed?
Ik vraag me eigenlijk af hoe anderen hierin staan, maar tegelijkertijd is dit topic misschien niet de juiste plaats voor zo een discussie?
Helaas, in natuurproducten bestaat geen absolute perfectie.
Ieder veld geeft een iets ander soort stro, droger, natter, meer of minder afgerijpt enz.
Strovan geeft aan dat er een absorptie is van 400%, anderen geven 250 à 300% aan.
Tussen die kwaliteiten zal de wateropname niet 2 seconden verschillen, maar eerder 2 dagen, voor zover het al allemaal wordt opgenomen.
En dan krijg je minder droogkracht, minder volume, en zo meer verbruik.
En dit alles wordt geaccentueerd in de winter. In de zomer zal er nooit veel verschil zijn tussen de verschillende producten.
En zo ontstaat er een verschil in verbruik, in hoeveelheid mest, in aantal uren werk, in opslag enz.
Daarom is het testje zo leerrijk, het kost ons veel tijd om de klanten zo te begeleiden, maar voor ons is leveren meer dan gewoon een pallet afzetten