Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:24

Ik heb geen idee van de prijzen en je budget, maar ik vind Tinello erg mooie keukens maken.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:26

@dubbelfun het ziet er mooi uit. Volgens mij was dit duur hoor, als ik het goed heb gezien.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:26

Lynn_Nikita schreef:
kojack schreef:
Ze hadden je toch ook tegemoet kunnen komen?

Oh ja klopt hoor, keukens gaan als een malle nu. Dit jaar gaan mensen niet op vakantie maar verbouwen.

Ik kreeg de tip om naar Duitsland te gaan, voor ons natuurlijk te laat maar heb echt goede verhalen gehoord. Vooral kwa keuken blad schijnt het erg te schelen.

Nope, ik kreeg zelfs een grote mond aan de telefoon toen ik wat pissig werd

Duitsland ( Shaffrath) gaan wij normaal ook heen, a 2 keer eerder een keuken van gehad maar hun kunnen die schouw niet maken en ik mag Duitsland nu niet in Corona regels om alles nog eens door te spreken, daarom eens naar een keukenzaak in NL gegaan maar dat viel nogal tegen nu ( Uniek keukens)

Belachelijk, wat een knakenzaak dan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:54

kojack schreef:
@dubbelfun het ziet er mooi uit. Volgens mij was dit duur hoor, als ik het goed heb gezien.

Ik meen iets van 8/8,50 en dan komt er nog iets bij als je onder de 500 euro blijft.

Ik zie dat de prijzen wel omhoog zijn gegaan sinds vorige week, het was iets van 7,50.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:09

Klopt, de prijzen zijn behoorlijk gestegen. Er was wel een aanbieding met hooi reserveren van de eerste snee, met korting.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:35

Belker schreef:
Klopt, de prijzen zijn behoorlijk gestegen. Er was wel een aanbieding met hooi reserveren van de eerste snee, met korting.

Eerste snee is toch koeien hooi? Das mij altijd uitgelegd :D

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:36

Belker schreef:

Ja pre order is een tientje goedkoper per bundel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:37

Nee joh.
Als dat mooi in de aar staat met maaien prima voor paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:40

Wij hebben nog niks gehoord over prijs stijgingen dus ik hoop dat dat zo blijft.

Ik heb niet alleen een bak maar ook een longeercirkel sinds vandaag :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:54

kojack schreef:
Belker schreef:

Eerste snee is toch koeien hooi? Das mij altijd uitgelegd :D

Dat ligt er maar net aan wanneer er gemaaid wordt. Onze hooiboer maait volgens mij 2 keer voor de verkoop aan paardenhouders. In juni, als het gras mooi lang en grof is, en dan in september nog een keer, geloof dat ie dat dan weer in plastic doet voor jongvee. Voor z’n melkkoeien maait ie vaker en gaat het in de kuil. Hij maait dan eerder als het gras nog mals is, zeg maar.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 07:23

Hier in de buurt is een weide die al 2x gemaaid is dit jaar. Dat is koeienhooi :+

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 08:43

Waardeloos Lynn. Ik ben zelf goed geslaagd via https://www.i-kook.nl/winkels/, Duitse keukens. Prijstechnisch interessant, denken mee. Na mij nog velen daarheen en tevreden.
Tip: alles uit laten rekenen inclusief apparatuur, dan evt zonder apparatuur kopen. Rest via keukenloods.nl ... bij installatie iets extra betalen en dan plaatsen ze het wel.

Jeetje al 2x gemaaid dat is een hele prestatie met dit weer Maartje. Hier hebben de koeienboeren nog geen een keer gemaaid. Ruwvoer is schaars momenteel, dus prijzen rijzen de pan uit.

Ik voer altijd eerste snee: oogst het van eigen land, na half juni gemaaid. Het paardengras/kruiden wei ziet er goed uit. Mooi hard gegroeid met de regen. Staat nu echt eind boven mijn knie, halverwege bovenbeen.
Andere stuk blijft flink achter; daar hebben vorig jaar 3 merries met veulens gelopen, voor het mooie te lang dus was te kort. En dan de vraat ganzen erbij waardoor het in februari korter was dan in november. Eens kijken hoe dat herstelt.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 09:02

Ik kan inmiddels ook wel maaien. Het gras staat hoog en in bloei. Het is alleen veel en veels te nat hier. Het za eerst ook een week droog moeten zijn voordat ik überhaupt kan maaien en dan nog droogdagen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 09:04

Hier het gras ook al in de aar. Maar kan nog wat dikker worden. Na volgende week voorspellen ze 20 graden. Mooi om nog wat te groeien. Te slecht om te maaien.
Meestal maaien we in juni. Dus komt goed.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 09:54

Van mij hoeft dat hele grove hooi niet zo. Paarden vinden het minder lekker, Jasmijntje heeft er meer moeite mee om het weg te krijgen en ik merk dat je er veel meer van moet voeren om ze op gewicht te houden én ze mesten er veel meer van. Dus geef mij maar wat fijner hooi.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 10:02

Voor paarden die niet snel te dik zijn of ouder is het zeker ook niet fijn.
Toen mijn schimmeltje ouder werd maaide ik ook wat eerder, weer niet goed voor de spekkies, maar wel voor hem. Dat harde kreeg hij niet meer weg.

Maar nu ik die 2 dikbillies heb, wil ik het huist harder, laat ze maar lekker goed bezig zijn op hun portie hooi.

Dit is onze 2e snede van vorig jaar
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:59

Hopelijk krijg je dit jaar weer zo'n mooi landje om te hooien :)

Ik heb net de deken van Jasmijntje in de hals iets 'opgetrokken' en de naadjes vastgestikt. Hij ligt nu iets beter en bij de nek/schouders zal minder inregenen.
Ik snap niet dat die dingen ook zo lang moeten zijn; v
oor bij de knietjes hangt ie net 15 cm boven de grond :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:28

Hoe grover hoe beter wat mij betreft. Als het dalijk een week boven de 25 graden en droog is, gaat het er hier wel af. Ik verwacht dat dat nog wel een week of 3 duurt alleen :+

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 19:25

Ik heb vandaag gekeken op de website van Venhorst en schrok me dood. Ze zijn gigantisch omhoog gegaan in prijs! Ik vond het al zoveel, maar dit ga ik écht niet meer betalen.

*gaat nieuwe hooiboer zoeken*

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 19:40

Ik geloof dat ik serieus bij m'n hooiboer uit Utrecht moet blijven als ik dit allemaal lees :=
Ik betaal nu 4,50 voor een kleine baal van topkwaliteit.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:40

Hooi wordt nu schrikbarend duur. Ik heb expres wat extra besteld, wat ik niet nodig denk te hebben, maar voor het geval het wel nodig is en er dan echt niks meer te krijgen is :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 20:49

De hooiprijzen stijgen wel maar dalen zelden......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 21:07

Ik verwacht eerlijk gezegd juist een goede grote opbrengst. Vooral met de 1e snee. Voor mij wordt het dus niet veel duurder.
Heb nu nog genoeg staan tot ongeveer september/oktober.
Daar komt eind juni de 1e snee bij en dan hoop ik in september nog een 2e snee te hebben.
Meestal is dat ongeveer de helft van de 1e snee, dus ik maak me nog niet druk.

Op dit moment is er hier in de omgeving weinig hooi meer te krijgen. Ik heb al meerdere mensen aan de deur gehad of ik wat wil verkopen.

Hoop dat het verderop in het jaar wat meevalt voor degenen die hooi moeten kopen.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 21:11

Balen van die hooi prijzen he? Mijn man heeft vandaag een medium pak onbemest opgehaald bij een boer hier uit de buurt en 3 pakjes licht bemest. Licht bemest geef ik aan de shet en de andere pony krijgt het onbemeste hooi.

Hebben jullie trouwens nog een tip hoe ik er voor kan zorgen dat mijn zieltjes niet de hooi door de hele paddock gooien? Ik gooi best wel wat hooi weg omdat ze er mee lopen te smeren en dan alles onder het zand zit. Ik had het in zo'n grote bak (kan even niet op de naam komen, zit normaal water in, is wil met aluminium eromheen) en nu in 2 specie kuipen. Over slowfeeders hoor ik erg wisselende verhalen en het natuurhooi wat ze in de paddock krijgen krijgen ze niet mooi uit een hooi net (ik heb het geprobeerd, van klein mazig tot iets groter en heb dan zeer gefrustreerde pony's :+ ).

Ik had de mannen vanmorgen op tijd buiten en in de middag binnen ivm de plens buien, er was een soort van wolkbreuk vanmiddag. Vanavond na het eten heb ik ze nog even lekker 1,5 uur buiten gehad, ik geloof dat ze dat wel konden waarderen.

Vanmorgen nog even een andere camera op stal neer gehangen, nu heb ik alle camera's in en om het huis in 1 app, ideaal :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 21:14

Ik was net wat grondwerk aan het doen (en het was zowaar droog, een wonder want sinds ik het grondwerk heb opgepakt ben ik tot nu toe alleen maar zeiknat geregend) en ik keek naast mij op de wei en het gras is de afgelopen paar dagen flink gegroeid. Sommige grassprieten waren wat over ijverig en staan al in de aren terwijl hun buren net 15 centimeter boven de grond uitkomen. Ik denk dat ik ze over een goede week om zet naar die wei. Kan de voorste wei weer bijkomen.

Edit: hier nog niets gehoord over gewijzigde hooiprijzen.