Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 17:57

Leuk Jes, welkom!

Nee helaas nog geen katten... Het gaat met horten en stoten. De verzorger die ze perse zelf wil brengen was ziek dus kon de 28ste niet doorgaan. Morgen gaan we voor de herkansing. Hopelijk gaat dat wel door. Heel de zolder is ingericht, 3 kattenbakken, 2 krabpalen, meerdere mandjes en heel veel speeltjes. Vriend verklaart mij voor gek :') Maar ik shop liever voor beesten dan voor mijzelf.

ClauH

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:59

Ha ha heel herkenbaar ;-)

Ik ben benieuwd!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:05

ClauH schreef:

Daar heb ik stiekem ook al naar zitten kijken :D

Hopelijk gaat het door Selka!

Ik betaal tussen de 4.50 en 5,- voor een baal van +/- 22kg.

Hoeveel balen heb je en wil je kwijt rover? Waar in de randstad?
Heb evt wel interesse.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:11

Citaat:
Daar heb ik stiekem ook al naar zitten kijken :D

Het lijkt echt de grote broer van mijn shet <3 . Ik heb gelukkig nog geen plaats voor een erbij :o

Moet je hooi kwijt Rover? Heb ik helemaal gemist?
Edit : heb het terug kunnen vinden. Volgens mij kun je er rond de € 5 voor vragen? Ik zie prijzen voorbij komen van 4,50 maar ook 6.

Is het arm hooi of juist rijk qua voedingstoffen?

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:32

Qua voedingsstoffen normaal ClauH, eiwit wat aan de lage kant. Maar als je onbeperkt of veel hooi krijgt is dat prima. Heb het vorig jaar laten analyseren en kwam er heel goed uit. Alleen voor zogende merries is het wat te arm (maar dat is al snel). Wordt 1x per jaar bemest met ruige mest daardoor eiwit wat laag. Maar dat heb ik zelf liever dan dat opgefokte gras ;-).
Door mijn operatie weet ik nog niet wanneer ik weer een paard voor mij zelf heb. Dus daarom nu vast wat pakken verkopen. Denk dat ik er nu nog rond de 700 heb liggen. Kreeg vanuit de omgeving de tip om nog paar maanden te wachten, maar als iemand al een keer wat wil is het mij prima.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:58

Ik heb als het goed is nog een voorraad gereserveerd liggen bij de hooiboer. Mocht dat op zijn dan hoor je van me. Mits Karin niet eerst is natuurlijk ;-)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:06

Die pony staat hier vlakbij. Eventueel wil ik best even gaan proefkijken om te zien of het echt wat is.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:22

Rover: ik heb ook wel interesse in 40 balen, maar ik kan ze niet ophalen. En kan ze pas eind januari weer kwijt.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:38

rover_ schreef:
Hoor hier veel geluiden over hoge hooi prijzen.
Doordat ik momenteel 2 paarden minder heb staan, hou ik hooi over en wil wat pakken verkopen. Het gras is 16 juni gemaaid. Gaat om eerste snede biologisch hooi van kruidenrijk land (geen JJK), vrij van bestrijdingsmiddelen, niet stoffig. Laag in fructaan en hierdoor dus geschikt voor alle paarden.
Wat betalen jullie zoal voor kleine pakjes en wat zou een nette prijs zijn om te vragen (regio Randstad)?

Waar woon je? Ik heb interesse.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:52

@Rover: en hoe groot zijn de pakken? Ik heb nl nog geen oplossing voor het 'Hoe verwerk ik grote balen probleem', dus als het wat kleinere zijn, ben ik ook geïnteresseerd!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:03

Het zijn gewone handzame pakjes (onder de 20 kg) dit jaar wat minder zwaar dan vorig jaar, maar uitstrooivolume scheelt niet veel; volgens de loonwerker doordat het hooi droger is (zit overigens nog minder stof in dan anders), woon in het Groene Hart (pb voor details ;-) ).

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:29

Flew schreef:
Die pony staat hier vlakbij. Eventueel wil ik best even gaan proefkijken om te zien of het echt wat is.

Lief, maar ik ga sowieso niet zo ver rijden met de jongens voor een pony. En ze moeten toch echt een keer mee

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:37

Mer1980: Kon het maar, het zijn +30 pagina's die ik dan bij elkaar zou moeten verzinnen. :(

Zoveel dat hooi bij jullie kosten! Ik betaal dit jaar voor het eerst €3/bot van 25kg incl. leveren, voor de 'crisis' was dit €2.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:38

Hier waren kleine pakjes toen heel duur, maar dat is een jaar geleden. We hebben sinds april 1x hooi gehaald en teren nu op hooi van eigen land. Hopelijk redden we dat tot we op nieuw gehooid hebben

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:59

Zou voor mijn dochter van 10 ook graag een leuke pony kopen maar als ik dan lees 5 jaar, durf ik dat niet aan.
Wat mensen vragen voor een C of D pony, belachelijk......hopelijk loop ik een keer tegen een oudje aan!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:05

Vooral aan iedereen vertellen dat je er een zoekt marije, zo zijn wij ook aan die van ons gekomen.
Ik wou heel graag een pony van bekenden waarvan ik zeker wist dat hij super bomproof is.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:21

Ik ben ook echt ontzettend blij met onze kindproof shet! Ook via kennissen.

Mijn merrie is ook braaf, maar als daar een kindje op zit durf ik ze toch nooit los te laten, gek hé...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:29

Afbeelding
Hier voor de kinderen ook brave paarden, maar dit is nadat ze gewerkt hebben.
Al zou ik bij de bonte meer durven, die is een stuk cooler in haar koppie.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 01:30

Altijd leuk, pony's kijken.

We hadden een tijdje geen paarden en hebben toen onze zoon 3 was een shet voor hem gekocht. Moesten er ook voor reizen, maar nooit spijt gehad.
Hij was 3 en de shet 2,5 en 95cm. Dat is dan al best groot. Met erop zittn kon hij nog lang niet zijn benen aan beide zijde krijgen. Maar voor die paar minuten zo af en toe ging het prima.

We gingen voor een knappe shet, maar die was wat chagerijnig. De boer kwam toen met een andere shet die eigenlijk niet te koop stond. Wat lomper model, maar onze zoon liep er zo mee weg. Ik had mn filmcamera bij me en thuis beelden teruggekeken. Hij kon zo de bewuste shet aanwijzer en had het er steeds over, dus die is het geworden.

Mensen verklaarden ons voor gek. Shetjes zijn lastig, ze groeien eruit etc etc. Maar onze zoon heeft er uiteindelijk tot zijn 10 mee gereden en tot zijn 12e nog weleens op gezeten zo met rondje bos. Het echte rijden begon pas rond zijn 5e. Maar dat had ik zelf vroeger ook. Ik reed va mijn 4e, maar er zaten honderd slagen in mn beugelriemen en ik kon amper nog mn pony vasthouden zelf.

Daarna voor sulky beleerd wat echt zo ging. Ik had later een d-maat voor mezelf en ze stonden altijd samen en nam de shet ook altijd aan de hand mee, dus bleef goed fit.

We hebben hem nu 19jaar en gaat nog steeds mee aan de hand of voor de sulky. Ligt goed in de groep en gaat nooit weg.

Mijn d-maatje was 4 toen ik hem kocht en echt niet geschikt voor kleine kinderen. Onze zoon was toen 5. Heb die zelfs na enkele weken nog weer te koop gezet, omdat mn zoon vaak mee ging naar de paarde en die ruin echt nog iets te lomp was. Maar het is goed gekomen en hij heeft er later nog op gereden zelfs.

Onze zoon stopte rond zijn 10e wel met rijden en we hebben geen andere kinderen. Als de shet groter was geweest had hij misschien nog wat langer gereden, maar hooguit 1 of 2 jaar denk ik. Hij heeft de afgelopen jaren nog weleens met mij een ritje gemaakt, kan de paarden verzorgen en stapt op allemaal, maar wil niet meer echt rijden.
Hij is niet zwaar, maar wel langer dan wij geworden. Dat maakt met quarters/westernsport gelukkig nooit zo uit, maar een c-maatje vind ik wel lastig. Ik weeg ongeveer 57kilo en ben 1.68m, maar vind mezelf voor mn ruin van 1.42m toch wel ietsje te lang als ik het vergelijk met de quarters van 1.48m/1.50m.

Je weet gewoon niet hoe het loopt. Als je kinderen fanatiek worden, moet je misschien weleens wat weg doen als je niet alles kan laten staan. Kijken ze er niet veel naar om is een lief ouder beestje ook super.

Jolynne, leuke foto! Wel onwijs balen van je studie. Houdt het dan ook qua tijd op of kan je met volgende onderdelen alvast door??

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 08:57

Iedereen hier alvast een fijne jaarwisseling gewenst met rustige paarden (en andere dieren).
Hier is het zo stil geweest de afgelopen dagen dat je haast zou vergeten dat jet o&n is vanavond. Maar het is even afwachten hoe het vanavond is, het is onze eerste o&n hier, hopelijk geen gekke dingen hier.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 09:24

Inderdaad fijne jaarwisseling!

Hier hetzelfde MM. Ik hoop dat het rustig blijft. Ik sta gezellig om 10 voor 12 met een wortel en appel bij de paarden. Kijken wat ze doen :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 10:09

Hier is toch al aardig wat geknald de afgelopen dagen. Hopelijk was dat voldoende training voor die twee. Zelfs mijn neuroot staat inmiddels rustig buiten.

Fijne jaarwisseling allemaal!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:15

Hier begint het geknal nu ook, de paarden reageren er niet op ( godzijdank) alleen 1 hond blijft blaffen.
Net de gemeente gebeld voor een afspraak ivm de loods en stallen, maar mevrouw , alles is online in te zien
Aangegeven dat ik niet alles begreep en bang was dat ik iets verkeerd begreep en daardoor iets deed wat niet mocht en ik graag op afspraak wilde komen, nee dat ging niet {:)-:(
nu heeft hij telefonisch in elk geval antwoorden kunnen geven op de loods en aanbouw en dat mag beide vergunningsvrij en zelfs op de grensafscheiding *\o/* , maar de stallen wist hij niet ( ehm dat is toch uw werk meneer)
Eerst zei hij max 40 meter achter woningen mag op grensafscheiding en toen ik doorvroeg of hij dat zeker wist iv evt geluid en geur naar de buren bedacht hij dat het geen woonbestemming was en wist hij het ook niet
Ik heb nu een mail met plattegrond en de plannen doorgestuurd en benieuwd wat ik als antwoorden ga krijgen

Wordt het te lastig dan wordt de loods groter en plaats ik daar boxen in

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:34

Ojee, [***], vreselijk van die buren! Hier in het begin liep de stafford van de buren hier wat verder in de straat ook plots op onze erf. Ik had toen ook even schrik dat dat vaker ging voorvallen en die hond was dan wel lief naar mensen, geen idee hoe dat zit naar honden en zeker tov die van mij die het niet allemaal hebben op vreemde honden en zelf nogal klein zijn. We hebben nu ook wel een poort, zo makkelijk zal ie onze erf niet meer op wandelen. Maar geen last meer van gehad, oef!

Maartje_M, ik duim dat je een leuke pony kan vinden, altijd leuk zo'n zoektocht :j

Mijn paarden zijn normaal rustig met knallen, maar er staan ook nog wel nieuwe paarden in de kudde intussen, waaronder een zenuwpees. Geen idee hoe de nieuwe het zullen doen. Ik hoop dat ze rustig blijven, de co-eigenaars vieren hier thuis dus die kunnen regelmatig checken en als er vuurwerk is bij de paarden blijven. Zelf ben ik er niet (ik ben met de honden naar een vriendin terwijl mijn vriend moet draaien), en dat vind ik toch een beetje vervelend maar ja, met mijn vriendin en de honden in de caravan hier kruipen was ook niet zo gunstig omdat je alles hier veel beter hoort en ik heb 1 hond die half sterft als er vuurwerk is, dus we zijn beter af in ene huis dan.

Fijne jaarwisseling iedereen!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 14:54

Pffff mijn paard is niet geschikt voor op stal staan die staat dan echt te dansen dus heb het liever niet, maar de andere 2 staan ook al op stal en alleen buiten is ook geen optie. Het moet ook wel, want ze zijn naar ik hoor van de verzorgsters (ik zit in oostenrijk nu) al flink aan het knallen in de buurt. Ze gaan er nu tot 5 uur vannacht ieder uur kijken om de beurt....