Eur 600 energiekosten is echt een hoop geld iedere maand. Ik ben bang dat veel mensen de huidige prijzen echt te hard gaan voelen de komende tijd. Het is zorgelijk.
Wij proberen dit jaar nog zoveel mogelijk te verbouwen.
Dit jaar alleen nog de trap opknappen, binnen schilderwerk en nieuwe dakgoten. Daarna wil ik echt dat we gaan inlossen op de hypotheek om zo kosten te gaan drukken.
Op zich worden wij tot nu toe nog niet zo hard geraakt door alle prijsstijgingen. We leven qua boodschappen redelijk sober. Boodschappen doen we deels in de buurt, deels in Duitsland.
Benzine tanken heb ik in 10 maanden tijd 3x gedaan en dan ook nog eens in Duitsland.
Energiekosten hebben we niet. We hadden het huis net verduurzaamd voordat de energiecrisis begon.
Bij ons is er dit jaar vooral heel veel geld naar de dierenarts gegaan en er is veel geïnvesteerd in gereedschap en verbouwen.
Dais_
Geplaatst: 27-08-22 12:39
Wij zitten in een minder gunstige positie helaas, en die gaat naar verwachting nog slechter worden.
Wij hebben gelukkig vorig jaar 35 zonnen panelen op ons dak gedaan waardoor wij enorm veel kosten niet hebben. Anders zouden wij het ook een stuk moeilijker hebben nu… Ik hoop dat de prijzen snel weer zakken!
Hier 9 zonnepanelen met meer opwekken dan verbruiken. Stoken is hout CV kachel en een CV ketel nog voor warm water. We willen nog een zonneboiler. Verder bijna alles dubbel glas met nieuwe kozijnen. Muren en dak wel geisoleerd maar muren is houtbouw en moet deels vernieuwd worden. Geen zorgen om gas en energierekening, maar alles wordt zo extreem duur, boodschappen, alles, dat is niet meer haalbaar voor veel mensen.
DF, het is idd opvallend hoe fijn de hoofden zijn soms in verhouding tot het lijf. Dit is een chique enter merrie. Onze nieuwe dame.
Hier vandaag even als test met Tet over de tegels gedraafd aan de hand om te kijken hoe ze liep. Ze liep gelukkig geen pas kreupel. Nu staat ze vannacht nog buiten maar voor het eerst zonder luier om de voet, als ze morgenmiddag nog goed loopt, mag ze weer aan het werk! Eerst wel even rustig longeren zodat zij de energie beter kwijt kan en even onbelast wat meer spieren kan opbouwen. Ze is toch kwa spieren iets ingevallen na bijna 2 weken vrij... Niet dat ze veel had want we waren nog aan het opbouwen Nu heb ik met haar afgesproken dat we lekker het bos onveilig gaan maken als ze weer wat conditie en spieren heeft!
Ze blijft daar. Ze mag daar eerst de feldtest lopen en dan komt ze deze kant op. Ze hebben me gevraagd ok Fiesta, stamboek merrie goed, feldtest alles hoger dan 7 en nog wat geloof ik, te laten dekken door hun nieuwe hengst. Die past echt mooi op haar. Maarja, dan ben ik mijn merrie kwijt en heb er nog een veulen bij…….
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 28-08-22 11:20
Flubber Fijn dat Tet beter gaat
Belker, mooi dier!
Marjan, heel erg mooi
De dazen zijn hier nu weg en meteen gebruik van gemaakt
@DP: mooie foto's. Was het bij jou zoveel kouder dan hier ?? Ik heb in mijn t-shirt gereden. Zijn dat snijbloemen of voor de bollen ??
Ook net terug van een ritje. Op mijn route liggen diverse paden 'naar links' (=richting huis) en Boon kan daar heel subtiel naar toe trekken. De 1e was op stem nog te vermijden, de 2e had ik teugel- en been-hulp bij nodig en bij de 3e 'afwijzing' kwam me dat op een dikke kopschud en 'schrik'sprong te staan. Pure ballorigheid Dus toen moest ze maar even galopperen; de eerst 2 galopsprongen gingen over een denkbeeldige oxer en daarna was ze redelijk vlot maar weer normaal. Er moest duidelijk even iets uit
Geen daas of zelfs vlieg gezien, wel veel paarden, fietsers en wandelaars.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 28-08-22 12:13
Haha die Boon, die laat ook wel even weten hoe ze er over denkt
Voor de bollen. Dus vlug profijt van maken, want ze staan al idioot groot. Die zullen er morgen wel af gaan.
Ik vond het nog frisjes, waren om half 10 ook al terug.
Hier een redelijk nieuw huis en 28 zonnepanelen, maar heel fors gasverbruik. Had een hybride warmtepomp willen laten installeren, maar die zijn al maanden niet te krijgen
Net de paarden eíndelijk verzet naar nieuw stukje wei. Dus die zijn blij! En ik heb leuk uitzicht vanuit huis