Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rover_

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:16

Ruben is een aanrader Utopia, aardig, deskundig en uitermate kritisch (en betaalbaar, tenminste aantal jaar geleden...).

Haha DD goed bedacht :-)

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 07:57

Oooh wat een heerlijke koppies utopia! <3 Kan mij voorstellen dat je daar echt van geniet! Leuk ook om te lezen dat jouw band met Tamme ook zo speciaal is.

Delaja heel veel sterkte vandaag!!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:31

Thanks allen :D +:)+ Ik ga hem eens bellen!
Mijn band met Tamme is zeker speciaal.. mijn once in a 1000 lifetimes horse :') <3 Mijn vriend was pas nog aan het klagen dat als ie z'n hooi eet, dat ie niet komt als je 'm roept.... dus ik: nou, dat herken ik helemaal niet hoor.. hij komt juist altijd!! Geloofde ie niet, dus gisteravond had ie 'm net nieuw hooi gegeven, ik roep 'm en hij komt zonder 1 sec. aarzelen gelijk naar me toe _O- <3

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:15

Tussen alle drukte door een leuk paard erbij gekocht! Al het goede komt van ver zeggen ze toch dubbeldun? :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:46

@Truedreams: Ze kwam idd van ver, maar dat is al wel 14 jaar geleden hoor :)

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:53

Onze komt nu van texel. Is ook een best eind :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:46

Als je in Limburg zit wel :D van mij vandaan scheelt dat al de helft :)

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 17:25

Heb een hele tijd niets gepost omdat we vol in de verhuizing en het klussen zaten, maar het heeft resultaat gehad. Hierbij wat foto’s van de kleine en grote paddock, de stal en een glimp van de bewoners. Nu is het weiland aan de beurt; moet helemaal opnieuw worden geploegd/gefreesd en ingezaaid maar dit hebben we uitbesteed aan de loonwerker.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:11

wauw wat ziet het er gaaf uit <3 schitterend! Maar die palen bij de overkapping zijn niet helemaal tot de grond lijkt het, alleen die hoekpaal. Hoe heb je dat opgelost?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:24

Wow, wat is dat mooi Kygo! Supergaaf!

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:29

Dankjewel! :)

De stal is door een timmerman gemaakt, dus ik weet de exacte terminologie niet maar de paal gaat met een soort roestvrijstalen voet de grond in. Als je de foto inzoomt geeft het een beter beeld! :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:32

Nieuw Douglas ziet er altijd mooi uit, maar ik vind het jammer dat het zo gaat vergrijzen na wat jaren.
Dat 'wolkje' groen in het midden is wel leuk gedaan ook. :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 18:42

Ik vind je paddock leuk met dat groen eilandje. Mooi afdak ook. Gelijk goed aangepakt en bestraat. Ga je veel plezier van hebben

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:45

Blijf hier mee lezen maar heb weinig te zeggen en heb het nogal druk (in mijn hoofd vooral).
Ann het klooien met medicijnen en nog heel veel te regelen.

Nog precies een maand en dan is het al zover, Diva verhuizen en de dag erop de sleutel van ons huis :=

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:02

Mooi geworden Kyno.
Sterkte met de drukte Azmay.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:34

Jee Kyno, wat prachtig! Ik vind dat vergrijzen juist echt super mooi.

Hahaha Utopia, wij hebben dezelfde discussie over onze katjes.

@Kojack: ja klopt precies. Het was zo’n leukerd die Judoka. Snap dat je er buikpijn van had. Maar dit is een mooie oplossing.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:32

Mooi Kyno!
Ik vind dat "eilandje" groen ook heel leuk :D

@Azmay, sterkte met de drukte!

Kreeg gisteren toen ik op mn werk was een filmpje van mn verzorgster dat de nieuwe en mn merrie stonden te kriebelen <3
Beetje jammer dat ze hem nu weer flink te pakken heeft gehad op zn schouder, een trap denk ik gezien het halve hoefijzerpatroon :(:)
En arme beest is net vanmorgen door de fysio behandeld, hij zat flink vast rond zn schoft.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:47

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:22

Ik hoop dat je het snel een mooi plekje kunt geven...

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 23:16

xXutopiaXx schreef:
Ach wat rot Delaja... gelukkig niet een paard waar je al heel erg aan gehecht bent, maar het blijft sneu. Schrale troost inderdaad dat ze het bij jou nog heel fijn heeft gehad :+:
Heb je je profiel aangepast? Mensen hebben het er steeds over, maar als ik erin kijk... zie ik niks _O-

Die groepen zijn echt irritant streng geworden DD.. snap je frustratie :(:)

Mooi dat het zo bovenverwachting goed gaat met de Shet greendragon! En heel fijn dat je merrie zo is opgeknapt! :D

Ben benieuwd naar je offerte Kojack!! :D Ik wil hier (nog steeds) voor de winter ook laten doen.. denk nog steeds aan keren... en kijken hoe dat 't aankomende winter houdt... wellicht dan volgend jaar alsnog serieuzer aanpakken, maar dan hebben we 't in ieder geval geprobeerd.. mits de prijs van keren een beetje leuk is :P

Hier overigens Tamme weer aan het opbouwen na z'n behandeling voor artrose in z'n spronggewricht.. heb het idee dat hij er in meer benen wel last van heeft inmiddels... :(:) Hij loopt nu wel weer op z'n Tamme's 'goed', rijden een minirondje buiten elke dag om zo'n constant mogelijke belasting te hebben. Maar hij trekt in de wei geregeld weer zelf een sprintje, en dan zie ik er niets aan :+: Zit er toch aan te denken om een arts uit België te vragen voor een second opinion, en misschien toch weer nieuwe röntgenfoto's (laatste foto's zijn uit najaar 2018) om te kijken of we hem misschien toch niet meer moeten ondersteunen, om ergere slijtage voor te zijn.... Zo lastig... M'n binkie :+:

[ [url=m/AATSFe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Konijntjes zijn nu ruim een maandje oud trouwens :D En ze hebben allemaal definitief een thuis <3

[ [url=m/XY8m4w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze meneer blijft bij mij <3 Nibit <3

[ [url=m/4clEIa.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ook met Jay weer lekker aan het rijden. Tijdje terug een periode niet zo lekker samen kunnen werken met hem, we begrepen elkaar écht ff niet meer, wat aan beide kanten heel veel frustratie opleverde... toen hebben we weer ff flink les genomen en we hebben samen ( :') ) aan mindfullness gedaan en dat heeft z'n vruchten afgeworpen :D Zie hier: zonder zadel en hoofdstel <3 Nou, dat vertrouwen had ik een maand geleden nog niet _O-

[ [url=m/lel6Vs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo, zijn jullie ook weer bij :D _O-

Ah wat een schattige konijnen, die strikjes .

Ik wacht totdat die man me appt wanneer hij komt. Plan is alweer gewijzigd... we gaan het eerste deel van de bak laten omtoveren tot paddock, daar kan drainage gelegd worden, op het achterste gedeelte heeft de vijver gezeten dus geen last van verzakking aan de voorkant. Even horen wat die man er van zegt en was het gaat kosten.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 23:20

xXutopiaXx schreef:
Thanks allen :D +:)+ Ik ga hem eens bellen!
Mijn band met Tamme is zeker speciaal.. mijn once in a 1000 lifetimes horse :') <3 Mijn vriend was pas nog aan het klagen dat als ie z'n hooi eet, dat ie niet komt als je 'm roept.... dus ik: nou, dat herken ik helemaal niet hoor.. hij komt juist altijd!! Geloofde ie niet, dus gisteravond had ie 'm net nieuw hooi gegeven, ik roep 'm en hij komt zonder 1 sec. aarzelen gelijk naar me toe _O- <3

Tamme heeft gewoon voorkeur :D

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 23:21

Kyno schreef:
Heb een hele tijd niets gepost omdat we vol in de verhuizing en het klussen zaten, maar het heeft resultaat gehad. Hierbij wat foto’s van de kleine en grote paddock, de stal en een glimp van de bewoners. Nu is het weiland aan de beurt; moet helemaal opnieuw worden geploegd/gefreesd en ingezaaid maar dit hebben we uitbesteed aan de loonwerker.
[ [url=m/SrQ3WJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MzxVXz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FGadpa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LcODnE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uwlqmN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Wat onwijs gaaf zeg!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 23:27

Wij zijn de afgelopen dagen aan het knutselen geweest aan de schuur. Hij is bijna klaar.. de nok moet er nog op en het stroom en water aangesloten worden. Er hangen twee tl lampen in de stal, voor de stal een buiten led lamp met 800 lumen en aan de achterkant komt een led lamp wat meer een schijnwerper is :o. Ik ben nog even wat ideeen aan het opdoen voor aan de binnenkant (zal morgen even een foto maken), ik wil aan de ene kant de balken hebben en aan de andere kant verzorgingsproducten en lijnzaad olie etc.

De onderste planken zitten gelijk, op de foto ligt er aan de linkerkant een plank onder.
Afbeelding
Afbeelding

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 00:32

Ik lees al een tijdje mee en vanaf vandaag komt ook mijn droom eindelijk dichterbij, ons bod op een huisje met land en stal is geaccepteerd!!
*\o/* *\%/*
Mijn kleine meisjes droom wordt werkelijkheid, ik kan het bijna niet bevatten. <3
Het huis an sich hoeft, behalve wat smaakdingetjes, niets aan te gebeuren. Het land heeft nog wel wat bewerking nodig. Er moet nog een paddock gerealiseerd worden met een schuilstal en een grote veranda, want ik wil natuurlijk elke dag vreselijk naar mijn ventje kijken :+: En nja, nu hij straks niet meer op een pensionstalling staat moet ik ook op zoek naar een nieuw weidemaatje..... Echt heeeeeel vervelend. :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 06:02

Kyno en kojack: wat ziet t er gaaf uit!

Wij gaan morgen onze nummer 4 naar huis verhuizen, hopelijk lukt het om vandaag de uitloop van de stal nog te vergroten. Ik probeer al een week eem afspraak te maken om eem hoop takken te verplaatsen (te veel voor de hand, net op de plek waar de draad komt). Schapengaas langs het (mais)veld staat al. Rest wordt stroomdraad

Afbeelding