Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kyno

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:49

Dankjewel iedereen voor de leuke reacties!

Kojak: wat een mooie stal! Helemaal mijn smaak/stijl :D

JJ4; gefeliciteerd!!! Super leuk! Weidemaatje zoeken is idd heel vervelend ;)
Ik had al 2, maar ben nu toch steeds ernstig aan het overwegen voor een 3e (zodat ik makkelijk alleen op pad kan zonder een vol gestresste achterblijver). Maar ik houd me in; alles heeft al zoveel gekost, moet nu echt pas op de plaats maken.

Maartje: succes morgen met het verhuizen! Ik hoop dat hij of zij zich snel thuis voelt! :)

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:10

Wat een prachtig schuurtje ben je aan het maken 'iemandhierboven'.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:14

Die schuur is idd heel mooi.
Schapengaas bij paarden zou ik nooit willen, veel te scherp.

Ik hoop dat jullie sneller een paardje er bij vinden dan ik... hier schiet het niet op iig.
Persoonlijk vind ik het wel lekker zo (minder voer/minder mest), maar dat kan ik die bonte echt niet aan doen.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:40

Zit met tranen in mijn ogen, veel sterkte in deze moeilijke tijd Delaja.

Mooi Kojack.

Ik herken het DD, lastig.... Je krijgt vaak heel veel reacties maar meestal is er een maar. Hier binnenkort ook weer op zoek want oude merrie van een vriendin gaat verhuizen, omdat ze zelf gaat verhuizen naar de Veluwe. Kijk er nog niet naar uit.... Zit niet op paardje te wachten met waslijst aan problemen en belangrijk dat de eigenaar ook een normaal type is :o

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:01

Bedankt voor de lieve berichtje, doet me goed.

Wat betreft gezelschap voor de paarden; Ik heb gelukkig een geweldig leuke mevrouw met twee pony's (e en shet) gevonden, maar mochten die weggaan of overlijden (allebei al aardig oud), moet ik ook weer op zoek. Lijkt me erg lastig om dan een geschikt paard en persoon te vinden...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:08

Ik heb daarom zelf maar een extra paard gekocht. Had echt geen zin in gedoe met paard van een ander.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:12

Toen ik nog bij mn ex woonde, heb ik het opgelost door een shetje aan te schaffen, wellicht is dat in de toekomst ook weer een oplossing.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:15

Ik heb zelf niet zoveel met shetjes, maar als pensionada geen probleem mee.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:18

DubbelDun schreef:
Ik heb zelf niet zoveel met shetjes, maar als pensionada geen probleem mee.

Ik ook niet. Maar ik had al twee rijpaarden staan en een derde werd me echt teveel. Dan maar zo :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:57

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:13

heb ook ooit een pony erbij gekocht, dacht dat is handig, maar die werd zo snel vet dat die altijd apart moest en nooit in de wei bij de anderen kon, had ik er nog niets aan.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:16

DubbelDun schreef:
Gelijk heb je :)

Er idd er net weer eentje afgevallen. Het bleek dat we op elkaar zaten te wachten...
Nog 2 'in de pijplijn'.
Verder vind ik dit wel een heel leuk ding...
https://www.bokt.nl/markt/ad/502032/pra ... ni-ruintje

Die is leuk!

Ik heb bewust een tweede paard gekocht met dezelfde voedingsbehoefte. Ook om te voorkomen dat ik apart moest gaan voeren enzo.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:21

Flew schreef:
DubbelDun schreef:
Gelijk heb je :)

Er idd er net weer eentje afgevallen. Het bleek dat we op elkaar zaten te wachten...
Nog 2 'in de pijplijn'.
Verder vind ik dit wel een heel leuk ding...
https://www.bokt.nl/markt/ad/502032/pra ... ni-ruintje

Die is leuk!

Ik heb bewust een tweede paard gekocht met dezelfde voedingsbehoefte. Ook om te voorkomen dat ik apart moest gaan voeren enzo.

Ik heb daar dus echt nooit bij stilgestaan. Zocht toen gezelschap voor mijn draver merrie en had zoiets van 'als er toch een tweede bij moet, dan een rijpaard'. Ik kwam uiteindelijk bij een super leuke haf uit, 1001 vragen gesteld en gekocht. Bleek hij niet alleen achter te kunnen blijven, oeps. En inderdaad compleet andere voerbehoeftes.
Ik heb er een hoop van geleerd zullen we maar zeggen :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:31

De enige optie die ik nu nog heb is iemand met een Arabier-achtige E van 23. Daarvan is al bekend dat die moeilijk alleen kan zijn en dan erg rennerig is.

Wat ik zoek is blijkbaar ook erg moeilijk te vinden (in de buurt althans).

Die pony is gewoon te klein. Ding is 85 cm... dan denkt mijn Bolle dat ze weer een veulen heeft :D

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:33

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:48

Ik heb er 2 met enorm uiteenlopende voerbehoefte. Wel gerealiseerd maar ik wilde geen koudbloed meer en mijn oude koudbloed gaat ook niet weg dus ja...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:53

Op zich zou ik er ook niet zo'n probleem mee hebben. Ik kan tijdens het voeren erg makkelijk een stroomdraadje er tussen doen en een uurtje later weer open. Beetje extra beweging is ook niet slecht voor me :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:56

Nogmaals sterkte Delaja :(:)

Hier voer ik ook met een draadje er tussen, staan er nu 4 met 2 bij 2 (ongeveer) dezelfde voerbehoeftes, morgen dus 1 vertrekker en een nieuwe dus dan maar weer even zien hoe het gaat.

Ben bij mijn eczemer wel begonnen met nieuw experimenteel voer.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:13

Robijntjah schreef:
Nogmaals sterkte Delaja :(:)

Hier voer ik ook met een draadje er tussen, staan er nu 4 met 2 bij 2 (ongeveer) dezelfde voerbehoeftes, morgen dus 1 vertrekker en een nieuwe dus dan maar weer even zien hoe het gaat.

Ben bij mijn eczemer wel begonnen met nieuw experimenteel voer.

Toevallig de fibra?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:16

Yes. Ervaring mee?

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:23

Robijntjah schreef:
Yes. Ervaring mee?

Nee, maar zie hem tegenwoordig overal voorbij komen. Wellicht voor de haf ook een optie, aangezien die insuline resistentie heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:24

ah jammer hahaha. Ik zit op dag 4 geloof ik nu dus ben heel benieuwd. Tot nu toe nog steeds jeuk :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:33

Ik heb ook een tijd Fibra gevoerd, maar vond het vrij duur voor iets waar gewoon een hoop gesneden hooi in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:35

Dat ben ik van nature ook geneigd te vinden maar ik hoorde er zoveel positiefs over dat ik het iig een kans gegeven wil hebben. Mocht het tijdens deze zak niet minder gaan jeuken stop ik er ook direct weer mee.

Overigens ook vitalbix geprobeerd want die claimen ook een goed antijeuk voer product te hebben maar dat deed echt niets.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:40

wat een verdrietig nieuws delaja, sterkte ;(

mooie foto's van stallen en paddocks, als ik dat zie is er hier nog wel een hoop werk voordat het zo netjes is :o

ik heb indertijd wel een beetje nagedacht over andere voerbehoefte, met name omdat ik bang was dat ik een shet zou treffen die om de haverklap hoefbevangen stond. Ik wou alleen graag eentje waar niet zo heel veel werk in zat, en die ook kon fungeren als kalmerend persoon in de trailer voor mijn paard, en zich daarnaast niet onder de voet liet lopen door mijn merrie, die toch best wel dominant kan doen en er een sport van maakte om de manegeponies door de wei te jagen :x .
De auto kan maar beperkt gewicht trekken, dus ik had ook een gewichtslimiet van 250kg :+
Uiteindelijk uitgekomen bij grote maat chabrakbonte shetlander appaloosa van 1.10 die zeer ongeschikt is als kinderpony omdat hij uh.. zijn grenzen uitprobeert zeg maar :+ Hij is wel beleerd voor de kar en kan zodoende met 3x in de week een rondje ook een beetje zijn vetjes eraf rennen. Hij wil graag werken en is echt echt bomproof voor de kar en uitstekend geschikt voor iemand als ik die in de omgang geen bullshit accepteert en een complete n00b is als het om mennen gaat :Y)
het enige wat ik nog wel jammer vind (voor hem) is dat hij eigenlijk best wel wil spelen en mijn merrie heel serieus is en daar niet in mee wil doen.