Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Licor

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:32

Nou van dat bedrag schrik ook hoor! De helft oké.. maar dit is echt veel geld..
150/175 per paard snap ik wel.. maar dan kom je toch nog niet op 600?

Of zitten daar ook de röntgenfoto's bij?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:36

horsies5 schreef:
Nou van dat bedrag schrik ook hoor! De helft oké.. maar dit is echt veel geld..
150/175 per paard snap ik wel.. maar dan kom je toch nog niet op 600?

Of zitten daar ook de röntgenfoto's bij?

Zelfs mijn castratie (aan huis) incl. 2 artsen, waarvan 1 anesthesist voor t verdoven en de arts voor de handeling, kostte me 250 euro. Daar zijn ze met zijn 6en ( inclusief studenten) de hele morgen zoet mee geweest.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:43

Ik neem aan dat dier 600 wel ook incl de scan is. En wel of niet redelijk, het is gewoon zuur als je je paarden in hebt moeten laten slapen en dan die rekening nog krijgt. Je wil wel wat 'krijgen' voor je geld en nu heb je niks. Uiteraard hebben de artsen hiervoor werk geleverd, maar het strookt ook nooit met mijn gevoel.

Voor Tendac was ik ook 25 euro kwijt, maar waren wel kleine ponies. Volgend mij werken ze wel met formaat. Een Belg ophalen is geen 25 euro.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:47

Vind €600 ook wel aan de prijs. Helaas is bijna alles waar een da voor nodig is duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:00

2 rontgenfoto's van 38 en 28 euro, iig zulke bedragen zei ze daar over, dus ik sta serieus te kijken dat het onderzoek op de kliniek gewoon even 150 euro is bij elkaar. En ik vind 80 euro voor 1 narcosespuit voor een shetlander echt bizar hoog. 172 voor Mien inslapen, zal Lona 200 zijn, 60 voor de foto's Hou ik toch een klap over, voor alleen even in haar rug knijpen, want dat is alles wat er aan onderzoek is gebeurd tenslotte. Maar ik ga het zien allemaal, heb nu alleen het aan de telefoon gehoord. Had zelf op ong. 400 gerekend, dus ik schrik hier toch wel van ja...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:17

ohjajoh6 schreef:
-O- kreeg net een telefonische opgave van de rekening: 600 euro...
Alleen MiniMe inslapen is 172 euro, wordt 80 euro gerekend voor alleen de narcosespuit...
Ik ben serieus flabbergasted...

Ik moet de factuur nog ontvangen. Wat zijn ze bij jou snel

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:18

Lynn_Nikita schreef:
ohjajoh6 schreef:
-O- kreeg net een telefonische opgave van de rekening: 600 euro...
Alleen MiniMe inslapen is 172 euro, wordt 80 euro gerekend voor alleen de narcosespuit...
Ik ben serieus flabbergasted...

Ik moet de factuur nog ontvangen. Wat zijn ze bij jou snel

Individueel ophalen redactie is 500-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:21

Ik heb hem nog niet hoor, maar had gebeld omdat ik wilde weten wat ik kon verwachten.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:22

Pfff wat een bedrag Ohjajoh! Daar zou ik toch echt een specificatie van willen zien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:26

Ja idd, ook gezegd dat ik hem gespecificeerd wil ontvangen en dan ook de foto's maar mee krijgen, kon op cdtje. Nog wel even gevraagd of dat ook in rekening werd gebracht, maar dat was kosteloos.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:39

Wat doe je dan als je de grond laat frezen als je op zand grond zit? Frezen is toch de boven laag losmaken? En dan een laagje zand erop ofzo?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:46

Ik heb op zandgrond laten omzetten en polyvlokken erdoor. Is altijd super te rijden.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:11

Ik moest toen voor mijn ruin 75 euro betalen. Heeft in totaal 3 spuiten gehad en rendac die hem kwam halen zat erbij. Was goedkoper dan de hond van 35 kilo die we even later moesten laten gaan dat was 175 euro..

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:48

opisop_shop schreef:
Wat doe je dan als je de grond laat frezen als je op zand grond zit? Frezen is toch de boven laag losmaken? En dan een laagje zand erop ofzo?

Volgens mij hoeft er dan niet eens zand op.. met losmaken kom je denk ik al n heel eind..
Zandgrond laat normaal goed water door dus blijft de bak niet lang nat en dus ook niet zo glad..

De buitenbak was bij ons altijd super om te rijden.. mooi stevige bodem, nooit mul, maar ook niet te hard.. alleen stofte het wel.. maar met sproeien in de zomer is dat meteen over

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:15

opisop_shop schreef:

Nee niks. Gewoon losmaken en erna slepen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:18

Ik zit ook op zand, maar op de oude wei lag toch echt een laag zwart zand waar ik niet graag in zou willen rijden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:19

Bij mij is het heel licht. Net zandbakzand. Iets erdoorheen kan altijd nog of keren. Frezen kost niet veel en als dat al voldoende is ben je klaar

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:48

Ojajoh: ik weet dat het inslapen van mijn paard ook 150 euro kostte..... En dan idd nog Rendac.... 17:50... Maakt niet uit pony of paard... Zelfde prijs.

Tja als daar dan nog onderzoekskosten bij komen, loopt het al snel op.....

Misschien kun je om een betalingsregeling vragen.
Maar ik snap dat het zuur is... Zo hebben wij een kat eens laten opereren.... Na een aanrijding. Op de operatie had de Da besloten dat het beter was om hem in te laten slapen, kostte me wel 395 euries....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:51

Mijn rek. zal ook zoiets zijn. 2 x spoedbezoek onderzoek 4 x verdoven olie en uiteindelijk alsnog inslapen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 20:57

Oei dat zijn geen lage dierenartsrekeningen. Ik moet afkloppen maar op een keertje scannen na hier nog niets echt gehad.

Ik ben nu alles echt aan het regelen voor de paddock volgende maand. Wat zouden jullie doen? Alleen puin met daarop zand, alleen wegendoek met daarop zand of allebei? Zit er een beetje mee dat het puin niet zomaar in de ondergrond zakt natuurlijk, lijkt me ingewikkeld aanleggen en het moet egaal zijn anders trappen ze het puin door het doek denk ik. Ik zit op kleigrond, we gaan alles zelf doen met hulp van mensen die er wel iets van weten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:12

@azmay: je wilt niet dat het puin de klei in gaat, maar ook niet dat het door het zand omhoog komt. Je hebt dan dus 2 lagen wegendoek nodig. Waarbij ik me afvraag of wegendoek wel stevig genoeg is om scherp puin te weerstaan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:26

DubbelDun schreef:
@azmay: je wilt niet dat het puin de klei in gaat, maar ook niet dat het door het zand omhoog komt. Je hebt dan dus 2 lagen wegendoek nodig. Waarbij ik me afvraag of wegendoek wel stevig genoeg is om scherp puin te weerstaan.

Je somt eigenlijk precies mijn problemen op :Y)
Mogelijk is alleen wegendoek ook genoeg maar aan de andere kant zou het banketstaaf zijn als ik er in november achter kom dat ik tot mijn oksels wegzak :')

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:31

Jeetje wat gaan jullie hard hier. Met paddocks aanleggen geen ervaring hier, dus geen adviezen van mijn kant. Wel kan je het beter goed doen, dan dat je spijt hebt achteraf en denkt had ik maar.

Waar ik ondertussen wel tegen aan loop is mijn mestafvoer! Pfff ik sta nu 12 dagen met alles in eigen beheer.
Ik mest dagelijks de wei uit en had gedacht met een 500 liter container 14 dagen ten kunnen doen, maar ik red amper een week ;( afvoeren kost met bijna 30 euro per keer, dus daar hangt een aardig kaartje aan....
Morgen maar even bellen of ze er wekelijks van kunnen maken en dan smokkel ik wel wat in mijn eigen groen container ofzo

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:38

Engel is een eigen mesthoop maken geen optie die je bv 2 x pj laat leeghalen door en boer?

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:44

Degene van wie ik de wei mag gebruiken ziet liever dat de mest geruimd word. Ook is het stuk vrij kleine 2500m2 voor 2 ponys en vind het zond als ik een stuk moet afzetten voor mesthoop. Met het oog op wormbesmetting moet je minimaal 3 meter omheen afzetten. De container kan ik nu buiten mijn wei zetten, dat schilt mij wat ruimte.