[***] schreef:Ik verwacht eerlijk gezegd juist een goede grote opbrengst. Vooral met de 1e snee. Voor mij wordt het dus niet veel duurder.
Heb nu nog genoeg staan tot ongeveer september/oktober.
Daar komt eind juni de 1e snee bij en dan hoop ik in september nog een 2e snee te hebben.
Meestal is dat ongeveer de helft van de 1e snee, dus ik maak me nog niet druk.
Op dit moment is er hier in de omgeving weinig hooi meer te krijgen. Ik heb al meerdere mensen aan de deur gehad of ik wat wil verkopen.
Hoop dat het verderop in het jaar wat meevalt voor degenen die hooi moeten kopen.
Ah dat is wel heel erg fijn. Ik had het nadeel dat het mijn eerste jaar de paarden aan huis was en ik slecht kon inschatten wat ik nodig had. Voor aankomend jaar is het inschatten wat makkelijker maar heb ik meer nodig omdat ze waarschijnlijk niet op het land kunnen, tegen de tijd dat alles droog genoeg is dat we de bak kunnen uitgraven en het land kunnen ophogen en inzaaien....
Ik twijfel nog of ik ze allemaal (nu hebben we er 2, de jonge hengst komt vd winter terug en als het goed is komt er een rijpaard voor mij) op het natuurhooi zet of dat ik straks twee soorten hooi ga voeren. Het natuurhooi is in verhouding wat duurder maar als ze met zn alle in de paddock staan dan ga ik dat daar voeren. Maar ik kan er ook voor kiezen om ze in 2 groepen in de paddock te doen.
Ik ben er nog niet helemaal uit